أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۴۱۲۰
زمان انتشار: ۱۱:۳۲     ۰۴ شهريور ۱۳۹۱
یک سوال ساده از نیروی انتظامی:
سرویس نقدرسانه پایگاه 598 - برخی معتقدند هم اکنون بالای 60 درصد مردم کشورمان مخاطب ماهواره ها می باشند. تا چند سال قبل، نسبت به جمع آوری ماهواره ها چند و چون فراوانی بود تا اینکه اثر آنها در سال 88 برای همه نمایان شد و نیروی انتظامی بالاخره توانست اجازه جمع آوری ماهواره ها را دریافت کند. اگرچه هم اکنون نیز برخی در این کار چند و چون آورده و به دنبال کار فرهنگی هستند. اینان البته درست می گویند، ولی گویا از میزان حرفه ای بودن و جذابیت آن شبکه ها و از اینطرف، تهی بودن کامل جبهه فرهنگی انقلاب از نیروی متخصص بی خبرند.



طبق تجربه، ماهواره ها چند روز پس از جمع آوری، دوباره خریداری و نصب می شوند. حال جای این پرسش باقیست که

این همه ماهواره از کجا وارد کشور می شود؟

ماهواره ها متشکل از سه جزء هستند: دیش، گیرنده ای که در نقطه کانونی دیش قرار می گیرد و رسیوری که در منزل قرار دارد. قطعاً چنین محصولاتی در داخل کشور تولید نمی شوند و وارد می گردند. اما از کجا؟ حجم واردات هم کم نیست که بگوییم مخفیانه قاچاق می شوند. بلکه گویا در حجم انبوهی وارد کشور می گردند.

آیا نیروهای انتظامی و اطلاعاتی ما که با آن مهارت جاسوسان را دستگیر می کنند، فی الواقع نمی توانند شبکه های ورود دیش و رسیور به کشور را شناسایی و بازداشت کنند؟ آیا ماهواره های فارسی زبان، اکنون یکی از جدی ترین تهدیدات امنیتی محسوب نمی گردند؟ آیا تماس با نصاب ماهواره و دستگیری او و بازجویی از او و شناسایی منابع واردات ماهواره اینقدر کار دشواری است؟

اما سؤال دیگری هم متوجه قوه قضا و مقننه است:

آیا مجازات قابل توجهی برای این افراد وجود دارد تا براحتی به این کار اقدام نکنند؟

پرس و جویی از مخاطبین ماهواره در مورد قیمت ابزار و نصاب آن، نشان می دهد که متأسفانه پاسخ هر دو سؤال بالا ناامید کننده است.

البته اقدامات مذکور، به هیچ وجه اقدامات اساسی در مقابله با این پدیده نیستند و جواب اصلی، همان کار فرهنگی است و باید برای این مهم، جایی در دستگاه های عریض و طویل و کم خاصیت فرهنگی کشور برای تربیت نیروی فرهنگی متناسب با انقلاب بوجود آید. والا نهایتاً باید گفت که اکثر شبکه های ماهواره ای از طریق اینترنت به راحتی قابل دریافت می باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۸
در انتظار بررسی: ۹
* نظر:
ارسال نظرات
صابونی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۴ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۱
۲۰
۱۹
کار فرهنگی که توی کشور شوته!
اما در مورد برخورد با وارد کنندگان کاملا موافقم.
پاسخ
حبیب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۵ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۱
۳۳
۵
بهترین کار اینه که از دیوار خونه مردم بالا بکشن یا با راپل همه ی این سی چهل میلیون ماهواره را جمع کنن...
تا کی ؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۵ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۱
۳۹
۸
یه روزی میاد که ماهواره هم مثل ویدیو آزاد میشه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۳ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۱
۴۲
۱۲
عاقبت مقابله با پیشرفت علمی را از کشیشان در محاکمه گالیله بپرسید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۱۷ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۱
انحراف اخلاقی ماهواره خیلی جدی است .
reza313
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۶ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۱
لا مثب با این شبکه پی ام سی چقدر علم زیاد شد انیشتن شدم
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۱ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۱
۱۲
۶
تو تبریز ازاده
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۷ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
من شاهد بودم در تبریز در ظرف 4 ماه سه بار جمع آوری کرند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۳ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۱
۱۸
۶
باز هم تکرار اشتباهات گذشته
پاسخ
اللا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۴ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۱
۲
۲۱
متاسفيم براي اين مردم
پاسخ
dadash
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۱
۸
۶
توی کردستان و شمال تهران و تبریز آزاده
پاسخ
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۱
۶
۶
بايد فكر و ذهن را متقي و الهي كرد تا به انتخاب هركسي الگوي مذهبي بگيرد يا وارد دنياي شياطين شود به زور فقط ظاهر درست مي شود و از بنيان پوسيدگي ميدهد و نسل بعدي ....؟!!
پاسخ
سیّد
NORWAY
۰۱:۴۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۱
با این استدلال شما پس حتماً ورود، پخش و فروش مواد مخدر و قاچاق را باید آزاد گذاشت و به این امید که فکر و ذهن باید متقی و الهی شود و انتخاب صحیح کند همگی را رها کنیم.
یک ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۱ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۱
۸
۶
سلام
قطعا هر مسلمان و خصوصا هر ایرانی تعصب و غیرت دین و مذهب را دارد و حاضر نمی شود آن را با خیلی چیزهای زود گذار عوض کند .
در خصوص بحث ماهواره خوب در این خبر هم آمده که حداقی 60% جمعیت ایران دارای ماهواره هستند. البته بنده تبعات منفی آن را رد نمی کنم ولی ثابت شده که استفاده از برنامه همیشگی نیست و بعد از مدتی از برنامه افراد و خانواده ها حذف یا کم می شود. و این برای مسئولین باید دارای پیام باشد که با کار فرهنگی مبتنی بر دین و مذهب انجام داد و مردم را برای انتخاب مخیر گذاشت چرا در روایات هست که « الاانسان حریص علی مامنع » اگر درست نوشته باشم ( انسان از آنچه منع می شود حساس است )لذا با برخوردهای قهری نباید حساسیت مردم را برانگیخت و آنها را به استفاده بیشتر ترقیب کرد
پاسخ
سیّد
NORWAY
۰۲:۰۱ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۱
به صرف اینکه چون انسان از آنچه منع می شود حساسیتش بیشتر میشود که نمیتوان بایدها و نبایدها را کنار گذاشت. مگر آیا در همین قران کریم از منع و دوری کردن از خیلی چیزها صحبت نشده؟ انسان تا پایان عمر احتیاج به ارشاد، راهنمائی، امر به معروف و نهی از منکر دارد و در تمام طول عمرش هم در جاهائی وظیفه حاکم شرع است که باید از بعضی امور انسانها را منع کند.
اینکه میفرمائید با کار فرهنگی باید مردم را برای انتخاب مخیر گذاشت، آیا میتوان در تمام امور این اختیار را به مردم داد؟ آیا از این موضوع غافل هستید که در دنیا چه میزان در رابطه با مضرات مواد مخدر کار فرهنگی شده و میشود ولی آیا فایده ای کرده؟ ولی در نهایت با توسل به قوای قهریه مثلاً تا حدودی قادر به کنترل آن شده اند.
بنده هرگز مخالف کار فرهنگی نیستم ولی اینکه هر معضلی از قبیل بدحجابی، استفاده از وسایل گیرنده های ماهواره و غیره را به انجام کار فرهنگی حواله کنیم را مخالف هستم. اینگونه طرز فکرها بیشتر شبیه رویا و تخیلات جوامع ایده آلیستی میباشد که تا بحال در هیچ جائی موفق به پیاده شدن نشده و هرگز هم عملی نخواهد شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۸ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۱
۱۵
۱
ريسيور وگيرنده را از خارج وارد ميكنن ولي ديش را داخل كشور يه نمونه اش را خودم ديدم توي كارگاهايي قبلاً تشت ولگن فلزي مي ساختن حالا ديش مي سازن در آمدش هم مي بيشتره
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۶ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۱
۸
۱
سلام بحث فقط این نیست که جمعش کنند هرکسی می تواند از وسایلی ارتباط جمعی خوب و یا بد استفاده کننداینکه تاثیرداردکسی منکرنیست ولی بازم به خودآدمابستگی داردوقتی پدری با دخترانش درپارک می شیند قلیون می کشه ماهواره نشانش داده کمی بیشترفکرکنیم جمع کردنش بدتره باید فرهنگ سازی بشه برنامه سازی کنیم افراط و تفریط خوب نیست
پاسخ
اکبرقهرمای خواه
TAJIKISTAN
۱۴:۳۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۱
۹
۱
وارد کننده ی ریسور های ماهواره ای بدلیل 1-از وضیعت فروش کم در بازار ناراضی بود 2- آغازفروش نسل جدید ریسور ها3-در آمد حاصله از بازیافت دیش های کهنه ،در اخر سود سرشار از جمع آوری
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۶ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۱
۵
۲
تو قزوين هم ازاده
پاسخ
p12
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۱ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۱
۱۳
۱
با سلام وقتی مردم می بینند که انهایی که دم از دین می زنند ودیگران را ترغیب به امور اخرت می کنند خود قرق در دنیا شدن از مردم عادی چه انتظاری می توان داشت
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۱
۵
۳
توی قم هم ازاده
پاسخ
bnd
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۹ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۱
۴
۱
از نظر من رفتند توی خونه ی مردم برای جمع آوری ماهواره کار درستی نیست .. خودم علاقه ای به برنامه های ماهواره ندارم .. ازموقعی که هم آنتن های دیجیتالی هم اومده تونسته وقتمون رو پر کنه و شاید چند درصدی از مخاطبان ماهواره رو کم کنه ولی این خود خانواده ها هستند که به چه برنامه هایی علاقه دارند و متاسفانه شاهدیم که واقعا بعضی از برنامه ها .. هدفمند بنیان خانواده ها رو هدف گرفته و رواج بی قید و بند و بی غیرتی رو رواج میده این ها رو میتونی به چشم د رجامعه ببینی .. ماهواره رو میتونی توی هر خونه ای شهری دهاتی دید ولی اگه بتونیم استفاده درستی داشته باشیم که متاسفانه بالای 90 درصد استفاده درست نمیشه ... ولی به هر حال ورود شبکه های دیجیتالی در این بهره زمانی تا حدودی مخاطبان خودش رو پیدا کرده .. همانطور که دشمن از راه فرهنگی وارد شده ما هم باید از لحاظ فرهنگی کشورمون رو مقاوم کنیم ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۱
۳
۵
توی استان ایلام هم کلأ ازاد آزاده
پاسخ
پیمان پارسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۹ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۱
۳
۲
یادمه زمانی در مورد رادیو وبعد ویدیو هم این صحبتها بود مرورزمان به ما خواهدآموخت که چگونه خودرا باوسایل ارتباط جمعی تطبیق دهیم
پیمان پارسا بوشهر
پاسخ
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۶ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۱
۵
۳
باز هم اشتباهات گذشته را تکرار کنید ببینم میتونید با زور چیزی را به خورد مردم بدید
پاسخ
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۶ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۱
۵
۱
بین تولید برنامه های مزخرف صدا وسیما و واردکنندگان این دیش ها رابطه وجود دارد شک نکنید .
پاسخ
بابک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۴ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
با سلام
هیچکس جواب سوال رو نداد.دیش ها که در داخل تولید میشن.الباقی هم بسته به مارکشون معلومه کجا تولید میشن.حالا از کدوم گمرگ وارد میشه متاسفانه من نمیدونم لطفا اگه کسی میدونه به منم بگه.
با تشکر
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۱ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۲
۱
۲
به نظر بنده صحبت از کار فرهنگی گذشته باید برخورد جدی بشه با وارد کنندها ونصاب
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها