أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۸۱۱۹۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۰۳ مهر ۱۳۹۱
کارگردان فیلم تحسین‌شده "ملکه" معتقد است اکران این فیلم سینمایی در سطح تهران و شهرستان می‌تواند موجب ایجاد وحدت فرهنگی میان دو نهاد سینمایی حوزه هنری و شورای صنفی اکران شود.
محمدعلی باشه آهنگر کارگردان سینمای دفاع مقدس ضمن بیان این مطلب، با اشاره به این نکته که هر دو نهاد سینمایی حوزه هنری و شورای صنفی نمایش بر اکران مناسب فیلم "ملکه" اتفاق نظر دارند به خبرنگار مهر، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده و قراردادی که با بنیاد سینمایی فارابی بسته شد قرار است اکران این فیلم از 8 آذرماه در تهران آغاز شود و براساس صحبتی که با حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی داشتم این شورا هم موافقت کرده است.

وی افزود: از سوی دیگر حوزه هنری هم اعلام کرده که برای اکران فیلم "ملکه" هیچ مشکلی ندارد و سینماهای متعلق به حوزه را برای نمایش این فیلم در اختیار قرار خواهند داد. به اعتقاد من اکران این فیلم سینمایی در سطح تهران و شهرستان موجب ایجاد وحدت فرهنگی میان دو نهاد سینمایی حوزه هنری و شورای صنفی نمایش می‌شود.

نتیجه تعامل با مدیران جشنواره فیلم مقاومت؛ "ملکه" به کرمان می‌‌رود

این کارگردان در ادامه صحبت‌های خود با اعلام این خبر که این فیلم در جشنواره فیلم مقاومت نیز نمایش داده می‌شود گفت: تردید برای نمایش این فیلم در ابتدا از سوی مدیران برگزاری این جشنواره وجود داشت و من هم اعلام کردم که اگر فکر می‌کنند نمایش این فیلم در جشنواره مشکل ساز می‌شود علاقه‌ای به نمایش این فیلم در کرمان ندارم. اما با تعامل و گفتگویی که بین من مدیران این جشنواره سینمایی انجام شد به این نتیجه رسیدیم که این فیلم در بخش بین‌الملل و سینمای ملی نمایش داده شود.

باشه آهنگر در پاسخ به این سئوال که مشکل این فیلم برای حضور در جشنواره چه بوده‌است که گمان می‌کردید نمایش آن مسئله‌ساز می‌شود گفت: حاشیه‌های بسیاری از اکران اولیه این فیلم در جشنواره فیلم فجر به وجود آمد که این حاشیه‌ها بیش از هر عنوانی به محتوای اثر بر می‌گشت.

وی در ادامه افزود: نکته قابل توجه این است که هیچ حاشیه و حرف و حدیثی درباره ضعیف بودن فیلم نیست و اغلب معتقدند این فیلم قابلیت‌هایی بالاتر از استانداردهای سینمای ایران در ژانر دفاع مقدس دارد. بنابراین به هرآنجه سئوال درباره این فیلم است در متن اثر پاسخ داده شده است.

کارگردان فیلم سینمایی "بیداری رویاها" در پاسخ به شنیده‌ها مبنی‌برعدم صدور حواله برای اکران این فیلم در سینما آزادی توسط شورای صنفی نمایش گفت: درباره صحت این خبر هیچ اطلاعی ندارم و آخرین اخبار من مربوط به گفتگویی است که با حبیب کاوش داشته‌ام که ایشان در صحبت‌های خود به کرات متذکر شد که "ملکه" مشکلی ندارد و قراراست طبق تاریخ مقرر در 8 آذر ماه به مناسبت هفته بسیج در گروه سینما آزادی اکران شود.

"ملکه" بچه‌ای است که به خدا سپرده‌ام

وی در ادامه متذکر شد: فیلم "ملکه" مانند بچه‌ای است که به خدا سپردمش و به معنای واقعی سال پنجم است که من درگیر این فیلم هستم، فیلمی که براساس مستندهای موجود ساخته شده و مطمئنم که در آینده به‌عنوان سندی محکم از دوران هشت سال دفاع مقدس از آن یاد خواهد شد.

کارگردان فیلم سینمایی "فرزند خاک" در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به آغاز اکران این فیلم در تبریز و در اختیار قرار دادن عواید فروش این فیلم در مناطق زلزله‌زده گفت: نمایش این فیلم در مناطق زلزله‌زده بستگی به محل‌هایی دارد که امکان نمایش وجود داشته باشد. همچنین دوسینما در تبریز به شکل همت عالی برگزار خواهد شد و باشگاه تراکتورسازی تبریزهم قرار است بلیت‌های نیم بها را به هواداران خود بدهد این فیلم از تاریخ 29 شهریور ماه اکران خود را آغاز کرده است.

باشه‌آهنگر در پایان افزود: امیدورام فیلم سینمایی "ملکه" آنگونه که شایسته است در اکران عمومی دیده شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها