کد خبر: ۷۰۴۷۷
زمان انتشار: ۱۳:۲۲     ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
آرمان این خبر ساختگی را بسیار امیدوار کننده خواند و به تحلیل این خبر پرداخت و از سوی دیگر سایر رسانه های اصلاح طلب نیز این خط را که از مدتها پیش اغاز شده است، ادامه دادند و به گفتگو با همفکران خود در این زمینه پرداختند./ حجج اسلام ذوالنور و روانبخش ازروحانیون مخالف جدی سیاستها و مبانی فکری آقای هاشمی رفسنجانی جایگاه هاشمی در بین مردم را بسیار متزلزل تر از آن می دانند که او را در قامت یک امام جمعه پشت تریبون قبول کنند.
تلاش این روزهای اصلاح طلبان برای بازگرداندن هاشمی به تریبون نمازجمعه، وارد مرحله جدیدی شده است به گونه ای که برخی اصلاح طلبان خبر از بازگشت هاشمی به تریبون نماز جمعه در روز قدس دادند.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، بعد از عملکرد نامطلوب آقای هاشمی رفسنجانی در ایام فتنه و نقش برخی از نزدیکان وی در اغتشاشات خیابانی، جایگاه وی در بین مردم بشدت متزلزل شد به حدی که آخرین نماز جمعه اقای هاشمی در سال 88 نیز با حواشی زیادی همراه شد.

نماز جمعه ای تاریخی که اوج بصیرت مردم شریف ایران و بی تقوایی و کم مایگی دینی اقلیت اغتشاشگر را به خوبی به تصویر کشید.



اغتشاشگرانی که حتی از روی نفاق نتوانستد خود را نمازگزار جلوه دهند و عده ای از آنان با کفش به نماز خواندند و برخی دیگر نیز دختر و پسر در کنار هم به نماز ایستادند تا دستمایه تمسخر مردم و نمازگزاران گردند.



در آخرین نماز جمعه هاشمی، نمازگزاران تهرانی یکپارچه شعار به نفع ولایت و بر علیه دشمنان نظام و ولایت سر می دادند و معدود فتنه گران خیابانی نیز سرانجام مجبور به فرار از محل شدند.

حال بیش از سه سال از آخرین نماز جمعه آقای هاشمی رفسنجانی در مقام خطیب موقت نماز جمعه تهران می گذرد. جمعه 26 تیرماه سال 88 آخرین نماز جمعه هاشمی و اولین اظهارنظرهای رسمی وی درباره حوادث پس از انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری بود.



هاشمی که تصور می کرد همچنان در بین مردم و نخبگان جایگاه سابق را دارد، با هشت پیشنهاد به پشت تریبون نماز جمعه رفت. اظهار نظرهای هاشمی  در آن مقطع حساس به گونه‌ای بود که نارضایتی شدیدی را در بین مردم و نیروهای انقلاب بوجود آورد تا حدی که مردم و نخبگان اور را خارج شده از خط انقلاب خواندند.

پیشنهادات هاشمی رنگ و بوی عدالت و آرمانخواهی نداشت از همین رو مردم نه تنها از این پیشنهادات استقبال نکردند بلکه بارها در تجمعات مختلف بدون رودربایستی شعارهای صریحی را علیه هاشمی رفسنجانی و نزدیکانش سر دادند.

در برخی از تجمعات اعتراض آمیز مردمی علیه هاشمی رفسنجانی و خاندانش، مردم او را با یکی از رئیس جمهورهای ساقط شده عربی مقایسه کردند، تا اوج دلخوری خود را از وی اعلام نمایند.



با این حال رسانه های اصلاح طلب این روزها و در آستانه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری تلاش زیادی برای بازگرداندن وی به تریبون نماز جمعه می کنند به گونه ای که روزنامه آرمان در این زمینه گوی سبقت را از دیگران ربوده و ادعا کرد که احتمالا آقای هاشمی رفسنجانی خطیب نماز جمعه تهران در روز قدس می باشد.

آرمان این خبر ساختگی را بسیار امیدوار کننده خواند و به تحلیل این خبر پرداخت و از سوی دیگر سایر رسانه های اصلاح طلب نیز این خط را که از مدتها پیش اغاز شده است، ادامه دادند و به گفتگو با همفکران خود در این زمینه پرداختند.



خبرگزاری ایلنا نیز که حیات مجدد اصلاح طلبان را در بازگشت هاشمی به تریبون نمازجمعه می بیند، امروز در گفتگو با یک عضو مرکزی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به این موضوع پرداخت.

این فرد اصلاح طلب بدون هیچ اشاره ای به کنار گذاشته شدن اصلاح طلبان از سوی مردم، مدعی شد که بر خلاف جناح مقابل، اصلاحات یک جریان دموکراتیک و از پایین است نقد‌های فراوانی در آن مطرح می‌شود که این از نقاط قوت اصلاح طلبان محسوب می‌شود، بنابر ادعای حکیمی‌پور امروز گفتمان اصلاح طلبی می‌تواند رفتار مردم را تنظیم کند چرا که تبدیل به یک فرهنگ عمومی در سطح کشور شده است. وی از آن قبیل اصلاح طلبانی است که معتقد است مطرح کردن نام برخی گزینه‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری نه تنها مفید نیست بلکه به سیر طبیعی کار نیز لطمه می‌زند.

گفتنی است، احمد حکیمی‌پور سیاست‌مدار اصلاح‌طلب و عضو سابق شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی است. وی سابقه‌ نمایندگی زنجان در دورهٔ چهارم مجلس شورای اسلامی، عضویت دورهٔ اول شورای اسلامی شهر تهران، دبیرکلی حزب اراده ملت و ریاست دوره‌ای شورای هماهنگی جبههٔ اصلاحات را دارد.



حکیمی پور در پاسخ به این سئوال که "دیدگاه شما در خصوص بازگشت آقای هاشمی به تریبون نماز جمعه چیست؟" می گوید: "من معتقدم که هم اکنون زمان آن رسیده که آقای هاشمی به نماز جمعه بازگردد چراکه این به نفع نظام خواهد بود. تریبون نماز جمعه جایگاه مهمی است که نه تنها ملت ما و بلکه دنیا به اعلام مواضع آقای هاشمی پشت این تریبون عادت کرده است. هاشمی از شخصیت‌های طراز اول و داخل نظام است که متاسفانه در سال‌های اخیر ظرفیت وی مورد غفلت قرار گرفته است در حالیکه باید در این مورد به شکل جدی تجدید نظر بشود چرا که ایشان از پشتوانه کشور هستند که حضورشان قطعا باعث رونق نماز جمعه خواهد شد."



به هر حال طبیعی است که اصلاح طلبان تریبون دادن مجدد به هاشمی را به منزله دمیده شدن نفسی تازه در جسد گندیده جریان خود بدانند اما آیا علی رغم اشتباهات فاحش و مکرر آقای هاشمی رفسنجانی، مردم حاضرند که او را به عنوان امام جمعه خود بپذیرند؟

حجج اسلام ذوالنور و روانبخش ازروحانیون مخالف جدی سیاستها و مبانی فکری آقای هاشمی رفسنجانی بر این عقیده اند که مردم دیگر حاضر نخواهند بود تا پشت سر اقای هاشمی رفسنجانی به نماز بایستند. این دو کارشناس مسائل سیاسی جایگاه هاشمی در بین مردم را بسیار متزلزل تر از آن می دانند که او را در قامت یک امام جمعه پشت تریبون قبول کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۳ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
۶۰
۱۰۹
باز که از طرف مردم حرف زدید.عمو از طرف خودت حرف بزن
پاسخ
مردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۵ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
من از طرف مردم میگم
اگه برا نماز بیاد نمیذاریم حتی یک کلام صحبت کنه!!!
سیّد
NORWAY
۲۱:۳۳ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
آقای ناشناس!
جواب مردم را با منفی های قرمز رنگ به پیامتان نمی بینید؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
مردم كه فقط شما نيستي عمو مردم خودشان ميفهمند كه چه حرفي حرف دل آنهاست يا نيست. پس شما خودت هم از طرف مردم حرف زدي و اين يعني تناقض
عبدالله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۴ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
ناشناس خان مگر كسي با شما كه به نمايندگي از بهايي ها حرف زدي چيزي گفت!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۴ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
مسلمان مگه بهای حق حرف زدن نداره,بیا تا دلت میخواد حرف بزن حالم از خودم به هم میخوره که امثال شما هموطنمی
مددی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۶ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
۷۵
۴۲
خطیب روز تلاویو باید باشه چراکه آخرین خطبه اش رژیم صهیونیسیتی را خیلی خوشحال کرد و گفت : برای اولین با یک مقام حکومت اسلامی به نبود آزادی وانتخابات آزاد اعتراف کرد.
پاسخ
م خ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۶ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
۸۹
۵۵
من بسیار تاسف خواهم خورد از بازگشتهاشمی رفسنجانی به نماز جمعه چون با امدن او خون شهدای فتنه 88پایمال میشود .مردم ولایتمدار اجازه چنین جسارتی را به فتنه گران هرگز نخواهد داد .
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۳ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
۷۹
۴۸
با عرض سلام و ادب
من فکر میکنم بعد از مشخص شدن شخصیت و مواضع واقعی آقای هاشمی نماز خواندن پشت سر ایشان مشکل شرعی داره.
.یا علی
پاسخ
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۳ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
ای رضا !ای مشتهد!ای حاکم شرع !!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۶ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
۴۰
۷۵
ای عزیز منم مثل تو. ولی اوضاع خیابان ومردم چیز دیگری است . در ضمن نماز انها که با کفش خواندند هم شاید خدا قبول کنه .ازطرف خدا دیگه وارد گود نشو
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۷ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
۷۲
۲۲
اينكه ايشان بطرف نماز باز مي‌گردد نشانه خوبي است اما اينكه نتيجه ان به نفع وي و جامعه است يا خير بستگي به مواضع ايشان دارد. چرا كه : به منكر علي بگو نماز خود قضا كند. نماز بي ولاي او نماز بي وضو بود. و جمع بين اصحاب فتنه و اغتشاشگران با ولايت علوي غير ممكن و محال است در و الا ملك عبدالله هم نماز ميخواند
پاسخ
MOJICIVIL
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۲ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
۷۲
۳۵
خدا کنه بیاد مردم تهرانم یه خورده غیرت نشون بدن نرن تا بفهمه پایگاه مردمی نداره شرشو از این مملکت کم کنه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۲ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
روز قدس برای فریاد علیه استکبار واسرائیل است چرا مردم غیرت !!! به خرج بدهندونیایند.ملت خواهد آمد
عبدالله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۸ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
۷۴
۳۴
براي عرض ادب به ايشان ما اماده ايم!!!! بگويد حتما بيايد آن هم با اقازاده ها ،فاميل ،حزب كار گزاران ، نمايندگان انگليس ،امريكا،اسراييل ،سلطنت طلبان و بهايي ها
البته از اين اقا تقاضا داريم كه اقا مهدي را در لندن به ديدار سفير اسراييل بفرستند(در لندن دارد المپيك برگذار مي شود وكسي متوجه نيست) تااز انها تقاضا نمايدتا اسراييل در رسانه هاي خود وكشور هاي وابسته نحوه خواندن و اداب نماز خمعه را اموزش دهند تا مانند سال88 گندش در نيايد و تاريخ براي سومين بار تكرار نشود( دهه شصت ،دهه هشتادو دهه نود!!!)
پاسخ
ايران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۵ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
۶۲
۱۹
اقاي حكيم پور ... نمي فهمند كه چه مي گويند!!!چون
1- اگر منظورشان مانند ارباب باشد و جهان همان رژيمهاي امريكا ،اسراييل وانگليس باشد . اقازاده مهدي وساير همفكرانشان مانند مهاجراني به صورت گسترده و بي واسطه در حال انتقال نقطه نظرات عالي جناب مي باشند.
2- در داخل كشور هم اگر كسي خواهان در يافت نقطه نظرات ايشان باشد .مي تواند با استفاده از bbc،راديو امريكا وراديو اسراييل و...ان را متوجه شود!!!!!
3- اقاي حكيم پور شما درست مي گوييد تريبون نماز جمعه جايگاه مهمي است ولي نه براي كساني كه در روز روشن ... فرزندشان در خيابانها ول بوده و درحال خريد ساندويچ وروسري است و يا روز عاشورا كف وسوت مي زند و در عين حال زن مومنه اي هم مي باشد،ويا فرزند ديگر براي سركشي به لندن رفته است! نه كسي كه زنش فرمان اشوب مي دهدو نه ...
4- در خاتمه اگر زورمان به اين ادم و عوامل نفوذي او نرسد به اين مي رسد كه نماز جمعه تهران را براي هميشه تحريم كنيم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۲۳ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
۳۹
۷۸
هاشمی رفسنجانی از خیلیها که الان سرکارن با لیاقت تره .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۵ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
باور کردم!!!
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۵ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
قربون دهنت.
زندی دره غریبی از اهواز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۵۸ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
۲۵
۷۱
اقای هاشمی کسی بود که امام ره فرمود تا هاشمی زنده است انقلاب زنده است.او از خیلی از افرادی که کامنت تفرقه انگیز میگذارند انقلابی تر و ولایی تر است.ما طرفداران هاشمی با اعلام برایت از سران فتنه با انقلاب و رهبری هستیم تا اخرین قطره ی خونمان.برادران بیایید اتحادمان را حفظ کنیم،دشمنان را شاد نکنیم که بگویند به جان هم افتاده اند.مطمءن هستم مقام معظم رهبری و هاشمی چون دو برادر بوده و هستند.اتفاقا الان موقع آمدن هاشمی است که مشتی باشد بر دهان اجنبی ها.ولی چه حیف که بعضی از برادرانمان نمیگویم به ظاهر ذلسوز،نه دلسوز ولی بی فکر سعی میکنند با تفرقه نابودمان کنند.کمی عاقلانه حرف زنیم م جایگاه افراد را بشناسیم و به منطقه نیز نظری بیفکنیم،دشمن در کمین است.وظیفه ی سایتهایی مثل شما آگاهی دادن به افراد احساسی و جزم اندیش اسن نه همراهی بادران عزیزم .موفق باسید و بدانید تا زنده ایم دست در دست هم ،از اصولگراهای واقعی تا اصلاحطلبان واقعی تا اخرین نفس از انقلاب و ارمانهای امام راحل و فرمایشات مقام عظمای ولایت پاسداری میکنیم.یا علی
پاسخ
سیّد
NORWAY
۱۴:۵۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
حضرت «آقا» فرمودند:
.... نظرات آقای احمدی نژاد به من نزدیکتر است.
ختم کلام.
حالا شما هی شعار بده که :
.... مقام معظم رهبری و هاشمی چون دو برادر بوده و هستند.
سیّد
NORWAY
۱۵:۰۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
در ضمن مگر امام نفرمود: "من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه‌ی سالوسی و اسلام‌نمایی بعضی افراد، ذكری از آنان كرده و تمجیدی نموده‌ام كه بعد فهمیدم از دغل‎بازی آنان اغفال شده‌ام. آن تمجیدها در حالی بود كه خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می‌نمایاندند و نباید از آن مسائل سوء‌ استفاده شود؛ و میزان در هر كس حال فعلی او است."
پس اینقدر از فرموده های امام سوء استفاده نکنید و اگر از ایشان گفته ای را بیان میکنید سعی کنید آنرا کامل بیان کنید.
حسین غلامحسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۰۹ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
۶۰
۱۹
ولی انصافا" تحلیلهای خوبی ازقدس وسرزمینهای اشغالی میکند بگذارید بیاید شاید توبه کرده باشد! فوقش اگرسخنانش بوی تفرقه داد ما که هستیم ، حزب الله که بیداره...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۵ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
۳۳
۲
تنها مسوول مهمی که در سال های اخیر از مردم عذرخواهی کرد ، خاوری - مدیر عامل سابق بانک ملی - بود که در پی رسوایی موسوم به "سه هزار میلیارد" استعفا کرد و پوزش خواست - و کلی هم از این که بالاخره یک مسوول عذرخواهی کرد ذوق زده شدیم - ولی نهایتاً معلوم شد همه ماجرا فیلم است و طرف "تو زرد از آب در آمد" و با پولی که به خاطرش عذر خواهی کرده بود ، راهی کانادا شد!
پاسخ
نادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۸ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
۶۴
۵
مگه کسی که برا نماز خواندن می آد مورد تائید رهبری نیست؟ پس اگه کسی بخواد جو ایجاد کنه و حرف های ناشایست بزنه مخالف نظر ایشون عمل کرده. مسلمان واقعی باید تابع بی چون و چرای ولایت باشه نه فقط با حرف.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۹ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
۳۲
۱
ای وای هنوز اندر خم یک کوچه ایم خاک خاک از ماست که برماست
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۹ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
واقعا دمت گرم خوب گفتی
ايراني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
۲۶
۶۸
درود و هزاران درود بر سردار سازندگي....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
۶۴
۲۰
آقای هاشمی هنوز برادری خودشو ثابت نکرده میخواد بیاد نماز جمعه . نمازگزاران اونجا رابه اشوب می کشن اگه بخواد بیاد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۷ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
۶۳
۱۳
فائزه هاشمی دختر آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز سوم دی ماه سال گذشته به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به صورت غیر علنی در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد.

پرونده وی که در جریان فتنه پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم در اغتشاشات خیابانی هم حضور یافته بود، با اعلام جرم دادستانی تهران تشکیل شده و اتهام انتسابی به او نیز ناشی از مصاحبه‌اش با سایت "روز آنلاین" بود که طی آن عبارات موهنی را علیه مسئولان نظام به کار بود.
پاسخ
کمال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۱ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
۲۹
۷۰
به گفته خمینی کبیر : هاشمی ذخیره ایست برای انقلاب. تمامی کسانی که بر علیه هاشمی شعار می دهند خیر و صلاح انقلاب را نه نی دانند و نه می خواهند.
پاسخ
محسن
UNITED STATES
۰۹:۵۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
ملاك حال افراده؛ نه گذشتشون !
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۱ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
هاشمی در اخرین خطبه های نماز جمعه به همه انسانهای ساده خوش باور وکم اطلاع هم ثابت کرد که عدالت حد اقلی یک نماز جماعت دو و سه نفره را هم ندارد چه به برسد عدالت نماز جمعه ام القرائ جهان اسلام
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۶ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
نماز جمعه خوندن که بچه بازی نیست که ... بیا بچه بازی در بیارد
پاسخ
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
۵۹
۱۳
کی حاضره پشت سرش نماز بخونه؟امام جمعه عادل!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۷ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
۶۰
۱۷
اون زمان شاید ادم حسابی بوده اماالان.......جالبه که منافقا الان ازش طرفداری میکنن.مرگ بر ضد ولایت فقیه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۳ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
مرگ بر همه
عارف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۴ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
۱
۰
آخ جون بازم با سبزیا دعوا می کنیم
پاسخ
نور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
لابد شما خدایید که نماز انهارا قبول نمیکنید کسانی که مثل امثال شما به ظاهر مسلمانند وفقط مسلمانی را به لق لق زبان میدانند وچهاررکعت نمازمیخوانند ودر خفا هزارکار کثیف میکنند و ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۵ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
۰
۱
زنده باد هاشمی
پاسخ
نقی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۸ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
۱
۰
اللهم عجل الولیک الفرج
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها