يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۶۹۹۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۱۲ شهريور ۱۳۹۱
در برهه ای که عموم جناح های سیاسی کشور وابسته به برخی سیاسیون کهنه کار سعی در عقده گشایی و جنجال علیه دولت دارند تا دستاوردها و تلاشهای بی نظیر دولت دهم یا دیده نشود و یا در کام مردم تلخ گردد، حضرت امتام خامنه ای وارد عرصه شد و به مناسبت هفته دولت از خدمات ارزنده دولت تقدیر و تمجید نمود و در عین حال نکاتی را به دولتمردان متذکر شد که بدلیل ایراد این سخنان در آستانه اجلاس غیرمتعهدها در تهران، آنچنان که بایسته و شایسته بود واکاوی، تفسیر و تحلیل نشد.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، سخنان امام خامنه ای در قبال خدمات دولت نشان از این موضوع دارد که رهبر حکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچگاه تحت تاثیر برخی بازیهای سیاسی اظهار نظر نکرده و در هر شرایطی سعی در بیان حقایق و واقعیتهای موجود و ارائه راهکار برای چشم اندازهای بعدی نظام و مسئولین و جامعه دارد.

در همین راستا برخی از احزاب و گروهها که سالها با تکیه زدن اعضای خود بر مناصب اجرایی، انواع و اقسام دست درازیها را به بیت المال مسلمین داشته اند، با روی کار آمدن دولت آقای احمدی نژاد و قطع شدن دستهایشان انواع و اقسام تهمت ها و توهین ها را نثار دولت کردند که با تعریف و تمجید اخیرا امام خامنه ای از دولت، تمام برنامه هایشان نقش بر آب شد.

از سویی دیگر جریان انحرافی موجود در بدنه دولت نیز سعی کرد با سوء استفاده از خدمات دولت و تعاریف امام خامنه ای از دولت با القای سیاست" این همانی" آنرا به نوعی تائید ماهیت خویش قلمداد کند.

در هیمن راستا حجت الاسلام و المسلمین روانبخش دبیر سیاسی هفته نامه پرتو پیرامون برخی جنجال ها و اظهارنظرهای اخیر درباره دولت و همچنین از سویی برخی برداشتها در قبال ماهیت جریان انحرافی نوشت: ديدار هيأت دولت با امام خامنه‌اي و بيانات حکيمانه ايشان همچون گذشته چراغ راهي براي مهم‌ترين قوه کشور يعني قوه مجريه است. بي‌ترديد دولت در آخرين سال مسؤوليت خود در شرايط بسيار حساس جهاني و منطقه‌اي و زير فشارهاي سنگين جنگ رواني و تحريم همه جانبه، هم به تشکر و تقويت روحيه نياز دارد و هم به کمک‌ها و هدايت‌هاي معنوي و نيز ياري و هماهنگي ساير قوا و حمايت‌هاي مردمي براي رسيدن به قله‌هاي هدف. از اين رو معظم‌له به‌سان پدري دلسوز و مهربان هم قوت‌ها را در کنار ضعف‌ها و کاستي‌ها مورد اشاره قرار دادند و هم نقشه راه آينده دولت را در يک سال باقيمانده ارائه کردند. درباره سخنان امام خامنه‌اي در جمع هيأت دولت بيان نکاتي چند ضروري است.

1. برخي گروه‌ها و جريان‌هاي سياسي اصلاح‌طلب و تعدادي عناصر موجود در جناح اصول‌گرايان نزديک به آن‌ها که در انتخابات 84 و 88 از سرمايه اعتماد مردم بي‌بهره مانده‌اند، همواره سعي کرده‌اند با حقدها و کينه‌هاي بدري و خيبري خود از دولت نهم و دهم انتقام بگيرند. اين‌گونه افراد و گروه‌ها در اين مدت تلاش کرده‌اند نه تنها ضعف‌ها و کاستي‌ها و خطاهاي دولت و رئيس جمهور را دستمايه تهاجم به دولت قرار دهند، بلکه حتي نکات قوت دولت را نيز دستمايه حمله به دولت قرار داده‌اند! اين‌ها با استفاده از اين سوژه‌ها همواره سرنگوني اين دولت و يا ناتمام ماندن آن را در سر مي‌پروراندند ولي حمايت خاص رهبري در دولت نهم و حمايت عام ايشان در دولت دهم مانع از دستيابي اين جريان‌ها به اهدافشان گرديد.

2. برخي جريان‌هاي سياسي از جمله حاميان فتنه و اصلاح‌طلبان مدتي است با زير سؤال بردن عملکرد دولت و برجسته کردن برخي نقاط ضعف و کاستي‌ها اين‌گونه وانمود مي‌کنند که جريان اصول‌گرايي به بن بست رسيده و مردم از اين جريان رويگردان شده‌اند و اکنون نوبت بازگشت به جريان مدعي اصلاح‌طلبي است. بيانات حکيمانه مقام معظم رهبري در آخرين ديدار هيأت دولت دهم با ايشان پاسخي محکم به اين‌گونه تبليغات منفي بود. ايشان با اشاره به اين‌که نقاط ضعفي وجود دارد و بايد بررسي و برطرف شود، در تشريح نقاط قوت دولت فرمودند: «كارهاي وسيع عمراني در مناطق مختلف كشور، پيشرفت چشمگير در زمينه علم و فناوري، ارتقاي جايگاه ايران در عرصه سياست خارجي و مسائل بين‌المللي، برجسته شدن ارزش‌هاي انقلاب در گفتار و رفتار دولت از جمله ساده زيستي و دوري از تجمل، استكبار ستيزي و افتخار به انقلابي‌گري و تلاش براي ارتباط گسترده با مردم از جمله نقاط قوت دولت است كه منشأ بركات و آثار مثبتي بوده است.»

علامه مصباح نيز چندي پيش در تاريخ 26 خرداد 91 در ديدار با دانشجويان دانشگاه امام صادق(ع) به همين نکته مهم اشاره کرد و گفت:«افرادي به‌عنوان كانديداي رياست جمهوري به ميدان آمدند كه شناخته شده و داراي سوابق مختلف سياسي و مبارزاتي و مديريتي بودند، اما فرد برنده انتخابات فردي تقريبا گمنام بود كه پول و تبليغات نداشت، اما تنها امتيازش احياي شعارهاي انقلابي بود كه تا حدي در عمل نيز صداقت خود را نشان داد و مردم هم به خاطر همين شعارهاي انقلابي به ويژه در مقايسه با شعارهاي كانديداهاي ديگر، به وي رأي دادند.» ايشان با تأكيد بر اين‌كه علت عمده پيروزي اين شخص در انتخابات شعارهاي انقلابي او بود و مردم احساس كردند كه او مي‌تواند انقلاب را زنده كند، ادامه داد: «هر چند وي تا حدي به اين شعارها جامه عمل نيز پوشانيد، اما او نيز معصوم نبوده و بالاخص در دوره دوم ضعف‌هاي او در شناخت و اراده بيش‌تر نمايان شد.» آيت الله مصباح يزدي ضمن تحليل واقع گرايانه در ادامه افزود: «در اين دوره، رئيس‌جمهور به تنهايي به اندازه چند دولت كار و تلاش كرد و امتيازات زيادي در زمينه‌هاي مختلف داشت، اما نقايص زيادي نيز داشت.» بنابراين انتقاد از دولت بايد انتقادي خيرخواهانه و براي برطرف کردن ضعف‌ها و کاستي‌ها و برخي انحرافات از اصول باشد نه انتقام گرفتن و ناديده گرفتن نکات قوت دولت و تلاش در جهت بازگشت به دوران سياه حاکميت کارگزاران و اصلاح‌طلبان. بر اين مبنا، بايد تلاش کرد که اصول انقلاب هم چنان سر زنده بماند و هر کجا نسبت به اصول زاويه‌اي ايجاد شده آن را اصلاح کنيم تا بهتر و بيش‌تر به اهداف اصلي انقلاب دست بيابيم

3. برخي نيز که طي 7 سال دولت نهم و دهم همواره سنگ‌اندازي کرده‌اند، کوشيده‌اند نقاط قوت دولت را نيز به ضعف تبديل کرده يا منفي جلوه دهند. يکي از نقاط قوت دولت، همان‌گونه که مقام معظم رهبري بدان تصريح کرده‌اند، «استکبار ستيزي، پيشرفت چشمگير در زمينه علم و فناوري و ارتقاي جايگاه ايران در عرصه سياست خارجي و مسائل بين‌المللي» است.

روشن است که اين ويژگي‌ها آسان به‌دست نمي‌آيد بلکه بايد براي رسيدن به آن‌ها هزينه‌هايي پرداخت کرد. آن‌چه امروز به‌عنوان اقتصاد مقاومتي مطرح مي‌شود، معلول سياست‌هاي درست دولت و نظام جمهوري اسلامي است؛ زيرا وقتي بر حق هسته‌اي ملت و استقلال ايران اسلامي در همه عرصه‌ها پافشاري کنيم، طبيعي است که دشمن نيز بر دشمني‌هاي خويش خواهد افزود و براي به زانو در آوردن ملت ايران تمام تلاش‌ خويش را به کار خواهد بست. تهديد‌هاي نظامي، فشارهاي سياسي و تحريم همه جانبه که در تاريخ 33 ساله ايران بي‌نظير است، نتيجه مقاومت و پايداري ملت ايران بر حق مسلم خويش است؛ بنابراين، سخنان مقام معظم رهبري در جمع اعضاي هيأت دولت پاسخ مناسبي است به اظهارات افرادي که رسيدن به اقتصاد مقاومتي را معلول سياست‌هاي غلط دولت وانمود کرده‌اند. آقاي هاشمي رفسنجاني دو هفته پيش در جمع تعدادي از چهره‌هاي سياسي هم‌فکر خود به شرايط فعلي کشور اشاره کرده و گفته بود: «مجموعه‌اي از عملکردها و سياست‌ها امروز ما را به «اقتصاد مقاومتي» رسانده و لازم است که اين راهکار جديد ابتدا به درستي تعريف و سپس کارشناسانه و مدبرانه سياستگذاري شود و مجري مناسب و صالحي اجراي آن را به عهده بگيرد. اجراي اقتصاد مقاومتي، مجرياني کاردان، صالح و لايق مي‌خواهد و اميدواريم با فراهم شدن شرايط لازم، زمينه تحقق اين امر به وجود آيد.» وي در ادامه در پاسخ به پرسشي پيرامون راهکارهاي افزايش توليد و اجراي اقتصاد مقاومتي، تجربه دوران دفاع مقدس و مديريت پس از جنگ را زمينه خوب و روشن پيش‌روي مسؤولان نظام براي اجراي سياست جديد اقتصاد مقاومتي خواند و گفت: «هم اکنون نيز اگر به درستي و مدبرانه عمل کنيم و روابط خود را با دنيا تلطيف و تنش‌زدايي را مبناي عمل قرار دهيم، مي‌توانيم با توان مديران با تجربه کشور و دلسوزان نظام از برهه حساس کنوني به خوبي گذر کنيم.» مقام معظم رهبري در پاسخ به اين گونه اظهارات فرمودند:«برخي افراد اين روزها مي‌گويند چرا دشمن تراشي مي‌كنيد اما اين حرف‌ها ناشي از تحليل غلط است.» ايشان خاطرنشان كردند: «در زمان امام خميني‌(ره) نيز دشمني‌هاي مستكبران پاياني نداشت چرا كه امام قاطعانه از انقلاب و اسلام و ايران دفاع مي‌كرد و اين واقعيات نشان مي‌دهد هرگاه مسؤولان و ملت ايران مواضع مستحكمي بگيرند چهره دشمن عبوس‌تر مي‌شود كه البته مستكبران هيچ گاه در مقابل اين ملت پيروز نخواهند شد.»

رهبر انقلاب اسلامي در ادامه سخنانشان در ريشه‌يابي افزايش تلاش‌هاي خصمانه امريكا و مستكبران در سال‌هاي اخير، به چهار عامل اشاره كردند: «پيشرفت‌هاي مستمر جمهوري اسلامي، زنده شدن شعارهاي انقلاب، بيداري عظيم و بسيار مهم ملت‌هاي منطقه و جلوگيري از الگو شدن ايران در چشم اين ملت‌ها».

4. برخي طرفداران چشم بسته دولت نيز که از حمايت اخير مقام معظم رهبري از دولت به وجد آمده‌اند در تحليل‌هاي اخيرشان منتقدين منصف را به باد تمسخر گرفته، نوشته‌اند: اکنون معلوم شد که دولت همچنان مورد تأييد مقام معظم رهبري است؛ بنابراين کساني که از وجود جريان انحرافي در دولت و تأثيرپذيري رئيس جمهور از ليدر جريان انحرافي در برخي مواضع سخن گفته‌اند، به بي راهه رفته‌اند و معلوم شد که اصلاً جريان انحرافي افسانه‌اي بيش نبوده است.
در پاسخ به اين‌گونه اظهارات بايد گفت، حمايت از جنبه‌هاي مثبت دولت به معناي نفي کامل ضعف‌ها و انحرافات نيست. ايشان در همين ديدار نسبت به فساد اقتصادي و فرهنگي هشدار دادند و فرمودند: «بايد با چشماني تيزبين، ريزبين و دوربين مراقب فساد اقتصاد بود و با آن مبارزه كرد كه در اين زمينه همكاري متقابل دولت و دستگاه قضايي ضروري است.» ايشان با توصيه به پرهيز از كارهاي سطحي و توجه به كارهاي عميق در زمينه‌هاي فرهنگي خطاب به دولت هشدار دادند: «مراقبت كامل كنيد كه فرهنگ مهاجم، فرهنگ عمومي را در معرض تأثيرگذاري و آسيب قرار ندهد.» حفظ روحيه انقلاب در ديپلماسي كشور و تلاش براي بهره‌گيري منطقي و صحيح از حوادث منطقه نكات ديگر‌ي بود که معظم له ضرورت آن‌ها را به مسؤولان قوه مجريه متذکر شدند. البته قبلاً نيز ايشان نسبت به موضوع گرايش انحرافي مکتب ايران و ايراني‌گري افراطي و تاکيد بر ناسيوناليزم ايراني و احياي کوروش و داريوش و.... در سال گذشته در ديدار با هيات دولت به آن‌ها تذکر داده، فرموده بودند:«در مورد علاقه به ايران، به جاي تأکيد بر ايران قبل از اسلام‌، بر ايران بعد از اسلام تأکيد شود زيرا افتخارات ايران بعد از اسلام در هيچ دوره‌اي از تاريخ ايران وجود نداشته است. رشد پيشرفت‌هاي علمي، هنري، فرهنگي و حتي نظامي در ايران بعد از اسلام‌، بويژه در دوران ديلمي، سلجوقيان و صفويه به هيچ وجه قابل مقايسه با ايران قبل از اسلام نيست، اگر مي‌خواهيد از ايران و ايراني‌گري حمايت کنيد، ايران بعد از اسلام، مستندتر و آشکارتر است‌.» (سخنان مقام معظم رهبري در ديدار هيأت دولت در تاريخ 1390/06/06 بنابر‌اين نبايد از اين سو نيز تفريطي نگاه کرد و دولت را از هرگونه نقص و عيب مبري دانست. بلکه بايد منصفانه و واقع‌بينانه به مسايل نگريست در آن‌جايي که نواقصي وجود دارد دلسوزانه تذکر داد و جايي که نکات قوت وجود دارد تشويق کرد و بر آن تاکيد ورزيد. ورزيد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها