أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۸۲۱۶۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۰۸ مهر ۱۳۹۱

رجانیوز -در روزهای گذشته و پس از سخنان دکتر احمدی نژاد در نیویورک مبنی بر آمادگی برای مذاکره مستقیم با امریکا، بار دیگر موضوع مذاکره با امریکا، در افکار عمومی بازتاب یافت. در این راستا رجانیوز اقدام به انتشار یک سند تاریخی پیرامون مذارکات مستقیم ایران و امریکا در سال 1367 و در روزهای پایانی دفاع مقدس می کند. در سال 1367 و پس از فروکش کردن جنجال های ماجرای ایران گیت (سفر مک فارلین به تهران) معاونت خارجی وزارت اطلاعات اقدام به اجرای طرحی با عنوان طرح بازی با امریکا نمود. در این طرح که در سطح سران سه قوه مطرح و تصویب شد و حتی نخست وزیر وقت از آن اطلاع نداشت، برخی ارتباطات مستقیم با امریکا برای فریب این کشور در دستور کار قرار گرفت. میرحسین موسوی نخست وزیر وقت چند ماه بعد در متن اصلی استعفا نامه اش ، عدم اطلاعش از این طرح را یکی از دلایل استعفا برشمرده بود. موسوی نوشته بود: آقای لاریجانی در جایی می گوید از پنج کانال با آمریکا تماس گرفته می شود و بنده بعنوان رئیس هیئت وزیران از این کانالها اطلاعی ندارم.

به هر روی در تاریخ 26 خرداد 1367، آقای ری شهری وزیر اطلاعات در نامه ای خطاب به امام خمینی ، پس از عرض سلام می نویسد:

گزارش پیوست خلاصه اقدامات اطلاعاتی که با تصویب سران قوا تحت عنوان بازی با امریکا از باب الحرب الخدعه توسط وزارت اطلاعات انجام گرفته است با عنایت به اهمیت موضوع لازم دیدم که حضرتعالی از ابتدا در جریان جزییات ماجرا باشد تا اگر نظر یا رهنمود خاصی دارید، اینجانب را ارشاد نمایید.

در پاسخ به این نامه حجت الاسلام و المسلیمن سید احمد خمینی در تاریخ 30 خرداد 1367 می نویسد:

باسمه تعالی

جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای ری شهری

وزیرمحترم اطلاعات

حضرت امام فرمودند در جریان فریب امریکا چند مساله باید کاملا روشن گردد.

1- باید همیشه در دل همه دست اندرکاران به خصوص شما که مسئولیت این فری را بر عهده گرفته اید بغضو کینه امریکا محفوظ باشد.(این مساله مهمی است) چرا که آنها و سایر ابرقدرت ها  و قدرت ها به تنها چیزی که فکر می کنند نابودی اسلام و قرآن و انقلاب اسلامی است.

2- توجه کنید که آنها در زمینه های مختلف دارای سابقه می باشند، یک مرتبه کار به جایی نرسد که متوجه شوید به جای این که شما می خواهید آن ها را فریب دهید، آنها شما را فریب داده اند.

3- به صورتی حرکت کنید که در هر لحظه که تصمیم داشتید توان بازگو کردن مساله را صادقانه برای مردم داشته باشید.

4- کسانی را که دنبال این گونه ماموریت ها می فرستید ، دارای ظرفیت لازم باشند که خدای نکرده عکس آنچه را که می خواهید ، حاصل نگردد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۲ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱
۰
۱
سايت 598، ارزش پول ملي ما به شدت پايين آمده است. براي گسترش اسلام؛ صلح حديبه لازم بود.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها