کد خبر: ۶۹۰۱۳
زمان انتشار: ۱۶:۵۹     ۰۳ مرداد ۱۳۹۱

معاون عمرانی استاندار تهران به انتقادهایی که در جلسه امروز شورای شهر تهران نسبت به جدایی شهر ری از تهران مطرح شد، پاسخ داد.

محمدرضا محمودی در پاسخ به این گلایه که پس از جدایی شهر ری از تهران تکلیف خدمات شهری مانند خطوط تاکسیرانی، اتوبوس و مترو چه می شود، به خبرنگار مهر گفت: تمامی زیرساختهای مترو در تهران توسط شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ساخته می شود که 50 درصد هزینه های آن توسط شهرداری و 50 درصد آن توسط دولت پرداخت می شود. هرچند عملا بیشتر هزینه های آن از سوی دولت پرداخته شده و شهرداری سهم خود را با اعتبارات غیر نقدی مانند اختصاص زمین و .. پرداخت کرده است بنابراین مشکلی در خصوص توسعه مترو در این منطقه به وجود نمی آید.
 
وی ادامه داد: در بخش اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز مانند سایر شهرهایی چون اسلام شهر، شهریار ،شهر قدس و... خطوط بین شهری ایجاد می شود .
 
درآمدهای اعلام شده سند سازی است
 
معاون استاندار تهران در خصوص میزان درآمدهای شهر ری و اعتباراتی که شهرداری برای این منطقه هزینه می کند گفت: همه این اعداد و ارقام سند سازی و روی کاغذ است تا شهروندان شهر ری را قانع کنند که ما پول بیشتری برای شما هزینه می کنیم و این جدا شدن به صلاح شما نیست. که به اعتقاد من تمام اینها عدد سازی است.
 
شهر ری درآمدهای هنگفتی دارد
 
وی با اشاره به شکایت پس گرفته شده استانداری از شهرداری در خصوص درآمد حریم پایتخت گفت: سال گذشته نیز در خصوص درآمدهای حریم پایتخت مباحثی را مطرح کردیم که صدها میلیارد تومان شهرداری از محل حریمها درآمد دارد که بیشتر این درآمد از محل شهر ری است زیرا شهر ری پر از کارخانجات صنعتی، کارگاه، انبار صنعتی و...است که تمام اینها درآمدهای هنگفتی دارد.
 
35 میلیارد تنها از محل صدور پروانه ساخت است
 
محمودی با بیان اینکه عدد 35 میلیاردی که از سوی مدیریت شهری عنوان می شود تنها درآمدهای ناشی از صدور پروانه ساختمانی است گفت: شهر ری بخشهای از منطقه 16، 19 و 20 را شامل می شود و تنها از محل صدور پروانه ساخت این در آمد را دارد.
 
قیمت زمین در بهشت زهرا از الهیه هم بالاتر است
 
معاون عمرانی استانداری با اشاره به منابع درآمدی شهر ری گفت: سازمان بهشت زهرا یکی از سازمانهای سود آور است که قطعات مرغوب خود را به طور میانگین 15 میلیون تومان می فروشد حتی قبرهای 60 میلیونی هم در بهشت زهرا وجود دارد که می توان گفت از الهیه تهران نیز قیمت زمین در بهشت زهرا گرانتر است.
 
وی با قبول اینکه برخی قطعات بهشت زهرا رایگان است گفت: رقمهای اعلام شده میانگین هزینه ای است که مراجعه کنند گان به بهشت زهرا می پردازند .
 
شهرری می تواند روزانه میلیونها تومان از کهریزک کسب درآمد کند
 
محمودی دفن زباله در کهریزک را منبع درآمدی دیگری برای شهر ری عنوان کرد گفت : زمانی برای دفن زباله در یکی از شهرها مشکلی پیدا شده بود که هزینه دفن آن بسیار بالا شد در حال حاضر 7 هزار تن زباله تهران در کهریزک دفن می شود که اگر قیمت دفن هر کیلو زباله را یک تومان هم محاسبه کنیم میلیون ها تومان در روز می شود .
 
شهر ری زیان ده را رها کنید تا سود ده شود
 
وی با بیان اینکه شهر ری شهری پر درآمد است گفت: اگر شهر ری زیان است بگذارند از تهران جدا شود تا دولت آن را به شهری سود ده تبدیل کند.
 
از کاهش قیمت زمین استقبال می کنیم
 
معاون استاندار تهران در پاسخ به برخی انتقادها که انتشار خبر جدایی ری از تهران سبب شده قیمت زمین در این منطقه 30 درصد کاهش پیدا کند گفت: کاهش قیمت خواست دولت است و اگر چنین خبری حقیقت داشته باشد اتفاق خوبی افتاده است.
 
شهر ری شیراز آینده است
 
محمودی به شهروندان شهر ری وعده داد که با رونق اقتصادی که پس از جدا سازی از پایتخت ایجاد می شود شهر ری به شیراز آینده که نگین شهرهای کشور است، بدل می شود.
 
زمینی برای تغییر کاربری نمانده است
 
معاون استاندار تهراندر خصوص احتمال هجوم زمین خواران به منطقه شهر ری و تغییر کاربری زمینهای مسکونی گفت: تا کنون هر زمینی که امکان تغییر کاربری داشته است و می توانسته برای شهرداری تهران درآمدزا باشد تغییر کاربری داشته و زمینی برای تغییر کاربری باقی نمانده است .
 
مقایسه شهر ری با چهار دانگه اشتباه است
 
وی مقایسه شهر ری با چهاردانگه و اسلام شهر را اشتباه داشت و گفت: شهر ری قبله تهران و شهری زیارتی است و همه ایرانیان که به تهران می آیند نگاهی نیز به شهر ری دارند و در آینده نزدیک شهر ری در کنار شهری مانند شیراز قرا می گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها