يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۸۱۷۹۲
زمان انتشار: ۱۸:۳۰     ۰۵ مهر ۱۳۹۱
در حاشيه واكنش هاشمي رفسنجاني به بازداشت آقازاده فراري
اكبر هاشمي رفسنجاني در واكنش به دستگيري مهدي هاشمي گفته است كه فرزندان او فرقي با بچه‌هاي مردم نداشته و بايد بدون تبعيض با آنها برخورد شود، حال آنكه مرور سابقه فعاليتهاي مهدي هاشمي چند پرده از اين وجوه تشابه را برملا مي‌كند.

به گزارش رجانيوز يكي از حاشيه‌هاي جالب بازداشت مهدي هاشمي كه همه منتظر آن بودند (و البته هنوز هم هستند!) واكنش پدر او به اين اتفاقا است. البته در همين چند روز نيمچه واكنش از قول محسن هاشمي منتشر شده است. آنجا كه ئي از قول پدر مي گويد: «ایشان می‌گویند، بچه‌های من مثل بچه‌های بقیه افراد هستند و فرقی بین بچه های من با بچه مردم نیست. نظر ایشان این است که نباید تبعیضی صورت بگیرد و باید بدون تبعیض با فرزندان ایشان برخورد شود.»

اين ادعا كه از سوي بزرگترين پسر هاشمي رفسنجاني منتشر شده است با نگاهي به سوابق مهدي هاشمي شديدا تاييد مي‌گردد تا آنجا كه بر همگان ثابت مي‌شود كه هيچ فرقي بين «بچه آقاي هاشمي» با «بچه‌هاي مردم» وجود نداشته است.

شباهت اول: اخذ دكترا با كارشناسي ارشد معادل!

مدرك تحصيلي اين آقازاده يكي از نشانه هاي برابري و فرق نداشتن او با بقيه مردم است! مهدي هاشمي در حالي در مكاتباتش، خود را دكتر مهدي هاشمي معرفي مي‌كرده است كه مدرک کارشناسی ارشدش "مدرک معادل" بوده و آن را پس از گذراندن یک دوره آموزشی بین دانشگاه صنعتی شریف و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور اخذ كرده است آنهم در شرايطي كه خود رئیس سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور يعني يكي از طرفهاي اين قرارداد بوده است!

 


 

نکته قابل توجه اینکه وی پس از اخذ این مدرک کارشناسی ارشد معادل، مدرک دکتری خود را نيز از دانشگاه آزاد اخذ کرده است. در پرونده اي كه به شماره 115920 و به شماره داوطلبي 100006 دانشگاه آزاد براي دوره دكتراي او تشكيل شده وي با استفاده از سهميه رزمندگان در آزمون شركت كرده و علي رغم صراحت در مردود شدن از نظر علمي، براي پذيرش در رشته دكتراي مهندسي انرژي دعوت به مصاحبه مي شود! اما اين همه شباهت‌هاي اين آقازاده با بچه‌هاي مردم نيست.

شباهت دوم: 21 ماه و 22 روز كسر خدمت!

دريافت كارت پايان خدمت مهدي هاشمي نيز عجيب و يگانه است. با آن كه آقاي اكبر هاشمي رفسنجاني بارها از حضور مهدي هاشمي در جبهه ها و مجروحيت او سخن گفته، اما وي صرفاً از مورخ 14/05/1365 الي 14/07/1365 و نيز 10/08/1365 الي 18/11/1365 كلاً 5 ماه در جبهه حضور داشته است. با اين حال براي مهدي هاشمي كارت پايان خدمتي صادر شده كه در توضيحات صدور اين كارت كه عكس آن با لباس شخصي است! دوران خدمت نامبرده از تاريخ 04/10/1366 تا 12/12/1366 درج گرديده و آمده است: نامبرده 21 ماه و 22 روز گواهي كسر خدمت دارد!

شباهت سوم: كشتي تفريحي شخصي براي مديرعامل 24 ساله

درحالي كه بيكاري فارغ التحصيلان دانشگاهي يكي از دغدغه‌هاي خانواده‌ها است مهدي هاشمي مانند «بچه‌هاي مردم» توانسته است در سن 24 سالگي رييس هيئت مديره و مديرعامل شركت مهندسي و ياخت تاسيسات دريايي ايران شود!

او در اين زمان يعني سال 72 در نامه‌اي به فرماندهي منطقه هوايي مهرآباد درخواست تحويل گرفتن شناوري را جهت ترخيص داشته است كه متعلق به وي بوده و نامبرده نماينده خود را براي تحويل گرفتن اين شناور مجلل معرفي مي كند. مهدي هاشمي در نامه مذكور تاكيد دارد كه اين شناور متعلق به شخص اوست.

مديرعاملي و رياست بر يك شركت بزرگ ملي و داشتن يك كشتي مجلل تفريحي يكي ديگر از وجه تشابهات اين آقازاده با «بچه‌هاي مردم» است! 

 



 

شباهت چهارم: پرداخت هزينه آرايشگاه و گوسفند نذري از بيت المال!

اما اين آقازاده چنان وجوه تشابه خود و مردم عادي را زياد مي دانسته كه اصولا فرقي بين جيب خود و مردم قائل نبوده است. براي مثال او در زماني كه رييس دفتر هيئت امناي دانشگاه آزاد بوده است چنين هزينه‌هايي را از حساب دانشگاه آزاد پرداخت كرده است:

«موبايل‌هاي شخصي خود و همسرش فرشته هاشمي، تلفن منزل،‌آرايشگر شخصي، معلم خصوصي همسر وي، گوسفند نذري عيد قربان، ويزاي خانوادگي دبي، قبض برق منزل، خريد از فروشگاه فرودگاه مهرآباد و حضور خانواده وي در كافي شاپ فرودگاه، بيمه نامه خودروي همسر مهدي هاشمي، هزينه‌هاي تميز كردن شيشه‌هاي منزل مهدي هاشمي و...»

واقعا اگر كسي خودش را جزئي از مردم عادي نداند چطور ميتواند چنين هزينه‌هاي شخصي را از جيب مردم پرداخت كند؟!

شباهت پنجم: مردم‌داري حضرت آقازاده!

اما همه مي‌دانند كه مردم ايران به مردم داري معروف هستند. طبيعتا مهدي هاشمي هم كه با بچه مردم فرقي ندارد طبيعتا اين خصلت را داراست. او در اين راه و البته با عنايت به آنچه در بند قبل گفته شد، وقتي در پستي قرار مي گرفته است اقدام به نان رساني مي نموده و به هيچ اهل تك خوري نبوده است. براي مثال او در زمان مسئوليت در دانشگاه آزاد اقدام به عقد قراردادهاي صوري با چهره‌هاي سياسي كرده است. مانند قرارداد مشاوره كه با آقاي محمد عطريانفر از تاريخ 13 آذر سال 87 تا 12 آذر سال 88 بسته شده و از اين راه ماهيانه 800 هزار تومان به اين فرد پرداخت مي‌شده است.

شباهت ششم: سود روزانه 250 هزار دلاري با پسر صدام!

اما مردم ايران علاوه بر مردم داري، به دشمني و عناد با ديكتار معدوم عراق كه خون صدها هزار ايراني را به گردن دارد نيز معروف هستند. مهدي هاشمي از اين نظر نيز با مردم عادي شبيه است. او علاوه بر رفاقت با پسران ديكتاتور معدوم ليبي،‌معمر قذافي، با پسران صدام نيز ارتباط داشته است تا آنجا كه یکی از روزنامه های خارجی سالها قبل گزارشی را منتشر کرد که براساس آن مهدی هاشمی و فرزندان دیکتاتور معدوم عراق، صدام به شراکت در تجارت می پرداختند. گفتنی است بعد از سالها هنوز مهدی هاشمی هیچ واکنشی نسبت به این گزارش نداشته است.


 

شباهت هفتم: دسترسي و نگهداري به اسناد به كلي سري!

اما يكي از وجوه تشابه مهدي هاشمي با مردم عادي فعاليت او در  زمان انتخابات سال 88 است كه البته گفته‌هاي زيادي در اين رابطه منتشر شده است. مانند دسترسي او به اسناد محرمانه، به كلي سري و فوق محرمانه از نهادهايي چون وزارت اطلاعات، ستاد كل نيروهاي مسلح، قوه قضاييه و... كه در  دفتر هيئت امناي دانشگاه آزاد نگهداري مي شده است و با دستگيري براتعلي سرلك، رييس دفتر مهدي هاشمي، نكات زيادي پيرامون اين اسناد افشا شده است.

يك روز پس از انتخابات رياست جمهوري دهم، مهدي هاشمي به سرلك دستور داده بود تا با خارج كردن اين اسناد آنها را نابود كند كه البته بخشي از آنها بازيابي شده است.

شباهت نهم، دهم، يازدهم و...: دقيقا مثل بچه مردم!

درباره وجوه اين تشابه حالاحالاها مي توان صحبت كرد كه البته مراجعه به بخشي از اعترافات مجرمان انتخابات سال 88 ميتواند  بخشي از اين وجوه را تبيين كند. اما در پايان بد نيست با مرور بر برخي  سمت‌هايي كه اين آقازاده داشته است بخشي از اين وجود باز شود:

1.    مديرعامل شركت بهينه سازي مصرف سوخت

2.    رييس هيئت مديره و مديرعامل شركت ساخت تجهيزات دريايي

3.    عضو اصلي هيئت مديره شركت سنجش از دور

4.    مديرعامل شركت مهندسي و توسعه نفت

5.    سهامدار شركتهاي نورد فولاد خراسان و مجتمع فولاد خراسان

6.    عضو هيئت مديره مجتمع كشتي سازي خليج فارس

7.    و...

اينها تنها گوشه‌اي از تشابهات «بچه آقاي هاشمي» با «بچه‌هاي مردم» بود. باقي‌اش مانند قضيه استات اويل، كرسنت، ارتباط با سفارت عربستان، اختلاس بيش از ده ميلياردي از سازمان بهينه سازي مصرف سوخت در سال 82 تا 84،  اختلاس 52 ميليوني از شركت مهندسي ساخت تاسيسات دريايي به گزارش سازمان بازرسي، سايت جمهوريت و... بماند.

حكم ماموريت مهدي هاشمي به واحد آكسفورد دانشگاه آزاد با حق ماموريت ماهیانه 2530 پوند شباهت ديگر او به مردم عادي را نشان مي دهد
 

دستخط مهدي هاشمي حاوي بخشي از برنامه‌هاي او درباره آشوب در انتخابات 88

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۶ - ۰۵ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
خطش هم درست مثل خط دکترهاست.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۴ - ۰۵ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
خوب این موارد کم وبیش برای خانواده همه ی مسئولین در کشور وجود دارد . حالا یکی کمتر یکی بیشتر . خدا وکیلی غیر از اینه. وجدان داشته باشید و عادلانه جواب دهید.
پاسخ
سی سی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۷ - ۰۵ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
واقعا مثل بچه های مردمه...!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۳ - ۰۵ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
مشگل از بچه های مردمه که به ایشون شباهت ندارند و گرنه ایشون شخصا خودشون خیلی به مردم شباهت دارند
پاسخ
مافیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۹ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
چه دست خط خوبی هم داره
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
استاد محترم بعد از سی و اندی سال از پیروزی انقلاب باز شاهد هزاران طلحه و زبیر در این مملکت هستیم و باید گفت تاسف تاسف
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۶ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
ایشالا که مال و حق این مردم بیچاره چرک و خون بشه از گلوشون بزنه بیرون..
اون دنیارو میخوان چیکارکنن؟اونجام آقازادن؟
پاسخ
كاتب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۲ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
دستخط نحس اين آقاي به اصطلاح دكتر چقدر ....
پاسخ
علي نظر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۳ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
تازمانيكه دمكراسي برقرار نگردد همين است
شخصي كه اين اطلاعات را داده فكر ميكني سالم است دزدي است كه سهمش نرسيده دمكراسي فقط دزدان را كنار ميزند
پاسخ
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۷ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
مطمئنا ايشان همين است كه مي فرماييد، اما لطفا رو كنيد بقيه مدارك ديگران را... البته بارها گفته ام و هيچ وقت هم منتشر نشده و آن اينست: دزد كه به دزد بيفتد مال دزدي رو شود!! تاريخ خواهد نوشت كه ما چه بر سرمان آمده. ميدانم منتشر نميكنيد ولي حداقل خودتان كه مي خوانيد بدانيد مردم بيدارتر از اين افشاگري ها هستند اما تو مپندار كه خاموشي من هست برهان فراموشي من...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۷ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
همشون همینن
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها