أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۹۵۹۹
زمان انتشار: ۰۹:۴۹     ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
روزشمار ایام فتنه- ۲۷ شهریور
تعدادی از افرادی نیز که با نشانه‌های سبز در راهپیمایی روز قدس حاضر شده بودند، ضمن حمله به اماکن عمومی و آتش زدن موتور سیکلت‌ها در آخرین جمعه ماه رمضان، مشغول کشیدن سیگار و نوشیدن آب معدنی بودند.

*  حضرت آیت‌الله خامنه ای در پی حادثه‌ خونین تروریستی در کردستان شهادت ماموستا شیخ الاسلام نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت و تبریک گفتند. ایشان در پیام خود تصریح کردند: «لعنت خدا و رسول و مؤمنان بر آن خونخواران و مراکز اصلی پشتیبانی و فرماندهی آنان باد. مردم عزیز کردستان با بصیرت کامل دشمنان خود را بشناسند و مسئولان امنیت استان مقابله قدرتمندانه با این آدمکُشان محارب را در صدر برنامه‌های خود قرار دهند. اینجانب ضمن تسلیت و تبریک به مردم استان کردستان به خصوص به خانواده های مصیبت دیده یاد آن شهیدان بزرگوار به ویژه شهید عزیز جناب ماموستا شیخ الاسلام را گرامی میدارم و از خداوند رضایت و مغفرت و علوّ درجات آنان را مسئلت می کنم.»

* پارلمان نیوز: « از ساعتی پیش رئیس جمهور سابق و همیشه محبوب کشورمان، سید محمد خاتمی در میان هزاران نفر از مردم حامی جنبش سبز در مسیر خیابان حجاب به سمت میدان فلسطین حاضر شد. در حالی‌که حضور خاتمی با استقبال بسیار گسترده مردم روبرو شده بود گروهک فشار به رهبری ابوالفضل شریعتمداری، آقازاده حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه تندروی کیهان با اطلاع قبلی از مسیر عبور خاتمی ناگهان به او حمله کردند، در لحظات ابتدایی آنها عمامه فرزند فاضل و باتقوای امام راحل را بر زمین انداختند و قصد ضرب و شتم رئیس دولت اصلاحات را داشتند.

با توجه به جمعیت انبوه مردم، بلافاصله مردم در برابر این گروهک تندرو ایستادند و جواب این  تعرض را به خوبی به آنها دادند. هچنین پلیس ضدشورش با حضور به موقع مانع از ادامه تحرکات غیراخلاقی و ضد انسانی این گروهک شد. بعد از این حمله، خاتمی مجبور به ترک راهپمایی روز قدس شد. نکته جالب آنکه مردم حامی جنبش سبز در پاسخ به بلندگوها که مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را سر می‌دادند یکصدا و با صدایی بسیار بلند شعار مرگ بر روسیه را سر می‌دادند. خبرهای رسیده از راهپمایی امروز تهران حاکی از آن است که مهدی کروبی نیز در میان استقبال پرشور مردم و در میان حلقه‌ای که مردم برای جلوگیری از هرگونه تعرضی به دور او زده‌اند از میدان هفت‌تیر به سمت دانشگاه تهران در حال حرکت است.»

* رجانیوز: « امواج خروشان ملت ایران به ویژه در شهر تهران تفرقه افکنانی را که طی یک ماه اخیر مشغول سازماندهی به منظور اختلال در راهپیمایی پرشکوه روز قدس بی‌نتیجه ماند و صدها هزار نفر از مردم در صفوف به‌هم فشرده فریاد مرگ بر اسرائیل سر دادند. مردم در تهران از مسیرهای هفت‌گانه در این اجتماع عظیم مردمی حضور یافتند و یک صدا علیه ر‍ژیم صهیونیستی و در تقویت آرمان ملت فلسطین شعار وحدت سردادند.

مهدی کروبی در میدان فلسطین تهران هنگامی که از خودروی خود پیاده شد با شعار مرگ بر منافق راهپپیمایان مواجه شد که همراهان کروبی در اقدامی ناشایست به سمت مردم گاز اشک آور پرتاب کردند و وی را سوار ماشین کرده و از محل خارج شدند. همچنین میرحسین موسوی در چهارراه ولی‌عصر(عج) در جمع حدود 100 نفر از هوادارانش حضور یافت اما دقایقی بعد از محل خارج شد. اخبار درگیری های پراکنده در بلوار کشاورز از سوی حدود 200 نفر از افرادی که با رنگ سبز حاضر شده اند نیز مخابره شده است و به نظر می رسد این افراد قصد دارند به هر نحو ممکن در صفوف صدها هزار نفری ملت اخلال کنند.»

* فارس: «تعدادی از افرادی نیز که با نشانه های سبز در این روز حاضر شده بودند، ضمن حمله به اماکن عمومی و آتش زدن موتور سیکلت ها در آخرین جمعه ماه رمضان، مشغول کشیدن سیگار و نوشیدن آب معدنی بودند. هم چنین سایت بی‌بی‌سی فارسی و سایر رسانه‌های بیگانه از صبح امروز به دنبال درو کردن کاشته‌های خود در جهت سوءاستفاده از روز قدس و اخلال در روند برگزاری این راهپیمایی با استفاده از طرفداران موسوی بودند که به واسطه حضور گسترده مردم و فریادهای "مرگ بر آمریکا "، "مرگ بر انگلیس "، "مرگ بر اسرائیل "، "مرگ بر منافق "،‌ "مرگ بر مزدور آمریکایی " به بن‌بست خوردند. البته فعالیت همسوی برخی رسانه‌های وابسته به جریان دوم خرداد داخل کشور در جهت سیاست‌های این رسانه‌های بیگانه به حدی بود که بی‌بی‌سی فارسی علاوه بر نقل برخی اخبار به نقل از این رسانه‌، لینک ثابت سایت مذکور را نیز در صفحه خود قرار داده بود.»

*ایلنا: رئیس‌جمهور در اجتماع عظیم مردم روزه‌دار تهران در روز قدس تأکید کرد: «برادران و خواهران مسلمان ما را قطعه قطعه می‌کنند، ایستادگی در برابر ظالم و حمایت از مظلوم یک اصل مسلم اعتقادی ما مسلمانان است. امام عزیز ما فرمود در هر کجای عالم که ظلم باشد ما هستیم. فرمود تا ظلم هست مبارزه هست و تا مبارزه هست به فضل الهی ما هستیم.»

وی تاکید کرد: «اصل موجودیت رژیم صهیونیستی توهین به کرامت انسانها است.»

* ایلنا: سید احمد خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران گفت: «حضرت علی (ع) فرمودند: اگر خوارج نهروان کاری به کار ما نداشته باشند کما این که مخالف باشند ما هم کاری با آنها نداریم و می‌توانند زندگی‌شان را کنند و اگر اهل بحث، مناظره و حرف حساب باشند با آنها مناظره می‌کنیم اما اگر بخواهند افساد کنند با آنها می‌جنگیم که این سیره علوی است و از مصادیق بارز افساد نیز براندازی است.»

* ساعاتی بعد فیلمهایی بخش خبری 20.30 صحنه هایی از حضور کروبی در میان افرادی را منتشر ساخت که در جریان راهپیمایی روز قدس شعار نه غزه نه لبنان را فریاد می زدند.

* ابوالفضل شریعتمداری فرزند مدیر مسئول روزنامه کیهان در گفتگو با رجانیوز گفت: «سایت پارلمان نیوز ارگان فراکسیون اقلیت (اصلاح طلبان) مجلس در بخشی از خبر خود در مورخ 27 شهریور ماه با کد3691 مدعی حمله من به خاتمی شده بود که این خبر از اساس کذب محض بوده و با علم به این مطلب بدون هیچ سندی و مدرکی این سایت مبادرت به انتشار آن کرد لذا به دلیل نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از سایت پارلمان نیوز به دادسرای کارکنان دولت شکایت و خواستار رسیدگی به آن هستم.»

* پارلمان نیوز ارگان رسمی فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی نوشت: همسر جواد امام در خصوص اخباری مبنی بر دستگیری دخترش (عاطفه امام) در روزهای گذشته با تاکید بر اینکه ربوده شدن و دستگیری وی کاملا منتفی است، گفت: «دختر بنده در اقدامی ماجراجویانه و با توجه شرایط خاص روحی و روانی ناشی از دستگیری پدرش که موجب نگرانی خانواده و بنده شده بود،‌ چنین اقدامی را کرد و من به همین علت از همه عذرخواهی می‌کنم.» 

همسر جواد امام با بیان اینکه متاسفانه اقدام و مصاحبه من به عنوان مادر، واکنش احزاب و رسانه‌ها را در پی داشته است، اظهار داشت: «من به عنوان مادر و از روی نگرانی اقداماتی برای پیگیری وضعیت دخترم انجام داده‌ام و برخی از دوستان و نزدیکان نیز از روی خیرخواهی، واکنش‌هایی را به دلیل وضعیت خانوادگی ما از خود نشان دادند، که موجب خبری شدن این مساله و کشیدن آن به مطبوعات شد. البته در اینجا باید از تمام عزیزان و دوستانی که درگیر این ماجرا شده‌اند و به جهت عواطف انسانی و اعتقادی موجبات ناراحتی آن‌ها به‌وجود آمد، عذرخواهی ‌کنم.»

منبع: کتاب روزشمار 8 ماه نبرد مقدس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها