أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۶۸۶۴۱
زمان انتشار: ۰۰:۴۵     ۰۲ مرداد ۱۳۹۱
روابط خارج از عرف قدوسی با سایر همکاران خود در بی بی سی او را مدتی نقل و نبات رسانه ها کرد. حضور او در برنامه های زنده ی شبکه نیز همواره با حاشیه های فراوان روبرو بوده است. یک هفته بعد از شایعه رفتن سیاوش اردلان از بی بی سی اردلان غزل خداحافظی را از برنامه ی «نوبت شما» خواند.
بولتن نیوز: خودش می گوید حوصله اش از برنامه های یکنواخت و به قول او روتین سرفته است، اما خبرهای منشتر شده در شبکه های اجتماعی و رسانه های مجازی حاکی از تغییر و تحولات در بخش «نوبت شما» ی تلویزیون فارسی است.

"سیاوش اردلان" یکی از مجریان جنجالی بی بی سی فارسی، روز چهارشنبه ی گذشته، بعد از شایعات فراوان در مورد ادامه ی حضورش در بی بی سی از برنامه ی «نوبت شما»ی این شبکه خداحافظی کرد تا به قول خودش به کارهای دیگر بپردازد.



قبلاً نیز بحث جدایی چند مجری با سابقه ی این شبکه مطرح شده بود. "پونه قدوسی" دیگر مجری جنجالی این شبکه نیز از جمله کسانی است که گویا سرنوشتش در بی بی سی فارسی دستخوش تغییرات شده است.



روابط خارج از عرف قدوسی با سایر همکاران خود در بی بی سی او را مدتی نقل و نبات رسانه ها کرد. حضور او در برنامه های زنده ی شبکه نیز همواره با حاشیه های فراوان روبرو بوده است.

باید منتظر ماند و دید تغییرات جدید در BBC فارسی پس از این گریبان چه کسانی را می گیرد. اما به نظر می رسد بی بی سی می خواهد با دور کردن چهره های جنجالی خود از جلوی دوربین های زنده ی تلویزیونی، از حاشیه های فراوان شبکه که ذهن مخاطبان را تحت تاثیر قرار داده، بکاهد؛ حاشیه هایی که گاهی پر رنگ تر از متن بوده اند!




البته بی بی سی فارسی خود از ارائه ی اخبار رسمی راجع به این جدایی ها خودداری کرده است. اما منابع غیر رسمی مثل صفحات فیس بوک و توییتر از تغییرات از پیش تعیین شده در برخی بخش های بی بی سی فارسی از جمله "نوبت شما" خبر می دهند.

ماجرا وقتی جدی شد که یکی از بیننده های شبکه روی آنتن در مورد این مسئله صحبت کرد و دلیل خود را هم انتشار مطلبی در صفحه فیس بوک پونه قدوسی با همین مضمون عنوان نمود.



این شایعات بلافاصله با واکنش سیاوش اردلان پر رنگ تر شد. آن جا که در پاسخ به شایعه ی قطع همکاری وی با برنامه ی نوبت شما گفت که فعلا هست. اما یک هفته طول نکشید که شایعات به حقیقت پیوست و اردلان غزل خداحافظی را از برنامه ی «نوبت شما» خواند.

هرچند سیاوش اردلان با این صحبت که در بخش های دیگر بی بی سی ادامه ی فعالیت می دهد سعی در آرام نشان دادن خود و فضای بی بی سی نمود، اما به نظر می رسد در ادامه ابعاد بیشتری روشن شود.



اینکه نفر بعدی چه کسی خواهد بود که از بی بی سی جدا خواهد شد هنوز معلوم نیست. اما با این روند هیچ بعید نیست یاران قدیمی صادق صبا یک به یک جای خود را به افراد تازه نفسی همچون "احسان آمر طوسی" دهند. فردی که اردلان در اختتامیه ی حضورش وی را را یک تازه وارد خواند که باید به گزینش کننده اش تبریک گفت.

این کنایه آن قدر واضح بود که جایی برای تامل بیشتر در چرایی تغییر و تحولات نمی گذارد. چرا که اجرای مبتدیانه و تقلید کورکورانه از حرکات و ژست های سیاوش اردلان توسط این تازه وارد آنقدر مشهود است که اولا جایی برای تفسیر نیش و کنایه های اردلان در آخرین اجرای خود در «نوبت شما» باقی نمی گذارد و ثانیا این مسئله را روشن تر می سازد که بی بی سی از مدت ها پیش به دنبال جایگزین اردلان بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها