کد خبر: ۸۳۰۳۰
زمان انتشار: ۱۲:۳۴     ۱۱ مهر ۱۳۹۱
یک پایگاه تحلیلی آمریکایی می‌نویسد: گیتس گفته است که به عقیده او، جمعیت جهان باید با استفاده از روش‌‌‌‌‌‌های محدودکننده زاد و ولد کنترل شود.
فارس، پایگاه تحلیلی «نچرال نیوز» در مقاله‌ای به قلم «اتان ای.هاف» با عنوان « بیل گیتس، مونسانتو و اصلاح نژاد انسانی: چگونگی تلاش یکی از ثروتمندترین مردان جهان برای تسلط بر کشاورزی جهان» می‌نویسد: وقتی فاش شد که «بنیاد بیل و ملیندا گیتس»، موسسه خیریه تاسیس شده توسط بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت، در سال ۲۰۱۰، ۵۰۰ هزار سهم در شرکت آمریکایی «مونسانتو» به ارزش بیش از ۲۳ میلیون دلار خریداری کرده است، کاملا روشن شد که این موسسه به ظاهر خیریه و بشر دوستانه در پی نیل به اهدافی غیر از ریشه کن کردن بیماری‌‌‌‌‌‌ها و تامین غذا برای مردم فقیر دنیاست. معلوم شد که میراث خانواده گیتس مدت هاست که در جهت تسلط بر نظام‌‌‌‌‌‌های جهانی و کنترل آنها تلاش می‌‌‌‌‌‌کند؛ تسلط بر عرصه‌‌‌‌‌‌های فناوری، پزشکی و حالا کشاورزی.

* خانواده گیتس به دنبال «جامعه اصلاح نژاد انسان آمریکا»

در حال حاضر، بنیاد گیتس، "تراست خانواده گیتس" که معاف از مالیات نیز هست، به اسم بشر دوستی میلیاردها دلار خرج می‌کند تا بازار جهانی غذا را منحصرا در اختیار خود بگیرد و با بذرها و محصولات اصلاح شده بر آن مسلط شود. و با توجه به سابقه فعالیت‌‌‌‌‌‌های خانواده گیتس در عرصه بین المللی، به نظر می‌‌‌‌‌‌رسد که هدف آنها فقط در دست گرفتن بازار جهانی غذا نباشد بلکه یکی از اهداف اصلی آنها طی این روند کاهش جمعیت جهان است.

«ویلیام اچ گیتس»، پدر بیل گیتس، مدت‌‌‌‌‌‌های طولانی در گروهی موسوم به «پدر و مادری برنامه ریزی شده» فعالیت داشت که سازمانی برخاسته از «جامعه اصلاح نژاد انسان آمریکا» است.

در سال ۲۰۰۳، «بیل مویرز» خبرنگار کهنه کار شبکه PBS، با بیل گیتس مصاحبه‌ای ترتیب داد و او در این مصاحبه تصدیق کرد که پدرش رئیس «پدر و مادری برنامه ریزی شده» بوده است و این موسسه بنا بر این مفهوم تاسیس شده که اکثر انسان‌‌‌‌‌‌ها «تولید مثل کنندگان بی‌‌‌‌‌‌فکر» هستند و «آدم‌‌‌‌‌‌هایی که مثل علف هرز هستند» باید از ریشه کنده شوند.

طی این مصاحبه گیتس همچنین تصدیق کرد که سال‌‌‌‌‌‌هاست که خانواده او در زمینه مسائل مربوط به باروری به طور بسیار گسترده فعالیت می‌‌‌‌‌‌کنند و به عقیده خودش نیز اشاره کرد و گفت که از طرفداران «توماس رابرت مالتوس» بوده که عقیده داشته جمعیت جهان باید با استفاده از روش‌‌‌‌‌‌های محدودکننده زاد و ولد کنترل شود.


* گیتس از طریق بذرهای اصلاح شده به دنبال کاهش جمعیت جهان است

گیتس ادعا می‌‌‌‌‌‌کند که حالا طرز فکرش عوض شده و دیدگاه دیگری دارد ولی به نظر می‌‌‌‌‌‌رسد رویکردی که او در موسسه‌‌‌‌‌‌اش پیش گرفته همان الگوی مالتوس است با این تفاوت که قدری تعدیل شده و بسیار محتاطانه تر و با استفاده از واکسن‌ها و ارگانیسم‌هایی که از لحاظ ژنتیکی دستکاری شده‌‌‌‌‌‌اند (GMOs) در صدد کاهش جمعیت جهان است.

بنیاد گیتس برای تغییر سیستم کشاورزی در آسیا و آفریقا و استفاده آنها از دانه‌‌‌‌‌‌های اصلاح شده ژنتیکی به طور گسترده ای سرمایه گذاری کرده است.

همکاری و ارتباط ویلیام گیتس با «پدر و مادری برنامه ریزی شده» و نفوذ مستمر او بر عرصه «سلامت باروری و جمعیت» کاملا واضح است چرا که او یکی از روسای «بنیاد بیل و ملیندا گیتس» است.

ویلیام گیتس که سالهاست برای اصلاح نژاد انسان فعالیت می‌‌‌‌‌‌کند، «دیدگاه و مسیر استراتژیک» فعالیت‌‌‌‌‌‌های بنیاد گیتس را تعیین و هدایت می‌‌‌‌‌‌کند. در حال حاضر این بنیاد قویا در «اتحاد برای انقلاب سبز در آفریقا» (AGRA) سرمایه گذاری کرده و با تامین منابع مالی آن می‌‌‌‌‌‌کوشد آفریقایی‌‌‌‌‌‌ها را وادار کند از دانه‌‌‌‌‌‌های اصلاح شده ژنتیکی به جای دانه‌‌‌‌‌‌های سنتی استفاده کنند.


* دلارهای بلاعوض گیتس برای ترویج بذرهای اصلا شده در آفریقا

بنیاد گیتس حداقل ۵/۲۶۴ میلیون دلار به صورت بلاعوض به «اتحاد برای انقلاب سبز در آفریقا» کمک کرده است. همچنین این بنیاد در سال ۲۰۰۶ دکتر «رابرت هورش» را استخدام کرد. او از مسئولان اجرایی سابق شرکت «مونسانتو» است که ۲۵ سال در آن فعالیت داشته و سم علف کش موسوم به راندآپ از تولیدات اوست. تحقیقات نشان داده اند که «راندآپ» برای انسان بسیار خطرناک است و میزان تولد نوزادان ناقص الخلقه در روستاهایی که از این علف کش در زمین‌‌‌‌‌‌های کشاورزی آنها استفاده شده، بسیار بالاست.

بنا به گزارشی که در سال ۲۰۱۰ توسط La Via Campesina منتشر شد، ۷۰ درصد از زمین داران در کنیا مستقیما با شرکت «مونسانتو» کار می‌‌‌‌‌‌کنند و بنیاد گیتس، قریب به ۸۰ درصد از سرمایه گذاری‌‌‌‌‌‌های خود را به بخش بیوتکنولوژی اختصاص داده است.

مطابق همین گزارش، بنیاد گیتس در آوریل سال ۲۰۱۰، ۸۸۰ میلیون دلار به تاسیس نهاد «برنامه کشاورزی جهانی و امنیت غذایی» موسوم به GAFSP کمک کرد.

*‌ بنیاد گیتس در تلاش است با غذا بر جهان حکمرانی کند

نهاد «برنامه کشاورزی جهانی و امنیت غذایی» یکی از حامیان قدرتمند ترویج دانه‌‌‌‌‌‌های اصلاح شده ژنتیکی است. البته این نهاد در سال ۲۰۱۰، به کشور زلزله زده هائیتی ۳۵ میلیون دلار «کمک» کرد تا آنها از دانه‌‌‌‌‌‌های اصلاح شده ژنتیکی و فناوری‌‌‌‌‌‌ها و سیستم‌‌‌‌‌‌های کشاورزی مربوط به آنها استفاده کنند!

در سال ۲۰۰۳، بنیاد گیتس ۲۵ میلیون دلار در «تحقیقات اصلاح ژنتیکی در جهت تولید دانه‌‌‌‌‌‌های غنی شده با ویتامین و پروتئین برای مردم فقیر دنیا» سرمایه گذاری کرد؛ حرکتی که بسیاری از بنیادهای خیریه بین المللی و گروه‌‌‌‌‌‌های کشاورزان به شدت با آن مخالف بودند.

در سال ۲۰۰۸ نیز بنیاد گیتس مبلغ ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار برای تحقیقات راجع به گندم اصلاح شده به دانشگاه «کورنل» اعطا کرد که محصول اصلاح شده بعدی شرکت «مونسانتو» است. ارتباطات بنیاد گیتس با شرکت «مونسانتو» و به طور کلی شرکت‌‌‌‌‌‌های کشاورزی، از هر نظر ثابت می‌‌‌‌‌‌کند که برنامه واقعی بنیاد این است که یک نظام انحصاری ایجاد کند و در قالب آن تمامی عرصه‌‌‌‌‌‌های زندگی بشر را تحت سلطه و کنترل خود درآورد. واکسن‌‌‌‌‌‌ها، داروها، دانه‌‌‌‌‌‌ها و مواد غذایی اصلاح شده، سیاست‌‌‌‌‌‌های کنترل جمعیت، اختلال در آب و هوا، گرم شدن زمین و موارد بسیار دیگری ابزارها و روش‌‌‌‌‌‌های گوناگونی هستند که بنیاد گیتس توسط آنها و با تظاهر به تلاش برای نجات و بهبود وضعیت دنیا و مردم، در جهت تسلط و کنترل جهان گام‌‌‌‌‌‌های بلندی برمیدارد.

* بذرهای اصلاح شده با تخریب سیستم‌‌‌‌‌‌های کشاورزی سنتی و بومی، مردم را از قبل فقیرتر کرده است

گیتس و شرکایش به جای حمایت از حاکمیت غذا و پرداختن به مسائل سیاسی و اقتصادی‌‌‌‌‌‌ای که موجب ایجاد فقر می‌‌‌‌‌‌شوند، از کشاورزی کنترل شده و محصولات غذایی و دارویی‌‌‌‌‌‌ای حمایت می‌‌‌‌‌‌کنند که توسط شرکت‌‌‌‌‌‌های بزرگ تولید می‌‌‌‌‌‌شوند و تنها حاصلی که دارند این است که فقیرترین و محروم‌‌‌‌‌‌ترین مردمان جهان را بیش از قبل به بردگی می‌‌‌‌‌‌کشانند. کاملا مشخص است که بذرهای اصلاح شده با تخریب سیستم‌‌‌‌‌‌های کشاورزی سنتی و بومی، مردمان فقیر مانند مردم هندوستان را از قبل فقیرتر کرده است.

ممکن است بعضی‌‌‌‌‌‌ها معتقد باشند که اقدامات و تلاش‌‌‌‌‌‌های گیتس فقط برای پول درآوردن است و شاید به نظر عده دیگری او طالب قدرت و سلطه است و شاید هم انگیزه او ترکیبی از هر دوی اینها باشد چرا که گیتس هنوز هم مشغول گسترش سرمایه گذاری‌‌‌‌‌‌هایش است؛ هم در شرکت مونسانتو سهام می‌‌‌‌‌‌خرد و در عین حال برای رشد و توسعه این شرکت نیز سرمایه گذاری می-کند.

در هر حال انگیزه او هرچه که باشد، نمی‌‌‌‌‌‌توان منکر شد که موفقیت شرکت مونسانتو در ترویج دانه‌‌‌‌‌‌های اصلاح شده در سراسر جهان مستقیما منافع گیتس را تحت تاثیر قرار می‌‌‌‌‌‌دهد و از آنجایی که گیتس از طریق فعالیت‌‌‌‌‌‌های «انسان دوستانه»!! خود علنا در حال تسهیل رشد و گسترش مونسانتو به بازارهای جدید است، واضح است که خانواده گیتس و مونسانتو منافع و اهداف مشترک دارند.



* بنیاد گیتس مانند اسب تروا عمل می‌‌‌‌‌‌کند

«سیلوایا ریبیرو» در سال ۲۰۱۰ در روزنامه La Jornada چاپ مکزیکوسیتی اینطور نوشت: «شاید بیل گیتس بخواهد ثابت کند که بنیاد او ربطی به کسب و کارش ندارد ولی مسئله درست برعکس است: بیشتر بذل و بخشش‌‌‌‌‌‌های او به نفع سرمایه گذاری‌‌‌‌‌‌های تجاری خودش است و در واقع هیچ «بذل و بخشش» خیرخواهانه‌‌‌‌‌‌ای در کار نیست. در واقع او به جای اینکه به دولت مالیات بدهد، دارایی‌‌‌‌‌‌اش را در جایی سرمایه گذاری می‌‌‌‌‌‌کند که از لحاظ اقتصادی به نفعش تمام شود که یکی از این کارها تبلیغات پرهیاهویی است که برای انگیزه‌‌‌‌‌‌ها و نیت‌‌‌‌‌‌های به اصلاح خیرخواهانه‌‌‌‌‌‌اش راه میندازد.»

بذل و بخشش‌‌‌‌‌‌های «خیرخواهانه» بنیاد گیتس یا برای تامین منابع مالی لازم برای پروژه‌‌‌‌‌‌های مخرب مهندسی زمین است یا برای فراهم آوردن بودجه مورد نیاز برای جایگزین کردن تولیدات دارویی پیشرفته و انحصاری گران قیمت به جای داروهای طبیعی در فقیرترین مناطق جهان. همچنین گیتس در تلاش است تا کشاورزی روستایی را در سراسر جهان از بین ببرد و این کار را عمدتا از طریق سازمان «اتحاد برای انقلاب سبز در آفریقا» انجام می‌‌‌‌‌‌دهد. بنیاد گیتس مانند اسب تروا عمل می‌‌‌‌‌‌کند که بذرهای سنتی را از چنگ کشاورزان فقیر آفریقایی درمیاورد و در مقابل بذرهای تولیدی شرکت‌‌‌‌‌‌های خود را به آنها قالب می‌‌‌‌‌‌کند؛ بذرهایی که پس از مدتی جای خود را به بذرهای اصلاح شده می‌‌‌‌‌‌دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها