أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۸۷۴۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۲۳ شهريور ۱۳۹۱
عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) در گفتگو با ۵۹۸:
آقای هاشمی یک مرتبه با طرح بحث تقلب در خطبه های نماز جمعه تهران توانست مقدمات فتنه 88 را آماده سازد. امثال تاج زاده و ابطحی و افراد دیگری که در فتنه 88 نقش داشتند، خودشان اعتراف می کنند که "تقلب" رمز و کلید فتنه سال 88 بود و آقای هاشمی با طرح بحث تقلب توانست آبروی سی ساله جمهوری اسلامی را خدشه دار کند و فتنه عمیق و سنگینی مثل 88 را پدید بیاورد. هاشمی با طرح بحث تقلب می خواهد دوباره نظر اپوزیسیون و مخصوصا کشورهای غربی را به خودش جلب کند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حجت الاسلم هاشمی رفسنجانی در دیدار اخیر خود با اعضای شورای انجمن اسلامی دانشکده فنی دانشگاه تهران بار دیگر با تکرار مواضع قبلی خود که بارهای بار توسط رهبری معظم انقلاب پاسخ داده شده و مردم ایران اسلامی به بهانه های مختلفی جواب های دندان شکنی به این ادعاها داده اند به لزوم برگزاری انتخابات آزاد و منطبق با قانون اساسی پرداخته است.

به همین منظور در گفتگویی با حجت الاسلام والمسلمین جلالی از اعضای هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) به بررسی هدف آقای هاشمی در بیان موضاع قبلی خود پرداخته ایم.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی در خصوص طرح مسائلی چون انتخابات آزاد از سوی حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی بیان داشتند: آقای هاشمی یک مرتبه با بحث طرح تقلب در  خطبه های نماز جمعه تهران توانست مقدمات فتنه 88 را آماده سازد. امثال تاج زاده و ابطحی و افراد دیگری که در فتنه 88 نقش داشتند خودشان اعتراف می کنند که "تقلب" رمز و کلید فتنه سال 88 بود و آقای هاشمی با طرح بحث تقلب توانست آبروی سی ساله جمهوری اسلامی را خدشه دار کند و فتنه عمیق و سنگینی مثل 88 را پدید بیاورد.

مسئول دفتر علامه مصباح یزدی افزودند: البته آقای هاشمی فکر می کنند که دوباره آن ترفند جواب می دهد اما ایشان خبر ندارند که طرف مقابل فرزندان انقلاب و امت حزب الله کیز و زیرک می باشند و مومن از یک سوراخ مار دو مرتبه گزیده نمی شود و آن کلاهی که در فتنه 88 بر سر بخشی از جامعه گذاشته شد دیگر جواب نمی دهد و تکرار این حربه ناکارآمد است و تکرار مجدد این طرح ها فقط افشا کننده نقشه این افراد در انتخابات سال آینده است.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) گفت: آقای هاشمی با طرح بحث تقلب می خواهند دوباره نظر اپوزیسیون و مخصوصا کشورهای غربی را به خودش جلب کند و خلاصه در روزهای آخر با طرح این گونه مسائل در جامعه جهانی نظری را جلب کرده باشند و این سخنان جز تخلیه اعتقادات خودش هیچ فایده ای ندارد.

جلالی تصریح نمود: با این که در فتنه 88 نقشه از بیرون از مرزها هدایت می شد اما اجرا در درون اتفاق افتاد، بنابراین مسبب افراد داخلی نیز محسوب می شوند و آنها فکر می کنند با تجربه های فتنه سال 88 می توانند نقشه قبل را اجرایی کنند.

ایشان با توجه به نقش آفرینی مهدی هاشمی در وقایع سال 88 اظهار داشتند: پسر آقای هاشمی در خارج از کشور ارتباطات خوبی را با معاندین نظام برقرار کرده است و مهدی هاشمی تماس هایی را با داخل برقرار می کنند و افراد حاضر در اتاق فکر خارج از کشور همانند آقایان کدیور، مهاجرانی، عمادالدین باقی، گنجی، سروش و بازرگان از طریق مهدی هاشمی با افراد تحت امر آقای هاشمی و اصلاح طلبان ارتباط دارند و حلقه وصل اتاق فکر خارج با نیروهای داخل مهدی هاشمی است که مرتب پیام ها را بین دو طرف رد و بدل می کند.

وی افزود: نقشه و طرحی که در سال 88 پیاده شد سوخته شده است و تمامی مسائلی که ذهن این افراد وجود دارد تدابیر آن توسط مسئولان نظام دیده شده است و قطعا این دفعه فتنه ای رخ نخواهد داشت. مردم هنوز از جریان اصلاحات و فتنه گران عصبانی اند و روشنگری خوبی اتفاق افتاده است و علی رغم دشواری انتخابات سال آینده و کاندیداهای بسیاری که در ریاست جمهوری داریم اما فتنه ای انشاء الله رخ نخواهد داد.

مسئول دفتر علامه مصباح یزدی  بیان داشت: آقای هاشمی بر این نظر است که در انتخابات آتی نباید سراغ عبور کردن از مرزها و عبور از خاتمی بروند و همچنین نباید به سراغ چهره های معتدل اصلاح طلب چون عارف و خرازی بروند و ایشان بر این نظر است که باید در بین اصولگرایان معتدل فردی را انتخاب کنیم و انتخاب یک اصولگرای معتدل در سمت ریاست جمهوری هم نیازهای جریان اصلاحات را برطرف می کند و هم می توانیم بین جریان اصولگرایی اصیل اختلاف بیاندازد.

حجت الاسلام جلالی گفت: سخن از حضور آقای هاشمی در انتخابات فقط برای اسطوره سازی از آقای هاشمی برای متمایل کردن راست های سنتی به سمت ایشان است و به نظر می آید که اینبار هاشمی از یک اصولگرای معتدل که همان راست سنتی است که نام اصولگرایی را پوشش قرار داده است حمایت خواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳۰
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۵ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۱
۹
۱۳
من می دانم که چرا هر شخصی می خواهد مشهور شود به آقای هاشمی ایراد می آورد چون آقای هاشمی مردی بزرگ و آزاده می باشد
پاسخ
گاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۸ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
جدي ميگي؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۴ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
از بس هاشمی برای خود ایراد درست کرده که همه می توانند از ایشان ایراد بگیرند بالاخره هاشمی بین نظام و مردم با فرزندان متخلف خود باید یکی را انتخاب کند که تا اینجا فرزندان اولویت بوده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۴ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۱
۹
۱۱
درود بر هاشمي
پاسخ
ناشناس
AUSTRIA
۱۱:۴۲ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۱
۳
۰
ba chenin ahvali
pas nisti ma ze hasti oust..
ta hastam va hast nadarimesh dust.
khodavand omre ba azat ra az in afrad migirad.
پاسخ
ساروی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۱ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۱
۹
۱۱
آقای جلالی ما تو را ریز می بینیم اما نه اصلا تو کی هستی که در باره هاشمی رفسنجانی نظر بدهی. بدخواهان بدانند تا نهضت زنده است هاشمی زنده است. برو پی کار خودت!!!!!!!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۴ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۱
۱
۱
آزادی بیان با هرمنوتیک خاص جناب هاشمی!

اخیرا جناب هاشمی طی مصاحبه ای در دیدار با اعضاي شوراي عمومي انجمن اسلامي دانشكده فني دانشگاه تهران با اشاره به نياز جامعه و مسوولان به نقدهاي اين قشر فرهيخته تصریح کرد: «برخوردهاي تند و خارج از قانون و قاعده‌اي كه ممكن است در برخي دانشگاه‌ها با اساتيد و دانشجويان صورت گيرد با اعتقادات تشيّع و مكتب اسلام تطابق ندارد و موجب رنجش و بعضاً مهاجرت دانشجويان و فرهيختگان خواهد شد. وي در اين زمينه به برخورد حضرت علي(ع) با يكي از خوارج در واقعه‌اي كه منجر به توهين و هتك شخصيت آن امام بزرگوار در جمع شد، اشاره كرد و گفت: اميرالمؤمنين علي(ع) به‌هيچ‌وجه اجازه ندادند در مقابل نقد گزنده و اهانت‌هاي آن فرد برخورد تندي با وي صورت گيرد و تنها پاسخ به سخنان وي را حد مجاز برخورد با او عنوان كردند و فرمودند: با مقابله به مثل يا عفو».

آزادی بیان با هرمنوتیک خاص جناب هاشمی! به گزارش رجانیوز، هاشمی رفسنجانی در همايشي با عنوان اصل 44 موانع و راهكارها گفت: ما از دانشجویان بسیجی انتظاراتی داریم، در اين لحظه یکی از دانشجویان برخاست و اظهار داشت: آقای هاشمی ما نیز از شما به عنوان يك عالم دینی انتظار داريم كه به سؤالات ما پاسخ دهيد؛ آيا اجازه مي‌دهيد كه سئوالاتم را بپرسم؟ رئیس مجمع تشخیص مصلحت به درخواست این دانشجو پاسخ منفی داد و گفت: شما سؤالات خود را با فرمانده‌اتان در ميان بگذاريد يا كتباً بنويسيد و به همراهان بنده بدهيد. پس از اين اتفاق، دانشجوی بسیجی به اتهام اخلال در نظم، از سوي محافظان مجبور به ترك جلسه شد.
چراغ قرمزهایی که جلوی پای هاشمی سبز می‌شوند: به گزارش خبرگزاری مهر، جناب هاشمی در همایش قرآن، انسان و پرسش گفت: "این گناه بزرگی است که زبان مردم را می‌بندند و نمی‌گذارند مردم سخنان و سئوالات خود را مطرح کنند. باید گذاشت سوالات مردم مطرح شود، خط قرمزی در سوالها وجود ندارد و جامعه باید آنقدر رشید و آزاد باشد که خیال آن از طرح پرسش راحت باشد".
در ۱۵ خرداد سال ۸۵، تعدادی از فضلا و طلاب حوزه علمیه قم، در حرم حضرت معصومه(س) خواستار پرسش‌ شفاهی از جناب هاشمی شده بودند که با ضرب کتک حامیان آزادی بیان! به بیرون از جلسه هدایت شدند. این اتفاق در جلوی جایگاه بود و بعید است جناب هاشمی که اینک منادی تحمل نقد گزنده و حتی اهانت شده اند، آن صحنه بسیاز زشت کتک خوردن یک طلبه پرسشگر آن هم در حرم حضرت معصومه را ندیده باشند. البته این تمام ماجرا نبود و طبق نقل یکی از کسانی که خواستار پرسش بود و کتکش زدند، افرادی خاص آنها را به زير زمين حرم مطهر اين بانوي مظلوم، بردند و در جلوی چشم پسر هاشمی شدیدا به آنان اهانت های بدنی کردند و دادگاه ویژه روحانیت نیز برای این افراد احکام بدوی زندان، شلاق، اخراج از قم و منع اشتغال در مشاغل علمي و حوزوي صادر كرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، جناب هاشمی در همایش قرآن، انسان و پرسش، امام خمینی را «هدیه خداوند» برای زمان حاضر توصیف کرد».
نعوذ بالله، گناه بزرگ هديه خداوند:«و اما اشتباهى كه ما كرديم اين بود كه به طور انقلابى عمل نكرديم و مهلت داديم به اين قشرهاى فاسد، و دولت انقلابى و ارتش انقلابى و پاسداران انقلابى، هيچ يك از اينها عمل انقلابى نكردند و انقلابى نبودند. اگر ما از اول كه رژيم فاسد را شكستيم و اين سد بسيار فاسد را خراب كرديم، به طور انقلابى عمل كرده بوديم، قلم تمام مطبوعات را شكسته بوديم و تمام مجلات فاسد و مطبوعات فاسد را تعطيل كرده بوديم و رؤساى آنها را به محاكمه كشيده بوديم و حزب‏هاى فاسد را ممنوع اعلام كرده بوديم و رؤساى آنها را به سزاى خودشان رسانده بوديم و چوبه‏هاى دار را در ميدان‏هاى بزرگ برپا كرده بوديم و مفسدين و فاسدين را درو كرده بوديم، اين زحمت‏ها پيش نمى‏آمد. من از پيشگاه خداى متعال و از پيشگاه ملت عزيز عذر مى‏خواهم، خطاى خودمان را عذر مى‏خواهم. ما مردم انقلابى نبوديم، دولت ما انقلابى نيست، ارتش ما انقلابى نيست، ژاندارمرى ما انقلابى نيست، شهربانى ما انقلابى نيست، پاسداران ما هم انقلابى نيستند، من هم انقلابى نيستم. اگر ما انقلابى بوديم، اجازه نمى‏داديم اينها اظهار وجود كنند. تمام احزاب را ممنوع اعلام مى‏كرديم. تمام جبهه‏ها را ممنوع اعلام مى‏كرديم، يك حزب و آن حزب الله حزب مستضعفين، و من توبه مى‏كنم از اين اشتباهى كه كردم». صحیفه نور، ج ۸، ص ۲۵۱.

خدایادشمنان داخلی نظام را که نقش ستون پنجم دشمن هستند اگر قابل هدایت نیستند رسوا وریش کن ونابود بفرما
آمین یا رب العالمین
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۵ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۱
۹
۱۵
جلالی . کدوم مردم جواب دندان شکن به بیانات مهم و تاریخی ایت ا.. هاشمی دادند چرا یک طیف خاص از مردم را کل مردم می گویی . اکثریت مردم با صحبتهای هاشمی موافقند چون بفکر مردم و انقلابی هست که خودش از پایه های محکم انقلابه . ضمنا موقعی که هاشمی و یارانش جانشان را برای انقلاب فدا می کرد شماها و امثالتان که ... . تفکر شماها باعث شده مملکت اسلامی ایران در بدترین وضع اقتصادی . بین الملل و.... باشه و این وضعیت را فقط مردم تحمل می کنن و لاغیر . الان هم که باید سران مملکت متحدد بشن . دارید بذر تفرقه می پاشید .
پاسخ
کمیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۲۸ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۱
خاک بر سرت کنن
ام التفرقه هاشمیه
پایه محکم انقلاب هم ایمان به ولایته ...
سامورایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۴ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۱
بدان ناشناس که تو کل خاندان هاشمی یک شهیدهم نیست.
کدوم "جانشان را برای ..."
سامورایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۴ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۱
اینم من نگفتم مهدی طالقانی گفته درباره جانفشانیهای ایشان :
وی با اشاره به نقش مرحوم آیت‌الله طالقانی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: در زمان رژیم ستم‌شاهی آیت‌الله طالقانی در اطلاعیه‌ای از عموم مردم و مبارزین برای راهپیمایی در تاسوعای 57 دعوت کردند تا از میدان امام حسین (ع) به سمت آزادی حرکت کنند اما افرادی چون آقای هاشمی به دلیل ترس از حکومت نظامی حاضر به این کار نشدند لذا مقایسه کردن فردی چون هاشمی با آیت‌الله طالقانی جای سوال دارد.
ناشناس
FRANCE
۱۷:۴۶ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
سلام علیکم .جناب کمیل وسامورائی شماها دم از ولایت میزنین .اگر ولایت مدارید حضرت آقا بارها فرمودند افترا وتهمت نزنین .شماها از آقا بیشتر میفهمین .شماها از آقا بیشتر درک وبصیرت دارین.
نظر حضرات رو به این نکته جلب میکنم که حضرت آقا پشیبان وحامی آیت الله رفسنجانی هستن دلیل ؟آن هم وجود همیشگی ایشان دردیدارها وبخصوص سران غیر متعهد.
خامنه ای زنده باد هاشمی پاینده باد
ناشناس
UNITED STATES
۲۳:۱۱ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۱
۵
۹
خدا رو شکر که دروغ پردازی های امثال شما برای تخریب آیت الله هاشمی رفسنجانی به ثمر ننشست و مردم توی دهنی محکمی به شما زدند و خواهند زد انشاالله
پاسخ
طلبه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۳۳ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۱
۵
۵
نابسامانی ها در وضع موجود نتیجه اقتصاد سرمایه محور است.
اگر هاشمی سر کار بود، افغانستان اسلامی هم نداشتیم، چه برسد به ژاپن اسلامی ...

الرحمن سرمایه داری بلند شده و فقط کرها نمی شنوند

درود بر احمدی نژاد مکتبی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۳ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
خاک نازی آباد هم تو سر تو مکتبی که دلار 26000 ریال رو نمیبینی....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
خاک کوفه بر سر تو که متوجه چیزی جز شکم نیستی ناشناس خاک بر سر
طلبه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۳۴ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۱
۲
۶
نابسامانی ها در وضع موجود نتیجه اقتصاد سرمایه محور است.
اگر هاشمی سر کار بود، افغانستان اسلامی هم نداشتیم، چه برسد به ژاپن اسلامی ...

الرحمن سرمایه داری بلند شده و فقط کرها نمی شنوند

درود بر احمدی نژاد مکتبی
پاسخ
ساروی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۹ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۱
۵
۸
چرا نظر مرا حذف کردین خدا جای حق نشسته. هاشمی رفسنجانی با حرفهای شما کوچک نمی شود.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۰ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
هاشمی با فررزندان و کارنامه اعمالش بسیار حقیر شده است و دیگر نیاز به تلاش امثال 598 نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۵ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۱
۶
۴
ملاک حال فعلی افراد است هاشمی راس وستون واستوانه فتنه 88است
پاسخ
طلبه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۸ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۱
۳
۴
با آی جلالی بیشتر مصاحبه کنید. حرفای ایشون توی سایت شما کم پیدا میشه. آدم جالبیه در نوع خودش...
پاسخ
فتنه ستیز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۶ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۱
۳
۵
باباجان رها کنید هاشمی را...هاشمی دیگر خطری برای انقلاب ندارد الحمدلله. به قول آقای سید حمید روحانی : هاشمی زمانی برای کشور خطر داشت که ملت گمان میکردند او یار رهبر است.
الان که دیگر «تکیه گاه فتنه بودن» وی اظهر من الشمس است و هیچ برای ایشان تره خرد نمیکند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۱
۱
۴
لطفا میشه بگید آقای جلالی برای مجلس نهم تو کدوم شهر کاندید شدند و چقدر مردم به ایشون رای دادند؟ کسی که مردم شهر خودش هم قبولش ندارند و اونو به عنوان نماینده مجلس هم انتخاب نمی کنند چطوری خودشو نماینده مردم ایران می دونه و برای رئیس مجمع تشخیص نظام که منصوب رهبری است تعیین تکلیف می کنه! اگر یه خرده شعور سیاسی داشت و به آرای مردم به خودش و رقیب مخالفش نگاه می کرد تا چند وقت حداقل فقط از طرف خودش صحبت می کرد و مردم رو بی خیال می شد. لطفا به آزادی بیان احترام بگذارید و نظر مخالف را هم انعکاس دهید.
پاسخ
بیدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۴
۱
آبروی نظام اسباب بازی نیست که کسی بتونه باهاش بازی کنه. درخت تناوری است که پای آن خون صدها هزار زن و مرد آزاده ریخته شده و اشک مادران شهدا برگهاشو شستشو داده. نگهدار این نظام خود آقاست . آدما با آبروی خودشان بازی میکنن نه با آبروی نظام.
پاسخ
ناشناس
FRANCE
۱۷:۴۹ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۲
۴
خامنه ای زنده باد هاشمی پاینده باد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۱ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
خامنه ای زنده باد
هاشمی هم فداش بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۶ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
۲
۲
ستون ستبر فتنه 88 دیگه اون ابهت را نداره . مردی که با اخلاق خان سالاری با مردم برخورد میکرد و مهدی وفائزه را برای دنبال کردن مواضع فتنه به جا گذاشته دیگه محبوب مردم نیست. باز هم امیدوارم خدا عاقبت به خیرش کنه.
پاسخ
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
۳
۳
من اصلا آدم مذهبی نیستم اما همیشه باشخصیت این آقا مشکل داشتم .تناقض شخصیت ایشان حتی در ظاهر ایشان مشخص است چرا ایشان با لباس روحانیت افکاری نزدیک به امثال پسر شاه دارند ؟ یکی سوال منو جواب بده؟
پاسخ
سفیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۲ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
۴
۱
متوجه نشدیم چه موقع آیت اله شد.تازه میگن دکتر هم شده!درسته که آقایون و آقازاده هاشون تونستن مال و منالی بهم بزنن ولی مردم هم اونا رو خوب شناختند و دیگه با طناب پوسیده شون تو چاه نمی رن.دوران خاندان هاشمی سه چهار سالی است که سر اومده.
پاسخ
ناشناس
FRANCE
۰۹:۵۷ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۱
۲
به خودتون بیایید کمرمان زیر بار فشار اقتصادی داره میشکنه و کسی اهمیتی نمی ده حق هم دارن مسایل مهمتر است جواب دندان شکن به اسراییل امریکا عربستان آیات شیطانی آبروی نظام... تا این مسایل مهم هستن مردم کی باشند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها