أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۸۳۶۲۸
زمان انتشار: ۱۸:۳۸     ۱۴ مهر ۱۳۹۱
وکیل مهدی هاشمی از وزارت امور خارجه خواست که از حقوق شهروندی موکلش به عنوان تبعه جمهوری اسلامی در برابر کانادا دفاع کند.
 
سیدمحمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: پرونده مهدی هاشمی در کانادا توسط فردی به نام هوشنگ بوذری مفتوح شد که قبلا در وزارت نفت بوده و پس از استعفا از مسئولیت، اقدام به همکاری با بیگانگان کرده بود.
 
وی افزود: این فرد ابتدا به اتهام جاسوسی دستگیر و بعد از تبدیل اتهامش به فروش اطلاعات به بیگانگان با قرار وثیقه آزاد شد و از کشور فرار کرد و در آمریکا شکایتی علیه مهدی هاشمی و دو نفر از مقامات کشورمان طرح کرد.
 
علیزاده طباطبایی اضافه کرد: بوذری حدود 8 سال شکایت خود را در آمریکا پیگیری کرد اما وقتی دادگاه‌های آمریکا اعلام عدم صلاحیت کردند، مجددا در کانادا علیه مهدی اقامه دعوا کرد که البته آنها هنوز وارد رسیدگی به موضوع نشدند.
 
وکیل مهدی هاشمی گفت: پس از صدور دادخواست برای موکلم که طی آن بوذری خواستار جبران ضرر و زیان شده بود، مدارک مربوط  به بازجویی‌های وی و رأی محکومیتش به اتهام پرداخت رشوه و اخذ پورسانت را به کانادا ارائه کردیم.
 
علیزاده طباطبایی افزود: حتی مهدی هاشمی می خواست برای دفاع از خودش به کانادا برود اما به او ویزا ندادند و در نتیجه بعد از مطالعه و بررسی پرونده، لایحه دفاعیه ارائه کردیم.
 
وی بر همین اساس از اداره حقوقی وزارت امور خارجه خواست که با ارائه مستندات، از حقوق شهروندی مهدی هاشمی به عنوان تبعه جمهوری اسلامی ایران دفاع کند.
 
این وکیل دادگستری اظهار داشت: پس از دستگیری «رکسانا صابری» سفارت ژاپن با بهترین وکلای ایرانی تماس گرفت و خواستار دفاع آنها از تبعه خود شد و در نهایت هم او را با آن اتهام سنگین با وثیقه آزاد کرد.
 
علیزاده طباطبایی تصریح کرد:‌ وقتی چند تبعه آمریکایی و انگلیسی در ایران به اتهام جاسوسی دستگیر شدند، آنها با گرفتن بهترین وکلا و انجام رایزنی‌های سیاسی به دفاع از اتباع خود پرداختند.
 
وی در پایان با اشاره به طرح اتهامات واهی به اتباع ایرانی به دلیل انتقام‌گیری‌های سیاسی گفت: انتظار می‌رود وزارت امور خارجه هم اینگونه از حقوق شهروندان‌مان در خارج از کشور دفاع کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها