أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۶۹۷۸۶
زمان انتشار: ۲۱:۳۳     ۰۷ مرداد ۱۳۹۱
حجت الاسلام جعفری، امام جمعه کرمان در سخنان بی سابقه ای بدون ذکر نام مطالب توهین آمیزی را به مسئول دفتر علامه مصباح یزدی نسبت داد و اظهار داشت: برخی ها به موضع گیری بنده در ایام انتخابات مجلس انتقاد کردند، در حالی که جایی برای انتقاد نیست؛ زیرا من احساس وظیفه کردم تا جلوی ورود یک آدم فاسق و فاجر و افراطی را به مجلس بگیرم.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک ، حجة الاسلام و المسلمین سید یحیی جعفری، امام جمعه کرمان صبح پنج شنبه در جلسه ای که در دفتر وی و با حضور جمعی از روحانیان و مبلغان، به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شد، گفت: من در انتخابات مجلس از جریانی حمایت کردم که مورد تأیید رهبری بود!

بنا به این گزارش، سید یحیی جعفری ضمن توصیه حاضران به رعایت مسایل اخلاقی، به انتخابات سال گذشته مجلس شورای اسلامی در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: برخی ها به موضع گیری بنده در آن ایام انتقاد کردند؛ در حالی که جایی برای انتقاد نیست؛ زیرا من از جریانی حمایت کردم که مورد تأیید رهبری بود؛ چون ایشان شخصا به منزل آیه الله مهدوی کنی رفتند و بدین وسیله چیزی را که وی دنبال می کرد، تأیید کردند!

حجت الاسلام و المسلمین جعفری که در زمان انتخابات، مخالف جدی جبهه پایداری و حجت الاسلام دکتر جلالی، تنها روحانی حاضر در عرصه انتخابات شهر کرمان بود، در دفاع از موضع خود گفت: من احساس وظیفه کردم که تلاش کنم تا جلوی ورود یک آدم فاسق و فاجر و افراطی را به مجلس بگیرم!



جعفری در توضیح افراطی گری فرد مورد نظر خود، خاطر نشان کرد: اگر یک عمامه به سر فحاشی کند و به برادر مسلمانش بد بگوید، چه توقعی از عوام می توان داشت؟

این کد دادن حجت السلام جعفری در حالی است که تنها عمامه به سری که در شهر کرمان کاندیدا ی جدی برخی سیاسیون شد، حجت الاسلام جلالی مسئول دفتر علامه مصباح یزدی بود.

وی در عین حال تأکید کرد که ما در انتخابات دست روی شخص خاصی نگذاشتیم و فقط اعلام کردیم طرفدار ... هستیم!

امام جمعه کرمان در ادامه با ابراز گلایه از روحانیون به خاطر عدم شرکت آنان در نماز جمعه کرمان، تصریح کرد: وقتی به نماز جمعه کوهبنان که در مقایسه با کرمان شهر بسیار کوچکی است، رفتم، تعداد روحانیون حاضر در نماز جمعه این شهر را از تعداد روحانیان نماز جمعه شهر کرمان بیشتر دیدم.



در پایان این جلسه، حجة الاسلام دهقانی، رییس دفتر امام جمعه با اشاره به ضرورت ادامه کار جامعه روحانیت در کرمان، تصریح کرد: جامعه روحانیت در کرمان با اساسنامه جدیدی که از تهران آمده و اساسنامه ای که در کرمان نوشته شده است، حول محور امام جمعه محترم شکل خواهد گرفت و وقتی ایشان در این موضوع و موضوعات دیگر تصمیمی گرفتند، همه باید سمعا و طاعتا پیروی کنند.

گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین جعفری در حالی مطالب توهین آمیزی مانند فسق و فجور را بدون ارائه هیچ گونه مستندی به حجت الاسلام جلالی نسبت داد که وی به مدت 11 سال مدیریت دفتر علامه مصباح یزدی را برعهده دارد و در زمان انتخابات قریب به 500 نفر از روحانیون و طلاب کرمانی در بیانیه های رسمی از ایشان حمایت کرده و قریب به 95 هزار نفر از مردم کرمان به ایشان رأی دادند.

همچنین به نظر می رسد نسبت دادن افراطی گری به دکتر جلالی به خاطر اعتراض وی به فتنه گران و ساکتین فتنه و زیر سؤال بردن افکار و سیاست های آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی؛ به خصوص عقب نشینی و وادادگی در پرونده هسته ای به سردمداری حسن روحانی است.



به فرض اینکه تنها کاندیدای روحانی شهر کرمان، حجت الاسلام جلالی نبوده و اساسا شخص دیگری مورد نظر آقای جعفری بوده است، آیا در ماه مبارک رمضان چنین نسبتهایی به فردی که مورد تائید شورای نگهبان بوده است، صرف نظر از زیر سئوال بردن مشروعیت شورای نگهبان، با منش اسلامی همخوانی دارد؟!

به هر حال جدای از توهین صریحی که امام جمعه کرمان مستقیما به یک روحانی مهذب و حامیان وی کرده است، جای تاسف دارد که علی رغم تذکرات مکرر دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت اخلاق اسلامی و عدم انتساب هر گونه مطلب به معظم له از غیرمجاری رسمی، اقای جعفری چنین مطلب عجیبی را که ولی امر مسلمین نسبت می دهد. این در حالی است که در فرض صحت سخنان حجت الاسلام جعفری، حضرت امام خامنه ای در دیدار روز 19 دی سال گذشته خود با علامه مصباح یزدی، مخالفت خود را صریحا به ایشان اعلام می کردند اما شواهد بر آن است که معظم له همچون گذشته هیچ دخالتی در انتخابات نداشته و صرفا مردم را به انتخاب اصلح و حضور در انتخابات و دیگران را به رعایت اخلاق اسلامی و انتخاباتی تشویق نموده اند و نکته دیگر اینکه حضرت امام خامنه ای بلافاصله بعد از انتخابات مجلس نهم در حرم حضرت معصومه (س) با علامه مصباح یزدی دیدار کردند که حساسیت زمان این دیدار خود گویای عدم صحت بسیاری از ادعاها در اینباره می باشد.

گفتنی است؛ چندی پیش روابط عمومی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه ای با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: اصحاب رسانه و تریبون از نقل و یا انعکاس هرگونه مطلب منتسب به رهبر معظم انقلاب اسلامی و دفتر معظم له، که خارج از مجاری رسمی دفتر مقام معظم رهبری منتشر می شود، به طور جدی خودداری نمایند.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

به رغم تذکراتی که تاکنون در جهت ابراز و نشر مطالب منتسب به رهبر معظّم انقلاب اسلامی و دفتر معظمٌ له داده شده، مجدداً با اظهاراتی غیر واقعی و بی اساس در تریبونهای عمومی خصوصاً در زمینه‌ مباحث مهم و حساس مربوط به قانون اساسی مواجه شدیم که مایه تأسف بود.

امید است هم صاحبان تریبون و هم اصحاب رسانه به این مهم توجه کرده و از نقل و یا انعکاس هرگونه مطلب که خارج از مجاری رسمی دفتر مقام معظم رهبری منتشر می شود، بطور جدی خودداری نمایند.

روابط عمومی دفتر مقام معظّم رهبری
90/8/17
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها