يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۶۴۹۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۰۹ شهريور ۱۳۹۱
"عباس دوران خودش و هواپیمایش را به محل اسکان سران اجلاس در بغداد کوبید و با شهادتش برگزاری این اجلاس را لغو کرد. شما (اوباش و سبزها) هم خودتان را به خط قرمزهای امنیتی ساختار روانی اجلاس و باتوم پلیس بکوبید تا اجلاس تهران مختل شود".
مشرق: شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در حالی در تهران برگزار می‌شود که رسانه‌های بزرگی همچون الجزیره، رویترز، بی‌بی‌سی، سی‌ان‌ان و ... خبرهای مربوط به برگزاری اجلاسی که اکثریت کشورهای جهان در آن عضویت دارند را در سانسور گسترده قرار داده‌اند.

این در حالیستکه رسانه‌های اشاره شده به صورتی هر روزه و حتی در شبکه عربی الجزیره به صورت همه ساعته، خبرها و تصاویری از کشور سوریه، انتخابات آمریکا و غیره را منتشر می‌کنند. به جشنواره‌هایی که با حضور بازیگران هالیوودی برگزار می‌شود علاقه نشان می‌دهند و مطالب مربوط به زنان را در کشورهای مختلف جهان با آب و تاب فراوانی پوشش می‌دهند.

پروژه "مسکوت گذاشتن اجلاس غیر متعهدها در تهران در رسانه‌های جهانی" اما پروژه‌ای پیش بینی شده بود.

در واقع رسانه‌های صهیونیستی جهان کمین خود علیه کشورمان را در قبال این اجلاس به این صورت چیده‌اند که اجلاس تهران را باید در سانسور کامل قرار داد زیرا چرخش ناگهانی توجه این رسانه‌ها از مسائلی مثل سوریه، تحریم‌های ایران، خیزش مردم در کشورهای آفریقایی و انتخابات آمریکا به سمت اجلاس تهران، اعترافی رسمی به این حقیقت خواهد که اتفاقی بسیار بزرگ و در امنیت کامل در تهران بوقوع پیوسته است.

این در حالی است که در جهت مقابل نیز، برای کم‌اهمیت جلوه دادن اخبار اجلاس سران غیر متعهدها در تهران و خالی نبودن عریضه رسانه‌ای، هرازگاهی خبرها یا تحلیل‌هایی در این زمینه در برخی رسانه‌های جهانی منتشر می‌شود.

آنچه که در ادامه می‌بینید، صفحه خوانی مشرق از نمایه الکترونیکی خبرگزاری‌ها و شبکه‌های خبری بزرگ دنیا در آستانه برگزاری اجلاس تهران است.


*الجزیره



همانطور که در تصویر ملاحظه می‌شود الجزیره در صفحه نخست خود هیچ اشاره‌ای به اجلاس تهران ندارد. در عوض در همین صفحه دو مطلب راجع به اوضاع سوریه و یک گزارش پیرامون انتخابات آمریکا وجود دارد.

***

*رویترز



در صفحه سیاسی رویترز نیز هیچ نامی از جمهوری اسلامی ایران و اجلاس غیر متعهدها به چشم نمی‌خورد. در عوض، تمام مطالب ویژه رویترز در سال 15:33 دقیقه روز قبل از برگزاری اجلاس به انتخابات آمریکا و چالش‌های میان باراک اوباما و میت رامنی اختصاص دارد. در صفحه سیاسی رویترز نیز خبری از اجلاس تهران نیست.

***

*سی‌ان‌ان



در صفحه سیاسی شبکه سی‌ان‌ان نیز غیر از انتخابات آمریکا به هیچ خبر دیگری اشاره نشده است.

***

*بی‌بی‌سی



در صفحه نخست رسانه بی‌بی‌سی نیز مطالبی درباره انتخابات آمریکا و سوریه بچشم می‌خورد و دیگر هیچ. بی‌بی‌سی در حالی که در آستانه برگزاری شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران و هنگام حضور دبیر کل سازمان ملل هیچ علاقه رسانه‌ای به این مقولات نشان نداده است؛ طی مقاله‌ای که تیتر آن را در صفحه اول این رسانه به چشم می‌خورد به تلاش آمریکا برای قطع دسترسی کاربران ایرانی به یک بازی بین‌المللی موسوم به "بلیزارد" اشاره کرده است.

*تلاش ناموفق برای پروژه شوم کوبیدن ضد انقلاب به ساختمان روانی اجلاس

اپوزیسیون سیاسی کشور و جریان ضد انقلاب نیز در پروژه‌ای موهوم و هماهنگ با استکبار، از مدت‌ها قبل طرح ناامن سازی مسائل پیرامونی اجلاس تهران را در دستور کار قرار دادند.

مفهوم غالب طرح نیز در این مفهوم خلاصه می‌شد:
"عباس دوران خودش و هواپیمایش را به محل اسکان سران اجلاس در بغداد کوبید و با شهادتش برگزاری این اجلاس را لغو کرد. شما (اوباش و سبزها) هم خودتان را به خط قرمزهای امنیتی ساختار روانی اجلاس و باتوم پلیس بکوبید تا اجلاس تهران مختل شود".

جریان‌های ضد انقلاب و براندازان داخلی طی دو هفته اخیر تلاش‌های فراوانی را در شبکه‌های اجتماعی و بویژه در سایت‌هایی مثل بالاترین، سحام نیوز، کلمه و نوروز انجام دادند تا به هر نحو ممکن اعتراضاتی را در تهران و یا برخی دیگر از شهرهای ایران شکل بدهند.

اما این حرکت سخیف از همان ابتدا مشخص بود که نمی‌تواند هیچ موفقیتی را در پروژه "کوبش به ساختار اجلاس تهران" به پیش ببرد.

جریان ضد انقلاب اما در واپسین رمق‌های خود، چشم به برگزاری روزهای اجلاس در تهران دوخته است تا شاید بتواند صدایی را از پشت بامی بلند کند و یا نسخه‌های سوخته فتنه 88 را از زیر خاکستر‌های سرد شده بیرون بکشد.

یکی از عمده‌ترین این تلاش‌ها طرح ناکامی است که بر مبنای آن شبکه منافقین و ضد انقلاب دائما درخواست می‌کنند که عده‌ای بر پشت بام‌ها بروند و "الله اکبر" بگویند.

پروژه‌ای که پس از خاموش شدن فتنه 88 نیز با آب و تاب فراوانی پیگیری می‌شد تا بتواند لااقل بودجه‌ای اندک را از طرف صهیونیست‌ها به این سایت‌ها روانه کند اما تا آن اندازه برای براندازان سبب ناکامی شد که از خیر آن گذشتند و به شاخه‌های دیگری پریدند.

در همین زمینه می‌توان به تصویر صفحه اول سایت صهیونیستی بالاترین در بعد از ظهر روز قبل از آغاز اجلاس و برخی تیترهای آن نگاهی انداخت.



طرح مذکور اما نیامده به چالش‌های بزرگی برخورد کرده است. برخی از عناصر برانداز که رویکردهای سیاسی‌تر را می‌پسندند معتقد هستند که باید در هنگام حضور دیپلمات‌های خارجی در ایران طرح برجسته‌سازی مسائلی مثل حصر سران فتنه و یا زندانی بودن برخی از فتنه‌گران را در دستور کار قرار داد. اما در مقابل عوامل اصلی جریان برانداز و ضد انقلاب که به جنجال‌سازی و اغتشاش علاقه بیشتری دارند و برای تامین هزینه  فعالیت‌های خود نیز به خط آخر رسیده‌اند، معتقدند که باید با ایجاد سر و صدهایی که احیانا دیپلمات‌های مهمان تهران هم بهتر است آنها را بشنوند؛ می‌توان بهتر به مقصود رسید.

سایت انصار حزب‌الله در همین زمینه گزارش داد: بر اساس فراخوانی که یک گروهک منتشر کرده است از عوامل سبز خواسته شده است که چهارشنبه و پنج‌شنبه و در ساعت ۱۰ شب با فریاد الله‌اکبر خود، اعتراضشان را ابراز کنند.

این در حالی است که سايت صهيونيستي بالاترين، ضمن انتشار دعوت سايت‌هاي ياد شده، مطالب تندي را نيز عليه اين دعوت منتشر كرد و از جمله نوشت:

ــ الله‌اكبر شعار ما نيست. اصلاح‌طلبان بار ديگر از سوراخ‌ها بيرون خزيده‌اند. ما هرچي مي‌كشيم از همين الله‌اكبري است كه باعث انقلاب شد. حال به ما مي‌گويند فرياد بزنيد الله‌اكبر! اين شعار مال ما نيست، شعار حكومت اسلامي است.

این سایت وابسته به صهیونیست‌ها همچنین از قول یکی از کاربران خود خطاب به سبزها می‌نویسد:
ــ من الله‌اكبر نمي‌گويم. ما مي‌خواهيم عليه جمهوري اسلامي شعار بدهيم نه شعار جمهوري اسلامي بدهيم. جمهوري اسلامي با شعار الله‌اكبر است كه سه دهه حكومت كرده و ماندگار شده. همين شعار بود كه رژيم را روي كار آورد. ما كه نمي‌خواهيم از موسوي و كروبي حمايت كنيم، مي‌خواهيم اسلام نباشد.

به گزاش مشرق، شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در تهران، در بهترین شرایط و در سایه آرامش سیاسی و امنیتی جامعه اسلامی کشور ایران در حال برگزاری است.

رخدادی بیسابقه و بزرگ که حاکی از وقوع تحولی بزرگ در جامعه جهان و در مقطع "پیچ تاریخی" است.

این در حالی است که این اجلاس درس‌هایی را در حواشی با خود خواهد داشت که خوانش مطلوب آنها برای همه یک ضرورت است.

درس‌هایی مثل آب در هاون کوبیدن جبهه ضد انقلاب و شکست پروژه مسکوت گذاشتن خبری شانزدهمین اجلاس غیر متعهدها در تهران توسط رسانه‌های صهیونیستی جهان.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها