کد خبر: ۷۳۲۰
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۱۸ آذر ۱۳۸۹
همزمان با آغاز ماه محرم الحرام، کتاب «اصول صحیح عزاداری» از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور منتشر شد.

به گزارش رسا، در آستانه ماه محرم، کتاب «اصول صحیح عزاداری» به همت معاونت فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور منتشر و روانه بازار شد.

در مقدمه این کتاب تصریح شده است: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید بر حفظ و احیای شعائر اسلامی به ویژه در عزاداری سالار شهیدان امام حسین(ع) و در آستانه ماه محرم الحرام این کتاب توسط معاونت فرهنگی امور مساجد آماده و جهت استفاده منتشر شده است.

در این کتاب روش های صحیح عزاداری برگرفته از فتاوای مراجع تقلید و چکیده ای از مطالب و دیدگاه ها و مباحث استاد شهید مرتضی مطهری بیان شده است.

نظرات رهبری و مراجع درباره عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)،‌ نظرات علمای شیعه درباره تعزیه،‌ پیام های عاشورا و خطر تحریف از دیدگاه شهید مرتضی مطهری و بایدها و نبایدها در عزاداری امام حسین(ع) مهم ترین فصل های این کتاب را تشکیل داده است.

قمه زنی،‌حمل علم،‌ ترویج و نصب شمایل ائمه اطهار(ع)،‌ بی اعتنایی به شان جلسات عزاداری،‌ به کار گیری موسیقی های نامناسب،‌ روضه های ساختگی،‌ زبان حال گوینده و سراینده،‌ تعبیرات غلو آمیز،‌خرافات،‌ عدم آ‌شنایی با فقه عزاداری،‌ ترویج عرفان های کاذب،‌ بی توجهی به جنبه های حماسی واقعه عاشورا،‌ بی توجهی و یا کم توجهی به حقوق مردم در عزاداری،‌ غفلت از مصالح جهان اسلام، از مهم ترین موضوعات مطرح شده در فصل باید ها و نبایدهای عزاداری امام حسین(ع) است.

در بخش نظرات علمای شیعه درباره تعزیه نیز در کتاب اصول صحیح عزاداری آمده است: از دیدگاه اسلام عزاداری و سوگواری اهل بیت(ع) می تواند در قالب های مختلف محقق شود و البته این تا زمانی است که قالب ها به اصل پیام و محتوا آسیب و لطمه ای وارد نکند،‌ بلکه به بهترین نحو پیام را در ذهن و جان مخاطب جای دهد.

در فصل دیگری از این کتاب همچنین نظرات مراجع تقلید و مقام معظم رهبری در خصوص حکم مداحی های جدید و شیوه های عزاداری آمده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها