کد خبر: ۸۲۰۹
زمان انتشار: ۱۶:۲۵     ۲۸ دی ۱۳۸۹

فرهنگستان علوم اسلامی قم همزمان با دهمین سالگرد ارتحال استاد فقید سید منیرالدین حسینی الهاشمی(ره) (بنیانگذار فرهنگستان علوم اسلامی قم) با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه تهران و جمعی از اندیشمندان و صاحب نظران ایران اسلامی با هدف بررسی چیستی، چرایی و چگونگی تحول در علوم انسانی اقدام به برگزاری همایشی با همین عنوان نموده است. این همایش در اردیبهشت ماه 1390 در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار خواهد گردید.

به گزارش رجانیوز،«بررسی ضرورت های تحول در علوم انسانی»، «بررسی تعاریف گوناگون از تحول در علوم انسانی»، «بررسی راهکارها و راهبردهای تحول در علوم انسانی»، «بررسی دیدگاه‌های اندیشمندان تحول‌خواه در عرصه علوم انسانی با رویکرد جریان‌شناسانه» و «بازخوانی علمی اندیشه‌های سید منیرالدین حسینی(ره) و فرهنگستان علوم اسلامی قم در موضوع تحول» از جمله اهداف این همایش ذکر گردیده است.

این همایش در سه محور برگزار می‌گردد. محورهای این همایش عبارتند از: «محتوای تحول در علوم انسانی»، «برنامه تحول در علوم انسانی» و «سازمان و مدیریت تحول در علوم انسانی».

آقایان: آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی، دکتر رضا داوری اردکانی، دکتر مسعود درخشان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید پارسانیا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر علیرضا اعرافی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی‌اکبر رشاد، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدتقی سبحانی، استاد حسن رحیم‌پور ازغدی، دکتر سعید زیباکلام، دکتر حسین کچوئیان، دکتر سعید زاهد زاهدانی، دکتر ابراهیم فیاض، دکتر موسی نجفی، دکتر حسین نجابت، دکتر سید جعفر مرعشی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی مصباح یزدی، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند، حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی رضایی، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی حسینی اعضای هیئت علمی این همایش را تشکیل می دهند. همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری (ریاست فرهنگستان علوم اسلامی قم) دبیر علمی این همایش و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد رهدار دبیر اجرایی این همایش می‌باشند.

علاقه مندان برای اطلاع بیشتر از این همایش و ارسال چکیده و اصل مقالات، می توانند به پایگاه www.foeac.ir مراجعه نمایند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۰۱ اسفند ۱۳۸۹
۰
۰
نقل از : سیاست پرداز
پیام استاد امرائی به همایش تحول در علوم انسانی

تحول در علوم انساني


واژه شناسي "تحول" و زیر ساخت فنی ـ فلسفی موضوع

بنا بر ذاتي بودن تفكر فلسفي در آفرينش انديشه ي انسانی و نیز سيستمي بودن آن ،كلمه ي "تحول" پاسخگوی زیرساخت فنی و فلسفی موضوع نیست.
کلمه "تحول" و این همایش از سه جهت ایراد اساسی دارد :
1-فنی
2-فلسفی
3-منطقی
با عنایت به روند تولید یک دانش انسانی ، به کار بردن لفظ تحول ، یک خواسته ی متناقض محسوب می شود که در مدار "دور" سیر می کند.
یک دانش انسانی به علت امتناع ذاتی در شکل بنیادی خود قابل تحول نیست.
آنچه تناسب دارد تولید و آفرینش است.

تذکر اساسی :
آنچه در فراخوان با عنوان محور های موضوع ارائه شده است با چهارچوب های منطقی و ابتدایی همخوانی ندارد.
؟







پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۰ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
قاعده امتناع ذاتی به زیان ساده:

("قاعده امتناع ذاتی" در علوم انسانی به زبان ساده می گوید که تحول یک دانش تدوین شده ی انسانی، در یک جامعه ی غیر بومی( به دلیل سیستمی بودن دانش های علوم انسانی) محال است بنابر این در یک مکتب که آن دانش وجود بومی ندارد ،آنچه سنخیت دارد، فقط تولید و آفرینش است).


قاعده امتناع ذاتی متعلق است به استاد امرائی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها