يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۸۰۶۱۴
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۰۱ مهر ۱۳۹۱

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر لزوم دستگيري مهدي هاشمي در فرودگاه و رسيدگي قاطعانه به اتهامات او گفت: با محاكمه فرزند آقاي هاشمي براي مردم روشن مي‌شود كه جمهوري اسلامي ايران بر مبناي عدالت با هيچ كس تعارف ندارد و خاطي، خاطي است چه يك فرد عادي باشد و چه آقازاده!

فاطمه آليا در گفت‌وگو با رجانيوز تصريح كرد: امروز مردم ولايتمدار ما درحالي هفته بزرگداشت 8 سال دفاع مقدس كه جنگ تمام عيار استكبار عليه نظام ما بود را پشت سر مي‌گذارند كه سنگيني و فشار 8 ماه دفاع مقدس سال 88 را كمتر از 8 سال دفاع مقدس نمي دانند.
 
وي با تاكيد بر اينكه فتنه سال 88 يك جنگ نرم تمام عيار عليه تماميت جمهوري اسلامي ايران بود، اظهار داشت: دشمنان ما از خود خانواده نظام يارگيري كرده كه از جمله آنها دو فرزند آقاي هاشمي بودند كه سازماندهي و فرماندهي اغتشاشگرارن را به عهده داشتند.
 
اين عضو جبهه پايداري  با بيان اينكه براي مردم ما هشت ماه فتنه 88 دوران بسيار سنگيني بود كه با حماسه مردم در نهم دي كار فتنه‌گران يك سره شد، يادآور شد: مهدي هاشمي آن زمان پياده نظام دشمن خارجي بود كه به دشمنان بسيار خوش خدمتي كردند، دشمناني كه توطئه براندازي داشته و با حمايت‌هاي مادي و معنوي خود از اغتشاشگران داخلي حمايت مي كردند. 
 
به گفته آليا عملكرد هر كسي كه در اين فتنه در جهت دشمن كار كرد بسيار بد بود اما اگر اين فرد مانند مهدي هاشمي انتساب به خواص داشت بسيار بدتر بود.
 
نماينده مردم تهران با بيان اينكه مهدي هاشمي بعد از سه سال فرار از چنگال عدالت حالا زمزمه برگشتنش شده است، افزود: در حالي كه بسياري از كساني كه تحت فرمان افرادي چون مهدي هاشمي اغتشاش مي كردند عادلانه محاكمه شدند، خانواده‌هاي آنها مي‌پرسند كه اگر فرزندان آنها فريب خوردند و جور آن را هم كشيدند،‌ مهدي هاشمي كه فرماندهي آنها را داشت چرا محاكمه نشود. 
 
اين عضو جبهه پايداري تاكيد كرد: الان قوه قضاييه در معرض يك آزمون بزرگ قرار دارد كه بايد بر اساس حق و عدالت حكم دستگيري اين مجرم فراري را داده و اين حكم بايد در فرودگاه اجرا شود و پس از دستگيري بايد عادلانه محاكمه شده تا براي ديگران درس عبرت شود. 
 
 
وي با بيان اينكه رييس مجمع تشخيص مصلحت نيز در معرض يك آزمون است، گفت: آقاي هاشمي ايشان سال‌ها در خطبه‌هاي نماز جمعه از عدالت صحبت مي كرد، تا آنجا كه آن زمان يك خطبه از نماز جمعه را به عدالت اختصاص مي‌داد، حالا ايشان هم در بوته آزمايش است كه آيا به آن درس‌ها و خطبه‌هايي كه براي مردم ايراد كرد، خودش پايبند است يا تنها آن موارد را براي ديگران مي‌گفتند.
 
آليا تصريح كرد: تمكين از عدالت و قانون براي همه واجب است و براي خواص و آقازاده‎ها بيشتر؛ ايستادن در برابر قانون و عدالت براي همه بد است اما براي آنهايي كه به كانون‌هاي قدرت و ثروت متصل هستند بسيار بدتر است.
 
نماينده مردم تهران با تاكيد بر اينكه ملت انتظار دارد كه قوه قضاييه با دستگيري مهدي هاشمي به عنوان يك مجرم فراري در فرودگاه و محاكمه او به وظايف خود عمل كند، خاطرنشان كرد: با اين اقدام براي مردم روشن مي‌شود كه جمهوري اسلامي ايران بر مبناي عدالت با هيچ كس تعارف ندارد و خاطي، خاطي است چه يك فرد عادي باشد و چه آقازاده!
 
وي در ادامه ابراز اميدواري كرد كه دراين قضيه مواضع آقاي هاشمي مثل مواضع آقاي منتظري نشود كه به خاطر بيت خودشان حاضر شد، همه گذشته خوبش را از بين برده و پايمال كند.
 
آليا تاكيد كرد: اگرچه قوه قضاييه نبايد در اين خصوص كوتاه بيايد اما شخص آقاي هاشمي نيز وظيفه دارد كه براي اجراي عدالت در حق فرزند خود كمك كند. 
 
اين عضو جبهه پايداري با يادآوري مطالبه مردم درباره مجازات مهدي هاشمي تصريح كرد: مردم درخواست داشتند كه پليس بين‌المللي اين فرد را دستگير كرده و تحويل دهد اما آن روند اما اجرا نشد، علي رغم آنكه برخي از مسئولان قضايي وعده پيگيري دادند.
 
نماينده مردم تهران يادآور شد: كليه كساني كه ابزاري براي تضييع حقوق ملت و ضربه خوردن به حيثيت مادي و معنوي جمهوري اسلامي ايران مي‌شوند بايد محاكمه شوند، نكته‌اي كه رييس دستگاه قضا بارها نسبت به آن تاكيد داشتند كه اين مورد يكي از آنهاست.
 
وي در پايان خاطرنشان كرد: قوه قضاييه اين مورد مهدي هاشمي را نقدا رسيدگي كند تا مردم اعتمادشان به دستگاه قضايي بيشتر شود و باور كنند كه عدالت يك محور و موضوع اساسي در نظام جمهوري اسلامي است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها