يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۶۹۱۵۰
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
در بخش تحول علوم انسانی؛
رونمائی از مجموعه سه جلدی تحول علوم انسانی که شامل، سخنرانی، مقالات و مصاحبه های انجام شده در همایش تحول علوم انسانی که اردیبهشت ماه سال گذشته از سوی فرهنگستان علوم اسلامی قم و با همکاری دانشگاه تهران برگزار شد، از برنامه های روز سیزدهم مرداد ماه بخش تحول علوم انسانی نمایشگاه بین المللی قرآن می باشد.
به گزارش سرویس حوزه و مراجع پایگاه 598، بخش تحول علوم انسانی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، پنج شنبه 29 تیرماه با حضور آیت الله حائری شیرازی و پیام  آیت الله جوادی آملی و با موضوع ضرورت و امكان تحول در علوم انساني و الگوهاي ايجابي آغاز بکار نمود.

بخش "تحول علوم انسانی" از مجموعه غرفه های موسسات و مراکزی چون بنياد بين‌الملي اسراء، فرهنگستان علوم اسلامي قم، موسسه امام خميني(ره)، موسسه دارالحديث، انديشكده يقين، جامعه المصطفي، موسسه پژوهشي حكمت و فلسفه ايران و ...  تشکیل شده است که منحصراً در حوزه تحول علوم انسانی فعال می باشند و محصولات خود را در این زمینه ارائه می ‌کنند .

در این بخش از نمایشگاه بین المللی قرآن، فرهنگستان علوم اسلامی قم با حضوری فعال اقدام به ارائه گزارش فعالیت و محصولات خود در موضوع تحول علوم انسانی در غرفه ای پرداخته است.

معرفی نامه فرهنگستان علوم اسلامی قم، زندگی نامه علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی( بنیان گذار فرهنگستان علوم اسلامی)، کتب و منشورات مرتبط با موضوع تحول علوم انسانی و نمایشگاه برنامه ها و دستآوردهای علمی پژوهشی فرهنگستان علوم اسلامی از دیگر محصولات ارائه شده در این غرفه می باشد. همچنین امکان ثبت نام در سامانه های "ارتباطات پژوهشی"، "روابط عمومی"، "رسانه"، "طلاب و دانشجویان" فرهنگستان علوم اسلامی قم برای علاقه مندان در این غرفه فراهم گردیده است.

در بخش تحول علوم انساني نمايشگاه بین المللی قرآن كريم گزيده ‌اي از زندگينامه ي تعدادي از چهره‌هاي تحول‌ آفرين در اين حوزه همچون آيت‌الله جوادي آملي، آيت‌الله مصباح يزدي، حجت‌الاسلام و المسلمین حسيني الهاشمي و حجج اسلام ميرباقري، رشاد، پارسانيا، خسروپناه، رهدار، سوزنچي و آقایان خسروباقري، كچوييان، گلشني، حكيمي، زيباكلام، داوري اردكاني و جميله علم ‌الهدي به نمايش گذاشته شده است.

همچنین مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با 4 غرفه در اين نمايشگاه حضوری فعال دارد که شامل غرفه های:

- غرفه  کتاب كه توسط انتشارات موسسه امام خمینی برپا گردیده و در بر دارنده كتاب ها و ديگر آثار این مؤسسه می باشد.

- غرفه در بخش حوزوي اين نمايشگاه دیگر غرفه این موسسه می باشد که منعكس كننده فعاليتهاي قرآني مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) می باشد.

- سومین غرفه این موسسه حوزوی در بخش تحول علوم انساني در نظر گرفته شده است كه اين مؤسسه براي اولين بار در اين بخش از نمايشگاه بين المللي قرآن کريم شركت مي كند.

- غرفه  در بخش خانواده چهارمین محور حضور موسسه امام خميني(ره) در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن می باشد که در این غرفه كه به موضوع فعاليتهاي مركز مشاوره و امور خانواده مؤسسه پرداخته شده و آثار و دست آوردهاي اين مركز به نمايش گذاشته شده است.

بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 25 تیر در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) تهران آغاز به کارکرده است و تا 24 مرداد ماه ادامه دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها