کد خبر: ۸۴۵۲
زمان انتشار: ۰۸:۴۰     ۰۶ بهمن ۱۳۸۹
شهردار تهران گفت: تهران به عنوان پايتخت جمهوري اسلامي ايران با ايمان راسخ به ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي ديني و ملي، گام‌هاي بلندي برداشته است.

به گزارش فارس، محمدباقر قاليباف شب گذشته در مراسم اهداي جايزه جهاني حمل و نقل پايدار 2011 در واشنگتن از طريق ويدئو كنفرانس گفت: برخود مي‌بالم كه شهردار شهري هستم كه در آن جسارت و اراده قاطع براي توسعه حمل و نقل پايدار، يكپارچه، در دسترس، ايمن و آسان با هدف ارتقاي كيفيت زندگي شهروندان، ويژگي بارز مديريت شهري است و شهروندان فهيم آن يار و همراه اين سياست‌ها و تصميم‌هاي تحول‌خواهانه هستند.

وي ادامه داد: امروز در كلانشهر تهران به رغم تمامي موانع و محدوديت‌ها، توسعه شبكه مترو، خطوط BRT و خطوط ويژه اتوبوس تحقق پذيرفته است از سوي ديگر ايجاد مسيرهاي ويژه دوچرخه‌سواري و توسعه پياده‌راه‌هاي امن و آرام به سرعت در حال تحقق است.

قاليباف با بيان اينكه هم‌زمان با اين اقدامات، اعمال تدابير محدودكننده براي تردد وسايل نقليه در مناطق مركزي شهر از جمله استقرار سيستم كنترل هوشمند محدوده طرح ترافيك، گام‌هاي اوليه و بستر مهمي براي توسعه حمل و نقل پايدار در اين كلانشهر بوده است، خاطرنشان كرد: تهران نيز نظير بسياري از كلان‌شهرهاي جهان با معضلاتي مانند آلاينده‌هاي زيست محيطي رو به روست.

وي افزود: اتخاذ رويكردهاي انسان محور، به جاي راهبردهاي خودرو محور زمينه مناسبي را براي كاهش انتشار آلاينده‌هاي زيست محيطي، توسعه امكانات حمل و نقل عمومي و دسترسي عادلانه شهروندان به اين امكانات فراهم آورده است.

شهردار تهران گفت: تهران به عنوان پايتخت جمهوري اسلامي ايران با ايمان راسخ به ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي ديني و ملي، بهره‌برداري از تحارب مثبت جهاني، ابداع، نوآوري و تكيه بر مشاركت بي‌دريغ شهروندان، گام‌هاي بلندي برداشته است و در اين مسير با هدف تحقق زندگي شايسته براي تمامي ملت‌ها، با اشتياق فراوان آماده تبادل اطلاعات و تجارب خود با شهرهاي دنيا هستيم.

وي تأكيد كرد: عميقاً معتقدم در راستاي تحقق شهري سرشار از معنويت، پاكي، آرامش، ايمني و توسعه يافتگي از لحاظ اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي، رويكرد صحيحي پيشه كرده‌ايم و در مسير درستي در حركتيم.

قاليباف خاطرنشان كرد: اجازه مي‌خواهم از نگاه كارشناسانه، دقيق و منصفانه كميته داوري جايزه سال حمل و نقل پايدار و نهادهاي همكار آن، به روند تحولات منسجم، برنامه‌ريزي شده و رو به توسعه حمل و نقل پايدار در شهر تهران سپاسگزاري كنم؛ بدون ترديد اين دستاورد، مسئوليت من و همكارانم را در خدمت به همشهريان و هموطنانم سنگين‌تر و اراده ما را در اين مسير، استوارتر خواهد ساخت.

بر اساس اين گزارش، در مراسم اهداي جوايز شهرهاي برتر حمل و نقل پايدار 2011 جهان، شهرهاي گوانگژو چين، لئون مكزيك، تهران، نانت فرانسه و ليما پرو به ترتيب مورد تقدير قرار گرفتند.

شب گذشته مراسم انتخاب جايزه جهاني حمل و نقل پايدار 2011 با حضور بيش از 500 تن از مديران شهري، شهرداران، اسانيد برجسته دانشگاه‌هاي جهان‌، كارشناسان ارشد شهري و حمل و نقل در واشنگتن برگزار شد.

شهر تهران به همراه گوانگژو چين ، ليما پرو ، لئون مكزيك و نانت فرانسه به عنوان 5 شهري كه به عنوان برترين شهرداري جهان در حوزه توسعه حمل و نقل پايدار معرفي شده بودند، انتخاب شد؛ اين شهرها برمبناي اطلاعاتي كه ظرف يكسال گذشته از توسعه حمل و نقل پايدار با محورهاي مترو ، بي.آر.تي، دوچرخه و تلاش براي حركت به سمت حمل و نقل پايدار و كارآمد از آنها استخراج شده بود انتخاب شدند.

بر اساس اين گزارش در اين مراسم ، شهردار گوانژو و مكزيكوسيتي، سفير پرو در آمريكا، معاون شهردار نانت و همچنين عليرضا دبير عضو هيئت رييسه شوراي اسلامي حضور داشتند.

همايش بزرگ جهاني انتخاب برترين‌هاي ساليانه حمل و نقل و توسعه پايدار جهان از طرف هيئتي متشكل از چهار مؤسسه معتبر جهاني شامل انجمن بين‌المللي حمل و نقل عمومي‌ (UITP)، سازمان برنامه محيط زيست سازمان ملل UNEP (يونپ)، مؤسسه GTZ و دپارتمان امور اقتصادي و اجتماعي سازمان ملل (UNDESA (United Nations Department of Economic and Social Affairs) در شهر همه ساله در واشنگتن آمريكا برگزار مي‌شود.

اين همايش بزرگ كه از روز يكشنبه گذشته با حضور قريب به 10 هزار نفر از اساتيد دانشگاه، كارشناسان همچنين مديران شهري و اعضاي شوراهاي شهرهاي مختلف جهان در قالب بيش از 90 كارگروه علمي و آموزشي آغاز شده ، روز پنجشنبه هفته جاري به كار خود پايان مي‌دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها