يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۸۰۹۰۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۰۲ مهر ۱۳۹۱
العربیه: «شرکت "زیمنس" (Siemens) دستگاه هایی حاوی مواد منفجره، به منظور به کارگیری در نیروگاه های اتمی به ایران عرضه کرده بود.»
جام، سايت العربيه (alarabiya) در خبري نوشت: «رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای ایران گفت که شرکت "زیمنس" (Siemens) دستگاه هایی حاوی مواد منفجره، به منظور به کارگیری در نیروگاه های اتمی به ایران عرضه کرده تا بتواند در روند فعالیت های اتمی ایران اخلال ایجاد کند.»



بر پایه گزارش العربیه، "علاءالدین بروجردی" همچنین با تأکید بر کشف شیطنت‌ها از سوی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ایران، گفته است: «مسئولان ذی‌ربط اطلاعاتی-امنیتی ما موفق به شناسایی دستگاه‌هایی که برای فعالیت‌های هسته‌ای به ما عرضه و در آن مواد منفجره کار گذاشته شده بود شدند. قرار بود این دستگاه‌ها در زمان به کارگیری منفجر و تمام سیستم را مختل کنند؛ اما در نهایت با هوشمندی متخصصان داخلی، این توطئه دشمنان خنثی شد. آن ها در این زمینه انواع اقدامات گسترده تحقیقی، اطلاعاتی و جاسوسی را در دستور کار قرار دادند اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نکردند.»

آقای بروجردی با بیان اینکه جاسازی مواد منفجره در تجهیزات ارائه شده به ایران در شرکت زیمنس آلمان انجام شده است، افزود: «شرکت زیمنس باید پاسخگوی این اقدام خود باشد.»


 
گفتنی است که زیمنس بزرگترین شرکت چندملیتی جهان است که مقر آن در مونیخ آلمان قرار دارد. این شرکت بزرگترین تولیدکننده تجهیزات مدرن الکترونیکی در اروپا محسوب می شود. شیطنت های این شرکت در گذشته نیز سابقه داشته است. در نوامبر 1974 نیز قراردادی جهت احداث دو رآکتور آب سبک 1300 مگاواتی برای نصب در نیروگاه اتمی بوشهر بین ایران و زیمنس منعقد شد اما با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و آغاز جنگ تحمیلی، ادامه آن از سوی این شرکت متوقف شد. مشاجره حقوقی بر سر این طرح ناتمام تا سال 1988 ادامه یافت و ایران از شرکت زیمنس درخواست غرامت کرد، اما سرانجام شرکت زیمنس با حمایت کمیسیون تجارت بین المللی در پاریس توانست از پرداخت خسارت به ایران شانه خالی کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۳ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۴
۳
وقتی با دیپلماسی اونا جلو نری همینه دیگه . مسئولان بیان و برای یک بار هم که شده غیرت به خرج بدن و دست از منافع شخصی بردارن . کمی هم به فکر مملکت باشند و کمی نیروهای متخصص داخلی رو تقویت و حمایت کنند ( البته اگر این سودهائی که از خارجی ها میگیرن از لای دندوناشون بیرون بره خیلی جای تحسین داره)
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها