کد خبر: ۷۸۶۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۱۱ دی ۱۳۸۹
نه دی! و ما ادراک نه دی!
وبلاگ فراموشخانه  نوشت : 

نه دی! و ما ادراک نه دی!

9 دی ای که چنان ماندگار شده است که اگر هر چه بنویسیم و بگوئیم باز انگار هیچ نگفته ایم و هیچ ننوشته ایم.


بي‌ترديد همان گونه كه عاشوراي سال 88 روزي تلخ در تاريخ ايران به شمار مي‌آيد، 9 دي 88 نيز به روزي ماندگار و حماسي در تاريخ ايران اسلامي تبديل شده است. 
تهراني‌ها به سبك هر ساله و همچون همه عاشوراها مشغول عزاداري بودند. آنها صبح يكشنبه ششم دي‌ماه 1388 مصادف با عاشوراي سال 1431 در رثاي سيد و سالار شهيدان اشك ماتم و عزا مي‌ريختند كه ناگهان خبري باور نكردني در شهر پيچيد. خبر رسيد اغتشاشگران سبز اموي در حالي كه تصاوير دو كانديداي شكست خورده انتخابات دهم رياست جمهوري را در دست داشته‌اند، در چند خيابان تهران اقدام به آشوب، اهانت به قرآن و سيدالشهدا(ع) و برهم زدن نظم عمومي كرده‌اند. حمله به دسته‌هاي عزاداري و نمازگزاران ظهر عاشورا و آتش زدن خيمه سالار شهيدان و نمايشگاه عاشورا و همچنين آتش زدن علم‌هاي حضرت ابوالفضل العباس(ع) از جمله اقداماتي بود كه با صوت و كف زدن آنان صورت گرفت. اگر چه پيشتر نيز در 16 آذر نيز اقدام به پاره كردن و آتش زدن تصوير بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي كرده بودند، در روز قدس روزه‌خواري كرده و شعارهاي اسرائيل‌پسند سر داده بودند و چند روز مانده به عاشورا در سايت‌هاي ضدانقلاب فراخوان داده بودند اما باورپذير نبود كه جسارت اين فرقه به هتك حرمت قرآن و سيدالشهدا(ع) برسد.
اغتشاشگران در خيابان‌هاي آزادي، انقلاب، وليعصر و كريمخان و همچنين اطراف دانشگاه تهران دست به آشوب زده بودند و با به آتش كشيدن اموال عمومي و مردمي و همچنين هتك حرمت نمادهاي حسيني و خيمه‌هاي حضرت اباعبدالله الحسين(ع)، نظم عمومي را مختل كرده بودند. آنها از فرصت مشغول شدن مردم در هيأت‌ها، تكايا و سوگواري براي مظلومان كربلا، سوءاستفاده كرده و اقدام به ايجاد اغتشاش، ناامني و گستاخي به مقدسات كرده بودند. 
مردم و بويژه دانشجويان با شنيدن خبر هتك حرمت عاشوراي حسيني به دست فتنه‌گران، در حمايت از مكتب عاشورا شوريدند و امنيت و آرامش را به شهر برگرداندند. در پي راهپيمايي سه ساعته عزاداران تهراني در خيابان‌هاي انقلاب و وليعصر تا ميدان هفتم تير، حاميان خياباني سران فتنه پا به فرار گذاشتند تا اين بار لشكر يزيد در عاشوراي 88 شكستي سخت را از حسينيان پذيرا شود. 
اغتشاشگران علاوه بر وارد آوردن خسارات فراوان به اموال عمومي، بسياري از مغازه‌ها و چند خودروي نيروي انتظامي را به آتش كشيده بودند، آنها همچنين به مردم عادي و پرسنل نيروي انتظامي نيز حمله كرده بودند تا جايي كه به مرگ چند شهروند بيگناه و جراحت تعدادي ديگر انجاميده بود. فرماندهي انتظامي تهران بزرگ طي اطلاعيه‌اي در اين باره اعلام كرد: متأسفانه معدودي از فتنه‌گران با برنامه‌ريزي قبلي و براساس هدايت و فراخوان رسانه‌هاي بيگانه و با حضور در برخي خيابان‌ها و مسيرهاي عزاداران حسيني با طرح شعارهاي انحرافي اقدام به اخلال در نظم عمومي نموده كه با كمال تأسف، در اين اغتشاشات 5 نفر به طرز مشكوكي جان باختند و تعدادي نيز مجروح شدند. وزارت اطلاعات نيز اعلام كرد كه تعدادي از عناصر گروهك تروريستي منافقين در جريان اغتشاشات روز عاشورا دستگير شدند. همچنين حجت‌الاسلام حيدر مصلحي وزير اطلاعات عنوان كرد: به طور قطع به ما اثبات شد كه اغتشاشات صورت گرفته در روز عاشورا از سوي ضدانقلاب بوده است و اينها از فرصت زماني كه مردم مشغول عزاداري سالار شهيدان بودند سوءاستفاده و چهره خود را بر ملا كردند و افراد قابل توجهي دستگير شدند كه مجموعه‌هايي از ماركسيست‌ها، منافقان و ديگر گروه‌ها حضور داشتند. 
شكرالله عنايتي، رئيس سامانه 137 شهرداري تهران هم گفت كه درگيري‌هاي روز عاشورا خسارت‌هاي ميليون توماني به شهر تهران وارد كرد. وي عمده اين خسارت‌ها را شامل آتش زدن سطل‌هاي زباله، شكستن شيشه‌ها، به آتش كشيدن كانكس‌ها، مغازه‌ها و بانك‌ها و همچنين تخريب علايم راهنمايي و رانندگي دانست. 
حجت‌الاسلام كاظم صديقي امام‌جمعه موقت تهران نيز از شركت افرادي در اغتشاشات روز عاشورا در ازاي دريافت پول خبر داد. 
رد پاي بيگانه 
ديري نپاييد كه مشخص شد اتاق فكر هتك حرمت عاشورا در خارج از مرزها، اغتشاشات را سازماندهي كرده است. يكي از رسانه‌هاي ضدانقلاب با هماهنگي، مرخصي‌هاي تعطيلات كريسمس كاركنان خود را لغو كرده بود تا در روز عاشورا بتواند سرويس لازم را به آشوبگران ارائه بدهد. همچنين رسانه‌هاي بيگانه از جمله بي بي‌سي، العربيه و صداي امريكا اقدامات اغتشاشگران در روز عاشورا را به طور ويژه پوشش دادند. در اين رابطه وزارت امور خارجه ايران، «سايمون گس» سفير انگليس در تهران را هشتم دي‌ماه به خاطر مداخله اين كشور در امور داخلي كشورمان احضار كرد. 
به دنبال هتك حرمت عاشوراي حسيني به يكباره فرياد حمايت دولت‌هاي غربي، امريكا و رژيم صهيونيستي و گروهك‌هاي ضدانقلاب از اغتشاشگران بلند شد. «ايهود باراك» وزير جنگ رژيم صهيونيستي فرداي عاشوراي 88 از غرب به دليل نوع واكنش آنها به اغتشاشات اخير در ايران انتقاد كرد و خواستار حمايت بيشتر اين كشورها از اغتشاشات در ايران شد. دولت اوباما حمايت قاطع خود را از اغتشاشگران روز عاشورا اعلام كرد و آنها را شهرونداني ناميد كه در جست‌وجوي حقوق جهاني خود هستند. مايك‌ هامبر سخنگوي شوراي امنيت ملي امريكا نيز طي بيانيه‌اي بر حمايت از اغتشاشگران تأكيد كرد. روزنامه ديلي تلگراف يك هفته پس از اين جنايت با بيان اينكه اتفاقات اخير ايران يكي از دلايلي است كه باعث شده، خستگي از تن اوباما بعد از تعطيلات كريسمس بيرون نرود، گزارش داد كه باراك اوباما پس از اغتشاشات روز عاشورا در ابراز حمايت از اغتشاشگران ايراني متعهد شد كه در تمامي رويدادهاي غيرمنتظره، از اغتشاشگران در ايران حمايت كند. اوباما بلافاصله پس از حرمت شكني عاشورا در نقش دايه‌اي مهربان براي اغتشاشگران، خواستار آزادي بي‌درنگ آشوب‌طلبان شده و گفته بود «ما خواستار آزادي فوري و بي‌درنگ افرادي هستيم كه به صورت ناعادلانه از سوي ايران بازداشت شده‌اند.» موسوي نيز در خواست مشابهي را در بيانيه هفدهم خود پس از جنايات عاشورا مطرح كرد و خواستار آزادي همه بازداشت شدگان شد. همچنين وزارت خارجه فرانسه با مداخله در امور داخلي ايران، حمايت خود را از فتنه‌انگيزي‌هاي روز عاشورا اعلام كرد. برنار والرو سخنگوي دولت ساركوزي ضمن ابراز نگراني شديد از درگيري‌هاي روز عاشورا ميان اغتشاشگران و نيروهاي امنيتي افزود: فرانسه بسيار نگران است و بازداشت‌ تظاهركنندگان را محكوم مي‌كند و معتقد است كه اين تظاهركنندگان نبايد سركوب شوند. 
مريم رجوي، سركرده گروهك تروريستي منافقين نيز از قافله حمايت از اغتشاشات روز عاشورا عقب نماند و خواستار حمايت غرب از اين وقايع با استفاده از اهرم تحريم‌هاي اقتصادي شد. رجوي در گفت‌وگو با رويترز عنوان كرد كه جريان معترض در داخل ايران خواستار همان چيزي است كه گروه وي خواستار آن است يعني برچيدن كامل جمهوري اسلامي. ابوالحسن بني‌صدر رئيس‌جمهور مخلوع هم در گفت‌وگو با شبكه روسي راشاتودي از هتاكان حمايت كرد. 
سران داخلي فتنه نيز بيكار نماندند. موسوي نامزد شكست خورده انتخابات رياست جمهوري با صدور بيانيه‌اي هتاكان عاشورا را «مردم خداجو» و همراهان خود ناميد! مهدي كروبي هم در پيامي از اراذل و اوباش روز عاشورا حمايت كرد و آنان را «شيعه حسيني!» ناميد. 
خباثت‌ها و خود مهره شدن در جهت تغيير حقايق و واقعيت‌ها 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي نهم دي‌ماه در ديدار اعضاي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان در اروپا با اشاره به اظهارات برخي سياستمداران دنيا درخصوص اغتشاشات روز عاشورا در تهران، اينگونه اظهارات را ناشي از «خباثت‌ها و خود مهره شدن در جهت تغيير حقايق و واقعيت‌ها» و «تأثيرپذيري از رسانه‌هاي صهيونيستي و بيگانه دنيا» بيان كردند. 
و... باز هم آقازاده‌هاي آشوبگر 
يك ويژگي مهم جنايت عاشوراي 88 افشاي ماهيت پنهان آشوب‌طلباني بود كه به بهانه اعتراض، آسايش عمومي را سلب كرده بودند تا جايي كه اگر هم افرادي به حمايت از اين فرقه مي‌پرداختند، پس از اين اتفاقات، رأي خود را پس گرفتند و به صف مردم پيوستند. اما نكته تأسف‌برانگيز در اين ميان حضور فرزندان برخي مسئولان در تجمعات غيرقانوني بود. از جمله اين افراد مي‌توان به فائزه‌ هاشمي رفسنجاني اشاره كرد كه در اغلب فتنه‌هاي پس از انتخابات حضور چشمگيري داشت. او در اغتشاشات روز عاشورا نيز حضوري پررنگ داشت. در اين رابطه دانشجويان دانشگاه آزاد واحد علوم تحقيقات در روز هشتم دي 88، با تحصن در دفتر عبدالله جاسبي رئيس دانشگاه آزاد خواستار اخراج فائزه‌ هاشمي از اين دانشگاه به دليل شركت در اغتشاشات شدند. همچنين در همين روز هزاران دانشجوي دانشگاه‌هاي تهران با تجمع مقابل قوه‌قضائيه در اعتراض به حرمت‌شكني عاشورا و با تعيين ضرب‌الاجل يك هفته‌اي براي دستگاه قضايي به منظور برخورد قاطع با سران فتنه، شوراي «پيگيري برخورد با سران فتنه» را با حضور نمايندگان اتحاديه‌هاي دانشجويي تشكيل دادند. دانشجويان شعارهايي از جمله «سيدعلي لب تر كند، غسل شهادت مي‌كنيم»، «لبيك يا خامنه‌اي، لبيك يا حسين است»، «اي قوه قضايي اقتدار اقتدار»، «خامنه‌اي كوثر است دشمن او ابتر است» و « خط سبز اموي، پيرو مسعود رجوي» سر مي‌دادند. 
موج محكوميت هتاكي‌هاي فتنه‌گران 
حادثه عاشوراي 88 به همان اندازه كه غمبار بود به همان اندازه نيز از سوي مردم متدين ايران مورد انزجار قرار گرفت. گروه‌هاي مختلف مردمي، دانشجويي، احزاب، هيأت‌ها، سازمان‌ها، مجامع حوزوي و دانشگاهي بلافاصله پس از شنيدن خبر هتك حرمت سالار شهيدان از سوي حاميان ميرحسين موسوي، غيرت ديني خود را به نمايش گذاشتند و به طور خودجوش در سراسر ايران جنايت فتنه گران را محكوم كردند. 
هيأت دولت با صدور اطلاعيه‌اي تأكيد كرد: «آنچه در عاشوراي 1431 در تهران پايتخت قلب‌هاي عاشق اهل بيت عليهم‌السلام روي داد، بازترسيم روز دهم محرم سال 61 هجري است كه تماميت كفر و باطل، الحاد و نفاق در برابر تماميت حق صف آراست تا شايد با استخدام گروهي از اراذل و بازماندگان گروهك‌هاي ضدانقلابي سوت زنان و هلهله‌كنان فاجعه ديگري را به تصوير كشانند. هتك حرمت روز عاشورا و زيرپا گذاشتن ارزش‌هاي انساني لكه‌ننگي بر پيشاني موج‌سواران فتنه‌گر است كه با سرسپردگي علني و آشكار به بيگانگان در توهم براندازي نظام اسلامي‌اند. ملت آگاه و فهيم ايران اسلامي كه همواره وفاداري خود را به نظام اسلامي و اصل مترقي و رفيع ولايت فقيه و رهبري فرزانه اثبات كرده‌اند و در رفراندوم بزرگ 22 خرداد ماه بزرگترين «نه» تاريخي را به غرب مداران دين‌ستيز و خودباخته نشان داده‌اند، بار ديگر ايادي خود فروخته و بازي‌خوردگان استكبار را سر جاي خود مي‌نشانند.» 
222 نماينده مجلس با صدور بيانيه‌اي با اعلام برائت از هتاكان و عوامل فتنه، از دستگاه‌هاي امنيتي و قضايي كشور خواستار اشد مجازات براي آنان شدند. علي لاريجاني رئيس مجلس نيز با بيان اين‌كه مشخص شد مسئله انتخابات بهانه بود، از مسئولان امنيتي دولت اعم از وزارت كشور، وزارت اطلاعات و قوه قضائيه خواست تا بدون هيچ ملاحظه‌اي با فتنه گران برخورد كنند. 
«سيد ابراهيم رئيسي» معاون اول قوه قضائيه اعلام كرد: «مردم بدانند كه براي پاسخ به مطالبات آنان، قوه قضائيه و ديگر دستگاه‌ها به عنوان وظيفه قانوني و شرعي و آنچه بر عهده دارند، با فتنه گران به عنوان محارب قاطعانه برخورد خواهند كرد». سردار اسماعيل احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي كشور هم تأكيد كرد: «دوره مدارا تمام شده و چشم فتنه را كور خواهيم كرد، هر كس در اين گونه تظاهرات شركت كند با برخورد قاطع پليس مواجه خواهد شد. از اين به بعد با دستگيرشدگان مدارا نخواهيم كرد». سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين با تقدير از شور عاشورايي مردم تهران در پاكسازي مناطقي از شهر از لوث وجود فتنه‌گران گفت: مردم نشان دادند كه از اين پس براي پاكسازي فتنه گران و اجيرشدگان مزدور لحظه‌اي درنگ نخواهند كرد. 
وزارت اطلاعات نيز در اطلاعيه‌اي خطاب به فتنه گران هشدار داد كه در جمهوري اسلامي ايران كه از پشتوانه مردمي و اقتدار كامل برخوردار است، خواب‌هايي مانند انقلاب مخملي و براندازي توسط دشمنان هرگز تعبير نخواهد شد و وزارت اطلاعات بر اساس سياست كلان نظام در راستاي فرصت دادن براي جدا شدن عناصر فريب خورده از فتنه انگيزان تاكنون با مدارا برخورد كرده است و در مواقع مختلف هشدارهاي متعددي به سران فتنه و عناصر مرتبط با آن‌ها داده اما از اين پس به‌طور قاطعانه برخورد خواهد شد. 
آيت‌الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد با صدور بيانيه‌اي، حرمت شكني عده‌اي در روز عاشوراي حسيني را محكوم و تأكيد كرد كه ملت انقلابي ايران، چهره فتنه گران و فتنه سازان را نمايان‌تر خواهد ساخت و آنان را به جزاي اعمال خود خواهند رساند. 
آيت‌الله محمد يزدي رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز تصريح كرد: مسئولان، شخصيت‌هاي والاي نظام، مراجع عظام، اعضاي خبرگان، اساتيد، نخبگان، دانشگاهيان و حوزويان نبايد در برابر اين جريان سكوت كنند و اين سكوت فتنه‌ها را شديدتر و فتنه‌گران را جري‌تر مي‌كند و باعث سوء‌استفاده دشمنان مي‌شود. 
آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي با صدور بيانيه‌اي وقايع عاشوراي تهران و هتك حرمت به سرور و سالار شهيدان را محكوم و اعلام كرد: هدف مغرضان فقط ويران كردن كشور و تجزيه آن و سپردن به دست بيگانگان است كه قطعاً با هوشياري وفاداران به اسلام و نظام هرگز به اهداف شوم خود نخواهند رسيد. اطلاعات موثق و دقيقي به ما رسيده كه آنها جدايي حكومت را از اسلام تبليغ مي‌كنند و حتي بعضاً نسبت به مقام شامخ سالار شهيدان و عزادارانش اهانت كرده‌اند. 
آيت‌الله جعفر سبحاني از مراجع تقليد هم با صدور بيانيه‌اي هتك حرمت به مقدسات اسلامي و سيدالشهدا(ع) و تخريب اماكن عمومي را محكوم كرد و اظهار داشت: گزارش‌هاي رسيده نشان مي‌دهد كه در عاشوراي حسيني در پايتخت تشيع يك رشته رويدادهاي تأسف‌آور، زشت و دور از اخلاق انساني رخ داده و قلوب عاشقان حسيني و انسان‌هاي وارسته را جريحه‌دار ساخته است. 
حجت‌الاسلام والمسلمين محسن قرائتي خواستار تشكيل وزارت اطلاعات 70 ميليوني از سوي ملت ايران براي شناسايي فتنه‌گران شد و افزود: من نمي‌دانم قوه قضائيه چه مصلحتي مي‌انديشد كه هنوز از خود حلم و بردباري نشان مي‌دهد و نگران هستم كه اگر بيش از اين از خود بردباري نشان دهد، مردم دست به كار شوند. 
جامعه مدرسين و دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در اطلاعيه‌هايي ضمن محكوميت حوادث عاشوراي تهران، خواستار مجازات مسببان اين وقايع ناگوار شدند. ارتش جمهوري اسلامي، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، شوراي نگهبان و شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز بيانيه‌هاي مشابهي صادر كردند. 
همچنين بسيج دانشجويي، جنبش عدالتخواه دانشجويي، دفتر تحكيم وحدت، جامعه اسلامي دانشجويان و انجمن اسلامي دانشجويان مستقل با صدور بيانيه‌هايي حرمت شكني عاشورا را محكوم كرده و خواستار برخورد با عاملان آن شدند. دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف هم در اعتراض به توهين به مقدسات ديني در روز عاشورا با اعلام سه روز عزاي عمومي در اين دانشگاه عزاداري كردند. 
انجمن اسلامي دانش‌آموختگان انگلستان نيز با انتشار بيانيه‌اي ضمن محكوم كردن حرمت‌شكني‌هاي فتنه‌گران،اعلام كرد: در شرايط حاضر لزوم سازماندهي، حفظ وحدت و تبعيت از فرامين مقام عظماي ولايت جهت كور كردن چشم فتنه از اوجب واجبات است. 
احمدي‌نژاد: ملت ايران دشمنان را شرمنده و وادار به عقب‌نشيني مي‌كند 
محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور نيز با ابرازتأسف عميق از حوادث روز عاشورا، اينگونه حوادث را نمايشي و سفارشي خواند و گفت: براي يك نمونه نمايشي تهوع‌آور از سوي طراحان آن اجرا مي‌شود كه البته هم آنان اشتباه مي‌كنند و هم كساني كه در داخل اين نمايش را اجرا مي‌كنند. وي با انتقاد شديد از موضع‌گيري باراك اوباما رئيس‌جمهوري امريكا و دولت انگليس در قبال حوادث روز عاشورا تصريح كرد: ما بارها آنان را نصيحت كرده‌ايم اما گويا آنان اصرار دارند ذلت را تجربه كنند و مطمئنيم ذلتي بالاتر از پيشينيان خود را تجربه خواهند كرد. 
رئيس‌جمهوري بدخواهان ملت ايران را به تأمل درباره رفتارشان در قبال ملت ايران فراخواند و تصريح كرد: آنها خواهند ديد كه ملت ايران با حضور در صحنه بار ديگر آنان را شرمنده مي‌كند، عقب مي‌زند و در تاريخ رسوايشان مي‌كند. 
خروش ده‌ها ميليون ايراني 
صبر ملت تمام شد. جماعتي كه به بهانه انتخابات اردوكشي خياباني كرده بودند و از گرفتن جان و مال مردم ابايي نداشتند و تا هتك اعتقادات بنيادين شيعه رسيده بودند، اكنون در محاصره ملت قرار داشتند. به دنبال هتك حرمت عاشوراي حسيني و پخش تصاوير اين جنايت در رسانه‌ها، شهرها و روستاهاي مختلف كشور يكپارچه در دفاع از قهرمان كربلا و محكوميت اقدام شرم‌آور فتنه گران به‌پا خاستند. 9 دي 1388 به يك روز ماندگار در تاريخ ايران تبديل شد، روزي كه ايرانيان در حمايت از ولايت و در حمايت از امام حسين(ع) و ولايت به خيابان‌ها ريختند و چشم فتنه را كور كردند. آنگونه كه خبرگزاري‌ها گزارش دادند تجمع مردم تهران در خيابان‌هاي منتهي به ميدان انقلاب در تاريخ بي‌نظير بوده است. كارشناسان تجمع كنندگان در 9 دي در سراسر كشور را بالغ بر 50 ميليون نفر تخمين زدند. به باور ناظران سياسي 9 دي 1388 و تجديد بيعت ملت با آرمان‌هاي امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب باعث شد تا ريشه فتنه‌اي كه ماه‌ها مشكلاتي را در سطح كشور به وجود آورده بود، خشكانده شود. 9 دي 88 از آن جهت ماندگار شد كه همه ملت ايران در پي فتنه تفرقه‌افكنانه پس از انتخابات رياست جمهوري، دست دوستي به يكديگر دادند و همه كساني كه در 22 خرداد به نامزدهاي مورد علاقه خود رأي داده بودند، در 9 دي خط خود را از اغتشاشگران و سران فتنه جدا كردند. توهم موسوي در داشتن ميليون‌ها هوادار در هم شكست و افرادي مانند كروبي پي بردند كه جايگاهي در ميان ملت ايران ندارند. مردم در اعتراضات و تجمعات خود خواستار محاكمه سران فتنه و برخورد با هتاكان عاشورا شدند. 
در مشهد مقدس دانشجويان و مردم متدين اين شهر در حالي كه كفن‌پوش شده بودند، در مهديه اين شهر تحصن كرده و با سر دادن شعارهاي «اي قوه قضايي صلابت صلابت»، «ما اهل كوفه نيستيم علي تنها بماند»، خواستار محاكمه سران فتنه و برخورد جدي با حرمت‌شكنان عاشوراي حسيني در تهران شدند. 
تجمع كنندگان در شهر مقدس قم و در حرم مطهر حضرت معصومه(س) نيز با سردادن شعار «منافق فتنه‌‌گر اعدام بايد گردد»، «قوه قضائيه اقتدار، اقتدار» از مسئولان خواستند كه نسبت به برخورد قاطع با مسببان و عاملان وقايع روز عاشورا اقدام كنند. اين مراسم با حضور آيت‌الله نوري همداني برگزار شد. در يكايك شهرها و حتي روستاهاي كشور مردم در تجمعات خودجوش خواستار برخورد با فتنه گران و هتاكان شدند. آنها صريحاً بر عليه سران داخلي فتنه شعار سر دادند. 
آيت‌الله سيد احمد علم‌الهدي سخنران تجمع ميليوني تهراني‌ها در ميدان انقلاب پايتخت هشدار داد كه حركت سران فتنه به محاربه تبديل شده است. وي خاطرنشان كرد: فرمانده حرمت‌شكني روز عاشورا منافقين بودند. سعيد حداديان، مداح مشهور كشور و رزمنده دوران دفاع مقدس هم در جمع عاشورائيان تجمع‌كننده در ميدان انقلاب، اظهار داشت: ايران پر از عمارها و جان‌نثاراني است كه مي‌خواهند فداي تار موي رهبر معظم انقلاب شوند. اين سخنان حداديان با فريادهاي «خوني كه در رگ ماست، هديه به رهبر ماست» تجمع‌كنندگان همراه شد. «لبيك يا خميني، لبيك يا حسين است، خامنه‌اي رهبر، ضياء هر دوعين است»، «مخالف ولايت رسوا بايد گردد، هر كه كند جنايت، رسوا بايد گردد»، «ما پيرو شهيد كربلاييم، پرورده مكتب عاشوراييم» و «حامي داس و چكش رسوا بايد گردد، منافق آدم‌كش اعدام بايد گردد»، از جمله شعارهاي جمعيت ميليوني در خيابان‌هاي اطراف ميدان انقلاب و ديگر خيابان‌ها بود. سيل خروشان مردم تهران در دفاع از ولايت تا ميدان هفتم تير، ميدان آزادي، ميدان صادقيه و ميدان فاطمي كشيده شده بود. تجمع كنندگان عاشورايي در ميدان انقلاب اسلامي در مسير بازگشت در مقابل سفارت انگليس در تهران تجمع كردند. 
جمعيت ميليوني تهران با صدور بيانيه‌اي گستاخي عوامل فتنه و ضد انقلاب را ناشي از عدم برخورد قاطع و انقلابي نهادها و دستگاه‌هاي مسئول امنيتي، اطلاعاتي و قضايي كشور دانستند و اعلام كردند كه «اغتشاشگران و آشوبگران روز عاشورا را كه عليه قرآن، ارزش‌ها و مقدسات اسلامي و نظام جمهوري اسلامي دست به توطئه زدند، مصداق بارز ضد انقلاب، مفسد في‌الارض و محارب با خدا مي‌دانيم و از نهادهاي مسئول خواهان شناسايي، محاكمه عاملان و مسببان اين حرمت‌شكني و اشد مجازات براي آنان هستيم.» 
اعتراف رسانه‌هاي جهان به عظمت ملت ايران در 9 دي 
حماسه مردمي آنقدر عظيم بود كه رسانه‌هاي بزرگ دنيا را مجبور به اعتراف در مورد ملت ايران كرد. خبرگزاري فرانسه در گزارشي اعلام كرد كه مردم در مناطق مركزي از جمله ميدان انقلاب تهران تجمع كرده‌اند و در حالي كه پلاكاردهايي در دست دارند، شعارهايي در حمايت از حكومت ايران و درخواست پيگرد قانوني رهبران اپوزيسيون سر مي‌دهند. خبرگزاري رويترز نيز در گزارشي آورد كه طرفداران حكومت در ايران در شهرهاي سراسر ايران در روز چهارشنبه (9دي) براي جمهوري اسلامي سوگند وفاداري خوردند و رهبران مخالفان را به ايجاد آشوب در كشور اسلامي متهم كردند. رويترز گزارش داد كه تظاهر‌كنندگان در تظاهرات خود عليه رهبر مخالفان «ميرحسين موسوي» و ديگر كانديداي انتخاباتي «مهدي كروبي» شعار دادند. خبرگزاري شينهوا گزارش داد كه ايرانيان در حمايت از حكومت جمهوري اسلامي به خيابان‌ها آمده و آشوب روز يكشنبه (عاشورا) را محكوم كردند. شبكه تلويزيوني «الجزيره» قطر با پوشش خبر تظاهرات گسترده مردم ايران عليه آشوبگران تأكيد كرد كه مردم در اين تظاهرات خواستار مجازات سران فتنه شدند. شبكه المنار متعلق به حزب‌الله لبنان نيز اعلام كرد: مردم ايران در تظاهراتي ميليوني هتك حرمت كنندگان به مقدسات ديني در روز عاشوراي حسيني(ع) را محكوم و با امام سيد علي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي پيمان دوباره بستند. در همين حال سايت حزب مشاركت همسو با محافل صهيونيست مدعي شد كه ميليون‌ها تهراني به اجبار! به راهپيمايي آمده‌اند. 
پايان شب سيه 
حوادث روز عاشوراي 88 تهران اگر چه تلخ، تكان‌دهنده و فاجعه بار بود اما باعث هويدا شدن چهره نفاق و توطئه شد و ثابت كرد كه «انتخابات» تنها بهانه گروهكي بود كه چند ماه پس از انتخابات جان و مال و اعتقادات مردم را هدف قرار داده بود. در پي اين ماجرا، ملت بيدارتر شدند، بصيرت ملي بالاتر رفت و وحدت ملي در صحنه عمل محقق شد. از همه مهمتر اين‌كه چشم فتنه كور شد و سران آن به زباله دان تاريخ پيوستند همانگونه كه پيش از آن رهبر معظم انقلاب اسلامي بشارت آن را داده بودند: «همه بايد آرامش خود را حفظ كنند و بدانند كساني كه در مقابل ملت قرار گرفته‌اند، بي‌ريشه هستند و در برابر عظمت ملت ايران و انقلاب اسلامي توانايي ماندن نخواهند داشت». (22 آذر 88 در ديدار طلاب و اساتيد حوزه‌هاي علميه سراسر كشور)


برای دانلود فیلم مربوط به 9 دی ماه 88 میتوانید اینجا را کلیک کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها