کد خبر: ۷۱۵۰۶
زمان انتشار: ۲۱:۵۴     ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
حنان ترک بازیگر محجبه مصری که چند سال پیش حجاب اختیار کرده بود اعلام کرد: برای خدا بازیگری را کنار می‌گذارم.

فارس، روز گذشته خبری در راس خبرهای فرهنگی در جهان عرب قرار گرفت که موجب تعجب بسیاری از همراهان سینما و تلویزیون مصر شد.

حنان ترک بازیگر محجبه مصری که چند سال پیش حجاب اختیار کرده بود رسما اعلام کرد که از دنیای بازیگری خداحافظی می‌کند.

وی که برای نخستین تصمیم خود برای خداحافظی از دنیای بازیگری را با برنامه «انا و العسل» در شبکه «الحیات» مصر در میان گذاشته است، علت تصمیم خود را این چنین بیان کرده است: برای خدا بازیگری را کنار می‌گذارم.

این بازیگر مصری گفته است: از زمانی که پس از انتخاب حجاب برای بار دوم وارد عرصه بازیگری شدم، درگیری‌ئی درون خود حس می‌کردم و به این نتیجه رسیدم که باید بازیگری را کنار بگذارم.

وی همچنین به پایگاه خبری العربیه گفته است: دیگر نمی‌توانم مسیر بازیگری را ادامه دهم چراکه در درونم جنگی بین [نفس اماره‌ام] و ارضای آن با بازیگری و حجاب به عنوان یک فریضه شرعی وجود دارد.

این بازیگر مصری اعلام کرده قصد دارد از این به بعد در امور مردمی و خیریه فعالیت کرده و به خانواده‌اش رسیدگی کند.

بنابر این گزارش، در حالی که حنان ترک علت خداحافظی خود از دنیای بازیگری را دلایل شخصی دانسته به نظر می‌رسد برخی مشکلات در سینما و تلویزیون مصر و حملات شدید به بازیگران محجبه در آن باعث شده که این تصمیم توسط وی اتخاذ شود به‌ویژه آنکه پیش از این نیز دیگر بازیگران مصری که انتخاب حجاب کرده بودند مجبور شده بودند یا حجاب را کنار بگذارند یا از سینما جدا شوند.

سهیر رمزی یکی از این بازیگران است که پیش از این با اشاره به اینکه حجاب در مصر در وضعیت بحرانی قرار دارد، گفته بود: نمی‌دانم چرا با زنان محجبه به‌ویژه در حوزه هنر و بازیگری به این طریق وحشتناک برخورد می‌کنند.

به گزارش فارس، حنان ترک در ابتدای سال 1389 اعلام کرده بود: پس از هفت سال تفکر برای انتخاب حجاب، حجاب را انتخاب کردم البته این دوران، دوران زیانباری بود و ای کاش از روز اول حجاب را انتخاب کرده بودم.

حنان ترک پیش از این با بیان اینکه قلبش با صوفیان، عقلش با سلفیون و روشش اخوانی‌ست و مدتی درس علوم شرعی و بخش‌هایی از صحیح بخاری و سیره نبوی را خوانده، گفته بود: در مباحث عقلی به دنبال دلیل هستم و از نظر قلبی دوست دارم مانند صوفیان همیشه در راه خدا باشم اما مسیر و روشم را اخوانی می‌دانم چرا که آنها دارای روشی فکری و برنامه‌ای آماده اجرا هستند.


وی که زمانی قرار بود در فیلم «33 روز» جمال شورجه بازی کند و به دلیل مخالفت رژیم مبارک از این کار بازماند، همچنین درباره سینمای ایران گفته بود: وقتی زنان ایرانی را در سینما دیدم که با پوشش در سینما نقش بازی می‏کنند، فهمیدم که می‏توان هم دین دار بود و هم هنرمند و مطمئنم هنر و سینمایی که توسط ایرانی‌ها ارائه می‌شود هنری شایسته و قابل احترام است.

بر پایه این گزارش، حنان ترک متولد 1975 است که در کارنامه خود 75 سریال و فیلم سینمایی دارد که فیلم «دختری از اسرائیل»(1999) و «طوفان»(2001) از مهمترین کارهای سینمایی اوست و به گفته خودش سریال «خواهر ترزا» که این روزها در مصر در حال پخش است آخرین کار اوست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها