يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۵۳۵۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۰۴ شهريور ۱۳۹۱

خبرگزاري دانشجو- من نه از حرکت مخالف انقلاب آستانه تعجب کردم و نه نامه را برای اطلاع رهبری از این ماجرای تلخ ارسال می‌دارم؛ زیرا که این هر دو حرکت آستان‌قدس دقیقا مناسب با فرهنگ حاکم بر آستان‌قدس است.

پس از انتشار خبر واگذاري توليد فیلم مستند چندصد ميليوني به یک هنر پیشه آماتور و اظهارنظرهای گوناگون به سراغ حاج حیدر رحیم‌پور رفتیم تا نظر ایشان را هم راجع به این ماجرا مطلع گردیم.
 
و از ایشان بپرسیم آیا این خبر را شنیده‌اید و اگر شنیده‌اید اظهار نظر کنید و ایشان به پاسخش می‌گویند خوانده‌ام خیلی‌ها منتشر کرده‌اند لیکن اظهار نظر نمی‌کنم؛ زیرا چنین حرکتی مناسب فرهنگ آستان قدس است، چرا كه فرهنگ آستان قدس هنوز همان فرهنگ باستانی و روح حاکم بر آن سازمان همان تمدن قجری دستمالی شده پهلوی‌هاست و در شگفتم از اینکه شما با اینکه سی سال است آثار چنین فرهنگی را دیده‌اید امروز چنین حرکتی را غیر عادی می‌پندارید.
 
با اینکه می‌دانید اصول فرهنگ آنجا بر پایه نقاره زدن و خطبه‌خوانی و لحظات حساس شمع‌گردانی به وسیله گرز به دست‌ها به سبک دوران قجر است و بجز برخی از سخنرانی های عالمانه شخصیت‌هایی از دانشمندان اسلام شناس، نه اینکه آستان قدس حرکتی مناسب فرهنگ انقلاب اسلامی ندارد بلکه طبق ضوابط هرگز به انقلابیون اجازه نمی‌دهند فرهنگ انقلاب را در آستان قدس منتشر کنند و بدیهی است که با چنین فرهنگی رابطه آنجا با هنرمندان و محققان انقلاب قطع و اگر خواسته باشند به کار تازه‌ای بپردازند از کسانی یاری می‌گیرند که صاحب نظر نباشند و فقط بتوانند کاسه کوزه‌ها و شمشیرهای خشم شاهان قدیم را به نمایش بگذارند و یا کتاب‌هایی را که دیگران نوشته‌اند و کارگردان نخوانده است و اوج هنری‌اش این باشد که زائران را از حرم بیرون کند و دور ضریح برگ گل بپاشد؛ حرکتی سمبلیک برای جذب توریست‌های ولگرد! و اگر خواسته باشم گویاتر سخن بگویم، می‌نویسم هر پول در جایی خرج می‌شود که مناسب آن پول باشد.
 
و برای اثبات نظرم خلاصه نامه‌ای را که دانشجویان به من داده‌اند تا تقدیم رهبری کنم و همین جا اعلام می‌کنم که این کار را نخواهم کرد برایتان می‌نویسم.
 
در آن نامه نوشته است دو سه هزاری از دانشجویان بسیجی سراسر کشور به مدت 10 روز جهت شرکت در طرح ولایت شور و مشورت داشتند و بخاطر میمنت جلساتشان مجلس آخر را در حرم برگزار کردند.
 
لیکن آستانه آنان را به زیر زمینی فرستاد که ارتباطشان با زائران قطع باشد و ما از این خرسند که سخنان سخنگوی شب‌های شنبه از تلویزیون پخش می‌شود، لیکن همین آستان قدسی که چنین پولی را برای عکس گرفتن از در  و دیوار و عتیقه‌های شاهان تقدیم داشته اجازه نمی‌دهد دوربین تلویزیون به ضبط صحنه‌ها و سخنرانی پردازد و نمایندگان بسیجیان سخت افسرده و متأثر از اینکه برای اولین بار سخنرانی این گوینده ضبط و نشر نمی‌شود! با اینکه به هرکجای جهان که ایشان سخنرانی داشته‌اند تلویزیون به بهاءِ زیادی آن را ضبط و برای پخش به ایران آورده است.
 
با همه این‌ها من نه از حرکت مخالف انقلاب آستانه تعجب کردم و نه نامه را برای اطلاع رهبری از این ماجرای تلخ ارسال می‌دارم؛ زیرا که این هر دو حرکت آستان‌قدس چه اجازه ضبط مجانی ندادن به آن مجلس انقلابی و چه تقدیم چنین مبلغی برای عکس‌برداری از کاسه کوزه‌ها و فرش‌ها و در و دیوارهای حرم دقیقا مناسب با فرهنگ حاکم بر آستان‌قدس است.
 
بروید مجله کتاب هنر وحید جلیلی را بخوانید تا بدانید خط انقلاب نشناسان با هنر ما چه می‌کنند تا اینکه به یک ماجرا  این چنین آشفته نگردید.
 
شرمنده‌ام مگر آستان قدس در دیگر کارهایش ناشر فرهنگ انقلاب مورد نظر عالم آل محمد(ع) بوده است که حضرات از این یکی این همه رنجیده‌اید؟!
 
من نمی‌دانم اگر آستان قدس مجله مشکوة را نداشت در دیگر آثارش چه تفاوتی با پیش از انقلاب داشت؟
 
ولاحول ولا قوة إلابالله العلی العظیم
 
حیدر رحیم‌پور ازغدی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها