يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۸۱۱۳۷
زمان انتشار: ۰۹:۵۹     ۰۳ مهر ۱۳۹۱
یادداشت ۵۹۸؛
رسول شکری نیا
عجب دنیای عجیبی است، چه کسی فکرش را می کرد روزی فائزه حتی برای یک روز هم بازداشت و زندانی شود! او که بی مهابا از زمان ریاست پدر افکار شاز خود را نشر میداد و مانعی برای او وجود نداشت. از انتشار روزنامه فمینیستی زن گرفته تا دوچرخه سواری بانوان در معابر عمومی و ده ها فکر عجیب و غریب دیگر که هریک را در فضایی متناسب با شرایط و موقعیت زمانی و مکانی پیگیری می کرد.

اما سال 88 ماجرا چیز دیگری بود قرار بود در مدت زمان کوتاهی بساط انقلاب و جمهوری اسلامی و همه ارزش هایی که بیش از 30 سال برایش خون داده بودیم برچیده شود. سفره فتنه این بار بدجایی پهن شده بود تا پشت در اتاق برخی مسئولان و حتی منزل کسانی که خود را بزرگان انقلاب می نامیدند. آزمونی که خیلی ها گمان نمی کردند انقلاب بتواند از آن سربلند بیرون آید. هجوم رسانه ای بی سابقه، جنگ روانی همه جانبه، ایده انقلاب مخملی و جنبش موسوم به سبز!، توهین و هتاکی به ارزش ها، امام(ره)، خون مطهر شهیدان و اعتقاداتی که سالیان سال برایش خون داده بودیم و ده ها مسئله دیگر یک طرف و پیشتازی آقازاده ها! و مامان زاده ها! در لیدری جریانات هتاکی به نظام و انقلاب و رهبری و حضور تمام قد در جریان فتنه از سوی دیگر بود که خون به دل حزب الهی ها و یاران ولایت کرد.



همصدایی و هم آوایی با ضدانقلاب و دشمنان قسم خورده و حتی پیشی گرفتن از آنان تا جایی بود که بی محابا طرفدارانشان را دعوت به اغتشاش و حضور خیابانی می کردند و خون دل خوردن ها بود که صاحبان اصلی انقلاب می خوردند.

آنقدر برای برخورد با این ها در طول سالیان سال اهمال، تسامح و تساهل شده بود که هیچکس گمان نمی کرد بشود روزی اینان را پای میز محاکمه کشاند.

دفاع تمام قد پدر از آقازاده لندن نشین و عباراتی در توجیه کارها و خروجش از کشور، دفاع جانانه مادر از مامان زاده که او را تاحد معصومیت حضرت فاطمه زهرا(س) مظلوم خواند و ده ها پروسه تعریف شده سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دیگر و دسترسی ساده آقازاده و مامان زاده به ارکان حکومتی کار را دشوارتر کرد از این رو بود که محاکمه آنان و محکومیت شان جدی گرفته نشد و حاج سعید قاسمی هم که این سوابق را در ذهن داشت گمان نمی کرد آنقدر دستگاه قضایی مستقل عمل کند از این رو با همان رک گویی همیشگی گفت: اگر فائزه نصف روزی زندان برود ریشم را می تراشم و از همان روز تلاش فراوانی برای تراشیدن ریش حاج سعید صورت گرفت و  احتمالا" کمیته ای برای انجام این کار تشکیل شد.!

رئیس دستگاه قضا نیز در نخستین دیدار دانشجویی با اشاره به این مسئله گفته بود: « یکی از دوستان بیان داشته است که اگر نیم‎روز فلانی را به زندان بیندازند، ریشش را خواهد تراشید. من به آن عزیز می‎گویم که مطمئن باشید چند وقت دیگر که محاسن تان بلند‎تر می‎شود، قطعا باید همه آن‎‎ها را بتراشید!»

گویی همه مشکلات جهان با تراشیدن ریش حاج سعید حل می شود.

گرچه آقا روح الله و آقا سیدعلی گفتن هایش را نمی پسندم چون باید حرمت بزرگی نام بزرگان را نگهداشت اما ارتفاعات قلاویزان و شاخ شمیران و بازی دراز هنوز خاطره دلاورمردی های سعید و همرزمانش را از یاد نبرده است و آنان که سعید قاسمی را می شناسند از عمق ارادتش به انقلاب، امام و ولایت خبر دارند و اینکه ولایت را فقط برای ولایت دوست دارد و عشقش با همه وجود است.

حاج سعید مرد خوش قولی است و چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن بدقولی از وی نشنیده و ندیده ایم. گاهی تند می گوید اما از سر صدق است و دلسوزی زیرا نگران افتادن انقلاب به دست نامحرمان است و خدا می داند تا چه حد سزای این طرفداری را پرداخته و بازهم می پردازد.

آری حاج سعید تو چه محاسن داشته باشی و چه نداشته باشی همان حاج سعید بسیجی هستی که بودی و تغییری نمی کنی...

گرچه ریشت نشانه ای از ریشه تو و امثال توست، اما اگر قرار است عدالت را با تراشیدن محاسن تو و امثالت در جامعه جاری کنند، محاسن چه قابلی دارد و یاران و همرزمانت که برای برپایی عدالت سر و دست و جان دادند حاضرند ریش بدهند تا ریشه بی عدالتی، فساد، تبعیض و آقازاده بازی و مامان زاده بازی در این مملکت بخشکد و فرمایش ولی امرشان بر زمین نماند.

آری در این چند روز دغدغه اصلی رسانه ها تراشیدن یا نتراشیدن ریش حاج سعید شده خواسته یا ناخواسته اصل قضیه را فراموش کردند. فائزه، مهدی و... چگونه زندان می روند و در کدام سلول خواهند بود... مثل شهرام جزایری یا بقیه فتنه گران... سلولشان استخر و سونا دارد یا همانند مردم گرفتار که برای یک چک برگشتی وام ازدواج زندان رفته اند در سلول عمومی هستند...

آری حاج سعید امروز محاسن تو بزرگترین دغدغه همه شده... همه را از این دغدغه برهان...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
بسيجي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۶ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱
۱۷
۲۰
مطلب قشنگي بودهم درد دل بودهم اشارات زيادي داشت...كاشكي يكي باشه گوش كنه....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۷ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱
۲۳
۱۰
باید دیدفایزه هاشمی در چه سلولی زندانی است ایا درجایی مثل دیگر زندانی ها؟
پاسخ
سید جعفر صابری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱
۶
۶
اقا سعید عجله نکن احتمالا ... حواسش نبوده . صبر کن یه هفته بشه بعدا .هیچکس باورش نمی شه .... بالاخره یه تکون خورده .
پاسخ
رويا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱
۶
۱۰
اين دو تا ... كنن خيال اينوريا و اونوريا راحت ميشه... حاج سعيدم با خيال راحت ريششو ميزنه... وگرنه كي باور ميكنه اين دو تا برن تو زندان معمولي پيش بقيه؟!!!! اينجور زندونا ارزش ريش زدن حاج سعيد و نداره...
پاسخ
کاربر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۱ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱
۱۳
۱۹
دوران قلدری آقازاده ها تموم شده....
پاسخ
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۳ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
چرا به این نظر رای منفی میدین، بابا! این آقا زاده ها خون مردم رو مکیدن...
از کیا طرفداری میکنین....!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۹ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
دوران قلدری آقازاده ها تموم شده یا آقازاده ها عوض شدن؟
این جدیدا خیلی بدتر از قبلی ها هستن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۸ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱
۱۸
۷
فرافکنی نکنید مرده و قولش، احترامشم رو چشم!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۳ - ۰۴ مهر ۱۳۹۱
۹
۶
اگر نمی تواند عمل کند مگر مجبور است حرف بزند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۵ - ۰۴ مهر ۱۳۹۱
۱۸
۸
خدا وکیلی اگه نزنه عمل به قرآن نکرده (اوفوا بالعقود..اول سوره مبارکه مائده)حاجی!!ریشو باختی!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۹ - ۰۴ مهر ۱۳۹۱
باختن ریش چیزی نیست اودینش وآرمانهایش رانبازد....
سمن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۷ - ۰۴ مهر ۱۳۹۱
۱۲
۱۰
میگم اونکارایی که تو چند خط اول گفتی که همه کارای خوبی بود ؟؟؟؟؟؟؟؟ یکی اومد به خانمها آزادی بده زودی دستگیرش کردید ..... بیچاره خانمها از دست شما مردان کور دل
پاسخ
مل مل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۴ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
اشتباهی نظر مثبت دادم.
نظرم منفی بود...
منيف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۰۴ مهر ۱۳۹۱
۷
۷
حاجي دمت گرم اولاً.
دوماً؛ كجاي حكم فائزه اجرا شده! كجاي دنيا رو ديديد كه چنين حكمي براي كسي كه در جنايت و اختشاش دست داشته ببرند و اين كه با چنين فاصله زماني حكم رو اجرا كنند!
زنداني رفتن فائزه و بازگشت مهدي يك بازي سياسي است... تاريخ درج اين مطلب رو بخاطر بسپاريد...
اگر كسي ديگري جزء اين افراد بودند، اين‌گونه برخورد مي‌شد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۷ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
مجید دلبندم اون اغتشاشه نه اختشاش
بیدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۸ - ۰۴ مهر ۱۳۹۱
۶
۱۴
بسیجی ها به احترام حاج قاسم هرکدوم یه تار مو از محاسنتونو بکنید و این سردار عزیزو در وفای به عهدش یاری کنید هر کی موافقه یا علی
پاسخ
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
تو خوابی، بیدار نیستی...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۷ - ۰۴ مهر ۱۳۹۱
۴
۷
خجالت چيز خوبي است براي افرادبي شرم
پاسخ
دوست سعيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۹ - ۰۴ مهر ۱۳۹۱
۸
۱۰
ايول حاج سعيد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۱ - ۰۴ مهر ۱۳۹۱
۱۰
۱۰
حاج سعید دمت گرم
پاسخ
پورا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۲ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۴
۳
ریشه بجا باد اگر ریش فدا میشود
پاسخ
دیده بان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۶ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۲
۴
ریشه بجا باد اگر ریش زجا میرود
پاسخ
شمشيري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۳
۳
مطمئن باشيد اين هم يك بازي سياسي ديگر است كه از اين خانواده سياست زده در حال اجراست بماند تا زماني كه از اين زندان رفتن ها چه استفاده ها كه نشود !!!!
پاسخ
ناشناس
SWEDEN
۱۳:۴۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۲
۹
حیف که هاشمی ها خودشان ریش ندارند!!! چی می شد...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۹ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱
مهم ریشه است که اونا چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن دارن و شما وامثال.... ندارید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۱ - ۰۷ مهر ۱۳۹۱
۴
۲
این اقازاده ها رفتند زندان چون اقازاده های جدید اینطور خواستند . سعید جان ریشت را از ته نزن شاید برای اقازاده جدید لازمش داشته باشی تا برای انها گرو بگذاری. اقازاده های قبلی با حقوق چند میلیونی راضی بودند و اقازاده های جدید با اختلاس هزار ان میلیاردی هم راضی نیستند . بنابراین به کمک بیشتری نیاز دارند .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۷ - ۰۷ مهر ۱۳۹۱
۳
۲
یکی هم پیدا بشود برای زندان رفتن سعید مرتضوی ریش گرو بگذارد مردی هست ؟
پاسخ
جریان
UNITED STATES
۰۰:۲۸ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱
۰
۲
سلام انوقت که حاجی با توان استفاده از هواپیما یا لنکروز ۶ چراغ پرده دار فول اتومات مصادره شده جنگ نفتکش ها که رئیس ترابری سیما یا فرمانده مهراباد با ده ها نامه و ملاقات حتی ارزو اجاره برای سرویس داخلی اداره شان جلو دفتر رفیق دوست زنبیل میبستن اما حاجی ساده و بی ریا رنج سفر تا جبهه را با قطار دوران گروهبان دومی هیتلر بجان میخرید تا بین رزمندگان مرید وگمنام باشد در سرما و گرما. اگر اول جنگ چمران ها سد دشمن و عامل تربیت فرماندهان بودند .قاسمی با شعار اموزش سخت بین و جنگ اسان کن با رشادت خود جلودار و مانع هدر رفتن بسیار خونها شد . ما که جای خود دارد انهای که در طول جنگ سنگر میز را با میدان مین اشتباه گرفته بودند .زنده ماندنشان را در جهاد توفیق اجباری دوران قطنامه مدیون شاگردان کوچک مکتب حاجی هستند .این ۲۰ روز سابقه جبهه شان صدقه سر عکس گرفتن پشت سر شاگردان حاج سعید هاست انان که توریستی جبهه امدند و استخدام ها را کنترات برداشتن.برای فهم بیشتر رشادت و تربیت شاگردان بزرگی چون تقدیری ها و خیاط بصره ها رجوع کنید به کتاب بمو ج ۱ نشر سوره مهر چاپ ۷۹ .خاطرات حاجی از اطلاعات عملیات ل ۲۷ .بچه های خ پیروزی هر چه دارن از حاجی و پیکان و کو چه تقدیری است .بزرگترین منطقه تهران ۱۴ با ۲۲ ناحیه ۴ میلیون جمعیت در سال ۶۵ . پرچمداران پابرهنگان .یادمه ۴ ماه بعد قطع نامه جز اخرین وداع کنندگان دوکوهه بودم با ۲۲ سال سن بهمن ۶۸ بی پول با قرض رسیدم تهران . بعد چند روز از مادرم ۲۰۰ تومان گرفتم رفتم ارایشگاه به عزم تسویه ۱۴ ماه حقوق نگرفته اخر جنگ رسیدم پایگاه مالگ گفتن پول نداریم !رفتم نزد برادری ازدوستان قدیمی که سال ۶۰ هر وقت نیرو کم داشت حق بجانب میامد در منزل که بریم ضد میتینگ جلو دانشگاه .گفتم بی کارم میخوام لباس سبز بپوشم گفت با این ریش ماشین شده ؟!بی انصاف نگفت کجا بودی کی رسیدی چرا بی پولی ؟نپرسیدم از سال ۶۰ تا ۶۸ کجا بودی ؟نگفتم مادرزاد کم پول و کم ریشم الان بعد عمری ارایشگاه بودم .قید نظام را زدم خدا روزی رسانه. اقا رفت رئیس شد زن روی زن طلاق رو طلاق م غیاثی او شد لانه زنبور شهرک اکباتان از ریشه خشکید بچه هاش سبز جلبکی شدن و لیدر و وبلاگ دار و اشعری مزاج .حاج سعید باب شده مجری ها هم ریش میگذارن و بجای برنامه سازی برای خود نوشابه باز میکنن. فکر کنم میخوان از سلفی ها عقب نمانند . اخر همیشه نگاه ما انور ابه یا حقوق بشر یا حالا که مسابقه ۲ اتیشگی در جدید شریعت شده .خدا کنه بیداران اسلامی مصر نخورن به پاشوره ریا و تند روی چند سال بعد انگشت دفع حداکثری بدندان نگیرند.حاج سعید تو مختاری ریشت را بزنی اما مختار نیستی بتنهائی بار زدن ریشه بدخواهان را بدوش بکشی کمی تکلیف هم بر ما باقی بگذار. یا حق. جریان قناسه مقداد
پاسخ
ابله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۱ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱
۳
۴
نویسنده محترم با کمال احترام اولا شاذ درست است نه شاز ، ثانیا محتوای متن هم مانند انشایش غیر قابل درک است ، ثالثا کنایه رئیس دستگاه قضا به همان تندروی های حاج قاسم است که در متن تاییدش کردی و گرنه کسی چشم داشتی به ریش ایشان ندارد
پاسخ
شاگرد حاجی رسول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۸ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱
۲
۲
تا مطلب را خواندم یاد این جمله مارتین لوترکینگ افتادم: «به شما می گویم، اگر انسانی آنچه را نیابد که جان خویش بر آن ببازد، شایسته زیستن نیست». حاج سعید و امثال او خیلی وقت پیش آن چیز را یافتند و شایسته زیستن شدند!
حالا هم اگر فایزه زندان برود ـ زندان به آن معنی که لابد منظور حاج سعید است ـ ریش زدن که کاری ندارد.
دست مریزاد حاج رسول عزیز. نوشته ات کلی شارژمان کرد!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۶ - ۱۳ مهر ۱۳۹۱
۲
۱
مشكلات كشور ما خيلي بيشتر از اين شده كه بخواهيم در مورد ريش زدن يا نزدن وقت بگذاريم به فكر عام مردم باشيد كه گشنه اند و محتاج يكعدد نان...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها