أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۸۳۱۶۸
زمان انتشار: ۰۰:۱۷     ۱۲ مهر ۱۳۹۱

امير عابديني در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: سه بازي پشت سر هم است كه نتيجه را به داورها واگذار مي‌كنيم. در بازي با راه آهن در دقيقه 94 يك پنالتي مشكوك براي حريف گرفتند و در بازي با صبا دو پنالتي روي ابراهيمي شد كه داور نگرفت كه خدا را شكر كارشناس داوري تلويزيون يكي از آنها را تاييد كرد. در بازي ديروز (دوشنبه) هم كه پنالتي ما را نگرفتند. در اصل در اين سه بازي كه دو مساوي و يك باخت نصيب ما شد هفت امتياز ما را گرفتند.

* مگر مي‌شود تيمي يك شبه متحول شود؟

عابديني ادامه داد: حرف من اين است كه مگر مي‌شود تيمي يك شبه متحول شود و ديگر نبازد و داوري‌ها هم طوري باشد كه به نفع اين تيم باشد؟ اگر قرار باشد كارها طوري طراحي شوند كه برخي تيم‌ها بمانند و برخي سقوط كنند فاجعه است. از طرف ديگر نمي‌دانم چه سبك و سياقي است كه هركه ناظر داوري بازي ما مي‌شود همان هفته به عنوان كارشناس داوري به تلويزيون مي‌رود؟ حداقل دو بار اين اتفاق افتاده است. صدا و سيما و به‌ويژه برنامه 90 اگر مي‌خواهند بي‌طرف باشند بايد از كساني دعوت كنند كه در كميته داوران حضور نداشته باشند. قرار نيست كه همه‌ي كارشناسان برنامه افراد شناخته شده باشند.

وي هم‌چنين در واكنش به مصوبه كميته داوران مبني بر اين‌كه ناظران داوري حق شركت در برنامه‌هاي تلويزيوني نقد داوري را ندارند، گفت: فعلا كه آقايان تشريف مي‌برند و با ملاحظه نقد مي‌كنند. ما هنوز گرفتار اين مساله هستيم.

* بخش نظارتي فدراسيون از دست رفته است

وي افزود: متاسفانه بخش نظارتي و هدايتي روي تيم داوري از دست رفته است. فدراسيون دقيقا آن جايي را كه باعث ضرر فوتبال است رها كرده. در تمام دنيا نظارت دقيق و سخت روي داوري‌ها صورت مي‌گيرد ولي در ايران اين نظارت روي تماشاگران است. هيچ وقت نمي‌پرسيم دليل پرخاشگري تماشاگران چيست. آنها در هواي سرد و گرم به ورزشگاه‌هايي مي‌روند كه هيچ امكاناتي ندارد و آن وقت داوران هم بد عمل مي‌كنند. در نتيجه پرخاشگر مي‌شوند. چوب اين اتفاق را هم باشگاه‌ها مي‌خورند.


954.jpg


* داورها با شهامت، اشتباه مي‌كنند!

مديرعامل باشگاه داماش ادامه داد: به اين نتيجه رسيده‌ايم كه سكوت كردن در اين مقطع خيانت است. اگر تا حالا هم چيزي نگفته‌ام ديگر سكوت نخواهم كرد. اگر وضعيت همين‌طور ادامه پيدا كند مورد به مورد بررسي مي‌كنم و حتي اسم داورهاي متخلف را هم اعلام مي‌كنم. با كسي هم تعارف ندارم. از فدراسيون خواسته‌ام كه يك كميته تحقيق تشكيل دهد تا روي كار داوران نظارت كند. متاسفانه داورها با شهامت اشتباه مي‌كنند. به سه بازيكن من در بازي ديروز و چهار نفر در هفته‌ي قبل كارت زرد دادند ولي به حريفان ما حتي يك اخطار هم ندادند.

* رويانيان دچار توهم شده است

عابديني در ادامه و در واكنش به انتقاد مديرعامل پرسپوليس به برنامه‌ريزي‌هاي فدراسيون گفت: متاسفانه آقاي رويانيان دچار توهم شده‌اند و به همه بد مي‌گويند. من مانده‌ام كه بالاخره چه كسي مقصر است! كاش آقاي رويانيان مي‌توانست يك نفر را به عنوان مقصر معرفي كند. ايشان از روز اول كه انتقاد مي‌كنند تقريبا همه را در ليست مقصران قرار داده‌اند! چه تيم‌هايي كه برابرشان شكست خورده و چه تيم‌هايي كه برده‌اند و حتي بازيكنان و كادر فني تيم خودشان را بي‌نصيب نگذاشتند. انگار همه مقصر هستند جز سيستم مديريت خودشان.

* پرتغالي‌ها به كار فوتبال ما نمي‌آيند

مديرعامل اسبق باشگاه پرسپوليس در ادامه بار ديگر پيكان انتقاداتش را به سوي سرمربي سرخ‌پوشان نشانه رفت و گفت: ژوزه به درد پرسپوليس نمي‌خورد. در ايران ثابت شده كه مربيان پرتغالي در فوتبال ايران كارايي ندارند. آنها با فوتبال ما هم‌خانواده يا همگن نيستند و نمي‌توانند ما را درك كنند. وضعيت تيم ملي و باشگاه‌هايي كه مربي پرتغالي دارند نمايانگر اين موضوع است.

وي هم‌چنين در پاسخ به اين حرف كه گويا مانوئل ژوزه و كارلوس كي‌روش با يكديگر اختلافات اساسي دارند، گفت: الحمدالله! ما فكر مي‌كرديم كه اينها چون زبان هم را مي‌فهمند مشكلي ندارند اما گويا زبان هم را نمي‌فهمند!

* آكادمي داماش را به مجيدي مي‌سپاريم

عابديني در ادامه درباره‌ي تمايل باشگاهش به جذب فرهاد مجيدي گفت: ما در فوتبالمان فرهنگي داريم كه جزو تعاريف باشگاهي ماست و آن هم حفاظت از اسوه‌ها است. براي ما هم فرقي نمي‌كند كه آن اسوه قرمزپوش بوده يا آبي‌پوش. مالك باشگاه با فرهاد مجيدي صحبت كرده ولي مجيدي واقعا نمي‌خواهد به فوتبال ادامه دهد. او قصد دارد براي گذراندن دوره‌ي مربيگري به لندن سفر كند و ما هم در اين راه به وي كمك مي‌كنيم. وقتي دوره‌اش تمام شد و به ايران بازگشت در خدمتش خواهيم بود و آكادمي باشگاه را به او مي‌سپاريم تا وارد چرخه مربيگري شود. همين‌طور كه اكنون از كريم باقري به عنوان مشاور استفاده مي‌كنيم.

* پاسخي به فتح‌الله‌زاده مي‌دهم كه دور خودش بچرخد!

مديرعامل باشگاه داماش ادامه داد: در برنامه شب گذشته 90 علي فتح‌الله‌زاده خطاب به واعظ آشتياني حرفي زد كه در اصل من مخاطب آن حرف بودم. او گفت كه واعظ به تيم خودش برسد كه شش تا شش تا گل نخورد. در پاسخ بايد بگويم كه واعظ آشتياني هيچ دخالتي در كار فني تيم ندارد و ضمنا آن‌چه از او ديده‌ام نسبت به آن‌چه قبلا درباره‌اش شنيده بودم زمين تا آسمان فرق دارد. حتي فرد باتجربه‌اي مثل من مي‌تواند از واعظ چيز ياد بگيرد.

وي ادامه داد: خواهشي كه از فتح‌الله‌زاده دارم اين است كه وقتي رودرروي واعظ قرار مي‌گيرد شئونات خود و او را رعايت كند و بداند كه اگر بار ديگر به تيم من اشاره كند پاسخي به وي مي‌دهم كه دور خودش بچرخد!

* كفاشيان بايد سريعا شفاف‌سازي كند

عضو مجمع فدراسيون فوتبال در ادامه به مساله‌ي انتخابات هيات فوتبال استان فارس اشاره كرد و گفت: مطالبي در برنامه 90 اين هفته عنوان شد كه كفاشيان بايد هرچه سريع‌تر درباره‌ي آنها شفاف‌سازي كند. اگر امر خلافي كه در اين برنامه نشان داده شد واقعا رخ داده و آن فيلم پس و پيش نشده باشد بايد انتخابات باطل شود و بار ديگر اين انتخابات با حضور سه نفر از اعضاي مجمع فدراسيون فوتبال به عنوان ناظر تكرار شود. لازم هم نيست كه اين سه نفر عضو افتخاري باشند.

وي ادامه داد: اگر اين مساله واقعا رخ داده باشد خيلي بد است. اهانت به فوتبال آن هم با فوتبالي‌ها كار خوبي نيست و اگر ادامه پيدا كند بايد فاتحه فوتبال را خواند. مگر در فوتبال ما چه خبر است كه در يك هيات استاني اين همه پلشتي وجود دارد؟! فدراسيون سريعا بايد افكار عمومي را روشن كند.

* اساسنامه فدراسيون اشكال دارد

رييس اسبق فدراسيون فوتبال هم‌چنين با اشاره به عضويت همزمان چند عضو هيات رييسه فدراسيون در هيات‌هاي استاني گفت: اين اشكال اساسنامه است. هادي آيت‌اللهي پيش از انتخابات هيات استان، رييس هيات بود و از همان طريق عضو هيات رييسه فدراسيون شد. همين‌طور فريدون اصفهانيان و بهاروند رييس هيات‌هاي زنجان و لرستان هستند. نمي‌دانم اساسنامه در اين رابطه حرفي زده است يا خير. بايد اساسنامه را دوباره مطالعه كنم تا ببينم آيا اين افراد بايد از هيات‌هاي خود استعفا دهند يا خير.

* من مي‌توانم كريمي را مديريت كنم

عابديني درباره‌ي وضعيت علي كريمي و احتمال پيوستنش به داماش هم گفت: اگر كريمي از پرسپوليس جدا شود حتما به سراغش مي‌روم؛ چون به او نياز دارم. نگران هم نيستم چون بلدم چطور او را مديريت كنم.

* ليگ‌ ما آن‌قدر تعطيلي دارد كه مشكلاتمان حل شود!

مديرعامل باشگاه داماش درباره‌ي برنامه‌هايش در تعطيلات پيش روي ليگ هم گفت: ان‌شاءالله در تهران اردو مي‌زنيم و چند بازي تداركاتي انجام مي‌دهيم. خدا را شكر كي‌روش آن‌قدر ليگ ما را تعطيل كرده است كه همه‌ي مشكلات ما حل شود! ما هفت مصدوم داريم كه تعطيلي 20 روزه ليگ براي بهبود آنها خوب است.

* هركه مي‌گويد كره جنوبي را مي‌بريم خيلي خوش‌بين است

وي در ادامه به ديدار پيش روي تيم ملي برابر كره جنوبي اشاره كرد و افزود: هميشه به فدراسيون فشار مي‌آوريم و درخواست مي‌كنيم كه سازمان تيم‌هاي ملي بايد از فدراسيون جدا باشد. به هيچ وجه نبايد تنش‌هاي موجود در فوتبال و فدراسيون دامن تيم ملي را بگيرد. همه نگران تيم ملي هستند و من فكر مي‌كنم اگر فدراسيون براي همين بازي با كره جنوبي تكليف خود را روشن نكند با مشكل بزرگي روبه‌رو مي‌شود. كي‌روش بايد با شجاعت به مصاف كره جنوبي برود اما وقتي شنيدم كه او از سه ماه قبل تحليل كرده كه مي‌بازيم چطور مي‌توانيم برنده شويم.

عابديني ادامه داد: اميدوارم تيم ملي طرحي براي گرفتن مساوي داشته باشد. با گرفتن يك امتياز از كره جنوبي بالا مي‌آييم. براي اين منظور فكر زيبا بازي كردن را هم بايد از سر بيرون كنيم. بايد فكر كنيم كه چطور سرعت حريف را خنثي كنيم. با يك بازي مطلقا دفاعي و با اميد به ضدحمله مي‌توانيم مساوي بگيريم. آنها كه فكر مي‌كنند كره جنوبي را مي‌بريم خيلي خوش‌بين هستند! هرچند فوتبال است و هر اتفاقي در آن ممكن است. ان‌شاءالله كه بتوانيم كره را شكست دهيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها