أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۵۹۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۹     ۲۹ آذر ۱۳۸۹
مهدی شریفی رئیس مرکز واحد مونیتورینگ صدا و سیما در گفت‌وگویی به شدت از شبکه های ماهواره ای مذهبی فارسی زبان انتقاد کرد.

به گزارش  خبر، وی بر این باور است که تمام شبکه های فارسی زبان غیر دولتی از جمله شبکه های بزمی ،تبلیغی و مذهبی در یک راستا فعالیت می کنند که همانا پی گیری اهداف آمریکا و صهیونیزم است.

رئیس مرکز واحد مونیتورینگ صدا و سیما در گفت و گو با مجله «همشهری ماه» بر این مساله تاکید کرد که شبکه های مذهبی با ادعای دغدغه دین چه نسبتی با سران ستاد ارتش آمریکا داشته و چگونه هزینه سنگین فنی را تامین می کند. وی تصریح می کند که این شبکه ها همان شبکه های بزمی هستند که لباس خود را عوض کردند و صدایی که از درون آن خارج می شود نعره شیطان است که در صدد جاانداختن اسلام آمریکایی و اسلام بدون جهاد و مرجعیت است ...

در ادامه بخش هایی از این مصاحبه را می آید:

*ما امروز شاهد ظهور 347 غول ماهواره هایی هستیم که وظیفه شان سیگنال رسانی از فاصله ی 36000 کیلومتری از سطح کره زمین برای جوامع مختلف است .از مجموع این 347 ماهواره ؛ 214 ماهواره منطقه ی آسیا را تحت پوشش سگنال رسانی خود دارند و از این تعداد 116 ماهواره ی تلویزیونی فضای کشور عزیزمان ایران را در شعاع دید خود دارند.

* این تعداد ماهواره چیزی نزدیک به 19000 شبکه ی آزاد و کد شده را در خود جای می دهند که از این تعداد سهم شبکه هایی که صرفا به موضوع مذهب و ادیان می پردازند ؛ 322 شبکه می باشد. این شبکه ها فقط به یک مذهب خاص نمی پر دازند بلکه مذاهب مسیحیت از فرق مختلف، اسلام از فرق مختلف، مذاهب التقاطی جدید، بودیسم ، هندو و ...در بر می گیرد.

* دشمنان پس از اینکه دیدند در برنامه های کلیسای خانگی به توفیق رسیده اند، تصمیم گرفتند تا همین مدل را در تبلیغ اسلام مد نظرشان که همان اسلام آمریکایی است مورد آزمایش قرار دهند.

*صاحبان این شبکه ها مدعی هستند که این برنامه ها در صدد است تا خرافه ها را بزداید. البته چیزی که آنها به عنوان خرافه از آن یاد می کنند، در نظر ما، ارکان اعتقادی به شمار می رود. مثلا موضوع ولایت فقیه، اولی الامر و تفسیر قرآن از موضوعاتی است که در این برنامه ها مورد بحث قرار می گیرد و مدعی هستند که با زدودن خرافه ها می خواهند اسلام ناب محمدی را به جامعه عرضه کنند که همانا اسلام آمریکایی است.

* شبکه هایی مانند ایران موزیک و مهاجر و pmc و....را تاسیس کردند که در حال حاضر به 37 شبکه بالغ می شود که حس موسیقیایی جوان را به سمت شعر های مبتذل هدایت کرده و تازه برای پخش آن در شبکه ماهواره ای از جوانان پول هم می گرفتند که با این کار ضمن پس انداز پولی که می بایست برای تامین برنامه پرداخت کنند، با پول های پرداختی توسط صاحبان اثرهای موسیقیایی ، خود را تقویت می کنند. در مدل شبکه های مذهبی نیز این امر مصداق دارد. به جای اینکه شبکه متحمل هزینه های سنگین و سرسام آور تولید و تامین برنامه شود با یک ترفند مکارانه افراد و ابزار را در مساجد و تکایای ما بکار گرفته است.

* برخی از این شبکه ها با جریان انجمن حجتیه در ارتباط هستند و این نکته ای است که مردم هوشمند ما نباید از آن غفلت کنند و باید به آموزه های صحیحی که از طریق نهادهای فرهنگی و مذهبی و مراجع محترم تقلید ارائه می شود، اجرا کنند.

*چون برخی از این شبکه ها ارتباطات خیلی گسترده ای با انجمن منحط حجتیه دارند البته نفوذ آنها در مساجد با بهره گیری از جوانان ناآگاه ، قدرتی در اختیار آنها قرار می دهد که نه از روی اعتقاد بلکه از سر ندانستن با این شبکه ها همکاری می کنند بنابراین یک نوع بدهکاری فرهنگی بین این افراد با این شبکه ها شکل می گیرد چون از افراد مذهبی به شنیده ام ، که این شبکه ها ، شبکه های خوبی هستند ، چون مراسم مساجد ما را در آنتن ماهواره نشان می دهد!

* شما می توانید از میزان آگهی های این شبکه ها به راحتی به این مساله دست پیدا کنید چون اغلب این شبکه ها آگهی پخش نمی کنند در حالیکه برای گرفتن یک پهنای باند خیلی معمولی روی ماهواره هاتبرد هر ماه باید 28 هزار دلار پرداخت کنند با هزینه های آپ لینگ به ماهانه 60 هزار دلار بالغ می شود این هزینه فقط برای ارسال برنامه به ماهواره واز ماهواره به زمین است اگر حقوق و دستمزد را اضافه کنید این شبکه ها که اگهی ندارند از کجا این هزینه را تامین می کنند این مساله مدرک محکمی برای وابستگی این شبکه ها به دلارهای سیاه آمریکا است زیرا در زمانی که از بی پولی رنج می برند کیفیت این شبکه ها هر روز ارتقا می یابد ، مرتب شبکه اضافه می کنند و مرتب دامنه ی دریافت شبکه هاشان افزایش پیدا می کند .

*این شبکه ها باید به این سوال پاسخ بدهند که این پول را از کجا می آورند که اغلب پاسخ شنیده می شود که از کمک های مردمی تامین می شود این افراد خیلی ساده دست خود را رو می کنند چون به راحتی قابل اثبات است که دلارهای آمریکا این افراد و این شبکه ها را تامین می کند یکی از نشانه هایی که این شبکه ها از سوی آمریکا حمایت می شود این است که برطبق قوانین ماهواره ها اگر شبکه ای اختلاف افکنی مذهبی انجام دهد و یا به مذاهب رسمی توهینی روا دارد ، محکوم شده و بلافاصله از روی ماهواره قطع می شود اما این شبکه ها به رغم فعالیت های مخدوش و اختلاف افکنانه اشان ،همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۱ - ۲۹ آذر ۱۳۸۹
۰
۰
شبکه سلام مال کیه؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۱ - ۰۷ دی ۱۳۸۹
۲
۰
شما نویسنده که دوروغ نمی گوئی امید که دست نفاق از آستین شما بیرون نیاید و در برابرخداوند در قیامت پاسخگو باشید.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها