يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۹۵۸۵
زمان انتشار: ۰۸:۴۸     ۲۷ شهريور ۱۳۹۱

 سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی تلویزیونی دیشب خود با اشاره به تولید و انتشار فیلم توهین آمیز علیه پیامبر اعظم (ص) و واکنش های موجود به انتشار این فیلم، آن را توهینی به پیامبر، قرآن کریم و دین مبین اسلام خواند و تاکید کرد که همین دقایق اندک از فیلم توهین های بسیار بزرگی را در بر داشت که تاکنون سابقه نداشته است.

وی تاکید کرد که انتشار این فیلم موهن اتفاقی بزرگ و خطرناک است اما بدتر از آن اصرار سایت های منتشر کننده این فیلم بر ادامه انتشار آن است.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه پیامبر اکرم بعد از خداوند متعال مقدس‌ترین شخصیت برای مسلمانان است، گفت: من اعتقاد دارم که آنچه که اتفاق افتاده است، خطرناک‌تر از حادثه به آتش کشیدن مسجد الاقصی در سال 1969 بود، سکوت در مورد این حجم بالا از توهین نیز یک خطر است و امتی که در مقابل توهین به پیامبرش ساکت بنشیند، این پیام را به اسرائیل خواهد داد که می تواند مسجد الاقصی را نیز آتش بزند.

وی این اقدام را تجاوزی علیه مسلمان دانست و تاکید کرد که برای مقابله با هر تجاوزی علیه ملت چه در عرصه نظامی، سیاسی، فکری یا اقتصادی معمولا در دو راستا وارد عمل می شوند، اول شناسایی اهداف و تلاش برای به شکست کشاندن و ممانعت از تحقق این اهداف است و دومین محور فعالیت برای عدم تکرار این تجاوزها است.

هدف این فیلم، فتنه‌انگیزی بین مسلمانان و مسیحیان است

رهبر مقاومت اسلامی لبنان در مورد محور اول یعنی اهداف دشمن از این تجاوز ایجاد اختلاف و فتنه میان مسلمانان و مسیحیان را یکی از مهم‌ترین و خطرناکترین اهداف دشمن از توهین های مکرر به مقدسات دینی دانست و گفت که این افراد سعی می‌کنند و احتمال می‌دهند که مسلمان با مشاهده این تصاویر به دنبال انتقام گیری از اهانت به پیامبر خود خواهند بود، آنها می خواهند جمعیت های مسیحی را مسئول این تجاوز نشان دهند، اما به علت نحوه برخورد علمای دینی و سیاستمداران با این اتفاقات خشم ملت های عربی علیه سیاست های آمریکا ریخته شد، نه علیه مسیحیان که این فیلم توهین آمیز به آنها نسبت داده می شد.

وی تاکید کرد که رسانه های خبری در حالی مسیحیان قبطی را مسئول این توهین می دانند که روحانیون ارشد قبطی به سرعت تهیه این فیلم موهن را محکوم کرده‌اند و این موضوع تاثیر زیادی در از بین رفتن این هدف دشمن داشته است.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد که سازندگان و عوامل فیلم موهن همچنان تهدید می‌کنند که فیلم کامل را منتشر خواهند کرد. این یک نشانه مثبت است که نشان می دهد خشم عمومی مردم به روی آمریکایی ها و اسرائیلی گشوده شده، نه علیه مسیحیان.

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله در ادامه اظهار داشت: راهکار دوم جلوگیری از تجاوزهای آینده است. این فیلم هم اکنون در آمریکا تولید و پخش شده و افرادی مسئول این اقدام بوده‌اند، من نمی‌خواهم به طرف‌ها یا کسانی بپردازم که این را مورد حمایت قرار داده یا آن را حمایت مالی کرده‌اند، اما جهان اسلام که ارزش‌ها و مقدساتش زیر پا گذاشته و به آنها توهین شد، از دولت آمریکا می‌خواهد، پخش این فیلم را به طور کامل متوقف و کسی که به مسلمانان توهین کرده را محاکمه کند، اما دولت آمریکا نه اقدامی انجام داده و نه می‌دهد و نخواهد داد.

وی افزود: آمریکا با این اقدام خود نمونه و شاهد زنده دیگری از دو رویی و فریبکاری‌ها و دوگانگی معیارهایش در برخورد با بسیاری از قضایا و مسائل را به اثبات می‌رساند و دلایل این ادعا بسیار است، ما چقدر شاهد محاکمه شخصیت‌ها و دولتمردان در بخش‌ها و کشورهای مختلف به خاطر دیدگاه‌هایشان در قبال صهیونیسم بودیم یا کسانی بودند که در قضیه هولوکاست شک و تردید کرده بودند. دولت آمریکا بسیاری از کمک‌های خود را به قضیه مبارزه با یهودی ستیزی یا همان یهود ارتباط می‌دهد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنانش گفت: آیا مسلمانان به عنوان پیروان یکی از بزرگترین ادیان آسمانی نمی‌توانند، خواستار صدور قانونی شوند، مشابه آنچه در بالا به آن اشاره شد. ما از این حیث در برابر یک نیرنگ و فریب و دوگانگی معیارها در برخورد با سیاست‌های مرتبط با امنیت و اقتصاد هستیم و این موضوعی است که باید روی آن تمرکز صورت گیرد و در بیداری و آگاهی ملل دوستدار صلح و دوستی باید به آن پرداخت و مورد توجه قرار گیرد.

مسلمانان مانع تکرار چنین اهانت‌هایی شوند

سید حسن نصر الله تاکید کرد: مسلمانان باید به هر نحو ممکن مانع وقوع چنین تعدی‌ها و اهانت‌هایی در آینده شوند و این با برگزاری برخی تظاهرات‌ها و سپس برگشتن به خانه کافی نیست. هم اکنون مسئولیت تاریخی بزرگی بر دوش جهان اسلام و همچنین تمام مسیحیان شرافتمند قرار دارد تا مانع تکرار اینگونه توهین‌ها شوند و اقدامی برای صدور قانون یا قطعنامه‌ای بین المللی شوند که در آن توهین به ادیان الهی و همچنین پیامبران به ویژه حضرت ابراهیم ، موسى، عیسى و پیامبر(ص) جرم تلقی و محکوم شود.

وی اضافه کرد: موضوع مهمی که امروز مطرح است تلاش برای جلوگیری از تکرار این اهانت‌ها در آینده است و در گذشته به کتاب «آیات شیطانی» اعتراض‌هایی برگزار شد که از اعتراض‌های امروز نیز بزرگتر بوده است و در آن زمان امام خمینی فتوای اعدام مولف این کتاب را صادر کرد که تا اندازه قابل توجهی به در محاصره ماندن نویسنده این کتاب و مکان هایی که این کتاب را می فروختند، منجر شد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: به این ترتیب همه درخواهند یافت که هر کس چنین تصاویری را بکشد و این فیلم‌ها را تولید کند، در هر جای جهان مجازات خواهد شد و هیچ حامی و پیشتیبانی به خاطر این اقدام خود در عرصه بین‌المللی نخواهد یافت

وی گفت: کنگره آمریکا می‌تواند، قانونی مشابه قانون یهودی ستیزی تصویب کند تا به موجب آن هر آنکه در این کشور دست به چنین اقدامی بزند، مجازات شود. چون همه می‌دانند که مسلمانان آمریکایی تا چه اندازه تحت فشار هستند و از این حیث این مسلمانان باید در این اقدام سهیم باشند. در این میان کشورهای عربی هم‌پیمان با آمریکا نیز می‌توانند نقش داشته و در این اقدام سهیم باشند.

اگر به سران عرب اهانت می‌شد، واکنش آنها چه بود؟

دبیرکل حزب لبنان در ادامه سخنان خود خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان کنفرانس اسلامی درباره این مسئله مهم شد و گفت: این موضوع نیازمند نشست فوق‌العاده سازمان کنفرانس اسلامی است، چون آنچه هم اکنون در جهان اسلام روی می‌دهد، بسیار خطرناک‌تر از آن چیزی است که در سوریه رخ می‌دهد. این اسلام شماست که به خطر افتاده و جای تعجب دارد که برخی از حکومت‌های عربی که اکنون سکوت پیشه کرده‌اند اگر به آنها اهانت می‌شد، بسیار خشمگین و عصبانی می‌شدند.

وی خواستار مسئولیت‌پذیری ملت‌های جهان عرب و فشار آنها به حکومت‌هایشان شد و تصریح کرد، در این بین یکی از بزرگترین مسئولیت‌های ملل جهان عرب درخواست اقدام از حکومت‌هایشان است و این حداقل چیزی است که می‌توان انجام داد، آنها باید به حکومت‌هایشان یادآور شوند که آنها در قبال چنین قضایایی مسئول هستند.

پیروان پیامبر(ص) هرگز در قبال اهانت ساکت نمی‌نشینند

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان دیشب خود در واکنش به فیلم موهن به پیامبر اسلام ، تاکید کرد: همه جهان باید بداند که رسول اکرم (ص) پیروانی دارند که هرگز درقبال اهانت به ساحت مقدس ایشان ساکت نخواهند نشست.

وی که سخنانش به طور مستقیم از شبکه المنار بخش می شد، تصریح کرد: در همه شهرها باید مسلمانان به خیابانها بیایند و همه دولت ها باید درک کنند که منافع آنها در کشورهای عربی و اسلامی با احترام آنها به مقدسات جهان عرب و اسلام مرتبط است.

تظاهرات لبنانی‌ها علیه اهانت به رسول‌الله(ص) در "ضاحیه"

دبیرکل حزب الله لبنان گفـت: مسلمانان در این عصر مسئولیتی تاریخی دارند و روز دوشنبه سرآغاز تحرکات خواهد بود و فراخوان فردای ما برای تظاهرات در ساعت پنج در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت بخشی از مجموعه تحرکی است که در همه مناطق لبنان تکمیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: من از مردم دعوت می‌کنم که روز چهارشنبه در شهر صور، روز جمعه در شهر بعلبک، روز شنبه در بنت جبیل و یکشنبه در الهرمل و نواحی اطراف آن تظاهرات کنند.

سید حسن نصرالله گفت: لبنان عضو اتحادیه عرب و نیز عضو مجمع عمومی سازمان ملل است که می تواند از عراق(رئیس دوره ای اتحادیه عرب) بخواهد (اجلاس سران اتحادیه عرب را برگزار کند) و من دولت عراق را فرا می‌خوانم از این دولت می خواهم که این اجلاس سران را برای جرم دانستن اهانت به کتب سماوی برگزار کند و رهبران معنوی می توانند نقش بارزی را ایفا کنند.

وی خواستار نقش فعال لبنان در این زمینه شد و افزود: دولت لبنان می تواند موضع قاطعانه ای اتخاذ کند و نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان در تعامل با پارلمان های عربی با تجربه است و می تواند نقش بزرگی را ایفا کند و لبنان می توان نقشی فراتر از حجم خود بازی کند و لبنان همواره نقشی بزرگتر از حجم خودش را در سطح مردمی ایفا کرده است. باید درخواست مردمی به منظور جلوگیری از انتشار فیلم به طور کامل و بازخواست مسئولان آن از طریق تحرکات مردمی و تظاهرات و تجمعات اعتراض آمیز ادامه یابد و رسانه های گروهی نقش تشکیلاتی را در هر کشوری بازی می کنند که می تواند چارچوبی را برای تعقیب این افراد و پیگیری پرونده بازی کنند.

سفر پاپ به لبنان نمونه همزیستی مسالمت آمیز مسلمانان و مسیحیان بود

وی به سفر سه روزه پاپ بندیکت شانزدهم به لبنان اشاره کرد و گفت: درباره لبنان، شکر خداوند این سه روز سطح مصونیت لبنان را نشان داد و گواه دیگری بر همزیستی مسلمانان و مسیحیان براساس احترام متقابل را به نمایش گذاشت و این امر را ما در جریان سفر پاپ به لبنان نظاره گر بودیم که این دیدار در صحت و سلامت کامل پایان یافت و لبنان می تواند نقش خاصی را ایفا کند. لبنان جایگاه خاصی در این رویارویی دارد و در اینجا روی خطابم را به میشل سلیمان رئیس جمهور، نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان و نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان و گروه‌های هشت و 14 مارس قرار می دهم و می گویم که لبنان می تواند نقش و رسالت بزرگی را در سطح جهانی ایفا کند.

وی مردم لبنان به برگزاری تظاهرات گسترده در مناطق مختلف این کشور فرا خواند و گفت: من خطاب به کسانی که آنها را به تظاهرات فرامی‌خوانم می گویم که ای انسان های شرافتمند شما همواره در صحنه های دفاع از کرامت و شرف حضور داشته اید و وقتی نیاز به نثار خون بوده است آن را نثار کرده اید و وقتی نیاز به اعطای پول بوده است از اعطای آن دریغ نکرده اید و شما خطرات بزرگی را تحمل کرده اید و شما هر ساله در روز دهم محرم الحرام میادین را پر می کنید و به ندای «هل من ناصر ینصرونی» لبیک می گویید.

دبیرکل حزب الله در پایان خطاب به مردم این کشور افزود: ای انسانهای شرافتمند کسی که شما را امروز صدا می زند جد امام حسین (ع) است که به کرامت ایشان توهین شده است و ایشان عظیم‌ترین انسان اخلاقی تاریخ هستند و به ندای پیامبر و رسول اعظم خود لبیک بگویید و باید همه جهان نظاره گر شما باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۵ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
۱
۰
من فدای این سید عزیز وهمه سادات بالاخص رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه ای
که با تقوا ودرایت الهی گونه با مسائل پیش رو برخورد وهدایت ورهبری می نمایند. یاعلی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها