کد خبر: ۷۷۶۷۲
زمان انتشار: ۱۱:۰۶     ۱۶ شهريور ۱۳۹۱
کنفرانس بین‌المللی مقاومت اسلامی با حضور 11 کشور خارجی و مقامات ارشد ایرانی در اصفهان در حال برگزاری است‌.

به گزارش 598 به نقل از فارس، سال‌هاست که واژه مقاومت اسلامی را به مناسبت‌های مختلف از رسانه‌ها می‌شنویم چه داخلی و چه خارجی و همیشه در رأس اخبار اصلی قرار دارد. آنچه ما از آن به مقاومت اسلامی و رسانه‌های غربی به تروریسم از آن یاد می‌کنند، در واقع تلاشی است برای زندگی همراه با حفظ ارزش‌هایی که نه تنها به نفع فرد فرد جوامع مسلمان بلکه به نفع همه جهانیان است.

مقاومت حرکت به سوی آینده‌ای سرشار از امید و عدالت است که چشم انسان امروز را دوباره به دنیای پیش رو باز می‌کند تا این بار دنیایی بسازد که در آن همه از آزادی و عدالت بهره‌مند باشند و نشان دهنده اهمیت فوق‌العاده آن است. اما نباید فراموش کرد که اهمیت شناخت مسیر پیش رو پس از بیداری بسی مهم‌تر است.

اینکه بدانیم مقصدمان کجاست، آیا تنها خواسته مقاومت و پایداری حرکت به سوی آزادی ملت‌های در بند از یوغ ظالمان زمان است و بعد از آن هیچ رسالت دیگری ندارد و یا نه اصل مقاومت اسلامی در پویایی و حرکت به سوی آینده آن است.

اجلاس بین‌المللی مقاومت که چند سالی است در ایران برگزار می‌شود به همین منظور و برای اتحاد بیشتر بین ملت‌های مسلمان و هم‌اندیشی در خصوص راهکارهای مقاومت قبل و بعد از آن است که نخستین دوره آن در تهران برگزار شد و بیش از 700 نفر از اندیشمندان، رهبران مقاومت اسلامی، شخصیت‌ها و فعالان عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و رسانه‌ای و احزاب و تشکل‌های اسلامی از سراسر جهان در آن شرکت داشتند که با اعلام بیانیه‌ای بر لزوم حفظ و حراست از کرامت انسانی، دست‌یابی به امنیت پایدار، برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی و پایه‌ریزی پیشرفت همه‌جانبه در سایه آموزه‌های اسلامی و بازیابی عزت ملی که طی سالیان متمادی توسط استکبار و حکام وابسته پایمال شده است تاکید شد و جهت‌گیری بنیادین این حرکت‌های مستقل مردمی، رد هر گونه سلطه بیگانه، حضور نیروهای نظامی خارجی و اشغال سرزمین‌های مقدس اسلامی توسط نژادپرستان صهیونیست که در شعارها و نمادهای تمامی این حرکت‌ها به روشنی تبلور یافته است، را مد نظر قرار داد.

دومین دوره اجلاس بین‌المللی مقاومت اسلامی نیز در شهر مشهد با پیگیری اهداف اصلی این اجلاس دنبال شد تا به امروز که در سومین دوره این اجلاس در شهر گنبدهای فیروزه‌ای برگزار شده است.

این اجلاس با حضور 11 کشور خارجی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مهمان سرای عباسی اصفهان در حال برگزاری است که کشورهایی از جمله سوریه، لبنان، فلسطین، مصر، تونس، لیبی، بحرین و عربستان سعودی در آن حضور دارند تا بیش از پیش مقاومت اسلامی دنیا در اصفهان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی شکوفا شود.

اجلاس امسال در حالی برگزار می‌شود که چندی پیش نیز ایران بزرگ‌ترین اتفاق مهم دوران خود یعنی برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد را با حضور 120 کشور  را با سرافرازی پشت سر گذاشت و توانمندی‌های خود را هر چه بیشتر به رخ جهانیان کشید شهر اصفهان نیز با پذیرایی از هیئت‌هایی از این اجلاس ظرفیت خود را برای برپایی چنین اجلاس‌هایی به نمایش گذاشت.

اجلاس بین‌المللی مقاومت اسلامی با تاکید بر محورهای «بیداری کشورهای اسلامی و استکبار‌ستیزی»، «روند نابودی اسرائیل پس از فروپاشی دیکتاتوری در مصر و تونس»، «وحدت فلسطین و حق بازگشت آوارگان»، «ملت‌های انقلابی در کنار مقاومت» و «نقش و جایگاه اصفهان در حمایت از مقاومت»، «بررسی چشم انداز آینده مقاومت اسلامی» و «راهبردهای بیداری اسلامی» وحدت اسلامی و خیزشی اصولی منطبق با آموزه‌های اسلامی را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

در نخستین روز از سومین کنفرانس و جشنواره بین‌المللی مقاومت اسلامی افرادی برجسته داخلی و خارجی که به نوعی از اصل مقاومت اسلامی دفاع می‌کنند، به سخنرانی پرداختند که در ادامه گزارش کاملی از روز نخست این کنفرانس را می‌خوانید.

*فرهنگ مقاومت بهترین راه پیشگیری از توطئه‌های دشمنان است

سید حسن نصرالله در پیام خود به که در اصفهان در حال برگزاری است، آورده است: پیروزی‌های اخیر حزب‌الله لبنان و پیروزی غزه در جنگ 22 روزه از جمله دستاوردهای مقاومت اسلامی است.

در ادامه این پیام آمده است: مقاومت اسلامی لبنان هیچ وسیله‌ای جز به عشق به خداوند و امید به عزت اسلام برای مبارزه با دشمنان در اختیار نداشت اما با توکل به خداوند و پایداری در راه آرمان‌های خود توانست سرزمین خود را از دشمنان باز پس بگیرد.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از این پیام تاکید کرده است: فرهنگ مقاومت به معنای ایستادگی در برابر باطل، عدل در برابر ظلم، آزادی در برابر اسارت و عزت در مقابل ذلت است و هیچ‌گونه منافاتی با شعور و اهداف دیگر ملت‌ها ندارد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از این پیام تصریح کرده است: دشمن صهیونیستی پس از شکست و فرار ذلت‌بار خود از لبنان بسیار بیمناک است در حالی که ما در لبنان هیچ گونه وسیله دفاعی شاخصی نداریم که بتوانیم از ناحیه خشکی و دریا محافظت کنیم.

در بخش دیگری از پیام آمده است: همه دنیا اکنون می‌دانند که سازمان‌های بین‌المللی هیچ اقدام مساعدی که به نفع لبنان بوده و باعث پایبندی رژیم صهیونیستی به قوانین جهانی و بین‌المللی شود انجام نداده‌اند اما مقاومت اسلامی در راه خدا با تمام شجاعت و صلابت استوار و ثابت قدم می‌ماند.

*معالم دین در حرکت پرشتاب بیداری اسلامی فرصت احیا یافته است

 

آیت‌‌الله مهدوی کنی نیز پیامی به سومین اجلاس بین‌المللی مقاومت اسلامی ارسال کردند، که متن آن به این شرح است:

در ابتدای این پیام آمده است: نخستین موعظه خداوند متعال این است که قیام کنید و برخیزید، به این ترتیب حرکت پرشتاب بیداری اسلامی که برآمده از حضور تعیین کننده و عمومی ملت‌های بیدار مسلمان به ویژه جوانان است با هوشیاری و اتکا به هویت اسلامی خود و با خود باوری و عزم راسخ فرصتی است برای احیا معالم دین و تجدید حیات ارزش‌های اصیل اسلامی.

این پیام با اشاره به اینکه جهت‌گیری بنیادین این حرکت‌ها که بر اساس رهبری اصیل فطرت‌های پاک و بیدار مسلمانان شکل گرفته است و با هدف حراست از کرامت اسلامی، دست‌یابی به امنیت پایدار، برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی و پایه‌ریزی پیشرفت همه جانبه در سایه آموزه‌های اسلامی در حال تحقق است، می‌افزاید: در هرگونه سلطه بیگانه، حضور نیروهای نظامی خارجی و اشغال سرزمین‌های مقدس اسلامی توسط‌ نژاد‌پرستان صهیونیست بازگشت مسلمانان به هویت دینی و اسلامی و زمینه‌سازی برای حاکمیت اسلام ناب محمدی، بازگشت به عزت کرامت و بیداری اسلامی، استقلال ملت‌های مسلمان و آزادی از اسارت فکری، سیاسی و اقتصادی قدرت‌های استکباری، بر اساس آموزه‌های قرآن کریم نیازمند به وحدت و همدلی آحاد امت اسلامی است و این امر خطیر جز در سایه خود باوری دینی و تکیه به تعالیم حیات بخش اسلام میسر نمی‌شود.

در بخش دیگری از پیام رئیس مجلس خبرگان آمده است: بر اساس  آیه «واعتصموا به حبل الله جمیعاً و لا تفرقوا»، موضوع آزادی قدس شریف و مقاومت شکوهمند اسلامی لبنان و فلسطین علیه رژیم صهیونیستی به عنوان اصلی‌ترین مسئله جهان اسلام است که آن را به یکی از ارکان جنبش بیداری اسلامی مبدل ساخته و در مسیر تکاملی آن نقش اساسی داشته و در عین حال خود از دستاوردهای این جنبش فراگیر در جهان اسلام تأثیر پذیرفته است.

در ادامه این پیام آمده است: اهمیت این مسئله و مصالح امت اسلامی اقتضا می‌کند که موضوع حمایت از مقاومت اسلامی و یاری رساندن به ملت صبور فلسطین مورد توجه جدی قرار گیرد و زخم عمیقی که بر پیکره امت اسلامی توسط رژیم غاصب صهیونیستی وارد شده با بازگشت آوارگان فلسطین به وطن خود و اعاده تمامی حقوق از دست رفته مردم فلسطین التیام یابد.

آیت‌الله مهدوی در بخش دیگری از این پیام تصریح کرده است: به طور حتم الگوگیری از حرکت پر شکوه ملت مسلمانان ایران اسلامی که با تبعیت از آرمان‌های بلند بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همواره در مسیر رشد و کمال در حرکت بوده است، می‌تواند در دفاع از حریم اسلام و مسلمانان در عرصه‌های  مختلف و خیزش عظیم ملت‌های مسلمان در مسیر بیداری اسلامی مهم‌ترین تأثیر را داشته باشد.

در پایان این پیام آمده است: امیدواریم این حرکت‌ها در نهایت منتهی به ظهور منجی عالم بشریت موعود همه حضرت بقیه الله العظم (عج) و گسترش عدل جهانی و سعادت ابدی انسان‌ها شود.

 

*سوریه حلقه طلایی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است

 

علی اکبر ولایتی در سومین کنفرانس و جشنواره بین‌المللی مقاومت اسلامی اظهار کرد: ارتباط میان مقاومت و بیداری اسلامی با مقاومت فلسطین برای آزادی سرزمین فلسطین که توسط صهیونیست‌ها اشغال شده، مترادف است.

وی با بیان اینکه فلسطین به عنوان نقطه جهان اسلام مطرح است، ادامه داد: صهیونیست‌ها و کشور‌های غربی به این دلیل به جهان اسلام چشم طمع داشته‌اند و پس از جنگ نخست جهانی فلسطین نصیب انگلیس شد و وزیر خارجه انگلیس نیز در این زمان فلسطین را به صهیونیست‌ها وعده داد.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه هر چه که طی سال‌های گذشته به هر میزان که مقاومت مسلمانان افزایش یافته است اسرائیل و صهیونیست‌ها به عقب رانده شدند، تصریح کرد: اما زمانی که مسلمانان و فلسطینی‌ها به سازش مبادرت کردند، صهیونیست‌ها قدم به جلو برداشتند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران سبب بیداری اسلامی در جهان اسلام شد، اضافه کرد: همچنین انتفاضه فلسطینی‌ها نیز به عنوان مدلی از انقلاب اسلامی ایران و نقطه افزایش مقاومت آنها در مقابل صهیونیست‌ها و اسرائیلی‌ها به شمار می‌رود.

ولایتی با اشاره به اینکه حضور عامه مردم برای مقاومت در برابر اقدامات صهیونیست‌ها حمایت از جهان اسلام است، تاکید کرد: همچنین مقاومت لبنان الگو گرفتن از انقلاب اسلامی بوده و همچنین مقاومت غزه سبب استمرار مقاومت در جهان اسلام و پرهیز از سازش است.

وی با تاکید بر اینکه بیداری اسلامی در غزه سبب شکست رژیم صهیونیستی شده است، افزود: به هر میزان که کشور‌هایی مانند بحرین، لبنان و غزه مقاومت را پیش گرفتند کشور اسرائیل نیز به عقب رانده شد.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به اینکه امروز استمرار بیداری اسلامی در کشور‌های یمن، بحرین، لبنان و کشور‌های عربی سبب شده که کشور‌های آسیب‌دیده از این بیداری دست به اقداماتی علیه این کشور‌ها بزنند، گفت: این کشور‌ها برای اینکه آسیب‌های ناشی از بیداری اسلامی را جبران کنند سوریه را هدف خود قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سوریه به عنوان حلقه طلایی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستیاست، اظهار کرد: سوریه با حمایت از لبنان و غزه مقاومت خود را در برابر کشور‌های غربی و صهیونیست‌ها نشان داده است.

ولایتی با تاکید بر اینکه اگر حمایت سوریه از مقاومت لبنان نبود، امکان پیروزی برای لبنان نیز وجود نداشت، تصریح کرد: سوریه به دنبال کمک به فلسطین، لبنان و غزه بوده و امروز بیداری اسلامی و مقاومت اسلامی به معنای حمایت از حلقه مقاومت است.

وی اضافه کرد: کشور‌های جهان اسلام باید حمایت خود را از سوریه قطع نکنند و با حمایت خود از سوریه توطئه‌های صهیونیست‌ها را برای شکست سوریه خنثی کنند.

 

*هدف اندیشمندان اسلامی تعمیق فرهنگ مقاومت در میان جوامع ‌باشد

 

محمدحسن اختری دیگر سخنران این برنامه بود که اظهار کرد: فرهنگ مقاومت در تاریخ انسانی و اسلامی ریشه‌دار است به گونه‌ای که حتی در میان جوامعی که خدا را نشناخته‌اند نیز مسئله مقاومت همواره به عنوان حرکتی مقدس و ارزشمند مدنظر بوده است.

وی افزود: در ادیان مقدس آسمانی نیز مقاومت به عنوان دستوری الهی و امری مقدس مطرح بوده است و خداوند نیز در قرآن کریم نیز به مقاومت در برابر دشمنان به عنوان عاملی مهم برای ریشه‌دار کردن ایمان در میان جامعه دستور داده است.

رئیس سومین کنفرانس بین‌المللی مقاومت اسلامی تاکید کرد: سیر مقاومت و نتایج و دستاوردهای آن به طور روشن در قرآن بیان شده است و آرامش سعادت و امنیت را از جمله  دستاوردهای مقاومت برشمرده است.

 

*امام خمینی (ره) احیاگر اندیشه مقاومت

 

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) احیاگر اندیشه مقاومت و مبارزه با زورگویان در تاریخ معاصر بود، به دستاوردهای مقاومت اشاره کرد و گفت: گروه‌هایی مانند حزب‌الله لبنان و حماس دو فرزند رشید و نیرومندی هستند که ریشه در مقاومت دینی و اسلامی ملت ایران دارند.

اختری ادامه داد: دستاورد دیگر مقاومت‌های اسلامی آزادسازی لبنان بود که در طول دو دهه در اشغال رژیم صهیونیستی بود و هیمنه اسرائیل را به عنوان قدرت شکست‌ناپذیر در هم شکست و سبب شد افرادی که تا پیش از این حاضر نبودند اسم مقاومت در کشورشان برده شود پیام تبریک به سید حسن نصرالله مخابره کنند.

وی اضافه کرد: دستاورد دیگر این مقاومت را می‌توان خنثی کردن توطئه اسرائیل در منطقه و در هم شکستن کامل آن پس از جنگ و مقاومت 22 روزه فلسطین دانست به گونه‌ای که اسرائیل امروزه در برترین شرایط اقتصادی، نظامی و سیاسی به سر می‌برد.

رئیس سومین کنفرانس بین‌المللی مقاومت اسلامی تاکید کرد: دشمنان اسلام امروز همت کرده‌اند تا با توطئه علیه سوریه به عنوان پایگاه و پشتیبان اصلی استقامت فلسطین، سنگرهای مقاومت را از میان ببرد بنابراین لازم است مسلمان و اندیشمندان با هم‌فکری از مقاومت پشتیبانی کرده و آن را ریشه دار کنند و هدف سومین همایش مقاومت اسلامی نیز رسیدن به چنین نتیجه‌ای است.

 

*برای مقابله با تحریم نباید به دهان اژدها برویم

 

محسن رضایی  نیز در سومین کنفرانس و جشنواره مقاومت اسلامی اظهار کرد: مقاومت حزب‌الله لبنان به عنوان یکی از حیثیت‌های انقلاب اسلامی ایران است و انقلاب اسلامی ایران بر اساس یک اندیشه و تفکر جدید در ایران شکل گرفته که شاخ و برگ‌های آن در جهان اسلام نیز ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه دشمنان از در وارد شدند اما با شکست مواجه شدند و در حال حاضر آنها می‌خواهند از پنجره وارد شوند، ادامه داد: آنها با جنگ علیه عراق نیز به دنبال شکست این کشور بودند اما عراق با ایستادگی و مقاومت در برابر اقدامات آنها از مقاومت اسلامی نیز حمایت کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در حال حاضر غربی‌ها با حربه تحریم‌های اقتصادی به دنبال شکست ایران هستند، تصریح کرد: ایران با به‌کارگیری از ابزار اقتصاد مقاومتی به مقابله با تحریم‌ها و اقدامات غربی‌ها می‌پردازد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مردمی است و نه یک اقتصاد ریاضتی، اضافه کرد: ایران همانند اروپا یک اقتصاد ریاضتی را در پیش نمی‌‌گیرد و اطلاعات دشمن از تجارت، بانکداری و سیستم مدیریتی کشور بسیار قوی است.

رضایی با بیان اینکه دشمن را باید جدی بگیریم و باید از نقاط قوت و ضعف آنها برای خنثی کردن اقدامات آنها استفاده کنیم، تاکید کرد: مردمی کردن اقتصاد به عنوان فرمول اقتصادی به شمار می‌رود و اقتصاد کشور را باید در اختیار مردم قرار بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح اقتصاد از جنگ پیچیده‌تر نیست، افزود: برای موفقیت در اقتصاد مقاومتی باید ساختار‌ها، قانون و مقررات کشور اصلاح شود و حمایت مردم از اقتصاد کمتر از حضور آنها در جنگ کمتر نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خواجه نصیر‌ها و ابن سینا‌های بسیاری در سطح کشور وجود دارد، گفت: کشور باید با مدیریت هوشمند در این زمینه به مردمی کردن اقتصاد بپردازد و از تحریم‌های اقتصادی عبور کند.

وی با بیان اینکه کشور باید با مدیریت هوشمند و استفاده از تفکر و اندیشه مردم به مقابله با تحریم‌ها بپردازد، اظهار کرد: نباید برای مقابله با تحریم‌ها به دهان اژدها برویم بلکه باید با شناسایی نقاط ضعف دشمن از تحریم‌ها عبور کنیم.

رضایی با تاکید بر اینکه باید به مردم روحیه بدهیم و آنها را برای پیروزی در صحنه اقتصاد وارد میدان کنیم، ادامه داد: بیداری اسلامی همانند مقاومت اسلامی باید از ایران الگو بگیرد و اقتصاد مقاومتی باید الگویی برای جهان اسلام در صحنه اقتصاد باشد.

وی تاکید کرد: دشمن به دنبال این است که در صحنه اقتصاد یا وارد عرصه ریاضتی و یا وارد اقتصاد زیرزمینی شویم و یا اینکه تسلیم تحریم‌های اقتصادی آنها شویم اما ایران اقتصاد مقاومتی را برای عبور از تحریم‌ها به عنوان راه چهارم انتخاب کرده است.

 

*شجره طیبه روز قدس آرام آرام در حال به ثمر رسیدن است

در پیامی تصویری که از سوی علی اکبر صالحی به کنفرانس بین‌المللی مقاومت اسلامی ارسال شد، آمده است: احیای قدس از موضوعاتی است که توسط امام خمینی(ره) مطرح شد و در واقع این موضوع یکی از عناصر مهم زنده نگهداشتن فلسطین است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: شجره طیبه روز قدس اکنون آرام آرام در حال به ثمر رسیدن است.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از پیام خود آورده است: جمهوری اسلامی ایران توانسته در مدت 33 سال دوران خود الگویی را در معرض دید امت اسلامی قرار دهد و این الگو سبب شد تا خلاء ناشی از اندیشه‌های انقلابی پر شود و همین اندیشه اسلام ناب محمدی (ص)است که می‌تواند محرک مردم در امت اسلامی باشد.

صالحی در قسمت دیگری از پیام خود آورده است: خوشبختانه تاکنون در تعدادی از کشورها، این بیداری رخ داده البته مدتی طول می‌کشد تا کشورهایی که شاهد بیداری اسلامی بودند شاهد اراده‌ای از دولتهای خود و یک حکومت مردمی باشند.

وزیر امور خارجه در بخش پایانی پیام اضافه کرده است: باید همواره بر روی صفات الهی استقامت کرد و روان سازی صفات الهی را در امت اسلامی و ملت خود دنبال کنیم.

 

*مقاومت اسلامی با فرهنگ دینی آمیخته است

 

حامد حسن نیز در سومین کنفرانس بیداری اسلامی اظهار کرد: مقاومت در زمانه کنونی سخت و پیچیده است چرا که رژیم صهیونیستی تمام امکانات خود را به کار می‌گیرد تا مقاومت را از میان  بردارد.

وی افزود: کشورهای غربی می‌خواهند خاورمیانه به چند منطقه تبدیل شود و در این خصوص قصد دارند توطئه جدید خود را از طریق سوریه به اجرا گذارند.

سفیر سوریه تاکید کرد: رژیم صهیونیستی دنبال این است که مقاومت را از بین ببرد و در این راستا اقدامات شومی در سوریه انجام داده است اما مقاومت اسلامی و سوریه با تمسک به دین مبین اسلام در برابر آمریکا و متحدانش ایستادگی ‌می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سوریه پل ارتباطی میان ایران، حزب الله و فلسطین است و دشمنان قصد دارند این پل را خراب کنند، گفت: غربی‌ها و دشمنان مقاومت اسلامی مانند ترکیه، عربستان، قطر، برخی کشورهای همسایه و گروه سعد الحریری از گروه‌های شورشی واقع در سوریه حمایت نظامی و مادی می‌کنند و حتی مجاهدین خلق (منافقین) نیز به آنها کمک مالی می‌کنند.

حسن با بیان اینکه دشمنان با این گونه اقدامات علیه سوریه قصد ایجاد ناامنی و آشوب در منطقه خاورمیانه را دارند، تاکید کرد: امروز ما در یک جنگ به تمام معنا به سر می‌بریم که بر همه دنیا تأثیر مستقیم دارد.

وی اضافه کرد: این جنگی، مقابل حق علیه باطل است و لازم است هوشیاری خود را حفظ کنیم تا خون‌هایی که در این راه به زمین ریخته شده هدر نرود و پیروزی حقیقت را شاهد باشیم.

 

*آمریکا ذهنیت سیاسی خود نسبت به ایران را به تمام ملت‌ها تسری ندهد

 

عبد‌الناصر شریف نیز در این برنامه  بیان کرد: تمام اقدامات صهیونیست‌ها و کشور‌های غربی علیه مقاومت اسلامی یک امتحان و آزمونی برای تمام دولت‌ها و جنبش‌ها است.

وی با بیان اینکه بنا به فرموده امام خمینی (ره) پیش و در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی به عنوان یک غده سرطانی علیه ملت‌های مسلمان است، ادامه داد: بنا به فرموده ایشان این غده سرطانی باید از بین برود و همچنین تمام این مباحث از بیانات رهبر معظم انقلاب نیز استنباط می‌شود.

رئیس جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با بیان اینکه ما فلسطین را در حال مبارزه با خود قرار نمی‌دهیم و جنگ علیه فلسطین توطئه غرب بر علیه جهان اسلام است، تصریح کرد: غرب تمام توان‌های مادی خود را برای سلطه بر فلسطین به کار بردند تا بر سرزمین فلسطین غلبه کند.

وی با تاکید بر اینکه غربی‌ها اقدامات بسیاری را انجام داده‌اند تا ملت‌ها علیه جهان اسلام تغییر کنند، ادامه داد: همچنین اسرائیل در سال 2006 در جنگی که علیه مسلمانان آغاز کرد شکست خورد و آمریکا پس از شکست در جنگ با عراق به این موضوع پی برد که دیگر نمی‌تواند علیه مقاومت توطئه کند.

شریف با بیان اینکه همچنین آمریکا همه جا توصیه می‌کند که ایران دشمنی برای تمام ملت‌ها است، تاکید کرد: اما ما به آمریکا توصیه می‌کنیم که ذهنیت سیاسی خود نسبت به ایران را به سایر ملت‌ها تسری ندهد و جمهوری اسلامی ایران را به عنوان دشمن خود به تمام دنیا معرفی نکند.

وی با اشاره به اینکه من می‌توانم با آمریکا اختلاف نظر و یا رأی داشته باشم اما نمی‌توانم ایران را به عنوان دشمن خود بدانم، افزود: همچنین ما نمی‌توانیم سوریه را به عنوان دشمن خود بدانیم و اگر با کشوری اختلاف نظر داشته باشیم نباید اختلاف نظر خود را در قالب جنگ بیان کنیم.

رئیس جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: ما نباید از نظریه توطئه غربی‌ها و صهیونیست‌ها پیروی و حمایت کنیم و باید کشور‌ها خود را در مقابل توطئه‌های غربی‌ها واکسینه کنند.

 

*مقاومت ملت فلسطین نیاز به تقویت همه‌جانبه دارد

 

حسن قبلان در سومین کنفرانس و جشنواره بین‌المللی مقاومت اسلامی اظهار کرد: دشمنی‌هایی که تاکنون با ایران، سوریه و فلسطین انجام شده است به دلیل آن است که دشمنان می‌خواهند خاورمیانه جدیدی در منطقه ایجاد کنند، بنابراین اکنون شرایط بسیار حساسی  را برای شکست دادن این طرح در پیش داریم.

وی با بیان اینکه مقاومت تنها جنبه نظامی ندارد، افزود: امام موسی صدر خواهان تشکیل جامعه‌ای پر قدرت در تمام ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره بود و این همان راهی است که ما باید به آن برسیم.

رئیس جنبش امل با بیان اینکه نقش امام موسی صدر در کمک به فلسطین و پیروزی مقاومت بی‌بدیل است، تاکید کرد: امروز ما به کمک فرامین دین اسلام قادر هستیم تمام قوای مخالفان را در هم بشکنیم.

وی  اضافه کرد: امروز این کنگره در شرایط سخت و پیچیده‌ای برگزار می‌شود که شدیدترین حملات دشمنان به سوریه، ایران و لبنان را شاهد هستیم و بر ما لازم است که در کنار دولت سوریه باقی بمانیم که این نیز نوعی مقاومت در راه اسلام و حنایت از کشور مظلوم فلسطین محسوب می‌شود.

 

*تمام مسلمانان در آزادی فلسطین شریک باشند

 

خالد قدومی در سومین جشنواره بین‌المللی مقاومت اسلامی که در اصفهان در حال برگزاری است، اظهار کرد: امروز در این همایش جمعی از با اخلاص‌ترین و با سوادترین افراد معتقد به مقاومت گردهم آمده‌اند تا به همفکری و هم‌اندیشی پیرامون راهکارهای مقاومت بپردازند.

وی افزود: این مقاومت مرهون تلاش افرادی مانند شیخ احمد یاسین، خالد مشعل و بقیه برادرانی است با پشتکار خود و تبعیت از خدا و پیامبر در این راه از جان گذشتند.

نماینده جنبش حماس با بیان اینکه ملت فلسطین با کمترین امکانات با دشمنان مبارزه کرده است تاکید کرد: ما در راه مقاومت احساس تنهایی نمی‌کنیم چرا که ملت‌های اسلامی مانند ایران و سوریه نیز در این راه با ما همراهی می‌کنند.

وی ادامه داد: خطر رژیم صهیونیستی با حمایت برخی کشورهای عربی و غربی روز به روز در حال افزایش است اما پایداری و مقاومت ملت فلسطین که همچون خاری در چشم آنهاست هیچ‌گاه پایان نمی‌گیرد.

قدومی اظهار کرد: رئیس سابق رژیم صهیونیستی بارها در کنفرانس‌های خود اعلام کرد که مقاومت عقب‌نشینی کند اما ملت فلسطین که شهدای بسیار در راه مقاومت تقدیم کرده است هیچ‌گاه از راه خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

وی اضافه کرد: در راه مقاومت در برابر دشمنان اسلام تنها راه متابعت از خدا و سیره پیامبر اکرم (ص) است و در این راه از رحمت خدا نباید مأیوس شویم چرا که این مقاومت، مشروعیت خود را از دین گرفته است.

نماینده جنبش حماس تاکید کرد: امیدواریم با پیروی از این سیره بتوانیم هر چه زودتر فلسطین را آغاز کنیم و بیت‌المقدس را به آغوش جهان برگردانیم.

 

*رسانه‌های استکباری درصدد شکست جریان‌های بیداری اسلامی هستند

 

حسین رضی در این کنفرانس اظهار کرد: نقش رسانه‌ها در بیداری اسلامی و دستیابی به اهداف و رویکرد‌های آن چشمگیر و قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه نقش‌های مختلفی برای رسانه‌ها تعریف شده و در حال حاضر قدرت در دست رسانه‌ها است، ادامه داد: اطلاع‌رسانی به عنوان نقش اولیه رسانه‌ها است و نظارت بر محیط نیز یکی دیگر از مهم‌ترین نقش‌های تعریف شده برای رسانه‌ها به شمار می‌رود.

قائم مقام اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در بسیاری از موارد نسبت به نظارت بر محیط پیرامون خود احساس وظیفه می‌کنند، تصریح کرد: همچنین رسانه‌ها در برخی از موارد که حوادثی در محیط اطراف خود ایجاد می‌شود برای حفظ سلامت جامعه به محیط اطراف نظارت می‌کنند.

وی با بیان اینکه همچنین نقش‌های طبیعی و تهییجی برای رسانه‌ها تعریف شده است، اضافه کرد: در بسیاری از موارد رسانه‌ها سبب تهییج ملت‌ها و جریان‌های در صحنه می‌شوند و امروز صحنه تبادل و گسترش اطلاعات در صحنه‌های مختلف است.

رضی با اشاره به اینکه امروز رسانه‌ها بیش از حد واقعی به حوزه بیداری اسلامی توجه می‌کنند، تاکید کرد: دربرگیری یکی از مهم‌ترین دلایل جدی توجه بیش از اندازه به حوزه رسانه محسوب می‌شود و رسانه‌ها با فعالیت خود شمول بیشتری از مردم را در بر می‌گیرند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها به دنبال دربرگیری آحاد بیشتری از جامعه و گستردگی هستند، افزود: امروز حوزه رسانه بیشتر از جنگ با مردم ارتباط دارد زیرا امکان تکرار در حوزه رسانه وجود دارد اما در صحنه جنگ حادثه یک‌بار ایجاد می‌شود.

قائم مقام اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با تاکید بر اینکه همچنین در حوزه رسانه امکان باز‌سازی حوادث بر اساس میل و سلیقه خودمان وجود دارد، گفت: بر اساس این موضوع رسانه‌ها می‌توانند به بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی حوادث بپردازند.

وی با اشاره به اینکه امروز رسانه‌های متعدد و مختلفی در صحنه دنیا حضور دارند، اظهار کرد: البته برخی از رسانه‌ها در صحنه استکباری و صهیونیستی فعالیت می‌کنند و برخی از رسانه‌ها نیز در صحنه انقلاب و بیداری اسلامی شکل گرفته‌اند.

رضی با اشاره به اینکه البته میزان سرمایه‌گذاری رسانه‌ها در جریان‌های استکباری و صهیونیستی قابل مقایسه با سرمایه‌گذاری رسانه‌ها در جریان‌های انقلاب و بیداری اسلامی نیست، ادامه داد: در حوزه رسانه‌های استکباری، ارتجاعی و صهیونیستی مالکیت ماهواره‌ها و محیط مجازی را مشاهده می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌های اسلامی در حوزه بیداری اسلامی، مقاومت اسلامی و دفاع از جهان اسلام فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: امروز بیش از 200 شبکه رادیویی، تلویزیونی و تصویری از نهضت اسلامی شکل گرفته است.

قائم مقام اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با بیان اینکه تمام این شبکه‌ها با فعالیت خود از بیداری و مقاومت اسلامی حمایت می‌کنند، اضافه کرد: امروز جریان‌های مختلفی در کشور‌های مختلف برای حمایت از مقاومت و بیداری اسلامی فعالیت می‌کنند و رسانه‌های استکباری و صهیونیستی با جریان‌های معاند به دنبال این هستند که جریان‌های بیداری اسلامی را شکست بدهند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های استکباری و صهیونیستی با جریان‌های معاند به دنبال این هستند که جریان‌های بیداری اسلامی را شکست بدهند، تاکید کرد: در حال حاضر رسانه‌های مقاومتی در حماس و کشور‌های عربی شکل گرفته‌اند که این رسانه‌ها رویکردی بر خلاف رسانه‌های معاند و استکباری دارند.

رضی با تاکید بر مردمی بودن، دینی بودن و ضد استعمار بودن از شاخصه‌های رسانه‌های مقاومتی است، افزود: نگاه دینی در این رسانه‌ها موج می‌زند و جریان بیداری اسلامی باید به یک سرانجام اسلامی برسد.

 

*صهیونیست‌ها به دنبال تقسیم‌بندی جدید در خاورمیانه هستند

 

صلاح زواوی نیز در این برنامه اظهار کرد: مقاومت اسلامی باید متحد‌تر و بهتر از امروز باشد و در راه دفاع از مقاومت فلسطین خون شهدای بسیاری ریخته است.

وی با بیان اینکه مقاومت فلسطین در راه خود تنها نیست و جنبش مقاومت فلسطین متعلق به یک شخص یا مجموعه نیست، ادامه داد: تمام نسل‌ها باید با اتحاد و یکپارچگی و متحد شدن با ملت‌های مسلمان از اقدامات دشمنان معارض و مستکبر عبور کنند.

سفیر فلسطین در ایران با تاکید بر اینکه جنبش مقاومت فلسطین نسل به نسل در میان مسلمانان در حال گسترش است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با اتحاد خود با فلسطین و ملت مسلمان به دفاع از جنبش مقاومت فلسطین برخواسته است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) دفاع از جنبش مقاومت فلسطین را در قلب خود قرار داده بود، اضافه کرد: همچنین رهبر معظم انقلاب نیز رهرو امام خمینی (ره) برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین است و فلسطین برای تمام ملت مسلمان شیعه و سنی اهمیت بسیاری دارد.

زواوی اتحاد و انسجام ملت‌های مسلمان را برای شکست رژیم صهیونیستی یک امر مهم و ضروری برای جهان اسلام دانست و تاکید کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال یک تقسیم‌بندی جدید برای ملت‌های مسلمان نشین و خاورمیانه است و باید با اتحاد و انسجام با سایر مسلمانان در مقابل این اقدام صهیونیستی ایستادگی کنیم.

وی با بیان اینکه مقاومت اسلامی تا آخرین لحظه نباید متوقف شود، افزود: همچنین مقاومت اسلامی باید با تقویت جریان‌های خود با تقسیم‌بندی جدیدی که غربی‌ها خواستار آن هستند به مقابله بپردازند.

سفیر فلسطین در ایران گفت: ملت‌های مسلمان باید همان‌طور که در سال‌های گذشته به حمایت از مقاومت فلسطین پرداخته‌اند با حمایت‌های خود اقدامات استکباری صهیونیست‌ها را به چالش بکشانند.

وی با اشاره به اینکه باید به مبارزه مستمر با کیان صهیونیستی بپردازیم، اظهار کرد: کیان صهیونیستی و استکباری خطری برای تمام ملت‌ها است و کشور‌هایی که با صهیونیست‌ها پیمان می‌بندند بدانند که به ضرر فلسطین عمل می‌کنند.

 

*طرح اندیشکده بیداری اسلامی در اصفهان در حال تدوین است

 

سید مرتضی سقائیان‌نژاد در این برنامه اظهار کرد: برگزاری این کنفرانس از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه  نظرات رهبر معظم انقلاب به عنوان یک مرجع، مجتهد شیعی، اسلام‌شناس مسلط به تاریخ معاصر و یک استعمارشناس برجسته ممتاز در تاریخ می‌تواند برای وحدت اسلامی در جهان اسلام موثر باشد، ادامه داد: در نظریه رهبر معظم انقلاب عدول فرهنگ سیاسی مدرن و رفتن به یک فرهنگ سیاسی جدید مطرح است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بر اساس نظریه ایشان نباید مقاومت و بیداری اسلامی را با واژه‌های دموکراسی و فرهنگ واژه‌های ایدئولوژی غربی بیان کرد، تصریح کرد: ایشان مجاز نمی‌دانند بیداری اسلامی با ایدئولوژی‌های غربی مقایسه شود.

وی اضافه کرد: همچنین نظریه بیداری اسلامی رهبر معظم انقلاب به عنوان یک خط اعتدال مطرح شده است.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه نظریه ایشان خط وسط دو نظریه وهابی و طالبانی‌گری و نظریه بیداری اسلامی با عنوان دموکراسی است، تاکید کرد: همچنین نظریه ایشان، نظریه قشری و تعصبی نیست بلکه یک نظریه بومی است.

وی افزود: نظریه بیداری اسلامی رهبر معظم انقلاب یک نظریه تقلیدی نیست بلکه این نظریه یک نظریه هویت‌گرا است و تجددی را پذیرفته است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه احداث تخت فولاد که مدفن 2 هزار عالم و عارف و احداث پنج خانه از جمله خانه صفویه، مشروطیت، خانه انقلاب اسلامی و ولایت از جمله ظرفیت‌های موجود در اصفهان در راستای تمدن اسلامی است، گفت: همچنین راه‌اندازی اندیشکده بیداری اسلامی در اصفهان نیز در حال تدوین است.

 

*صیانت از سوریه جزو اصول مسلم مقاومت اسلامیاست

 

مجتبی فردوسی‌پور در سومین کنفرانس بین‌المللی مقاومت اسلامی اظهار کرد: دشمنان برای شکستن وحدت مسلمانان این بحران‌ها را در سوریه ایجاد کرده‌اند تا مقاومت شکست‌‌ناپذیر ملت فلسطین را تحت تأثیر قرار دهند.

وی افزود: اگر خدشه‌ای بر سوریه وارد شود در واقع اساس مقاومت مورد حمله قرار گرفته، بنابراین لازم است مسلمانان با همفکری و هوشیاری  راه حل مناسبی برای مسئله سوریه بیندیشند.

رئیس اداره اول خاورمیانه با اشاره به بیداری اسلامی در خاورمیانه تصریح کرد: از جمله عواملی که در بیداری اسلامی کشورهای مسلمان موثر بود، دفاع از مرزهای اسلام و دیانت در کنار مقوله فلسطین بود.

وی ادامه داد: اگر مروری بر تاریخ داشته باشیم متوجه این نکته می‌شویم که بسیاری از رهبران دینی قیام خود را بر مسئله دفاع از فلسطین استوار کردند و از جمله این رهبران امام خمینی (ره) بود.

فردوسی پور تاکید کرد: آنچه به پیروزی انقلاب منجر شد این بود که امام (ره) مسئله کانونی قیام را بر آزادی فلسطین و نابودی ایادی صهیونیست استوار کرده بود که شاه از جمله این ایادی بود و در راه تحقق این هدف بلند اهداف کوچک نیز محقق شد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که پیروزی جمهوری اسلامی ایران بر سه مؤلفه وحدت، مردم و ایمان قلبی استوار بود، اضافه کرد: انتخاب رهبر معظم انقلاب برای هدایت جمهوری اسلامی ایران نشان داد که مؤلفه رهبری، که امام خمینی(ره) اکراه داشت از آن یاد کند چقدر برای تداوم انقلاب موثر است و این موضوع را در راهی که به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی ملت ایران بر استکبار ختم شد، نیز شاهد بودیم.

 

* ‌مقاومت اسلامی نیازمند ایمان قلبی است

 

رئیس اداره اول خاورمیانه تاکید کرد: مقاومت اسلامی نیازمند ایمان قلبی است و بیداری و هوشیاری ملل اسلامی مترادف صیانت از دین است و وحدت و رهبری نیز در این میان بسیار مهم است.

وی افزود: به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب دو مؤلفه برای پاسداری از انقلاب فلسطین وجود دارد که یکی عدول نکردن از اساس و بنیان مقاومت و هدف انقلاب است.

فردوسی پور تصریح کرد: همچنین معظم‌له در اجلاس عدم تعهد بهترین راهکار سیاسی برای ملت فلسطین را همه پرسی ادیان مشترک در فلسطین و خارج از این سرزمین دانستند.

وی تاکید کرد: باید توجه داشتیم که تخطی از این موضع و تلاش برای سازش و مذاکره خطرناک است و هرگز برای مسلمانان پذیرفته شده نیست.

 

*جهانی شدن هنر و ادبیات ایرانی در گرو ادبیات مقاومتی است

 

محسن مؤمنی در سومین کنفرانس و جشنواره بین‌المللی مقاومت اسلامی اظهار کرد: پس از اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها که در تمام وجوه زندگی مسلمانان و ملت جهان اسلام تأثیر گذاشت، این موضوع در افکار و اندیشه اهالی ادب و هنر نیز بی‌تأثیر نبود.

وی با بیان اینکه اهالی هنر و ادب نیز همواره تحت تأثیر اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی قرار دارند، ادامه داد: این قشر از جامعه پیش از آنکه فلسطین اشغال شود چنین موضوعی را پیش‌بینی می‌کردند.

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته ادبیات مقاومت برای حمایت از فلسطین در میان شاعران و نویسندگان ایجاد شد، تصریح کرد: همچنین شاعران و نویسندگان برجسته عرب نهضتی را به نام ادب مقاومت به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ادب مقاومت در کشور ایران و سایر کشور‌ها نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است، اضافه کرد: ادب مقاومت در کشور جمهوری اسلامی مترادف با ادبیات پایداری و بیداری مترادف است و امروز در برخی از کشور‌ها مانند لبنان رشته‌ای به نام ادب مقاومت وجود دارد.

مؤمنی با اشاره به اینکه در صورتی که بخواهیم هنر و ادبیات ایران اسلامی را جهانی کنیم، باید از ادبیات مقاومتی استفاده و از این نوع ادبیات حمایت کنیم، تاکید کرد: در حال حاضر ادب مقاومتی با ادبیات پایداری و بیداری در هم تنیده شده‌اند و ادبیات مقاومتی و بیداری جداشدنی نیستند.

وی با اشاره به اینکه دفاع از مظلوم، کرامت‌ها انسانی، مبارزه با باطل و دفاع از حق و ایستادگی در برابر اقدامات صهیونیستی به عنوان مشی و شیوه ادبیات مقاومتی است، افزود: تفکر و اندیشه اسلامی و دفاع از حقوق جهان اسلام در اشعار شاعرانی همچون احمد مطر موج می‌زند.

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تاکید بر اینکه اندیشه‌های اسلامی و بیداری اسلامی در اندیشه‌های شعر مظفر نواب موج می‌زند، گفت: ادبیات مقاومتی باید در تمام جهان اسلام ایجاد شود و آینده ادبیات کشور و منطقه باید با ادبیات مقاومتی هم معنا باشد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ ادبیاتی مانند ادبیات مقاومت در کشور وجود نداشته است، اظهار کرد: اما پس از انقلاب با ورود مردم به ادبیات تمام مردم از این ادبیات بهره‌مند شدند و به نوعی به سوی ادبیات مقاومتی حرکت کرده‌اند.

مؤمنی ادامه داد: اگر قرار باشد ادبیات و هنر ایران جهانی شود، در گرو ادبیات مقاومتی است و این نوع ادبیات باید در شکوه و در منطقه رشد پیدا کند.

 

*دشمنان از برپایی حکومت شیعه در بحرین واهمه دارند

 

شیخ عبدالله دقاق در این برنامه اظهار کرد: برای ایجاد و پایداری هر جنبش سه عامل اساسی را می‌توان برشمرد که داشتن هدف، ایمان به رخ دادن هدف و جرات و اقتدار را شامل می‌شود.

وی افزود: هدف بسیاری از ملت‌های عربی و کشورهایی که انقلاب کردند، هدفی مانند از بین بردن استبداد بود.

نماینده رهبر شیعیان بحرین تاکید کرد: ایمان به سقوط دولت‌ها در پیروزی‌‌های مکرر جنبش‌های بیداری اسلامی اهمیت بسیار داشت ضمن اینکه برای رسیدن به هدف تحقق انقلاب نیازمند جرات و حرکت لازم وجود داشت.

وی اضافه کرد: اگر ملت‌ها به این نکته‌ها توجه کنند و با وحدت و همدلی تحت هدایت رهبر جنبش خود حرکت کنند، پیروزی آنها قطعی است.

دقاق با اشاره به اوضاع بحرین گفت: با امداد الهی مردم بحرین به این نتیجه رسیدند که سرنوشت خود را به دست بگیرند و  به هدف خود در راه براندازی نظام استکبار ایمان آورده و برای برپایی هدف به پا خواسته‌اند.

وی اضافه کرد: رهبری حکیمانه این جنبش را آیت‌الله شیخ عیسی بر عهده دارد که همواره مردم بحرین بنا بر فرمان او حرکت می‌کنند.

نماینده رهبر شیعیان بحرین با بیان اینکه آمریکا و عربستان در بحرین دخالت مستقیم دارند، اظهار کرد:اگر ناوشکن پنج آمریکا در خلیج فارس به سر می‌برد، به دلیل آن است که آنها می‌ترسند با پیروزی بحرین جایگاه خود را در خاورمیانه از دست بدهند و به همین سبب در سرکوب مقاومت بحرین جدی هستند.

وی با بیان اینکه آنها با وعده دادن کرسی در پارلمان از ما می‌خواهند که از راه خود عقب‌نشینی کنیم، تصریح کرد: آنها ما را تهدید کردند که حمایت خود را از شما برمی‌داریم اما شیخ عیسی گفت توکل ما به خداست و به شما احتیاجی نداریم.

دقاق با بیان اینکه جنبش بحرین متفاوت با دیگر قیام‌ها بود، تصریح کرد: ما همچنان با توکل به خدا، مشارکت و وحدت ملت بحرین و تحت هدایت رهبر شجاع، جنبش مقاومت بحرین را حفظ می‌کنیم و مطمئن هستیم این انقلاب روزی به پیروزی می‌رسد.

وی افزود: ما به وعده خداوند در قرآن اطمینان داریم که می‌فرماید پیروزی جز به یاری خدا نیست و معتقدیم به طور حتم بحرین تنها با اتکا بر خدا در برابر تمام مستکبران جهان ایستاده است.

 

*اختلاف مذاهب نتیجه‌ای جز بردگی اسرائیل ندارد

 

رجایی یوردان در سومین کنفرانس مقاومت اسلامی که به مدت دو روز در اصفهان در حال برگزاری است، اظهار کرد: مذاهب  مختلف اسلام مانند شیعه و سنی باید سعی کنند که اختلاف‌های جزئی خود را کنار بگذارند چرا که این اختلاف‌ها تنها ناشی از تفاوت مذهب است و ما در اصل اسلام تفاهم داریم.

وی افزود: من از این کنفرانس که در شرایط ویژه‌ای برگزار می‌شود حمایت خود را از تمامی رهبران مقاومت اعلام می‌کنم.

رئیس هیئت اعزامی ترکیه به کنفرانس مقاومت اسلامی تاکید کرد: مقاومت 33 روزه لبنان و 22 روزه فلسطینیان مایه سرافرازی تمام مسلمانان است و از دیدگاه من حزب‌الله و حماس از افتخارهای جهان اسلام هستند.

وی اضافه کرد: ملت ترکیه نیز همگام با دیگر مسلمانان جهان در راه عمل به توصیه امام خمینی(ره) و دفاع از ملت مظلوم فلسطین، روز قدس با شکوهی را پشت سر گذاشت.

یوردان تصریح کرد: رسانه‌های غربی در طول سالیان متمادی تلاش کرده‌اند که میان مسلمانان اختلاف ایجاد کنند اما جهان اسلام باید دست به دست هم دهند و این گونه توطئه‌ها را خنثی سازند.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به وحدت جمعی میان مسلمانان لازم است مراقب صحبت‌های خود باشیم که اختلاف برانگیز نباشد و در راه اتحاد شیعه و سنی قدم برداریم.

رئیس هیئت اعزامی ترکیه به کنفرانس مقاومت اسلامی اظهار کرد: تمام رهبران مقاومت در جهان باید دست به دست یکدیگر دهند تا تن اسرائیل را بلرزانند که اگر این‌گونه متحد شویم از هم پاشیدن استکبار و اسرائیل قطعی است.

وی در پایان تاکید کرد: من خود را طلبه امام خمینی(ره) می‌دانم، پیرو رهنمودهای ایشان هستم و به ایشان و رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبران جهان اسلام افتخار می‌کنم.

به گزارش فارس، سومین اجلاس مقاومت اسلامی با حضور 11 کشور خارجی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مهمان‌سرای عباسی اصفهان در حال برگزاری است که نمایندگان کشورهایی از جمله سوریه، لبنان، فلسطین، مصر، تونس، لیبی، بحرین و عربستان سعودی در آن حضور دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها