يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۶۹۷۶۷
زمان انتشار: ۱۷:۱۷     ۰۷ مرداد ۱۳۹۱
دکتر حسن عباسی در نشست علوم انسانی، اقتدار آفرین؛
تا علم اقتدار آفرین نیافریده باشیم بیداری اسلامی اتفاق نمی‌افتد. سیطره علوم متفاوت بر فضای فکری در جامعه ما طنین‌انداز است و ما در علوم‌انسانی مصرف‌کننده هستیم. تمدن غرب به جنگ خدا رفته است به همین دلیل این تمدن در حال فروریزی است جامعه امروز ما دچار تعارض فرهنگی است و در جامعه‌ای که مردم روز را روزه می‌گیرند شب در رسانه‌های آنها و در جمهوری اسلامی بانک و بورس تبلیغ می‌شود که مبنی بر اقتصاد ربوی است.
به گزارش سرویس حوزه و مراجع پایگاه 598 دکتر حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین (مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز)  شب گذشته در نشست "علوم انسانی اقتدار آفرین" که از سلسله نشست های بخش تحول علوم انسانی در دوازدهمین روز از بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است، به ایراد سخنرانی پرداخت.
 
دکتر عباسی در سالن شهید مصطفی احمدی روشن در بخش تحول علوم انسانی در ابتدای سخنان خود گفت: در سال 60 برای اولین بار مقام معظم رهبری در نامه ای، کتاب انقلاب ما را «قرآن» دانستند.

این تئوریسین انقلاب اسلامی افزود: تلاش مسئولان باید این باشد که جامعه ما قرآن مجسم شود و متاسفانه هنوز بعد از 31 سال از این بیان مقام معظم رهبری، ما در ابتدای راه هستیم.

بیداری اسلامی بدون تولید علم اقتدار آفرین محقق نمی‌شود

عباسی با بیان اینکه افق مد نظر رهبری از دو زاویه علوم اقتدار آفرین قابل بررسی است، ادامه داد: تا علم اقتدار آفرین نیافریده باشیم بیداری اسلامی اتفاق نمی‌افتد. هژمونی و سیطره علوم متفاوت بر فضای فکری در جامعه ما طنین‌انداز است و ما در علوم‌انسانی مصرف‌کننده هستیم و اقتداری که در صنایع گوناگون و علوم پایه بدست آوردیم در علوم انسانی نداریم.

وی افزود: اگر در صنعت فضایی ما اقتدار ایجاد شده است و در حوزه انرژی سه قطعنامه از سوی شورای امنیت سازمان ملل تصویب شده است با فاصله 60 سال از آنها ما ماهواره به آسمان فرستادیم و این اقتدار نسبی نیز اعتماد به نفس به وجود آورده است.

تمدن غرب به جنگ خدا رفته است

عباسی گفت: اما در جایی که تاریخ ما رنج می‌برد مساله علوم انسانی است و مساله امروز ما با تکنولوژی حل نمی‌شود بلکه با ادبیات بومی حل می‌شود 60 درصد علوم انسانی تدریس شده مبنی بر اقتصاد لیبرالیستی است.

عباسی افزود: تمدن غرب به جنگ خدا رفته است به همین دلیل این تمدن در حال فروریزی است جامعه امروز ما دچار تعارض فرهنگی است و در جامعه‌ای که مردم روز را روزه می‌گیرند شب در رسانه‌های آنها و در جمهوری اسلامی بانک و بورس تبلیغ می‌شود که مبنی بر اقتصاد ربوی است.

وی ادامه داد: امروزه در علوم انسانی ما علم اقتدار طلب تبلیغ نشده است و در دانشگاهی را که در جمهوری اسلامی به تبلیغ اقتصاد ربوی می‌پردازد، باید گل گرفت!



رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز ادامه داد: در دانشگاه‌های ما دیدگاه‌های آدام اسمیت، ریکاردو، فریدمن و کینز تدریس می‌شود که اساسا اقتصاد ربوی است.

وی افزود: ما نمایشگاه برپا نکردیم که بر دانه برنج قرآن بنویسیم، ویژگی اصلی مؤمن حفظ حدود الهی است که این حدود برخی سلبی و برخی ایجابی است.

عباسی ادامه داد: دلیل اینکه غرب اقتدار ندارد این است که اقتصاد غرب ربا‌محور است و طبیعی است که آن جامعه فرو خواهد ریخت.

وی گفت: مسئولانی که فکر می‌کنند برای حل مشکلات اقتصادی باید با آمریکا رابطه برقرار کنیم از این موضوع غافل هستند که اگر رابطه با آمریکا مشکل اقتصادی را حل می‌کرد، اقتصاد یونان، اسپانیا و خود آمریکا حل می‌شد.

نو فریدمن، مبنای طرح تحول اقتصادی است

رئیس اندیشکده یقین تصریح کرد: مبنای طرح تحول اقتصادی نو فریدمن است که ربا را ترویج می‌دهد. ضریب نفوذ بانک در چهار سال گذشته در اقتصاد جمهوری اسلامی برابر با 30 سال اول جمهوری اسلامی است.

وی افزود: جمهوری اسلامی مکتب اقتصاد پول‌محور را پذیرفت و این از نقاط ضعف جمهوری اسلامی است.

تمسک به علوم غربی، پذیرفتن ولایت شیطان است

وی گفت: علم اقتدار آفرین حیات دنیوی و اخروی ما را سامان می‌دهد. در حال حاضر حیات ما حیات قرآنی نیست، حیات فریدمنی و نوکینزی است! به جای اینکه به قرآن تمسک کنیم به اندیشه غربی تمسک می‌کنیم که پذیرفتن ولایت شیطان است.

دکتر حسن عباسی افزود: غرب در پی آن است که فرهنگ معیشت ما را تحت تأثیر قرار دهد و در نهایت از طریق اقتصاد ربوی متلاشی کند. علمی که اقتدار ایجاد کند سمت و سو می‌دهد. اقتدار جمهوری اسلامی از سوی علوم انسانی به چالش کشیده می‌شود.

وی با طرح این پرسش که کدام علوم اقتدار آفرین است، گفت: روانشناسی و علوم سیاسی اقتدار‌ زداست، روانشناسی که اندیشه فروید را تسری دهد قطعا جزو علوم اقتدار زداست.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: اعتراف در تفکر غربی اصل است اما اعتراف در نگاه انسان مسلمان مذمت شده است که خدا ستارالعیوب است و نباید معصیت را اعتراف کرد.

چرا استادان علوم انسانی با تاکیدات رهبری و مراجع، از تدریس سر باز نمی‌زنند؟

حسن عباسی گفت: فروید اعتراف را از کلام مسیح گرفت که در روانشناسی و روانکاوی تئوریزه کرد. روانشناسی ژان پیاژه، فروید و آدلر می‌خواهد امروزه جای اخلاق را بگیرد.

وی مسئله امروز ما را بازتولید علم انسانی اقتدارگرا معرفی کرد و نابسامانی اخلاقی ـ اجتماعی امروز را ناشی از پذیرش علوم غربی دانست.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با عنوان «علوم انسانی اقتدار آفرین» ادامه داد: بر هیچ کس پوشیده نیست که علوم‌انسانی اقتدارزدا در دانشگاه ما تدریس می‌شود چرا استادان علوم انسانی با تاکید بر اینکه علما و مراجع می‌گویند اقتصاد ربوی است و رهبر انقلاب می‌گوید بحران در جهان ریشه در اقتصاد ربوی دارد، از تدریس سر باز نمی‌زنند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز (اندیشکده یقیین) گفت: قرآن اقتصاد برکت مبنا را تعریف می‌کند. بیع که در قرآن آمده است با بیع که در فقه به معنای خرید و فروش کاسته شده متفاوت است.

وی با بیان اینکه تحول در علوم انسانی باید مشخص کند که کدام علم به درد نمی‌خورد،‌ گفت: علوم اقتدارآفرین سه لایه دارد: نخست سطح تکنولوژیک، دوم مدیریتی و سوم پاردایم‌ است. اقتدار آفرینی، پارادیم‌آفرین است.

نقد علوم انسانی غرب موجب اقتدار جمهوری اسلامی است



عباسی گفت: علوم انسانی زمانی متحول می‌شود که در 15 زبان که استفاده می‌شود ریشه‌شناس داشته باشیم بالای 90 درصد ریشه‌شناسان جهان یهودی هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ مردمی در جهان علوم انسانی موجود را نقد نکردند جمهوری اسلامی در حال نقد علوم انسانی است که این موجب اقتدار جمهوری اسلامی می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۲ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۱
۷۰
۰
واللهِ ،به نظرم، راست میگه این مَرد.
پاسخ
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۰۱ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
۶۷
۰
توی کره زمین یک استراتزیست هست اونم حسن عباسیه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها