أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۳۱۵
زمان انتشار: ۱۸:۲۹     ۱۷ آذر ۱۳۸۹

به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در دیدار جمعی از مدیران و فرماندهان ارشد نیروی انتظامی سراسر کشور شرکت کننده در دوره های بصیرت ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع) با اشاره به مطلب فوق اظهار داشتند:شیعه اگر بخواهد راه سید الشهدا (ع) که همان راه خداوند متعال است را برود، باید به مسئله امر به معروف و نهی از منکر اهتمام خاصی داشته باشد .

ایشان همچنین تصریح کردند: متاسفانه امروزه آن طور که باید و شاید این اصل در جامعه مورد توجه نیست، حال آن که اهل بیت (ع) به امر به معروف و نهی از منکر عنایت ویژه‌ای داشته و همواره بر اجرای آن تاکید می کرده اند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به فرمایشی از پیامبر اکرم (ص) در مورد اهمیت اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی تاکید کردند: باید با اهتمام به این اصل مهم، جلوی ارتکاب گناهان و اختلاط زن و مرد گرفته شود.

* چهره واقعی نظام اسلامی را به دنیا نشان دهیم

ایشان با اشاره به لزوم رعایت امر به معروف و نهی از منکر در بین همه افراد جامعه، ابراز داشتند: ما باید کاری کنیم که چهره واقعی اسلام و نظام اسلامی را با اجرای این اصل به دنیا نشان دهیم.

این مرجع تقلید در ادامه با تاکید بر لزوم شناخت نهضت عاشورای امام حسین (ع) و عمل به پیام های آن گفتند: نهضت ابا عبدالله‌الحسین‌(ع) حرکتی است که نظیر آن  در تاریخ سابقه ندارد؛ به طوری که این نهضت حاوی والاترین درس های آزادگی و بصیرت برای همه ملت های جهان است.

ایشان با بیان این که شجاعت و فداکاری امام حسین (ع) و یارانش برای همه ما درس آموز است، افزودند: روز عاشورا آن حضرت با ایمان و استقامت بی نظیری به استقبال آن مصایب جانکاه رفتند، در آن روزمصیبت هایی بر حضرت وارد شد که کمترینش اگر بر کسی وارد می شد تاب و تحمل نمی آورد.

این همچنین گفتند: امام حسین (ع) در قیام عاشورا از اهداف نهضت همه انبیا دفاع کردند و برای حراست از مکتب اسلام و حفظ شریعت محمدی که در آن زمان در معرض فنا بود، قیام نمودند.

* ضرورت ارتقای بصیرت دینی جامعه

ایشان با اشاره به این که وجود بصیرت و ولایت اهل بیت‌(ع)، ویژگی انسان مومن است، بر لزوم ارتقای هرچه بصیرت دینی در جامعه تاکید کردند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در خاتمه ابراز امیدواری نمودند: برنامه های عزاداری ماه محرم به نحوی برگزار شود که موجب خشنودی ائمه اطهار (ع) به ویژه امام عصر (عج) گردد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها