أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۱۵۴۹
زمان انتشار: ۰۲:۲۰     ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
مايكل فلپس موفق شد هجدهمين و آخرين طلاي خود در بازي هاي المپيك را كسب كند.
شناگر سرشناس آمريكايي در آخرين رقابت خود در بازي هاي المپيك موفق شد همراه تيم آمريكا به مدال طلاي ماده 4 در 100 متر مختلط تيمي برسد. فلپس پيش از اين اعلام كرده بود كه لندن آخرين حضور او در المپيك خواهد بود و پس از آن، قصد بازنشستگي دارد.
در اين رقابت، تيم آمريكا موفق شد قبل از ژاپن و استراليا به خط پايان برسد. به اين ترتيب، فلپس هجدهمين مدال طلا و بيست و دومين مدال خود در ادوار مختلف المپيك را كسب كرد تا با به جا گذاشتن يك ركورد تاريخي، از المپيك خداحافظي كند.
اين شناگر پس از كسب آخرين مدال المپيك خود،د ر حالي كه احساسات بر او غلبه كرده بود گفت: حرف زدن برايم مشكل است ولي بايد بگويم همان طور كه دلم مي خواست، به كارم در المپيك پايان دادم. موفق شدم به دستاوردهايي برسم كه پيش از من، كسي به آن ها نرسيده بود.
وي در ادامه از باب بومن كه از 15 سال پيش مربي او بوده تشكر كرد و گفت: امشب، يك شب خاص براي من و باب است. اگر به خاطر تلاش هاي او نبود، امروز در اين جايگاه قرار نمي گرفتم. با تمام وجود او را دوست دارم و خوشحالم كه چنين فردي را در كنار خود داشتم. او در 15 سال گذشته، تلاش زيادي براي موفقيت من انجام داده و هر چه بگويم نمي توانم به اندازه كافي از او تشكر كنم.
نخستين حضور مايكل فلپس در المپيك به بازي هاي 2000 سيدني باز مي گردد كه در آن زمان تنها 15 سال داشت. اين شناگر آمريكايي موفق شد در المپيك 2004 آتن به شش طلا و دو برنز برسد و پس از آن در 2008 پكن، هشت مدال طلا را از آن خود كرد. فلپس در المپيك 2012 لندن نيز چهار طلا و دو نقره كسب كرد. فدراسيون جهاني شنا (فينا) پس از المپيك پكن، مايكل فلپس را «بزرگترين ورزشكار المپيكي تاريخ» ناميده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
۹
۰
از مایکل فلپسی که بدون سرپرست قهرمان شدن را آموخت و به مادرش که سالیان المپیک دایماً در کنار او بود باید درس محبت و دلیری را یاد گرفت احسنت به این همه تلاش و جدیت در کار ، ان شاء الله هم درس عبرتی باشد برای جوانان این سرزمین ایران
پاسخ
بوشهری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
۱
۳
داریوش جان درس عبرتی برا مسولین که یاد بگیرن اگه شنا حمایت شه امکان داره همچون بهداد یکی پیدا شه که اینقدر با استعداد باشه که بتونه از مایکل بیشتر مدال بگیره
پاسخ
لیلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
۱
۰
فوق الاده بود مایکل فلپس فوق الاده و عالـــــــــی..
پاسخ
رهگذر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۲ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
۰
۵
این رییس فدراسیون شنا امریکا خیلی بی غیرته
واقعا خجالت داره از این همه مدال فلپس یکیشم تقدیم کسی نمیکنه!
یکم از رضا زاده ما یاد بگیره
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها