أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۸۱۰۲۵
زمان انتشار: ۱۹:۲۳     ۰۲ مهر ۱۳۹۱
اقدامات و اعترافات مقامات آمریکایی:
پایگاه خبری دیلی بیست گفت: که نیروهای ویژه ایالات متحده سال هاست که برای انجام ماموریت های خرابکارانه در داخل ایران آموزش دیده اند. این منبع گفت: "، از همان اولین گزارش به نظر می رسدکه این حمله ها کار بچه های ما باشد".

بولتن نیوز: عدم موفقیت ایالات متحده در توقف برنامه های هسته ای ایران با وجود استفاده از همه ابزارهای دیپلماتیک و اقتصادی، چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد و حتی بسیاری از رسانه های وابسته به به جریان سرمایه داری غربی نیز به آن اعتراف کرده اند.

از همین روی است که سیستم های امنیتی ایالات متحده از فاز نرم و ترور خارج شده و به انفجار نظامی روی آورده اند؛ همان خبری که فریدون عباسی به آن اشاره داشته است.



رئیس سازمان انرژی اتمی کشور طی روزهای گذشته اذعان داشت که خطوط برق متصل به دو تاسیسات هسته ای ایران منفجر شده  و این انفجار منتسب به عاملان خارجی است.

حال سواب اینجاست که آیا جنگ مخفیانۀ غرب با تسلیحات اتمی ایران از سطح جنگ سایبری و قتل های هدفمند عبور کرده و به مرز حمله به زیرساخت های غیر نظامی رسیده است؟

رئیس سازمان انرژی هسته ای ایران می گوید که خطوط برق تاسیسات هسته ایِ تحت مدیریت وی، دستکاری و تخریب شده است. نیروهای ویژۀ ایالات متحده برای انجام عملیات در داخل ایران سال ها آموزش دیده اند. آیا این افشاگری های اخیر نشانۀ آن است که آنها دیگر دست به کار شده اند؟

روز دوشنبه، فریدون عباسی، معاون رئيس جمهور ایران و رئیس سازمان انرژی هسته ای این کشور، فاش کرد که در روز 17 اوت خطوط برق بین شهر مقدس قم و تاسیسات سانتریفیوژ هسته ای زیرزمینی فردو با مواد منفجره منهدم شده است. وی همچنین گفت که خطوط برق تأسیسات نطنز نیز به همین صورت منفجر شده است. یک روز پس از قطع برق درفردو، یکی از بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) خواست تا از این تاسیسات بازدید کند.

با توجه به کپی توضیحات عباسی به آژانس بین المللی انرژی اتمی که در روز دوشنبه ارائه شد، وی گفته : "باید به خاطر داشت که قطع برق یکی از راه های تخریب دستگاه های سانتریفیوژ است." وی می افزاید:" سپس طی ساعات اولیه صبح روز بعد یک بازرس از آژانس درخواست می کند تا به بطور سرزده از محل بازرسی بعمل آورد. آیا این بازدید با آن انفجار ارتباطی دارد؟ "

 

در سال های اخیر، جنگ مخفیانۀ غرب با برنامه هسته ای ایران از طریق خرابکاری، انفجارهای صنعتی، ویروس های سایبری، و قتل های هدفمند آغاز شده است. اما تا همین اواخر عناصر زیرساخت های غیر نظامی این کشور از گزند این جنگ نه چندان مخفیانه دور مانده بود.

 

این افشاگری قابل توجه است. برای شروع، این اولین بخش از شواهدی است که نشان می دهد مخالفان برنامۀ هسته ای ایران شبکه برق این کشور را هدف قرار می دهند و این کار را عملا انجام داده اند. ارتش ایالات متحده زیرساخت های ایران را از نزدیک مورد مطالعه قرار داده است. در سال 2009، یک آزمایشگاه تحقیقاتی وابسته به ستاد مشترک و فرماندهی یگان جنگندۀ ایالات متحده و موسوم به "مرکز تجزیه و تحلیل مشترک جنگ" می باشد، ضعفی در شبکه برق ایران کشف کرد که در آن زمان، می توانست آن را در برابر حمله سایبری آسیب پذیر کند.

 

با این حال، حمله ای که عباسی توصیف می کند، نشان دهندۀ یک انفجار فیزیکی در مقابل حملات سایبری است. وی بویژه تاکید کرد: خطوط برق قم به مجتمع شهید علی محمدی در فردو "با استفاده از مواد منفجره قطع شده است." در این حالت، نیروهای عملیات ویژۀ زمینی در ایران چنین حمله ای را در برخلاف جنگ های سایبری از آنسوی جهان به اجرا در آورده اند.

افسر اطلاعاتی آمریکا:به نظر می رسد این حمله ها کار بچه های ما باشد

یک افسر اطلاعاتی بازنشسته آمریکا که هنوز هم به عنوان پیمانکار در عملیات مربوط به ایران با ارتش ایالات متحده کار می کند، به پایگاه خبری دیلی بیست گفت: که نیروهای ویژه ایالات متحده سال هاست که برای انجام ماموریت های خرابکارانه در داخل ایران آموزش دیده اند. این منبع گفت: "، از همان اولین گزارش به نظر می رسدکه این حمله ها کار بچه های ما باشد". این مقام سابق همچنین گفت که در اواخر سال 2011 و همزمان با خروج ارتش آمریکا از عراق نیروهای ویژه ایالات متحده ، یک رشته حملات هدفمند را بر علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ترتیب دادند. این حملات سِری گسترده به بهانۀ توقف ایران ازحمله به نیروهای آمریکایی به هنگام ترک عراق صورت گرفته است.

پاتریک کلاوسن، مدیر تحقیقات در موسسه سیاست خاور نزدیک در واشنگتن، گفت: "عملیات های مخفی آمریکا علیه برنامه هسته ای ایران راه حل مناسبی برای رساندن اسرائیل به این باور است که امریکا حرفهایش را با اَعمالش اثبات می کند." سخنگویان شورای امنیت ملی، CIA و آژانس بین المللی انرژی اتمی همگی از اظهار نظر در مورد افشاگری عباسی خودداری کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها