کد خبر: ۷۹۴۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۱۶ دی ۱۳۸۹
در حالیکه در خطبه های نماز جمعه مسجد مکی زاهدان مولوی عبدالحمید اشاره ای به حماسه بزرگ 9 دی مردم زاهدان نکرد ولی ماموستا راستی امام جمعه موقت سنندج برای این موضوع سنگ تمام گذاشت
در حالیکه در خطبه های نماز جمعه مسجد مکی زاهدان مولوی عبدالحمید اشاره ای به حماسه بزرگ 9 دی مردم زاهدان نکرد ولی ماموستا راستی امام جمعه موقت سنندج برای این موضوع سنگ تمام گذاشت.

به گزارش598 به نقل از زاهدان پرس امام جمعه موقت سنندج، در خطبه هاي نماز جمعه مسجد جامع اين شهر با اشاره به توطئه فتنه گران، نداشتن بصيرت را عامل اصلي گمراهي آنهاو غلتيدن اين طيف به دامن دشمنان ايران اسلامي توصيف كرد.
ماموستا حاج محمد امين راستي، شعور و فهم بالا و آگاهي نسبت به مسائل روز جامعه را از صفتهاي بارز انسان هاي مومن برشمرد و با تقدير از حضور خودجوش ملت ايران در حماسه بزرگ نهم دي، اين روز را يكي ا ز روزهاي پرافتخار در تاريخ انقلاب دانست و افزود: بعد از شنيدن اظهارات روشنگرانه رهبر عزيز، در نهم دي ماه سال گذشته موج انسانهاي آگاه و با بصيرت به راه افتاد و فتنه گران را به حاشيه راند.
برپایه گزارش کیهان امام جمعه موقت سنندج گفت: ملت ايران بارها ثابت كرده اند كه در برابر اهانت به دين مبين اسلام و رهبري عاليقدر كوتاه نمي آيند و در برابر هر چيز و هر كس به نشانه حمايت از اين دو ارزش والا مي ايستند.
وي با اعلام اينكه حركت نسنجيده فتنه گران اميد به دخالت بيگانگان را در امور داخلي ايران افزايش داد گفت: همچنانكه رهبر انقلاب فرمودند، پناه بردن به دشمن و خالي كردن پشت ملت بزرگ ترين گناهي بود كه سران فتنه مرتكب آن شدند.
وي يادآور شد عظمت راهپيمايي نهم ديماه سال 1388 را مي توان در قطع اميد بيگانگان به كشور دانست.

این در حالیست که مولوی عبدالحمید در ایام فتنه بعد از انتخابات 88 نیز در پاره ای از مواقع در راستای سران فتنه در خطبه های مسجد مکی زاهدان موضع گیری کرد.

تعدادی از فعالین سیاسی معتقدند برای مولوی عبدالحمید که از سران فتنه در انتخابات و حوادث بعد از آن حمایت کرده است حادثه 9 دی یک شکست سیاسی محسوب می شود و انتظار داشتن از وی برای گرامی داشتن سالگرد 9 دی یک انتظار غیر معقول می باشد.

این فعالین سیاسی معتقدند همسویی عبدالحمید و خط گیری وی در مسایل سیاسی از جریانات افراطی اصلاح طلب این روحانی اهل سنت را در مسیر مبهمی از فعالیت سیاسی قرار داده است و از وی در افکار عمومی یک چهره تندرو سیاسی آنهم غیر مستقل و وابسته به گروه و حزبی خاص ساخته است.

لازم به ذکر است که پیش از این نیز مولوی عبدالحمید در هفته دفاع مقدس نیز هیچگونه یادی از این هفته افتخارآمیز نکرد که این موضوع با انتقاداتی روبه رو شد.

جالب انکه در آن ایام برخی نزدیکان مولوی عبدالحمید این موضوع را اینگونه توجیه کردند که مولانا یادش رفته است که یادی از هفته دفاع مقدس بکند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها