أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۶۹۳۷۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۰۵ مرداد ۱۳۹۱
حوزه های علمیه "امام القائم"، "مدرسة الامام الجواد (ع)"، "مدرسة الامام الرضا (ع)"، "مدرسة الامام الهادي (ع)"، "مدرسة ابن فهد الحلي"، "مدرسة الامام الصادق عليه السلام"، "مدرسة دار العلم"، "جامعة الصدر الدينية" و "مجمع اهل البيت" ذیل این نامه را امضا کردند.
به گزارش خبرنگار افتخاری شیعه آنلاین در شرق عربستان:

خبر تکمیلی 31: تظاهرات "همه ما آیت‌الله النمر هستیم" برگزار می‌شود

کمیته اطلاع رسانی "جنبش جوانان 8 جولای" با صدور بیانیه ای رسمی از برگزاری تظاهراتی تحت عنوان "همه ما آیت الله النمر هستیم" خبر داد.

در بخشی از این بیانیه آمده: ملت انقلابی و آزاده کشورمان و همه نیروهای جنبش آزادیبخش منطقه شرق عربستان را به شرکت در تظاهرات اعلام همبستگی با آیت الله النمر که "همه ما آیت الله النمر هستیم" نام دارد، دعوت می نمائیم.

در بخش دیگری از بیانیه کمیته اطلاع رسانی "جنبش جوانان 8 جولای" آمده: این تظاهرات پنج شنبه شب (شب جمعه) از خیابان انقلاب، ساعت 9 شب آغاز می گردد.

خبر تکمیلی 30:اولین کنفرانس معارضه عربستان برگزار می شود

یکی از فعالان سیاسی مخالف رژیم آل سعود که به دلایل امنیتی خواست نامش فاش نشود، در گفتگوی اختصاصی با الوعی از آمادگی چهره های مختلف معارضه و فعالان سیاسی برای برگزاری اولین کنفرانس در خارج از این کشور خبر داد.

این معارض عربستانی در ادامه افزود: هنوز تصمیم نهایی درباره محل برگزاری این کنفرانس اتخاذ نشده و در حال انجام مذاکرات و گفتگوها در این باره هستیم اما به احتمال زیاد در بیروت یا لندن برگزار گردد.

وی همچنین گفت: این کنفرانس ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد و فعالان سیاسی معارضه و چهره هایی همچون سعد الفقیه (معارض سنی)، خانم مضاوی رشید (معارض لیبرال)، حمزه الحسن (معارض شیعی)، فواد ابراهیم (معارض شیعی) و غیره در آن حضور خواهند یافت.

او در پایان افزود: ما تصمیم گرفته ایم سرنوشتمان را خودمان تعیین کنیم و کشورمان را به یک کشور عربی آزاد مستقل که عاری از دخالت قدرت های خارجی و غربی است تبدیل کنیم تا در اختلافات و درگیری های مذهبی، طایفه ای، قومی، سیاسی، اقتصادی و ایدئولوژی منطقه دخالت نکند. ما تصمیم گرفته ایم که خودمان را از سلطه رژیم آل سعود آزاد کنیم.

خبر تکمیلی 29: تحصن مسلمانان و اعراب در دفاع از آیت الله النمر

اخبار رسیده از ایالت میشیگان آمریکا حاکی از آن است که گروهی از مسلمانان و اعراب مقیم ایالات متحده آمریکا با تجمع در مقابل ساختمان شهرداری شهر "دیربورن"، در دفاع از آیت الله النمر و نیز انقلاب بحرین و یمن، دست به تحصن زدند.

گفته می شود این تحصن کنندگان ضمن در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آن شعارهایی علیه آل سعود، آل خلیفه و رژیم یمن نوشته شده بود، عکس هایی از آیت الله النمر را نیز در دست داشتند.

این مسلمانان و اعراب تحصن کننده همچنین عکس تعدادی از شهدا و زندانیان انقلاب بحرین و انقلاب عربستان را بر افراشته بودند. یکی از پلاکاردهایی که در دست تحصن کنندگان بود نیز تصویر آیت الله النمر بود که در ذیل آن به زبان انگلیسی نوشته شده بود: HE SAID THE TRUTH THEN HE GOT SHOT ترجمه: حقیقت را گفت از همین رو به او تیراندازی کردند.

خبر تکمیلی 28:دندان های آیت الله النمر در شکنجه شکسته شده است

یکی از نزدیکان آیت الله النمر در تماس تلفنی به خبرنگار شیعه آنلاین گفت: صبح امروز تعدادی از اعضای خانواده و نزدیکان آیت الله النمر، به دیدن ایشان رفتند. جزئیات بیشتری از این دیدار و اوضاع ایشان هنوز در دست نیست و تا ساعاتی دیگر منتشر خواهد شد.

گفتنی است هفته گذشته نیز نیروهای امنیتی رژیم آل سعود با هدف کاهش فشارها، به اجبار دو برابر و دو پسر عموی آیت الله النمر را به دیدار و عیادت وی برده بود. در آن دیدار مشخص گردید که سه دندان ایشان زیر شکنجه شکسته است. پای او هم به طور کامل گچ گرفته شده بود. حال جسمی وی بسیار بوده اما از نظر روحی در بالاترین سطح قرار داشت و به ملت انقلابیون کشور سلام رساند.

به محض انتشار اخبار و اطلاعات جدید از دومین دیدار نزدیکان با آیت الله النمر، آن را در پایگاه خبری شیعه آنلاین منتشر خواهیم کرد.

خبر تکمیلی 27: پیش بینی یک مرجع تقلید از درگیری مسلحانه در عربستان

حضرت آیت الله سید «محمدتقی مدرسی» از مراجع تقلید کربلای معلی با صدور بیانیه ای رسمی ترور و بازداشت آیت الله النمر را به شدت محکوم کرد.
وی در بخشی از بیانیه خود این اقدام نیروهای رژیم آل سعود را فاجعه ای عظیم خواند و گفت: متأسفانه صدای آزادی و اصلاح همواره در این گونه کشورها سرکوب می شود و این فاجعه ای عظیم است. کسانی که دست به چنین سرکوب هایی می زنند، به طور ناخواسته راه را برای مبارزات مسلحانه ای که به ریخته شدن خون افراد بی گناه منجر می شود، هموار می کنند.

حضرت آیت الله مدرسی در ادامه این بیانیه افزود: بنده شیخ النمر را بیش از 3 دهه می شناسم و او روحیه ای جهادی دارد. بازداشت وقیحانه وی به آن شکلی که دیدیم، باعث بیدار شدن ضمیر بسیاری از افراد آزادی طلب در عربستان شد.

وی همچنین گفت: او (شیخ النمر) راه جهاد اعتقادی را در پیش گرفته و وی شیری است که برای همیشه شیر خواهد ماند، حتی اگر هم پشت میله های زندان باشد. خداوند متعال پاسخ ظالمین را خواهد داد و قرآن کریم فرمود: وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبُونَ.

این مرجع عالیقدر در پایان این بیانیه می افزاید: از خداوند متعال می طلبیم که ما را با شهدا و محمد و آل محمد در بهشت برین محشور کند و هر چه سریع تر مجروحان شفا و زندانیان را آزاد کند.
والسلام على من اتبع الهدى
محمد تقي المدرسي
کربلاء المقدسة
26/ شعبان المعظم/1433هـ
خبر تکمیلی 26:بیانیه گروهی از علمای عربستان در دفاع از آیت الله النمر

روز گذشته گروه دیگری از روحانیون و علمای شیعه در شرق عربستان سعودی با صدور بیانیه ای دیگر ضمن محکوم کردن اقدام نیروهای حکومتی آل سعود در ترور و بازداشت آیت الله شیخ «نمر باقر النمر»، خواستار آزادی فوری وی شدند. 

این علمای شیعی همچنین شکنجه آیت الله النمر که موجب شکسته شدن دندان های ایشان گردید را رفتاری ضد انسانی و مخالف قوانین بین الملل خواندند.

گفتنی است روز گذشته در خبری که از عربستان سعودی دریافت کردیم آمده بود که دو برادر و پسر عموهای آیت الله النمر که برای عیادت از وی به ریاض رفته بودند، متوجه شدند که رژیم آل سعود وی را شکنجه کرده و موجب شکسته شدن دندان های وی شده است. 

خبر تکمیلی 25:بیانیه ائمه مساجد کربلا در دفاع از آیت الله النمر

اخبار رسیده از شهر مقدس کربلا حاکی از آن است که حوزه های علمیه این شهر صبح امروز با صدور بیانیه ای مشترک، ترور و بازداشت آیت الله شیخ «نمر باقر النمر» را به شدت محکوم کردند.

گفتنی است حوزه های علمیه "امام القائم"، "مدرسة الامام الجواد (ع)"، "مدرسة الامام الرضا (ع)"، "مدرسة الامام الهادي (ع)"، "مدرسة ابن فهد الحلي"، "مدرسة الامام الصادق عليه السلام"، "مدرسة دار العلم"، "جامعة الصدر الدينية" و "مجمع اهل البيت" ذیل این نامه را امضا کردند.

علاوه بر این حوزه های علمیه، آیت الله سید «مرتضی قزوینی» از روحانیون سرشناس کربلای معلا، و نیز دفتر شهید صدر این بیانیه را امضا کردند.
 

خبر تکمیلی 24:
دیدار نزدیکان آیت الله النمر با وی

یکی از نزدیکان آیت الله النمر به خبرنگار شیعه آنلاین در عربستان گفت: وزارت کشور سعودی روز گذشته با خانواده آیت الله النمر تماس گرفته و به آنان گفتند که "اگر می خواهید با شیخ دیدار کنید خودتان را آماده کنید" اما خانواده آیت الله النمر پاسخ منفی داده و تمایلی به دیدار نشان ندادند.

وی افزود: آنان یک بار دیگر تماس گرفته و به اجبار از خانواده آیت الله النمر خواستند که نمایندگانی اعزام کنند تا با شیخ دیدار کنند. از همین دو تن از برادران آیت الله النمر به همراه دو تن از پسر عموهای ایشان به دیدار شیخ رفتند.

وی در ادامه به خبرنگار ما افزود: به محض اینکه اعضای خانواده به محل رسیدند، نیروهای حکومتی رژیم آل سعود با تعجب پرسیدند که چرا شیخ «تیسیر النمر» (برادر آیت الله که این هفته بجای وی نماز جمعه را برگزار کرد) به اینجا نیامد. به نظر می رسد هدف آنان بازداشت شیخ تیسیر بوده است.

این منبع نزدیک به آیت الله النمر افزود: بالاخره آنان را نزد شیخ النمر بردند. ساعت 9 صبح بود. پس از رسیدن متوجه شدند که پای آیت الله را گچ گرفته اند. 3 عدد از دندان های ایشان نیز شکسته است. احتمالا زیر شکنجه چنین شده است. از نظر جسمی حال شیخ اصلا خوب نبوده اما از نظر روحی در بالاترین سطح بوده و برای مردم پیغام فرستاد و سلام رساند و از آنان تشکر کرد و خواست که به راهشان ادامه دهند.

وی همچنین گفت: آیت الله النمر به برادرانش گفته که چند عدد آمپول به وی تزریق کرده اند. او نمی داند این آمپول ها برای چه بوده است. پس از آن برادران شیخ از نیروهای رژیم خواستند که گزارش پزشکی از آیت الله را به آنها تحویل دهند اما نیروهای آل سعود نپذیرفتند.

خبر تکمیلی 23:

«علی السرای» رئیس سازمان بین المللی مبارزه با تروریسم و افراط گرایی دینی، چند روز پیش با صدور بیانیه ای رسمی از مسلمانان و اعراب مقیم کشور آلمان خواست که در مقابل سفارت سعودی در برلین تحصن کنند و نسبت به ترور و بازداشت آیت الله النمر به شدت اعتراض کنند و خشم خود را نشان دهند.

در پی مطرح شدن این درخواست توسط «علی السرای»، گروهی از مسلمانان و اعراب مقیم آلمان با تجمع مقابل سفارت رژیم سعودی در برلین، علیه آل سعود شعار سر داده و خواستار آزادی فوری آیت الله النمر و دیگر زندانیان عربستان و بحرین شدند. تصاویر ذیل مربوط به این تحصن است:




خبر تکمیلی 22:

حضرت آیت الله «ناصر مکارم شیرازی» در جمع زائران و مجاوران در صحن جامع حرم مطهر رضوی با محکوم کردن دستگیری شیخ نمر باقر النمر روحانی شیعی عربستان افزود: عربستان سعودی باید بداند که با این وحشی گری های نیروهای انتظامی و کشتار و زخمی کردن شیعیان، نمی تواند علمای شیعه را در زندان نگه دارد. اینها باید بدانند که شیعیان "احساء" و "قطیف" تنها نیستند و تمام شیعیان دنیا با آنها همراهی دارند.

وی در ادامه افزود: امیدوارم آنها انشاء الله بر سرعقل بیایند، این عالم بزگوار آزاد بشود و حقوق شیعیان را به آنها بدهند. شیعیان چیزی نمی خواهند، می گویند ما را از همه چیز محروم می کنید، یک منطقه نفتی است این همه نفت از آنجا استخراج می شود حق ما را مثل سایر شهروندان بدهید در کنار برادران اهل سنت با هم زندگی کنیم، اما آنها نمی دهند.

خبر تکمیلی 21:

یکی از نزدیکان آیت الله النمر طی اظهاراتی به خبرنگار افتخاری شیعه آنلاین در عربستان سعودی گفت: پس از بازداشت آیت الله النمر، و آغاز اعتراضات شیعیان در مناطق شرقی نفت خیز سعودی، آل سعود که نگران اوضاع داخلی کشور شد تعدادی از روحانیون شیعه که از سال ها پیش رابطه خوبی با رژیم سعودی داشته اند را به عنوان میانجیگر نزد روحانیون سرشناس انقلاب بحرین فرستاد.

وی در ادامه گفت: این روحانیون نزدیک به آل سعود، در دیدار خود با انقلابیون خواستار کاهش اعتراضات شدند. روحانیون انقلابی نیز در پاسخ به آنان شرط کردند که ابتدا از سلامتی آیت الله النمر با خبر شوند و سپس در مورد آن فکر خواهند کرد. پس از رسیدن این پیغام به آل سعود، آنان موافقت کردند که تعدادی از روحانیون به نمایندگی از انقلابیون به عیادت آیت الله النمر بروند.

این منبع عربستانی نزدیک به شیخ النمر، همچنین افزود: بدین ترتیب تعدادی از روحانیون به دیدار و عیادت آیت الله النمر رفتند و از سلامتی و بهبود حال جسمی وی خبر دادند.

خبر تکمیلی 20:

«علی السرای» رئیس سازمان بین المللی مبارزه با تروریسم و افراط گرایی دینی، با صدور بیانیه ای رسمی از مسلمانان و اعراب مقیم کشور آلمان خواست که در مقابل سفارت سعودی در برلین تحصن کنند و نسبت به ترور و بازداشت آیت الله النمر به شدت اعتراض کنند و خشم خود را نشان دهند.

«السرای» همچنین در بیانیه خود از سازمان های بین المللی نیز خواست که برای نصرت ملت مستضعف عربستان و آزادی فوری آیت الله النمر دست به کار شوند و اقدام کنند.

رئیس سازمان بین المللی مبارزه با تروریسم و افراط گرایی دینی در ادامه نیروهای مزدور خاندان آل سعود را مستبد و تکفیری نامید و آیت الله النمر را نماد آزادی، آزادی طلبی و صدای عدالت خواند.

خبر تکمیلی 19:

در پی ترور و ربودن آیت الله النمر توسط نیروهای رژیم آل سعود، جامعه مدرسین حوزه علیمه قم با صدور بیانیه ای رسمی این اقدام وقیحانه و وحشیانه را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده: بر اساس گزارش های دریافت شده، ماموران آل سعود روز یکشنبه 18 تیر با  یورش ناگهانی و تیراندازی به خودروی روحانی محترم و مورد علاقه مردم منطقه الشرقیه عربستان، وی را مجروح و بازداشت کرده اند و پس از آن به  تظاهرکنندگان و معترضان به این اقدام حمله و 3 نفر را  شهید و ده ها نفر را مجروح  و عده ای  را  نیز بازداشت کردند.

این بیانیه می افزاید: بی تردید این اقدام ناشایست نقض حقوق بشر و مصداق بارز تروریسم است. آیا جز این است که دولت عربستان باید حافظ جان همه شهروندان به ویژه عالمان و اندیشمندان باشد؟!

این بیانیه همچنین افزود: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن ابراز انزجاز از اقدام مقامات عربستانی در تعرض به شخصیت های مذهبی و اعلام همدردی با مردم منطقه الشرقیه از سازمان های بین المللی و داعیان حقوق بشر می خواهد به مسئولیت خویش عمل کنند. بی شک مسئولیت جان این روحانی شریف بر عهده دولت عربستان است و امیدواریم دولت عربستان با در پیش گرفتن عقلانیت از وخیم تر شدن وضع موجود جلوگیری نمایند.

خبر تکمیلی 18:

مجتمع فرهنگی و رسانه ای "الهدی" که دفتر مرکزی آن در شهر کربلای معلا قرار دارد، با انتشار بیانیه ای رسمی ضمن حمایت از آیت الله النمر و محکوم کردن ترور وی توسط نیروهای رژیم آل سعود، خواستار آزادی فوری وی شد.

این مجمتع فرهنگی و رسانه ای در ادامه رژیم سعودی را مسئول هرگونه اتفاق احتمالی دانست و افزود: رژیم سعودی را به آزادی فوری و بدون قید و شرط آیت الله النمر دعوت می کنیم.

مجتمع فرهنگی و رسانه ای "الهدی" در پایان بیانیه خود از همه مؤسسات فرهنگی، رسانه ای و دینی خواست که حمایت خود را از آیت الله النمر اعلام کنند تا فشاری علیه رژیم آل سعود باشد و موجب آزاد شدن وی گردد.

خبر تکمیلی 17:


اخبار رسیده از شهر مقدس کربلا حاکی از آن است که حزب "تیار الإسلامی" عراق نیز با صدور بیانیه ای رسمی ترور و بازداشت آیت الله النمر را به شدت محکوم کرد و آن را "سرکوب و نابودی حقوق شهروندی در عربستان" نامید.

در ادامه این بیانیه همچنین، این جنایت نیروهای آل سعود را "تلاش برای ساکت کردن صدای دیگران" خواند و اعلام کرد: چنین رفتاری با همه قوانین و معاهدات بین المللی در تناقض است. بر همین اساس بر رژیم سعودی واجب است که سعه صدر داشته باشد و حرف دیگران را بشوند به ویژه اینکه همه کشورهای منطقه در حال پیشروی به سوی دمکراسی هستند.

این بیانیه در ادامه نوشت: آن طور که ما اطلاع داریم، شیخ النمر همواره تلاش می کرد که در دام نیروهای آل سعود نیفتد تا بتواند هر چه بیشتر به سخنرانی و فاش گویی رازهای آل سعود بپردازد و چهره واقعی رژیم سعودی را به جهانیان معرفی کند. اما با بازداشت شیخ النمر، آل سعود درب درگیری در کشور خود را باز کردند.

خبر تکمیلی 16:


یک دیپلمات غربی در بروکسل فاش کرد که رژیم عربستان سعودی پیش از ترور و ربودن شیخ النمر، موافقت ایالات متحده آمریکا را بدست آورده بود زیرا می دانست که این کار پیامدهای امنیتی و سیاسی خطرناکی برای منطقه خاورمیانه و به ویژه شرق عربستان که منبع ذخایر نفت سعودی است را در پی خواهد داشت.

این دیپلمات غربی در ادامه افزود: بدون شک بازداشت آیت الله النمر، بهای سنگینی را برای عربستان سعودی و غرب در پی خواهد داشت به ویژه اگر او در زیر شکنجه در زندان های سعودی جان خود را از دست بدهد.

این دیپلمات که به دلایل امنیتی خواست نامش فاش نشود، همچنین گفت: اطلاعاتی در دست داریم که نشان می دهد بازداشت وی قرار بود چندی پیش انجام گیرد اما به دلیل عدم موافقت آمریکا با این اقدام، این کار به تأخیر افتاد. اما پس از تماس تلفنی شاهزاده «سلمان بن عبدالعزیز» ولیعهد جدید سعودی با «توماس ویلیم» کاردار سفارت آمریکا در ریاض، موافقت کاخ سفید برای انجام عملیات را دریافت کرد.

این دیپلمات غربی افزود: شاهزاده سلمان در تماس خود، به کاردار آمریکا اعلام کرد که طرح ترور و کشتن شیخ النمر آماده شده اما «توماس ویلیم» پس از ابلاغ این مسأله به مقامات ارشد آمریکا، از رژیم سعودی خواست که فقط او را بازداشت کنند و به هیچ وجه کشته نشود زیرا بدون شک بی ثبات بی سابقه ای را در منطقه در پی خواهد داشت.

گفتنی است صادرات نفت عربستان سعودی به آمریکا و دیگر کشورهای جهان روزانه بیش از 10 میلیون بشکه است لذا در صورت به وجود آمدن هرگونه خللی در آن، قیمت جهانی نفت به شکل عجیب و غیر قابل تصویری افزایش خواهد یافت.

خبر تکمیلی 15:

اخبار رسیده از منامه پایتخت بحرین حاکی از آن است که "جمعیت العمل الاسلامی" بحرین نیز با صدور بیانیه ای رسمی ضمن محکوم کردن ترور آیت الله النمر، این تلاش را "جنایتی ضد انسانی که نشان دهنده چهره واقعی حکومت سعودی است" دانست.

خبر تکمیلی 14:

اخبار رسیده از عربستان سعودی حاکی از آن است که هیئت علمای استان شیعه نشین قطیف نیز با صدور بیانیه ای رسمی ترور و بازداشت آیت الله النمر را به شدت محکوم کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده: ما بر نکات ذیل تأکید می کنیم: اولا مسئولیت سلامتی شیخ النمر را بر عهده حکومت سعودی و به ویژه وزارت کشور سعودی می دانیم. دوما حکومت سعودی همچنان به اداره نادرست و امنیتی اوضاع و نیز سرکوب و کشتار تظاهر کنندگان ادامه می دهد. البته پیش بینی می کردیم که پس از مرگ وزیر کشور چنین اتفاقی بیفتد. اکنون تحرکاتی در عربستان وجود دارد که فضا را روز به روز امنیتی تر می کند. سوما ما همه آزادگان جهان و مؤسسات مدافع حقوق بشر را صدا می زنیم تا در کنار ملت مظلوم و سرکوب شده عربستان بایستند و بر حکومت سعودی فشار بیاورند تا آیت الله النمر را هر چه سریع تر آزاد کند. در پایان نیز مسئولیت هرگونه حادثه جدید و غیر قابل پیش بینی درباره وضعیت امنیتی سعودی را بر عهده حکومت می دانیم لذا آنان را به رفتاری عاقلانه دعوت می نمائیم و می خواهیم که به قوانین و تقالید و عادات موجود در این کشور احترام بگذارند.

خبر تکمیلی 13:


اخبار رسیده از شهر مقدس کربلا حاکی از آن است که ائمه جماعت مساجد این شهر با صدور بیانیه ای رسمی، ترور و بازداشت آیت الله النمر را به شدت محکوم کرده و آن را اقدامی بسیار خطرناک خواندند.
این ائمه جماعت ضمن تروریستی خواندن ترور و بازداشت شیخ النمر، مسئولیت هرگونه اتفاق احتمالی درباره وضعیت ایشان را رژیم آل سعود دانستند از همین رو خواستار آزادی فوری وی و دیگر زندانیان شیعه شدند.

آنان همچنین در این بیانیه خواستار پایان دادن به اشغال بحرین توسط ارتش سعودی شدند و آن را اقدامی خواندند که باعث کشیده شدن و گسترش دامنه فتنه گری در دیگر کشورهای همسایه دانستند.

خبر مرتبط 12:


کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره العرب در واکنش به ترور شیخ النمر بیانیه ای رسمی صادر کرد و ضمن محکوم کرد این اقدام، این کار را نتیجه رفتار بی پروای رژیم سعودی دانست.

در بخشی از این بیانیه آمده: اين روزها سرکوب شيعيان استان القطيف، با بکار گيرى تمام تجهيزات، توان و نيروى نظامى و با اعتماد به ذهنيت متحجرانه و عقب افتاده کهنسالان حاکم بر شبه جزيره عربستان، در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته است به گونه اى که اين وزارت در اقدامى احمقانه و بدور از تعقّل و آينده نگرى و با دستور مستقيم وزير کشور عربستان "احمد بن عبد العزيز"  اقدام به تير اندازى به سوى نماد انقلابيون منطقه شرقيه و رهبر روحى جوانان انقلابى يعنى "شيخ نمر النمر" و بازداشت وى کردند.

این بیانیه می افزاید: به سختى مي توان اوضاع اسفناک منطقه شرقيه را تصور کرد چرا که رفتارهاى احمقانه رژيم سعودى، با خود نويد روزهاى سخت را براى شيعيان منطقه به همراه دارد از اين رو پر واضح است که شيعيان منطقه نيز در قبال وحشيگري هاى رژيم به مقابله بايستند که اين امر باعث خواهد شد تا رژيم مرتکب حماقت هاى بيشتر و در نتيجه به شهادت رسيدن جوانان منطقه شرقيه شوند. ناديده گرفتن اقدامات وحشيانه و سرکوبگرانه رژيم سعودى در قبال مردم کشور از سوى مجامع بين المللى و نهادهاى منادى حقوق بشر و عدم اتخاذ هرگونه اقدام پيشگيرانه جهت کاهش رفتارهاى حيوانى وبى پرواى رژيم سعودى باعث شده تا اين رژيم آزادي ها را در نطفه خفه کرده و مسير هموار زندگى توأم با کرامت را مسدود کند.

این بیانیه افزود: کميته دفاع از حقوق بشر در شبه جزيره عربستان بارها و طى بيانيه هاى مختلف اوضاع اسفناک حقوق بشر در عربستان را تبيين کرده و دليل جنايات هولناکى که شيعيان منطقه متحمل مي شوند را رفتارهاى توأم با بى مسئوليتى نهاد حاکم بر شبه جزيره عربستان اعلام کرده است. بنابر اين کميته با دعوت از تمام مجامع بين المللى و نهادهاى حقوق بشرى از آنان مي خواهد تا ضمن رصد نقض مکرر آزادي هاى مشروع، با اعمال فشار، اقدامات سرکوبگرانه و وحشيانه رژيم سعودى در قبال شيعيان منطقه شرقيه را محکوم کنند.

در پایان این بیانیه آمده: کميته دفاع از حقوق بشر در شبه جزيره عربستان همچنين بازداشت خودسرانه شيخ نمر النمر و تير اندازى به خودرو اش و در نتيجه اصابت وى را محکوم و بر لزوم آزاد شدن فورى و بى قيد و شرط تأکيد کردند. اين کميته همچنين خواستار رسيدگى هرچه سريع تر و محاسبه ى عاملان به شهادت رسيدن جوانان منطقه شرقيه شد و وزارت کشور عربستان را مسئول مستقيم به شهادت رسيدن جوانان منطقه اعلام کردند.

خبر مرتبط 11:

اخبار رسیده از عربستان سعودی حاکی از آن است که حجة الإسلام و المسلمین شیخ محمدحسن الحبیب، از روحانیون سرشناس شیعیان عربستان طی اظهاراتی ضمن انتقاد شدید از ترور و بازداشت آیت الله النمر، این اقدام نیروهای آل سعود را تجاوز به آزادی و عدالت دانست.

از سوی دیگر گفته می شود از شب گذشته شنود همه خطوط تلفن همراه و تلفن های ثابت شیعیان عربستان سعودی از سوی رژیم آل سعود آغاز شده و حتی بسیاری از فعالان دینی و روحانیون و نیز جوانان انقلابی، از سوی نیروهای امنیتی سعودی که لباس شخصی هستند، زیر نظر گرفته شده اند. فضای بسیار امنیتی بر مناطق شیعه نشین سعودی حاکم شده است.

خبر تکمیلی 10:

اخبار رسیده از نجف اشرف حاکی از آن است که دفتر آیت الله شیخ «محمد سند» از علمای سرشناس نجف که بحرینی تبار است، با صدور بیانیه ای رسمی تلاش برای ترور آیت الله النمر را به شدت محکوم کرد و این اقدام را نشان دهنده ضعف آل سعود دانست.

در ادامه این بیانیه، آمده: اکنون نشانه رسیدن نسیم انقلاب های عربی به شرق عربستان مشاهده می شود و مردم این مناطق برای دستیابی به حقوق خود علیه رژیم فاسد حاکم در عربستان قیام کرده اند.

خبر تکمیلی 9:

اخبار رسیده از عربستان سعودی حاکی از آن است که مؤسسه دفاع از حقوق بشر عربستان سعودی با انتشار بیانیه ای رسمی خواستار عیادت از آیت الله النمر و بررسی حال وی شد.

از سوی دیگر اخبار رسیده از سعودی حاکی از آن است که روز گذشته بیش از 500 شهروند عربستانی از اهل سنت در اعتراض به وضعیت معیشتی و بیکاری، در ریاض پایتخت سعودی دست به تظاهرات زده و شعارهایی علیه دولت سعودی دادند.

خبر تکمیلی 8:


اخبار رسیده از بیروت پایتخت لبنان حاکی از آن است که حزب الله با صدور بیانیه ای رسمی بازداشت آیت الله النمر توسط نیروهای امنیتی رژیم سعودی را به شدت محکوم کرد.

از سوی دیگر اخبار رسیده از مناطق شرقی عربستان سعودی حاکی از آن است که پس از نماز مغرب و عشاء تظاهرات در شهرهای مختلف شیعه نشین قطیف، العوامیه، الأحساء، سیهات و غیره آغاز شده است.

در پی آغاز تظاهرات نیروهای حکومتی آل سعود به تظاهر کنندگان حمله کرده و تا بدین لحظه بیش از 23 نفر را زخمی کرده اند. دو نفر نیز به شهادت رسیده است. بدین ترتیب تعداد شهدای انقلاب سعودی در 24 ساعت گذشته به 5 تن افزایش یافت.

خبر تکمیلی 7:

اخبار رسیده از عربستان سعودی حاکی از آن است که آیت الله النمر رهبر شیعیان عربستان بامداد امروز به ریاض پایتخت عربستان سعودی منتقل شد. دلیل انتقال وی به ریاض تا به این لحظه مشخص نیست اما به نظر می رسد که در صورت زنده بودن وی، حالش خیلی وخیم باشد و آل سعود نگران به شهادت رسیدن وی و بی ثبات تر شدن اوضاع شرق عربستان است لذا ترجیح داده او را به ریاض منتقل کند تا در آنجا در بهترین بیمارستان درمان شود.

از سوی دیگر اخبار رسیده از شهر قطیف حاکی از آن است که تعداد شهدای درگیری ها میان انقلابیون سعودی با نیروهای رژیم آل سعود به سه شهید و 17 زخمی افزایش یافت. گفته می شود درگیری ها بدون وقفه ادامه دارد و لحظه به لحظه بر شدت آن افزوده می شود.

خبر تکمیلی 6:

در پی دستگیری وحشیانه آیت الله النمر، مدیریت حوزه علیمه امام قائم (عج) در شهر کربلای معلی با صدور بیانیه ای رسمی این اقدام را به شدت محکوم کرده و رژیم آل سعود را مسئول هرگونه حادثه ای که برای رهبر شیعیان عربستان بیفتد، دانست.

در همین راستا آیت الله سید «هادی مدرسی» از علمای سرشناس شهر کربلا و برادر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله سید «محمدتقی مدرسی» طی اظهاراتی بازداشت وحشیانه آیت الله النمر را به شدت محکوم کرد و گفت: آیت الله النمر نزد خداوند متعال سربلند شده است.

از سوی دیگر تظاهرکنندگان بحرینی با اعلام همبستگی خود با شیخ نمر النمر روحانی برجسته عربستانی، اقدام نیروهای رژیم آل‎سعود در دستگیری وی را محکوم کردند.

خبر تکمیلی 5:

دقایقی پیش از عربستان سعودی خبری دریافت کردیم مبنی بر شهادت آیت الله شیخ «نمر باقر النمر» رهبر شیعیان عربستان سعودی. گفته می شود دستگاه های امنیتی یا ارگان های رسمی و حکومتی رژیم آل سعود از اعلام خبر شهادت این عالم دینی به شدت در هراس هستند از همین رو تاکنون هیچ خبری در این باره اعلام نکرده اند.

گفته می شود جوانان انقلابی عربستان سعودی اعلام کرده اند که در صورت شهادت آیت الله النمر، به چاه های نفت این کشور حمله خواهند کرد و آن را به آتش می کشند.

خبر تکمیلی 4:

در همین راستا انقلابیون بحرین در دفاع از آیت الله النمر بیانیه ای رسمی صادر کرده و ضمن محکوم کرده ربودن وی توسط نیروهای امنیتی سعودی، مسئولیت هرگونه اتفاقی که برای وی بیفتد را رژیم آل سعود دانستند.

انقلابیون بحرین در ادامه بیانیه خود همچنین از ملت عربستان سعودی و ملت بحرین خواستند که با آمدن به خیابان ها و برگزاری تظاهرات، علیه آل سعود فشار بیاورند تا هرچه سریع تر شیخ النمر و دیگر زندانیان سیاسی دو کشور آزاد شوند.

خبر تکمیلی 3:

در پی تیراندازی به شیخ «نمر باقر النمر» و زخمی کردن وی و سپس بازداشت او، شیعیان شهرهای مختلف عربستان در مناطق شرقی این کشور به خیابان ها ریختند و تظاهرات هایی برگزار کردند. از سوی دیگر نیروهای وابسته به رژیم آل سعود با این گونه اقدامات شیعیان به شدت برخورد می کند.

گفتنی است بر اثر برخورد نیروهای آل سعود با شیعیان تظاهر کننده، دست کم دو نفر به شهادت رسیدند. نام این دو نفر عبارت است از: «محمدرضا الفلفل» از أهالی "القطيف" و «أکبر الشاخوري» من أهالی "العوامية".

خبر تکمیلی 2:

یک مقام ارشد سازمان اطلاعات و امنیت رژیم سعودی طی اظهاراتی تیراندازی به سمت شیخ النمر و بازداشت وی توسط نیروهای این سازمان را تأیید کرد و گفت: ساعت 4 عصر روز یکشنبه 2012/7/8 نیروهای سازمان اطلاعات و امنیت عربستان موفق شدند «نمر باقر النمر» را بازداشت کنند. او تلاش کرد که از دست نیروهای ما فرار کند اما به دام افتاد. وی در تیراندازی نیروهای امنیتی سعودی زخمی شد.

وی در ادامه افزود: او در حال حاضر در یکی از بیمارستان های شهر "دمام" بستری و زیر نظر پزشکان قرار دارد تا پس از درمان تدابیر لازم در موردش اتخاذ شود. او رهبر "فتنه گران" و "آشوبگران" است. بدون شک ما با چنین فردی با رأفت برخورد نخواهیم کرد زیرا به کشور و مقامات کشورمان توهین کرده اند.

خبر تکمیلی 1:

دقایقی پیش خبرنگار افتخاری ما از عربستان گزارش داد که شیخ نمر در حال حاضر بیهوش است و پزشکان در حال درمان وی هستند اما به دلیل خونریزی زیاد احتمال به شهادت رسیدن وی بسیار زیاد است.

جوانان شهر "العوامیه" عربستان سعودی اعلام کردند که در صورت به شهادت رسیدن رهبر شیعیان عربستان، به چاه های نفت سعودی حمله خواهند کرد و آن را به آتش می کشند.

از سوی دیگر خبرهای رسیده از شهرهای مختلف شیعه نشین در عربستان حاکی از آن است که در مناطق مختلف از جمله العوامیه و صفوة درگیری شدیدی میان جوانان تظاهر کننده با نیروهای امنیتی وجود دارد و صدای تیراندازی به گوش می رسد.

در همین حال گفته می شود پس از تیراندازی نیروهای امنیتی سعودی به شیخ النمر و زخمی شدن وی، جوانان العوامیه به مرکز پلیس این منطقه حمله کرده و با نیروهای نظامی و پلیس منطقه درگیر شدند. بر اثر این درگیری دست کم 7 نفر از طرفین زخمی شدند.

در همین راستا در پی بازداشت شیخ النمر، انقلابیون بحرین نیز در مناطق مختلف این کشور به خیابان ها آمده و تظاهرات های اعتراض آمیز علیه آل خلیفه و آل سعود برگزار کردند. نیروهای رژیم بحرین نیز در برخی مناطق با تظاهرکنندگان درگیر شده و به سمت آنان تیراندازی کردند. بر اثر تیراندازی آنان یک جوان بحرینی به شهادت رسید. نیروهای آل خلیفه همچنین حدود ده جوان بحرینی را بازداشت کردند.

خبر اصلی:

خبرنگار افتخاری ما از عربستان سعودی خبر داد که بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی عربستان سعودی، حجة الإسلام و المسلمین شیخ «نمر باقر النمر» رهبر شیعیان عربستان سعودی زخمی شد.

وی در ادامه افزود: حال شیخ النمر خیلی وخیم نیست و مورد درمان قرار گرفت اما به احتمال زیاد این اقدام نیروهای امنیتی سعودی واکنش شدید شیعیان عربستان و به ویژه هواداران شیخ «نمر باقر النمر» را در پی داشته باشد.

گفتنی است حجة الإسلام و المسلمین شیخ «نمر باقر النمر» همواره شخصا در تظاهرات و اعتراضات شهروندان سعودی شرکت می کند و در صف مقدم قرار دارد.

در همین حال کارشناسان مسائل سیاسی عربستان پیش بینی کردند که طی چند روز آینده درگیری مسلحانه در شرق عربستان میان شیعیان و نیروهای حکومتی آل سعود رخ دهد.

در همین راستا «کیسینجر» وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده آمریکا نیز چند روز پیش طی اظهاراتی پیش بینی کرده بود که انقلاب بحرین در آینده بسیار نزدیک به شرق عربستان سعودی کشیده شود.

علاقمندان براي ديدن فيلم زخمي شدن شيخ نمر به ادرس ذيل مراجعه کنند:
www.youtube.com/watch?v=tu1ou9aS_WY
علاقمندان براي ديدن فيلم دوم به ادرس ذيل مراجعه کنند. در کیلیپ ذیل نیز صدای یکی از نیروهای وهابی آل سعود شنیده می شود که پس از اعلام خبر بازداشت شیخ النمر، آرزوی مرگ او را می کند و می گوید مرگ وی، خبر خوبی برای اهل سنت خواهد بود. 
http://yfrog.com/mz1bsz
 





 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها