أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۰۶۲۲
زمان انتشار: ۰۱:۲۰     ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
وزیر بهداشت گفت: بودجه برنامه کنترل جمعیت به کل حذف شده است و اکنون به دنبال اعتبار ۱۹ میلیارد تومانی برای برنامه جدید سلامت باروری هستیم، همچنین وزارت بهداشت برای کارکنان خودش به شوهران زنان بعد از زایمان ۲ هفته مرخصی می‌دهد.

فارس،‌مرضیه وحید دستجردی در حاشیه مراسم تجلیل از خانواده شهدای هسته ای در جمع خبرنگاران درباره برنامه کنترل جمعیت توضیح داد: بودجه برنامه کنترل جمعیت به طور کلی حذف شد و اکنون چنین برنامه‌ای در وزارت بهداشت وجود ندارد.

وی گفت: در عین حال تقاضای بودجه 19 میلیارد تومانی را از دولت برای اجرای برنامه سلامت باروری داریم که با استفاده از آن به سلامت مادران، نوزادان و کودکان کمک کنیم و امیدواریم این بودجه در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: سیاست جمعتی وزارت بهداشت در جهت سیاستهای کلی نظام و منویات مقام معظم رهبری است و در این مسیر سیاست کنترل جمعیت به آن معنا که در گذشته بوده دیگر وجود ندارد و سیاستهای ما سیاست سلامت خانوار و سلامت باروری است که در تمام نقاظ کشور اجرا می‌شود.

وحید دستجردی اضافه کرد: در همین مسیر برای کارکنان وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی با توجه به اینکه این دانشگاهها مطابق بند ب ماده 20 هیئت امنایی و مستقل هستند، تلاش کردیم قوانین را در جهت افزایش جمعیت اصلاح کنیم.

وی گفت:‌ همه دستگاهها باید به زودی منتظر لایحه‌ای باشند که به مجلس برود و قوانین مربوط به کنترل جمعیت ‌اصلاح شود ولی ما در وزارت بهداشت محدودیت تا 2 فرزند را برداشتیم و در واقع محدودیت حق فرزندان را اصلاح کردیم.

وزیر بهداشت ادامه داد:‌ این محدودیت حق فرزند برای تمام کارکنان دانشگاههای علوم پزشکی اعم از هیئت علمی و غیر هیئت علمی برداشته شده است. در عین حال به شوهران زنانی که زایمان می‌کنند نیز در وزارت بهداشت 2 هفته مرخصی داده می‌شود و فکر می کنم وزارت بهداشت در این زمینه اولین و پیشروترین دستگاه باشد و این اصلاحات را از اول فروردین امسال اجرا کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
dfghd
UNITED STATES
۲۲:۳۶ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
مردم باهوش هستند و بخاطر منافع حکومت نقشه های کثیف شما را نقش برآب خواهند کرد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها