يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۶۹۱۹۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۶     ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت که راهکارهای مدنظر کمیسیون اجتماعی برای تحقق توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره افزایش جمعیت در جلساتی آتی کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان و رئیس ‌کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره مباحث مربوط به کنترل جمعیت، گفت: مطالبی که رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره افزایش جمعیت مطرح فرمودند، موضوعی است که در صورت عدم توجه مسئولان، کشور را با یک خطر بزرگ اجتماعی مواجه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت باید با کمک نهادهای فرهنگی برای افزایش جمعیت تمهیدات مناسبی را تنطیم و برنامه‌ریزی کنند، گفت: اگر شرایط کنونی افزایش جمعیت ادامه داشته باشد، قطعاً در سال 1400 کشور با مشکل کمبود نیروی کار مواجه خواهد شد.

عزیری تصریح کرد: باید مراکز فرهنگی خانواده‌ها را نسبت به افزایش تعداد فرزندان خانواده آگاه کنند که چرا جامعه ما در آینده نیاز افزایش جمعیت دارد و برخی سیاست‌ها درباره کنترل جمعیت و کاهش آن مطابق با مصلحت جامعه ما نیست.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: برای رها شدن از جامعه پیر در آینده، باید از اکنون به فکر افزایش جمعیت باشیم در صورتی که شرایط کنونی ادامه داشته باشد، در آینده‌ای نزدیک ایران اسلامی جوانی خود را از دست خواهد داد.

وی در پایان گفت: راهکارهای مدنظر کمیسیون اجتماعی برای تحقق توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره افزایش جمعیت در جلساتی آتی کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
تهرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
قبلا هم یه بنده خدایی می گفت
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها