يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۲۴۳۹
زمان انتشار: ۱۵:۳۱     ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
بررسی آثار و پیامدهای کنترل جمعیت؛
تداوم سیاست کنترل جمعیت و شعار معروف نهادینه شده در سال های دولت کارگزاران که "دو بچه کافی است" چندی است که مورد انتقاد بسیاری از بزرگان و کارشناسان نظام می باشد، نکته مهمی که رهبر معظم انقلاب روز گذشته در دیدار با مسئولین نظام نسبت به آن هشدار دادند.

هرچند که بیان این هشدارها پیش تر نیز از سوی برخی از مراجع تقلید و همچنین ریاست جمهوری ایران با بی توجهی و حتی انتقاد بسیاری از رسانه های و برخی از مسئولین روبرو شد اما بیان این نکات از سوی رهبر معظم انقلاب و دغدغه ایشان نسبت به روند جمعیتی ایران اسلامی نشان داد که بی توجهی به این مهم می تواند تبدیل به مشکلی جدی برای نظام شود.

لذا پایگاه 598 به منظور هر چه بیشتر آثار و پیامدهای کنترل جمعیت در پرونده ای به بررسی ابعاد گوناگون این هم خواهد پرداخت.


***********************************

تأکیدات بسیار مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران و مسئولان نظام؛
آرمانگرائی توأم با واقع بینی شرط عبور موفق / ادامه سیاست "کنترل جمعیت" خطا بود

حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: بررسي هاي علمي و كارشناسي نشان مي دهد كه اگر سياست كنترل جمعيت ادامه پيدا كند، به تدريج دچار پيري و در نهايت كاهش جمعيت خواهيم شد، بنابراين مسئولان بايد با جديت در سياست كنترل جمعيت تجديد نظر كنند و صاحبان رسانه و تريبون از جمله روحانيون در جهت فرهنگ سازي اين موضوع اقدام كنند.


نتیجه تداوم سیاست های اشتباه مسئولین:
فاجعه جمعیتی ایران در راه است / ایران 31 میلیونی!

بر اساس سناریو رشد پایین جمعیتی که سازمان ملل متحد در سال 2010 منتشر کرده است اگر ایران به همین صورت به ادامه جایگزینی جمعیتی بپردازد و برنامه ای برای تعادل آن نداشته باشد در 80 سال آینده جمعیت 31 میلیونی را تجربه خواهد کرد که 47 درصد آن را افراد سالمند بالای 60 سال را در برمی گیرند و این درحالی است که در خاورمیانه کشورهای عربستان و قطر دارای بیشترین رشد جمعیتی در میان سایر کشورهای منطقه هستند.


فاجعه جمعیتی در ایران با تداوم سیاست کنترل جمعیت:
چه کسانی در کشور سیاست کنترل جمعیت را دنبال می کنند؟

تداوم سیاست کنترل جمعیت و شعار معروف نهادینه شده در سال های دولت کارگزاران که " دوبچه کافی است" چندی است که مورد انتقاد بسیاری از بزرگان و کارشناسان نظام می باشد، نکته مهمی که رهبر معظم انقلاب روز گذشته در دیدار با مسئولین نظام نسبت به آن هشدار دادند. رهبر انقلاب روز گذشته با بیان انتقاد از تداوم سیاست کنترل جمعین بیان داشتند: "در اوائل دهه هفتاد اجراي اين سياست بنابر مصالحي، صحيح بود اما ادامه آن در سالهاي بعد خطا بود."

تحلیلی پیرامون سیاست غلط کنترل جمعیت:
کابوس وحشتناک رشد منفي جمعيت در ایران

ايران در حال حاضر نيز جزو 10 کشوري است که به سرعت به سمت کهن سالي در حال حرکت هستند و در جايگاه ششمين کشور جهان قرار دارد که افراد آن به سن پيري مي‌رسند و در بيست سال آينده وارد فاز اول سالمندي جمعيتي خواهد شد و در ده سال آتي نيز فاز دوم سالمندي را تجربه خواهد کرد. جالب است بدانيد که سال در آغاز دولت آقاي هاشمي رفسنجاني ايران در ميان کشور در حال توسعه، در زمينه کنترل جمعيت در بالاترين رده قرار گرفت.


واکنش رسانه انگلیسی نسبت به طرح ازدیاد نسل در ایران:
بی بی سی زودتر از صدا و سیما مطالبه رهبری را پاسخ گفت!

زمین بازی ای که توسط بی بی سی تهیه شده است، بسیار زیرکانه می باشد. بدینصورت که او مستقیماً نمی  گوید «بچه دار نشوید»، اما بطور غیر مستقیم این پیام را اینگونه القاء می کند که بچه دار شدن «خوب است، زمانی که وضعیت مالی خوبی داشته باشید، امکانات فراهم باشد و شرایط فرهنگی جامعه خوب باشد» و نتیجتاً در شرائط فعلی «بد است، زیرا وضعیت اقتصادی مردم بد است و بستر های آن فراهم نیست»و یا این موضوع که طرح ازدیاد جمعیت و نسل، کاملا طرحی ابزاری برای بقاء نظام است.


پرونده کنترل جمعیت،آثار و پیامدها/ سيدمحمدباقرخرازي‌؛
چرائی دلسوزی غرب‌، براي‌ جلوگيري‌ از رشد جمعيّت‌ در جوامع اسلامی؟

آيا وقتي‌ خانم‌ دكتر نفيس‌ صديق‌ آمريكائي‌ ـ پاكستاني‌ در ايران‌ مي‌گويد: «... همه‌ معتقدند كه‌ براي‌ جلوگيري‌ از رشد نامعقول‌ جمعيّت‌ ايران‌ بايد كاري‌ كرد... ما به‌ ايران‌ آمده‌ايم‌ تا در تنظيم‌ يك‌ برنامه‌ جمعيّتي‌ به‌ ايران‌ كمك‌ كنيم‌. ضمن‌ آنكه‌ اين‌ برنامه‌ كوتاه‌ مدّتِ 2 ساله‌اي‌، 4 ميليون‌ دلار هزينه‌ خواهد داشت‌.» در حاليكه‌ رئيس‌ جمهور فعلي‌ آمريكا «بوش‌» طرح‌ برنامه‌ كنترل‌ جمعيّت‌ آمريكا را ردّ مي‌كند، چرا جاي‌ اين‌ سؤال‌ و اين‌ فكر پديد نيايد كه‌ سفير سازمان‌ بين‌ الملل‌ براي‌ چه‌ اهدافي‌ راهي‌ كشور ما شده‌است‌؟!


پرونده کنترل جمعیت، آثار و پیامدها/ عظیمه ریحانی:
آیا رشد جمعيّت‌، مخالف‌ آزادي‌ و استقلال‌ زن‌ مي‌باشد؟

واضح‌ است‌ كه‌ طرح‌ مسأله‌ رشد فكري‌ زن‌ و بالا بردن‌ سطح‌ آگاهي‌ وي‌ در كشورهاي‌ اسلامي‌ بخاطر توجّه‌ كافي‌ به‌ آنها نمي‌باشد، بلكه‌ تنها از آن‌ به‌عنوان‌ وسيله‌اي‌ براي‌ كاهش‌ سطح‌ رشد جمعيّت‌ استفاده‌ مي‌شود. در اين‌ طرح‌، مقصود از «رشد زن‌» تغيير موقعيّت‌ زن‌ و نقش‌ وي‌ در جامعه‌ مي‌باشد كه‌ به‌ عقيده‌ پايه‌گذاران‌ سياستهاي‌ جمعيّتي‌ به‌ معني‌ جداشدن‌ زن‌ از هرگونه‌ ارزشهاي‌ اخلاقي‌ و اجتماعي‌ است‌؛ ارزشهائي‌ كه‌ ريشۀ مذهبي‌ دارند.




شناختی از مجري‌ برنامه های امپرياليسم‌ در ایران؛
چرا مجامع بین المللی به طرح كاهش جمعيت در ایران کمک می کنند؟/ چرا در اسرائیل طرح کنترل جمعیت اجرا نمی شود؟

بنا به‌ عقائد مذهبي‌، ازدواج‌ باعث‌ تسلسل‌ نسل‌ بني‌ اسرائيل‌ و مانع‌ محو آنها مي‌شود. ازدواج‌ نكردن‌، و نيز با وجود استطاعت‌ مالي‌ و جسمي‌، بچّه‌دار نشدن‌، در مرام‌ يهود گناه‌ شمرده‌ ميشود. تنها جائي‌ از جهان‌ كه‌ كنترل‌ زاد و ولد، و شعارهاي‌ «فرزند كمتر، زندگي‌ بهتر» تحقّق‌ نمي‌يابد و نخواهد يافت‌، "اسرائيل"‌ است‌. اساساً پذيرفته‌ شده‌ كه‌ هر خانواده بايستي‌ حدّاقل‌ چهار بچّه‌ داشته‌ باشد. ميزان‌ حقّ اولاد پرداختي‌ به‌ كارمندان‌ زياد است‌ و بچّۀ زياد موجب‌ كاهش‌ انواع‌ و اقسام‌ مالياتها مي‌شود.



مخالفت های رسمی با افزایش جمعیت ایرانیان:
انتشارمکتوباتِ مخالفت باافزایش جمعیت ایرانیان توسط وزارتخانه دولتی + سند

بر اساس تصویرِ اصلِ اسناد و مکتوباتی که در متن خبر منتشر گردیده است، از سوی برخی وزارتخانه های دولتی، متونی در مخالفت با سیاست های افزایش جمعیت کشور تهیه و در سرتاسر کشور توزیع می گردد. این در حالی است که شرایطِ وخیمِ مرگِ آرامِ جمعیتِ ایران، به مرزی رسیده است است که این روزها رهبری نظام و ریاستِ جمهور، لزومِ بازگشت به رشدِ جمعیتی و نیاز به معکوس نمودنِ این روندِ فاجعه آمیز را ابلاغ نموده اند.






پرونده ویژه کنترل جمعیت، آثار و پیامدها/
آیا با "کار فرهنگی" می توان معضل زاد و ولد را حل کرد؟

پس از طرح مسأله بحران زاد و ولد توسط رهبری معظم و همزمانی آن با علاقه دکتر احمدی نژاد و تدبیرات او برای حل این معضل، شاهد اتفاق خاصی نبوده ایم. برای درک اینکه "هیچ اتفاقی نیفتاده" نیازی نیست تا از اطلاعات خصوصی مردم آگاهی داشته باشیم، تنها نگاهی به آمار زاد و ولد در کشور پس از گذشت حدود دو سال از طرح این موضوع، بیانگر این حقیقت است که تغییری در رشد جمعیت نداشته ایم. حتی نیاز به این کار هم نیست، همینکه چنین آماری اعلام نمی شود، خود ناشی از این است که آنچنان امیدوارکننده نبوده است.


پرونده کنترل جمعیت، آثار و پیامدها:
آیا زندگی بهتر با فرزند کمتر محقق می شود؟

در دهه هفتاد و با ورود کارشناسی تکنوکرات در بدنه و ساختار دولت و اعتماد لجام گسیخته به مبانی نظری غربی و رشد و توسعه علوم انسانی در کشور، موضوع کنترل موالید (کاهش جمعیت) قوت و شدت گرفت. واحد های دانشگاهی تنظیم خانواده، آموزش های عمومی و اجباری ازدواج، تبلیغات گسترده شهری و هجوم رسانه های جمعی با عناوینی چون "فرزند کمتر، زندگی بهتر"، "دو بچه کافی است"، "بحران جمعیت بر کره زمین" و ... از عومل کاهش رشد جمعیت در کشور گردید. پاسخ به شبهات فوق از پایگاه دینی (آیات و روایات) نیز نکته ای مغفول در منبرهای دینی، رسانه ها و آموزش های اعتقادی بود.


پژوهش استاد"عباس‌معلمی"پيرامون کاهش‌ و جهش‌ جمعيت(1)؛                                                                  

هدف الگوهاي رفتاري و آرايشي اعم از آرايش سر و صورت، آرايش لباس و کفش و کيف اين است که فرد زيباتر از آنچه هست بنمايد و يا فرد زيبائي هايش را به منظر عموم بکشاند. بنابراين محيط اجتماعي کاملا يک محيط جنسي مي شود و افراد در محيط اجتماعي، بهره هاي جنسي مي برند. اين پديده آثار منفي بسيار زيادي بر ثبات خانواده دارد و باعث افزايش سن ازدواج مي شود. حضور يک خانم باردار در جامعه و در محيط تحصيل يا اشتغال با گرايش اجتماعي به خود آرايي و خوش اندامي مغاير است. خود آرايي و بروز جذابيت جنسي تقريباً به عنوان يک امر پسنديده در جامعه جلوه کرده است.



پژوهش استاد"عباس‌معلمی"پيرامون کاهش‌ و جهش‌ جمعيت(2)؛                                                                    

وضعيت کنوني جامعه عدالت جنسيتي را بر هم زده است. نمونه بارز اين عدم عدالت اين است که مردان بعد از اخذ ديپلم يک سال فرصت دارند که وارد دانشگاه شوند. اگر در اين دو سال نتوانند وارد دانشگاه شوند بايد به سربازي بروند. سربازي حدود دو سال طول مي کشد. پسرها در همين يک يا دو سال يا از ادامه تحصيل منصرف مي شوند. به همين دليل در رقابت کنکور با خانم ها، تعداد پذيرفته شدگان مرد کمتر مي شود. اگر رقابت آزاد باشد و عدالت جنسيتي رعايت شود خوب است اما بايد متناسب با شرايط کشور، براي خانم ها هم طي کردن دوره هايي را تعريف کرد. خانم ها هم مي توانند به شکل محدودتري آموزش نظامي ببينند.



یادداشت دکتر نورالله صالحی؛
ارتباط رشد جمعیت و رشد اقتصاد

كشورهای توسعه‌یافته و برخی كشورهای در حال توسعه این زنگ خطر را برای خود به صدا درآورده‌اند كه با پایین‌آمدن بیش از حد نرخ رشد جمعیت و پیرشدن آن، نرخ زاد و ولد آن‌چنان پایین آمده كه در آینده قادر به جبران آن نخواهند بود و باعث انحطاط اجتماعی و روند كاهشی جمعیت آن‌ها خواهد شد. لذا این كشورها به‌تازگی مشوق‌های بسیاری را برای افزایش جمعیت و تولد نوزادان در نظر گرفته‌اند. بنابراین ضرورت ارزیابی در سیاست‌های كنترل جمعیت مورد تأكید قرار گرفته است.



گفتگو با دكتر محسن ایمانی؛

از عوامل فرزندآوری كم، تفكرات فمینیستی در برخی جوانان است.دیر كردن در ازدواج عاملی است كه فرزندآوری كم را تحمیل می‌كند. الگو گرفتن از دیگران و توصیه‌های دیگران كه «اطراف خودت را زیاد شلوغ نكن» اثرگذار است. جوانان تصور می‌كنند كه بچه‌داری گاهی مانع پیشرفت می‌شود. یكی دیگر از موانع مهم، نبود سیاست‌های تشویقی از سوی دولت است. پول‌هایی كه صرف می‌شد برای كنترل جمعیت، حالا باید صرف تشویق این خانواده‌ها و دادن تسهیلات به خانواده‌ها شود. مسئولین نباید به درخواست شفاهی بسنده كنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴۳
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
United States
۰۱:۴۱ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
۱۷
۱۶
شخصا فکر میکنم نویسنده مطلب ادم بیشر...
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۱ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
خودتی
معصومه از تهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۱
توهین های سانسور شده تفاوتی با انعکاس اصل توهین ندارند.
انتشار این نظرات باعث به انحراف فتن بحث از موضوع اصلی خود می باشد، از 598 بعید است که اینگونه هتای ها را منتشر کند ولو با سانسور ....
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۲ - ۱۱ دی ۱۳۹۱
اتفقا کنترل جمعیت به ضرر کشوره درست فکر کن بی شعور
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۷ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
۲۷
۲۲
آیندگان تصمیم میگیرند که جمعیتشان را باید بالا ببرند.در حال حاضر ما فقط باید به کنترل جمعیت فکر کنیم
پاسخ
نهضت افزایش موالید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۷ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۱
اگر پدر و مادر شما مثل شما فکر می کردند، الان شمایی وجود نداشت که به فکر کنترل جمعیت باشید.
کمی خرد لازم است تا درک ضرورت گردد.
مجید
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۱ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
۱۵
۱۱
ایران هیچ وقت دچار فاجعه جمعیتی البته از نوع کاهش جمعیت نمیشه ولی افزایش چرا،
دلیلش هم اینکه شما کاهش جمعیت ایران را کاهش جمعیت کشورهای اروپایی و غربی مقایسه میکنید، اروپایی ها به علت تفکر خاص خودشون بچه دار نمیشوند با وجود رفاه خوب در حالی که جوانان ایران به علت نداشتن نان خودشان زیاد بچه دار نمیشوند.
یعنی اگر جوانان مطمئن شوند که فقط میتوانند نان زن و بچه را تامین کنند لحظه ای درنگ نمکنند. دیگر به سایر خرج های یه زندگی استاندارد توجهی ندارند شما لازم نیست مانند آلمان وعده پاداشهای چند هزار یوروی و مسکن و ... به حوانانتان برای افزایش جمعیت بدهید فقط کافیه نون بدسشون برسونید. البته 1میلیون هم جواب میده اگر همون هم داشته باشید.
باتشکر
پاسخ
حبیب نظری
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۱
وظایف دولت در کنار فرهنگ سازی برای جامعه باید دیده شود.
انشالله که در هر دو بخش تحولی نسبت به این موضوع ایجاد گردد تا دچار فاجعه امنیتی، فرهنگی، اقتصادی "کاهش جمعیت" نگردیم.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۳ - ۱۱ دی ۱۳۹۱
خب وقتی زیاد نشه کم میشه دیگه پروفسور
آزاده
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۳ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
۱۱
۲۳
به نظر من باید همه جا با شعار تبلیغ افزایش جمعیت را کرد
با نوشتن مطلب در سایتها هیچی حل نمیشه
باید روی دیوارها روی بنرها روی جلد اجناس مثلا نوشت:
یک بچه کمه دو تا کمه 4تا حداقله
یا:
فرزند بیشتر زندگی شیرین تر
یا
کنترل جمعیت=خطر انقراض نسل ما
و از این قبیل
و صحبتها و فرمایشات امام خامنه ای رو در این باره همه جا نوشت
پاسخ
ramin
Greece
۲۱:۵۶ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۱
برای شعار باید راهکار عملی ارایه داد .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۱
جناب ramin
شعار را غرب سر می دهد، انفعال از ماست.
راهکار عملی در آیات و روایات ما موجود است، باید از دل کتاب و سنت استخراج گردد.
فرمایشت رهبری هم ناظر به این موضوع است.
samiiii
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
برای آزاده - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - تا میتونی بچه بیار اصلا به فکر آینده و کار و ... نباش خیلی فکر خوبیه
منم ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
۸
۱۹
به تمامی افراد تحصیل کرده ایران اسلامی پیشنهاد میکنم کتاب "کاهش جمعیت،ضربه ای سهمگین برپیکر مسلمین " تالیف علامه سیدمحمد حسین حسینی طهرانی را مطالعه بفرمایند.
پاسخ
محبوبه حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۱
بنده این کتاب را سطر به سطر مطالعه نمودم.
اشکالات جدی این کتاب:
- نوع ادبیات پهلوی در نگارش
- عدم فهرست منسجم
- عدم ارتباط مفهمومی در فصول و بخش‌ها
- بررسی فلسفی آیات قرآن، بدو در نظر گرفتن روایات

اما در کل این کتاب تنها مرجع در این موضوع به حساب می آید و ضرورت دارد تا نخبگان حوزه و دانشگاه در این باره اقدامی در خور شان بنمایند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۷ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۱
۱۲
۳
من به دلیل اینکه دارم روی موضوع کنترل جمعیت تحقیق می کنم مجبور شدم!کتاب آقای حسینی طهرانی را نگاه کنم.این کتاب اصلا منبع خوبی برای مطالعه نیست خیلی جانب دارانه به این موضوع توجه کرده و عقاید فانتزی زیاد داره...
پاسخ
هوادار آیت الله
Switzerland
۲۳:۱۴ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۱
۲۱
۳
بزرگوار من یه جوان 31 ساله هستم به خداوندی خدا تو عسلویه با گرمای 50 60 درجه کار کردم با حقوق خیلی کم 400 هزار تومان از تهران میکوبیدم دو روز تو راه بودم برسم اونجا الان یه ساله بی کارم آخه بی انصاف تو که حقوق نجومی میگیری با کار خیلی آسون میتونی 4 تا بچه دشته باشی من که کار ندارم چجوری میتونم زن بگیرم که بچه دار شم نامرد بی انصاف چرا همه حرفاتون بوی خودخواهی میده ...
پاسخ
سمن
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۴ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۱
۹
۱۷
جمع کنید این مزخرفاتو
توهم توطئه دارید!

خود گوئی و خود خندی ...
منتشرش کنید اگه راست می گید
پاسخ
samiiii
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۳ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
۲۰
۵
سانـــــسور نکن ............... آخه برای چی مردم رو تشویق میکنید به چند فرزندی؟؟؟ البته جای گله نیست هر کسی آمار بیکاری و تورم رو میده آمار جمعیت و پیشنهاد افزایش جمعیت رو هم میده .بابا یا نمیفهمیــــــــــد یا خودتون رو زدید به نفهمــــــــــی جوونا با چه اعتباری زن بگیرن؟ با چه اعتباری بچه بیارن اونم یکی نه دو تانه سه چهارتا .... میگم چطوره جوجه کشی راه بندازن ؟؟؟؟؟؟؟ این خبرها رو میخونم بیشتر نمک به زخمم میریزه (به قول هوادار) بله کسایی که حقوقهای نجومی میگیرن میتونن . میتونن همه جا بیانات رهبر رو فریاد بزنن اینقدر بچه بیارن جونشون بالا بیاد اصلاً چرا نیارن کار عالی وامهای خوب اصلاً پس نده . خونه های مفت و خوب .... ولی ما که درس خوندیم و عمرمونو تو دانشگاه گذاشتیم الان هم از صبح تا شب باید جون بکنیم برای 500-600 تومن نه ..... میگم آقایون شما که بیانیه میدید میدونید حقوق اداره کار سال 91 که تائید شده چقدره ؟؟؟؟400 هزار تومن اگه یه ماشین حساب برداری ... اصلاً ماشین حساب هم نمیخواد سرانگشتی هم میتونی حساب کنی ، میبینی این حقوق به هیچی نمیرسه ............ به جوونا کار و حقوق خوب بدید وضع گند اقتصاد کشور رو درست کنید جلوی دزدیهای چند صد میلیونی و حقوق آقایون سوگلی رو بگیرید جوونا هم ازدواج میکنن هم بچه میارن .خدایـــــــــــــــــــــــا خفه شدیم فریاد رسی برسان هر روز قیمتها بالا و پایین میشه و فقط روزنامه ها تیتر میکنن قیمت لبنیات بالا رفت .... گوشت کیلویی 28 تومان پنیر بسته ای 3500 تومان مرغ کیلوئی 5500 تومان نان 175 تومان و بگیر برو تا آخر اجاره و کرایه و ... اصلاً چرا چیزی میگم کو گوش شنواااااااااااااااا؟ چیزی نگویم بهتر است. اشک میریزم به حال هموطنانم به حال جوانی خودم اشک میریزم به حال جوانهایی که میخواهند زندگی کنند و نمیتوانند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۹ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
۱۱
۱۳
انشاالله همه مسئولین و مردم با گوش دادن به فرامین رهبر معظم انقلاب، در راستای افزایش جمعیت قدم های موثر برخواهند داشت.
پاسخ
علی آقا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۰۷ مهر ۱۳۹۱
سی و دو ساله با ان شاالله ماشاالله زنده مانده ایم (نه زندگی کرده ایم)چیزی ندیده ایم .با حرف نمی شود باید مسئولیه عمل کنند.این مسئولین کشوری که ما درایم توانایی اداره ی کشوری با جمعیت 2 هزار نفر را هم ندارند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۱ - ۱۱ دی ۱۳۹۱
(قابل توجه علی اقا )حالا یه خرده پنیر و قوت شکم گرون شده همه رو زیر سوال میبره مرتیکه !!کارد بخوره تو این شکم که باعث همه خطاهاست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
همه مثل شما نیستن که پنیر به راحتی گیرشون بیاد .....در ضمن کارد بخوره تو شیکمه خودت
حسن
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۸ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱
۹
۵
فعلا بذارید این وعده 1میلیون تومان آقا محمود عملی بشه بعد هی بگین بچه بچه
پاسخ
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۱
۱۰
۶
خواهشن تو اين برهه موضوع جمعيتو مطرح نكنيد.
پاسخ
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۳۰ آذر ۱۳۹۱
۳
۱۲
واقعا برای شما متاسفم که انقدر از بچه دار شدن میترسید-مگه بچه لولو خورخورست ترسوها-شیعه از بچه دار شدن نمیترسه
پاسخ
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۵ - ۰۲ آذر ۱۳۹۳
آقا سینا فقط لطف کن و دو یا سه نظر بالاتر رو هم بخون . نظر آقای سامی رو
آلفرد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۳ - ۱۱ دی ۱۳۹۱
۶
۹
ترکشهای شعار زندگی بهتر فرزند کمتر دوران سازندگی هنوزم که هنوزه هست متاسفانه...
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
فرض کن جمعیت ایران 150 میلیون بود اون وقت یارانه ای که بهت میدادن دقیقا نصف میشد اون وقت با ماهی 22000 هزار تومن دقیقا میخواستی چی کار کنی؟ حالا این یه مثال سادش بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
۹
۱
من از خانواده ضعیف جامعه هستم و از اونایی که بچه هاشون را از زیر بیست سال زن میگیرن براشون یا بهتره بگم میگرفتن به خدا هیچ انتظاری ندارم فقط یه کار در حد بخور نمیر باشه حتما حاضرم ازدواج کنم ولی کو کار! تازه برا چند تومن وام پدرتو در میارن ولی برا بعضی از ما بهترون تا دلت بخواد وام هست خدا ازتون نگذره
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۳ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۱
۴
۶
ببینم آن موقع که کلینیک های رواج یافت تا خانم ها و اقایان بروند و جلوگیریاز رشد جمعیت نمایند چرا کسی دم بر نیاورد و بلکه کمک هم می کردند؟ بانی این حرکت هاشمی بوده . چرا در ا> زمان کسی نگفت این حرکت این ایرادها را دارد ؟؟؟؟؟ هر روز نوبت بازی دان ما با یک جریان است ؟؟؟؟؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۶ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
۲
۹
نیاز امروز و فردا از سوی رهبری در این خصوص ابراز شده ،حی علی خیر العمل الله اکبر الله اکبر .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
یکی از نیاز های ما شغل با درآمد مکفیه ....اگه میتونی برامون فراهم کن اگه نمیتونی ارد ناشتا نده
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۲ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۲
۵
۸
سلام.شايد به حرف من بي اعتنايي كنيد.ولي با تمام وجود معتقدم اگر ما سعي و تلاش خودمونو كنيم و رزق و روزي رو از خدا بدونيم،مشكل اقتصادي نخواهيم داشت.البته ضعف دولت در امور اقتصادي باقي،ولي باور كنيم كه خدا رازق همه ماست.اين همه تاكيد شذه كه ازدواج كنيد،رزق و روزي زياد ميشه،چرا توجه نمي كنيم.تازه بگم كه بچه يه كارگرم و از شكم پري اين حرفا رو نمي گم.سايه امام خامنه اي مستدام باد.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
نسل امروز دلش تمام امکانات رفاهی رو میخواد و نمیتونه چشم پوشی کنه الان که عهد قلقلک میرزا نیست که مردم با اشکنه شیکمشون رو سیر کنند
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۷
۵
امام علی (ع) می فرایند یکی ازراههای رسیدن به ارامش داشتن فرزندان کمتر است
پاسخ
سیدمحمد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۷ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۲
معنای حدیث اینی نیست که شما برداشت کرده اید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
سندحدیث شما کجاست؟بفرماییداستفاده کنیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! شایدان حدیث براای ان زمان بوده است نه این زمان
محسن
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
سلام.درعین اینکه اقتصاد در ازدواج وفرزندآوری موثر است،اما مسئله اول فرهنگی است،چون می بینیم خانواده های مرفه تعداد فرزند کمتر وفرزندانشان دیرتر ازدواج می کنند.
پاسخ
معین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
۲
۰
سلام-خداپدرهاشمی رابیامرزه که اون وقتا به دادملت رسید وطرح کنترل جمعیت رامطرح وعملی کردوگرنه معلوم نبود چی برسرمردم ازازدحام جمعیت می آمد.لااقل ازاین بابت خدمت ارزنده ای به این ملت کرده وجلوی فاجعه راگرفته است.حال چی شده که افتادید به جون ایشان ،نکنه ازاین بابته که حرف دل مردم رامی زنه؟!این مردخطاهای زیادی درگذشته داشته ونیزخدمات خوب.امروزنیزباایستادن درکنارملت می خواهدگذشته خودراجبران کند والبته مردم ایران خواهند بخشید.وامادرمورد جمعیت ،آقااصلا به ماچه که عربستان وقطر جمعیتش داره ازما زیاد می شه مگرمسابقه افزایش جمعیت گذاشته ایم.مگرکورس مذهبی جمعیتی راه انداخته ایم.حتما لیاقت اداره آن رادارنددرآمدشان ده برابرماست بادنیا هم که مشکلی ندارند.شماامروزمشکل بیکاری جوانان راحل کنیدبعدتشویق کنید.البته این تشویق شما برای مردم خوب است،چون عکس آن راعمل خواهند کرد.
پاسخ
سيد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۷ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۳
۰
۳
وهابيها جمعيتشونو دارن زياد ميكنند اين يعني تصرف جمعيتي ارام كشورشيعي ايران.....افتادحالا
العاقل في الاشاره
نظرمنفيها يانميدونن يا وهابي اند مخالف رشدشيعه
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۳ - ۱۴ آبان ۱۳۹۳
۳
۰
سید جان شیعه به عمله نه حرف.در کشوری که سیستم بانکی اون ربویه(جریمه دیرکرد)در کشوری که رانت و پارتی بازی بیداد میکنه.در کشوری که ارزوی مردمش محاکمه یک اقازاده یا گردن کلفته در کشوری که خودرو سازهاش انواع بلاها رو سر مردم در میارن در کشوری که هر چی به مردمش میگن اب نیست اصراف نکنید و بعد از این همه تبلیغ فقط پنج درصد مردم رعایت میکنند.در کشوری که در محکمه هاش به بدترین نحو باانسان برخورد میکنند و ووو میشود گفت به صرف شعار میشویم شیعه.در خبرها حتما خاندید رییس جمهور المان به خاطر پانصد هزار دلار دریافت وام از طریق رابطه مجبور به استعفا شد در کشور ما سه هزارمیلیار د دزدی شد یک نفر گردن کلفت محاکمه نشد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها