يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۳۱۶۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از موافقت دولت برای ارائه تسهیلات به منظور مقاوم‌سازی ۲۰هزار واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی، خبر داد.

فارس، حسن قدمی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور طی سخنانی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) پارلمان درباره آخرین وضعیت زلزله آذربایجان شرقی، اظهار داشت: سازمان مدیریت بحران کشور مسئولیت ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط و سیاست‌گذاری در شرایط بحرانی کشور را بر عهده دارد.

وی افزود: بعد از وقوع زلزله، بلافاصله جلسه سازمان مدیریت بحران کشور در این زمینه تشکیل شد تا تصمیمات لازم برای امدادرسانی به زلزله زدگان آذربایجان شرقی اتخاذ شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بر همین اساس یادآور شد: متأسفانه بازسازی بافت‌های فرسوده سرعت خوبی در استان آذربایجان شرقی نداشته ‌و برخی از مردم به دلیل گلی بودن سقف خانه‌هایشان، جان خود را از دست دادند. 

به گفته وی، متأسفانه وسعت خرابی‌های زلزله اخیر آذربایجان شرقی به دلیل فضای ساخت و ساز، زیاد بوده ‌اما پس از وقوع حادثه، تصمیمات لازم گرفته و اقدامات ضروری انجام شد.

قدمی بر همین اساس گفت: تهیه چادر و تغذیه در 24ساعت اول حادثه اهمیت زیادی برای دستگاه‌ها ندارد چرا‌که در ساعات اولیه وقوع حادثه، نجات کسانی که زیر آوار ماندند، برای ما مهم است.

وی افزود: در حال حاضر بازسازی بافت‌های فرسوده برای ما اهمیت زیادی دارد و برآورد ما این است که بین 4هزار و 500 تا 5هزار منزل روستایی خسارت دیده باشند ولی ما حاضریم حتی خانه‌هایی که تخریب نشدند را نیز مقاوم‌سازی کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از موافقت دولت برای ارائه تسهیلات و امکانات به منظور مقاوم‌سازی 20هزار واحد مسکونی خبر داد و گفت: بنا بر این است ‌که پیشنهاد نهایی را فردا ارائه دهیم تا بازسازی‌ها قبل از رسیدن فصل سرما نهایی شود.

قدمی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در جریان زلزله آذربایجان شرقی حتی کتابخانه و نمازخانه بیمارستان‌ها را خالی و ‌آماده کردیم تا اگر لازم شد از فضای این قسمت‌ها نیز برای امدادرسانی به مجروحان و مصدومان زلزله استفاده شود و حتی ارتش نیز اعلام آمادگی کرد که توانایی پذیرش 200 بیمار را دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در خاتمه نکته مهم در زلزله اخیر آذربایجان شرقی را تعداد بالای پس‌لرزه‌های آن دانست و گفت: در حال حاضر کثرت پس‌لرزه‌های شهرستان ورزقان در حال بررسی است تا در صورت لزوم پیشگیری‌های لازم را داشته باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها