يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۸۴۵۸۷
زمان انتشار: ۱۷:۴۹     ۱۸ مهر ۱۳۹۱
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ازدواج مردان با زنان مطلقه سلامت اجتماعی را به همراه دارد، گفت: مخالفان ازدواج موقت با دین و فطرت بشری بیگانه‌ هستند.

حجت‌‌الاسلام سید مرتضی حسینی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه لایحه حمایت از خانواده که مصوب مجلس است به قانون تبدیل شده و لازم‌الاجراست، گفت: بحث کنترل جمعیت راه‌های مختلفی دارد که تعدد زوجات تنها راه آن نیست.

وی با بیان اینکه مواردی که برای افزایش زاد و ولد مطرح است در تعدد زوجات خلاصه نمی‌شود، اظهار داشت: تلاش برای افزایش ازدواج و مقابله با طلاق مهمترین راه برای کنترل جمعیت است؛ متاسفانه اکثر طلاق‌ها در سال اول، دوم و سوم ازدواج صورت می‌گیرد که این پدیده شوم مهمترین عامل کاهش جمعیت در کشور ماست. 

حسینی با بیان اینکه تعدد زوجات گرچه قانونی و شرعی است اما باید ابعاد اجتماعی آن نیز در نظر گرفته شود، تاکید کرد: در برخی شرایط، برخی زنان بیوه در کشور ما با مشکل مواجه هستند و باید ازدواج کنند و این در حالی است که به دلیل مشخص، جوان مجرد حاضر به ازدواج با زنانی مطلقه و زنانی که همسرشان فوت کرده‌اند، نیستند بنابر این در این شرایط برای مقابله با فساد این زنان باید با مردانی ازدواج کنند که همسر اول داشته‌اند و این تعدد زوجات به سلامت فرهنگی و اجتماعی جامعه  کمک می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه باید ازدواج موقت در فضاهای دانشگاهی تبیین شود، گفت: برخی که به ازدواج موقت هجمه می‌کنند با دین و فطرت بشری بیگانه هستند؛ باید با کسانی به ازدواج موقت هجمه می‌کنند پرسید آیا زنا که خانمان‌سوز و مورد غضب خداست از ازدواج موقت که توصیه دینی است بهتر است؟

وی در عین حال گفت: ازدواج موقت برای رفع نیاز جنسی و عاطفی توصیه شده است نه اینکه برخی افراد متاهل با این کار استحکام خانواده خود را از بین ببرند؛ ازدواج موقتی که خدای‌ناکرده به طلاق و عدم تحکیم خانواده منجر شود به لحاظ اجتماعی درست نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها