أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۳۱۰۴
زمان انتشار: ۱۷:۱۳     ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
ناکامی آزادکاران ایران در صید نشان طلا پس از دو برنز کمیل قاسمی و احسان لشگری هم تداوم داشت تا حسرت آزادکاران 16 ساله شود، بسیاری از علاقمندان به کشتی ایران امیدوار بودند مهدی تقوی و رضا یزدانی در آخرین روز مسابقات کشتی آزاد این دو کشتی گیر باتجربه کشورمان طلسم عدم دسترسی به نشان طلای بازی‌های المپیک را بشکنند تا تعداد مدال‌های طلای ایران از عدد چهار در بازی‌های لندن عبور کند اما حذف ناباورانه مهدی تقوی در مبارزه نخست و وداع غم انگیز رضا یزدانی از مسابقات این حسرت را همچنان برای کشتی ایران زنده نگه داشت.
 
به گزارش رجانیوز،در آخرین روز رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های المپیک حذف ناباورانه مهدی تقوی شوک بزرگی را به کشتی ایران وارد کرد اما پس از خداحافظی زودهنگام تقوی که بنا به ادعای کادر فنی تیم ملی یکی از شانس‌های مسلم به شمار می‌رفت رضا یزدانی توانست با پیروزی مقابل حریفان خود به مرحله نیمه نهایی وزنه 96 کیلوگرم راه پیدا کند اما مصدومیت ناگهانی وی از ناحیه زانو باعث شد وی نیز از جدول مسابقات حذف شود تا پرونده کشتی ایران با یک نشان نقره و دو نشان برنز در بازی‌های المپیک لندن بسته شود.
 
کارشناسان و صاحب‌نظران معتقدند اگر کادر فنی تیم ملی کشتی ایران کمی ایده آل رفتار می‌کرد و کشتی‌گیران ایرانی به خوبی هدایت می‌شدند ایران می‌توانست در این بازی‌ها رکورد ناکامی خود در بازی‌های المپیک را قطع کند اما عدم توجه به اصول حرفه‌ای سبب شد شانس تصاحب مدال‌های ایران یکی پس از دیگری از بین برود تا آزادی کاران ایرانی در این رقابت‌ها با یک نشان نقره و دو نشان برنز به کار خود پایان دهند.
 
آخرین طلایی که کشتی آزاد ایران در بازی‌های المپیک به دست آورد در بازی‌های المپیک 2000 سیدنی توسط علیرضا دبیر بود،کشتی گیر آزاد کار تیم ملی ایران در آن بازی‌ها با اقتدار توانست زمینه کسب نشان طلا را برای کشتی آزاد ایران فراهم کند اما پس از طلای علیرضا دبیر هیچ خبری از نشان طلا نشد تا حسرت کشتی ایران به کابوسی ترسناک تبدیل شود کابوسی که شاید در بازی‌های المپیک 2016 برزیل هم شکسته نشود.
 
البته برخی منتقدان این ناکامی را زیاد غیر منتظره نداستند چون به عقیده این طیف از منتقدان روزی که حجت الله خطیب رسول خادم را جایگزین غلامرضا محمدی کرد مشخص بود که خادم توانمندی موفقیتدر کشتی ایران را ندارد چون وی مدت 10 سال از اتفاقات کشتی دور بود به همین دلیل بهترین گزینه برای موفقیت تیم ملی کشتی آزاد حضور غلامرضا محمد به عنوان سرمربی بود.
 
عملکرد کشتی آزاد در مقایسه با کشتی فرنگی به هیچ وجه امکان پذیر نیست، شاگردان رسول خادم با وجود برخورداری از شاگردان مستعد نتوانست به خوبی از موقعیت پیش رو برای کسب موفقیت استفاده کند اما در عوض محمد بنا با بهره مندی از توانمندی شاگردان خود به امپراتوری روسیه در بازی‌های المپیک پایان داد تا نام خود و شاگردانش را در تاریح جاودانه سازد.
 
هرچند در برهه کنونی کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد دلیل اصلی ناکامی در بازی‌های المپیک را موضوع قرعه سخت و دشوار برای ملی پوشان ایران معرفی می‌کرد،اما نباید فراموش کرد که در بازی‌های المپیک  مبارزه آسان وجود ندارد چون همه برای افتخارآفرینی به این بازی‌ها امدند از طرفی چرا رسول خدم و همکارانش زمانی که با قرعه آسان در شب نخست مسابقات رو به رو شدند آنگاه این مساله را مطرح نکردند.
 
به نظر می‌آید باید عملکرد کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد ایران به دقت بررسی شود تا نقش مربیان در خلق این ناکامی روشن شود آنگاه  می‌توان به صورت روشن و دقیق درباره عملکرد خادم اظهارنظر کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها