کد خبر: ۷۸۰۳۳
زمان انتشار: ۱۵:۳۴     ۱۸ شهريور ۱۳۹۱
بولتن نیوز: روی کار آمدن باراک اوباما در شرایطی صورت پذیرفت که مردم ایالات متحده به امید «تغییر»-به خصوص در سیاست خارجی- به نظاره نشسته بودند.

اما رییس جمهور سیاهپوست ایالات متحده نیز در عمل چاره ای جز پیروی از راهبردهای شورای سیاست خارجی این کشور نداشت و نتیجه آن شد که با ادامه دخالت مستقیم نظامی ایالات متحده، روز به روز به میزان بدهی خارجی آمریکا افزوده شد و در نتیجه فشار مالی بیشتری بر مردم وارد گردید.

حال پس از 4 سال ریاست جمهوری باراک اوباما، مشاوران انتخاباتی او با این سوال مهم روبرو شده اند که "آیا کشور بهتر از چهار سال قبل شده است؟"

استفانی کاتر، مدیر کمپین معاون رئيس جمهور اعلام کرد: "این کشور بهتر شده است".

استفانی کاتر همراه با معماران مبارزات انتخاباتی اوباما، بن لابُلت و جیم مسینا، به همراه اولیور ناکس (خبرنگار اخبار یاهو ) و دایان ساویر خبرنگار اخبار ABC و جیک تَپر، گویندۀ بخش "زنده " اخبار "نیوز میکرز" درنشستی خبری شرکت کردند.

مشاوران اوباما با جمع بندی نقطه نظرات خود، در یک کلام به این جملۀ منسوب به جو بایدن، معاون رئیس جمهور تاسی کردند که :" اسامه بن لادن مرده و جنرال موتورز زنده است "

کاتر گفت"ما کمر القاعده را شکستیم" و "صنعت خودروی ما در آستانه ورشکستگی بود ... اما در حال حاضر مشغول ایجاد صدها هزار شغل جدید است. "

کاتر همچنین به مباحثۀ هفتۀ گذشتۀ دستیار کمپین میت رامنی در"نیوز میکرز" در کنوانسیون ملی حزب جمهوری خواه واکنش نشان داد و گفت : "ما اجازه نمی دهیم حامیان مالی برای مبارزات انتخاباتی ما تعیین تکلیف کنند. "

وی تصریح کرد : "ما هم به چک هائی که دریافت می کنیم اهمیت می دهیم و هم مراقب صداقت و سلامت تبلیغات مان هستیم ."

دستیاران اوباما با نگاهی مستقیم به نوامبرآینده ، پذیرفتند که این مبارزه روز به روز سخت تر می شود و آنها با دقت و ظرافت به دنبال آن هستند تا برای رای دهندگان به عنوان یک "انتخاب" جدی جلوه کنند.

گفتنی است که این اظهارت یاران انتخاباتی اوباما در حالی صورت می گیرد که ایالات متحده به عنوان بزرگ ترین اقتصاد جهان طی ابن 4 سال با شدیدترین بحران های مالی روبرو بوده است و میزان بدهی دولت نیز با عبور از 16 تریلیون دلار(بیش از یک سوم گردش مالی جهان) به بالاترین میزان خود رسیده است.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی که موسسه رویترز انجام داده است، تنها نوزده درصد از مردم آمریکا عقیده دارند وضعیت اقتصادی این کشور در سال آینده بهتر خواهد شد. همچنین تنها سی و نه درصد از مردم این کشور اعتقاد دارند وضعیت اقتصادی آنها طی پنج سال آینده بهبود پیدا خواهد کرد. مهمترین دغدغه مصرف کنندگان نیز دستمزدهای پایین و کاهش فرصتهای اشتغال عنوان شد.

در مورد مرگ بن لادن نیز با توجه به نابود شدن 45 دقیقه ای! جنازه اش، همچنان سوالات فراوانی در افکار عمومی به جای گذاشته است، سوالاتی که انتظار می رود به سان شبهات حادثه 11 سپتامبر هیچ پاسخ قانع کننده ای نداشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها