يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۸۵۵۴۸
زمان انتشار: ۲۲:۳۶     ۲۳ مهر ۱۳۹۱
کلید واژه "تحدید نسل" در بیانات رهبر معظم انقلاب؛
هرچند که هشدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش تر نیز از سوی برخی از مراجع تقلید و همچنین ریاست محترم جمهور، با بی توجهی و حتی انتقاد بسیاری از رسانه های و برخی از مسئولین روبرو شد اما بیان انتقادات بی پرده‌ی رهبر معظم انقلاب و دغدغه ایشان نسبت به روند کاهش جمعیتی ایران اسلامی در سه سخنرانی اخیر معظم له، نشان از این دارد که بی توجهی به این مهم می تواند مشکلات بزرگ امنیتی، اقتصادی و فرهنگی برای نظام اسلامی را به بار آورد.
پرونده کنترل جمعیت،آثار و پیامدها/ پایگاه 598، تداوم سیاست کنترل جمعیت و شعار معروف نهادینه شده در سال های دولت کارگزاران که "دو بچه کافی است" چندی است که با شروع انتقادات صریح رهبر معظم انقلاب  مورد انتقاد عده ای از مسئولین و کارشناسان نظام اسلامی واقع  شده است.

هرچند که هشدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش تر نیز از سوی برخی از مراجع تقلید و همچنین ریاست محترم جمهور، با بی توجهی و حتی انتقاد بسیاری از رسانه های و برخی از مسئولین روبرو شد اما بیان انتقادات بی پرده‌ی رهبر معظم انقلاب و دغدغه ایشان نسبت به روند  کاهش جمعیتی ایران اسلامی در سه سخنرانی اخیر معظم له، نشان از این دارد که بی توجهی به این مهم می تواند  مشکلات بزرگ امنیتی، اقتصادی و فرهنگی برای نظام اسلامی را به بار آورد.
نکات کلیدی و مهم رهبر معظم انقلاب در این باره در ادامه می آید:

ما باید به رقم جمعیتی صد و پنجاه ميليون و دويست ميليون برسيم
من اين را همين جا عرض بكنم؛ جمعيت جوان و بانشاط و تحصيلكرده و باسواد كشور، امروز يكى از عاملهاى مهم پيشرفت كشور است. در همين آمارهائى كه داده ميشود، نقش جوانهاى تحصيلكرده و آگاه و پرنشاط و پرنيرو را مى‌بينيد. ما بايد در سياست تحديد نسل تجديدنظر كنيم. سياست تحديد نسل در يك برهه‌اى از زمان درست بود؛ يك اهدافى هم برايش معين كردند. آنطورى كه افراد متخصص و عالم و كارشناسان علمىِ اين قسمت تحقيق و بررسى كردند و گزارش دادند، ما در سال ۷۱ به همان مقاصدى كه از تحديد نسل وجود داشت، رسيديم. از سال ۷۱ به اين طرف، بايد سياست را تغيير ميداديم؛ خطا كرديم، تغيير نداديم.
امروز بايد اين خطا را جبران كنيم. كشور بايد نگذارد كه غلبه‌ى نسل جوان و نماى زيباى جوانى در كشور از بين برود؛ و از بين خواهد رفت اگر به همين ترتيب پيش برويم؛ آنطورى كه كارشناسها بررسى علمى و دقيق كردند. اينها خطابيات نيست؛ اينها كارهاى علمى و دقيقِ كارشناسى‌شده است. اگر چنانچه با همين وضع پيش برويم، تا چند سال ديگر نسل جوان ما كم خواهد شد - كه امروز قاعده‌ى جمعيتى ما جوان است - و بتدريج دچار پيرى خواهيم شد؛ بعد از گذشت چند سال، جمعيت كشور هم كاهش پيدا خواهد كرد؛ چون پيرى جمعيت با كاهش زاد و ولد همراه است. يك زمانى را مشخص كردند و به من نشان دادند، كه در آن زمان، ما از جمعيت فعلى‌مان كمتر جمعيت خواهيم داشت. اينها چيزهاى خطرناكى است؛ اينها را بايستى مسئولين كشور بجد نگاه كنند و دنبال كنند. در اين سياست تحديد نسل حتماً بايستى تجديدنظر شود و كار درستى بايد انجام بگيرد. اين مسئله‌ى افزايش نسل و اينها جزو مباحث مهمى است كه واقعاً همه‌ى مسئولين كشور - نه فقط مسئولين ادارى - روحانيون، كسانى كه منبرهاى تبليغى دارند، بايد در جامعه درباره‌ى آن فرهنگ‌سازى كنند؛ از اين حالتى كه امروز وجود دارد - يك بچه، دو بچه - بايد كشور را خارج كنند. رقم صد و پنجاه ميليون و دويست ميليون را اول امام گفتند - و درست هم هست - ما بايد به آن رقمها برسيم.
بیانات در دیدار كارگزاران نظام ۱۳۹۱/۰۵/۰۳

هر اقدامی براى توقف رشد جمعيت، بعد از صد و پنجاه ميليون انجام گيرد
تجربه‌ى متراكم در قانونگذارى، در اجرا؛ اين هم جزو نقاط درخشان كشور است. جمعيت كشور، هفتاد و پنج ميليون. البته بنده همين جا عرض بكنم؛ من معتقدم كه كشور ما با امكاناتى كه داريم، ميتواند صد و پنجاه ميليون نفر جمعيت داشته باشد. من معتقد به كثرت جمعيتم. هر اقدام و تدبيرى كه ميخواهد براى متوقف كردن رشد جمعيت انجام بگيرد، بعد از صد و پنجاه ميليون انجام بگيرد!
بيانات در ديدار مسئولان نظام جمهورى اسلامى ايران ۱۳۹۰/۰۵/۱۶


تحديد نسل از اواسط دهه ۷۰ بايد متوقف ميشد

يكى از مهمترين موجودى‌هاى باارزش ما، همين نسل جوانِ تحصيلكرده است. نسل جوان تحصيلكرده، هم شجاعت دارد، هم اميد دارد، هم نشاط و تحرك دارد. من همين جا در داخل پرانتز عرض بكنم؛ يكى از خطاهائى كه خود ما كرديم - بنده خودم هم در اين خطا سهيمم - اين مسئله‌ى تحديد نسل از اواسط دهه‌ى 70 به اين طرف بايد متوقف ميشد. البته اوّلى كه سياست تحديد نسل اتخاذ شد، خوب بود، لازم بود، ليكن از اواسط دهه‌ى 70 بايد متوقف ميشد. اين را متوقف نكرديم؛ اين اشتباه بود. عرض كردم؛ مسئولين كشور در اين اشتباه سهيمند، خود بنده‌ى حقير هم در اين اشتباه سهيمم. اين را خداى متعال و تاريخ بايد بر ما ببخشد. نسل جوان را بايد حفظ كرد. با اين روند كنونى اگر ما پيش برويم - من چندى پيش هم در ماه رمضان در سخنرانى گفتم - كشور پير خواهد شد. خانواده‌ها، جوانها بايد توليد مثل را زياد كنند؛ نسل را افزايش دهند. اين محدود كردن فرزندان در خانه‌ها، به اين شكلى كه امروز هست، خطاست. اين نسل جوانى كه امروز ما داريم، اگر در ده سال آينده، بيست سال آينده و در دوره‌ها و مرحله‌هاى آينده‌ى اين كشور بتوانيم آن را حفظ كنيم، همه‌ى مشكلات كشور را اينها حل ميكنند؛ با آن آمادگى، با آن نشاط، با آن شوقى كه در نسل جوان هست، و با استعدادى كه در ايرانى وجود دارد. پس ما مشكل اساسى براى پيشرفت نداريم.
بيانات در اجتماع بزرگ مردم بجنورد ۱۳۹۱/۰۷/۱۹


جامعه‌ى ما در آينده‌ى نه چندان دورى، جامعه‌ى پير خواهد شد
حد زاد و ولد در جامعه‌ى ما چيست؟ من اشاره كردم؛ يك تصميمِ زمان‌دار و نياز به زمان و مقطعى را انتخاب كرديم، گرفتيم، بعد زمانش يادمان رفت! مثلاً فرض كنيد به شما بگويند آقا اين شير آب را يك ساعت باز كنيد. بعد شما شير را باز كنى و بروى! ماها رفتيم، غافل شديم؛ ده سال، پانزده سال. بعد حالا به ما گزارش ميدهند كه آقا جامعه‌ى ما در آينده‌ى نه چندان دورى، جامعه‌ى پير خواهد شد؛ اين چهره‌ى جوانى كه امروز جامعه‌ى ايرانى دارد، از او گرفته خواهد شد. حد زاد و ولد چقدر است؟
بيانات در دیدار جوانان استان خراسان شمالى‌ ۱۳۹۱/۰۷/۲۳


در پایان یادآور می شود که رهبر معظم انقلاب اسلامی با 4 فرزند پسر و 2 فرزند دختر دارای شش فرزند می باشند. پدر بزرگوار ایشان آیت الله سید جواد خامنه ای(ره) نیز دارای هشت فرزند بوده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۹
در انتظار بررسی: ۶
* نظر:
ارسال نظرات
حبیب اله مددی
United States
۲۳:۲۱ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱
۱۰
۱۱
شرایط اقتصاد کشور، اشتغال و سطح درآمد مسائلی است که در صورت تدابیر لازم بر آن توسط دولت و مجلس و رفع سیاست های تنبیهی افزایش جمعیت در قانون(بیمه فرزند چهارم و ...) و در گام آخر قرار دادن سیاست های تشویقی می تواند اصلی ترین عامل رشد جمعت مسلمین در کشور پهناور ایران اسلامی باشد.

خطابه رهبری، در درجه اول به مسئولین است، سپس مردم.
مردم گوش به فرمان رهبرند، مسئولین محترم؛ یا علی
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۶ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱
۹
۱۳
باور و اطمینانی که از کلام مقتدایمان برایم حاصل شد را حتی تورم صد درصدی و تحریم هوا و زمین و گرانی صد برابر نمی تواند خدشه دار کند.
رهبرا، حقاً که سکان داری جهان اسلام برازنده شماست.

سربازان اسلام گوش به فرمان باشند
پاسخ
ناشناس
Sweden
۰۰:۲۱ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱
۱۵
۳
دلیل افزایش جمعیت همیشه پایدار بودن شرایط اقتصادی و اطمینان به آینده است حالا از نوع فقیر یا غنی. کسی که فقیر است و می داند که سرنوشت بچه
هایش مثل او است بچه زیاد خواهد داشت. همینطور کسی که مثل قطری ها خیلی بیش از حد پولدار است و خیالش در مورد هر تعداد بچه که داشته باشد
کافیست.
در ایران پس از انقلاب هم سیاست اقتصاد کوپنی و استخدام دولتی باعث شده بود که نوعی پایداری نسبی بر افکار مردم حاکم شود چون فکر می کردند این
روند تا مدت طولانی ادامه خواهد داشت.
اما در شرایط گذار و ناپایدار همیشه زاد و ولد کم می شود چون کسی از آینده مطمپن نیست و برای همه این امید هست که با داشتن فرزند کمتر زندگی
مرفه تری داشته باشند.
پاسخ
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱
جناب ناشناس؛ در همان اول راه به بیراهه رفتی.
اصلی ترین دلیل افزایش جمعیت عامل فرهنگی است. پایدار بودن شرایط اقتصادی و اطمینان به آینده ای که با عامل فرهنگ تضعیف شده را چه می کنید؟
چه کسی ادعا می کند که در صد سال گذشته تولید نسل با عامل اقتصادی اجین بوده است.
عوامل فرهنگی و مذهبی، بالاترین سهم تاثیر در تحدید نسل را دارند.
ناشناس
Sweden
۱۳:۰۴ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱
به هیچ عنوان جناب میلاد. عامل فرهنگی هرگز خودبخود بوجود نمی آیند و تابع دستور و خواهش مسوولین و روسای یک کشور هم نیست. بسیاری از رفتارهای فرهنگی خود ریشه عمیقی در عوامل اقتصادی دارند. حتی تمایل به مذهب هم میان اقشار با توانمندی اقتصادی متفاوت یکسان نیست. البته عوامل فرهنگی تنها ریشه اقتصادی ندارند و ریشه های سیاسی و نظامی و جغرافیایی و ژنتیکی هم دخیل هستند اما به طور قطع عامل اقتصادی نیرومند ترین متغییر شکل دهنده تابع فرهنگ است. باید دید چرا در یک جامعه یا در قشری از جامعه داشتن فرزندان بیشتر مطلوب تلقی می شود و در برخی جوامع یا برخی اقشار داشتن فرزند بیشتر ناراخت کننده است.
کافیست مقایسه ای در جامعه انجام دهید و خودتان صحت این موضوع را ببینید. چرا همیشه در خانواده های فقیر در همه جای دنیا تمایل به فرزندان دار شدن بیشتر است و در خانواده های متوسط تا نسبتا مرفه همیشه تمایل به داشتن فرزند بسیار کم است؟
تا زمانی که مسوولین نتوانند تحلیل درستی از دلایل رشد جمعیت در سالهای اول انقلاب اراپه کنند هرگز راهی افزایش جمعیت نخواهند یافت. مردم نه با تشویق خشک و خالی بچه دار می شوند و نه با تشویق خشک و خالی از وسایل ضد باراداری استفاده می کنند. جایی که مانند اول انقلاب اشتغال مطمئن و تامین اقتصادی مطمئن وجود داشته باشد هرگز با دهه هفتاد تا الان با شرایط اقتصادی مضطرب و فشار بر اقشار متوسط قابل مقایسه نیست.

دلیل اصلی رای دادن اقشار متوسط به موسوی در انتخابات نه سخنرانی های او بود و نه برنامه ها و مناظراتش. تنها خاطره خوب دوره موسوی برای اقشار متوسط باعث شد زمینه چنان فتنه ای و تجمع ۲۵ خرداد شکل گیرد.
اقشار متوسط الان دچار نارضایتی شدید اقتصادی هستند و به دلیل هویت نظام جمهوری اسلامی و صبغه دینی حاکمیت؛ نارضایتی های مردم از حاکمیت به طور مستقیم سبب رویگردانی این اقشار از دیانت می شود. برای همین معضلات فرهنگی؛ بد حجابی؛ اعتیاد و... الان به بزرگترین مسایل قشر متوسط تبدیل شده است و چون این قشر هنوز در میان گذار از سنت به مدرنیته هم سرگردانند فشار شدید روحی و روانی ناشی ز این مسایل را هم باید تحمل کنند. در این جا است که این افراد به راحتی جذب شعارهای ماهواره و تبلیغات مسموم ضد انقلاب قرار می گیرند.
داشتن اقتصاد پایدار حکومتی - و نه لیبرال- تنها کلید رفع مشکلات فرهنگی فعلی است. چرا که امروز حکومت در نظر مردم همان دین و فرهنگ است.
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱
با تشکر از تبیین کامنت اولتان در کامنت متفاوت دومتان.
اما لازم است بدانیم که در دهه هفتاد که بستر فرهنگ سازی برای کاهش جمعیت در دولت وقت تقویت گردید، در همان دولت بود که مردم به سمت فرهنگ رفاه طلبی، دنیا طلبی زندگی به سبک غربی و ... سوق داده شدند. که این عامل فرهنگی بشمار می آید.
در نسبت فرهنگ و اقتصاد، فرهنگ متغییر اصلی است و فرهنگ است که تاثیر بیشتری بر اقتصاد دارد.
به عنوان نمونه سبک زندگی معیشتی مردم در دهه 60 و تفاوت فاحش آن با دهه 70 و 80
که شعار سازندگی، توسعه و ژاپن اسلامی از دولت بر می خواست.
پس عامل فرهنگ متغییر اصلی در جهت گیری اقتصاد است.
هم اکنون هم جناب رهبری با گسترش فرهنگ مقاومت در حوزه اقتصاد، بدنبال تحول می باشند.
درباب نسبت "فرهنگ و اقتصاد" بیشتر مطالعه بفرمائید.
یا علی
ناشناس
Sweden
۱۳:۴۲ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱
پس براستی شما گمان می کنید مثلا مردم با تشویق و فرهنگسازی دولت سازندگی تصمیم بر کوچکسازی خانواده ها گرفتند؟ اگر قضیه به این سادگی است مطمئنا الان هم به همان سادگی باید دید مردم را عوض کرد.
اما من یادم هست که با تغییر رویکرد اقتصاد دولتی و حذف کوپن برای فرزندان چهارم به بعد؛ افزایش سریع تورم و سقوط کم نظیر ارزش پول ملی در دهه هفتاد که حتی هنوز هم رکوردی تاریخی محسوب می شود ؛ خانواده ها به ناگهان زیر شدیدتربن فشارها قرار گرفتند. اشتغال دولتی متوقف شد؛ مدارس اشباع شد و...

من می دانم که برای کسانی که مایل به فعالیتهای فرهنگی هستند همیشه این باور وجود دارد که اصالت با فرهنگ است. اما واقعیت جز این است. اگر فرهنگ اصالت داشت باید میان خاانوار های با توان اقتصادی متفاوت فرهنگ مشابهی می دیدیم اما همه می بینیم که رفتارهای فرهنگی بین طبقات اقتصادی مختلف متفاوت است. تا جایی که همه شنیده ایم حتی احتمال شکست ازدواج هایی که بین دو طبقه متفاوت اقتصادی رخ می دهد بیشتر است و همان شاعران فرهنگ دوست سروده اند
کلوتر با کبوتر باز با باز
کند همجنس با همجنس پرواز
یعنی حتی جنس فرهنگی هم تابع شرایط اقتصادی است.

اولین قدم برای حل یک مساله پرهیز از برخوردهای شعاری و دستوری است. مطمئنا بازگشت به سیستم اقتصاد دولتی و کوپنی و تامین اشتغال رشد جمعیت را افزایش خواهد داد اما این نه آن چیزی است که که در سند بیست ساله و تفسیر مخالف نص اصل ۴۴ آمده است.
حال آنکه شاهدید حتی در کشورهای کمونیستی که اساسا خدایی را قبول نداشتند نرخ رشد جمعیت بالا بود اما پس از سقوط کمونیسم تا بدانجا نرخ زاد و ولد کاهش یافت که الان باید پوتین قول بدهد که رشد جمعیت منفی روسیه را به صقر افزایش خواهد داد! مشکلی که در تمام گشورهایی که از سوسیالیسم به سرمایه داری گذر کردند دارید می بینید. همیشه چنین گذارهایی عامل کاهش رشد جمعیت است. در خود کشورهای سرمایه داری با شرایط اقتصادی پایدار مجددا نرخ زاد و ولد بالا است اما شاهدید که با ایجاد بحران اقتصادی تمایل مردم به فرزندان دار شدن تا بدانجا کم شده است که حتی مردم در برخی از این کشورها مانند یونان - که سابقه فرهنگی غنی دارند و نقش خانواده هم در آن بسیار تاثیر گذار و مهم است- رو به فروش فرزندان خود و یا سپردن آنها به نوانخانه ها آورده اند. پدیده کشتارهای خانوادگی هم خیر عادی روزنامه های کشورهای غربی است.
بیاییم با خودمان صادق باشیم. نامه امام خمینی به گورباچف اول به مردم ایران و به مسوولین آینده چمهوری اسلامی بود و بعد به نظام شوروی.رفتن به سوی الگوهای آمریکایی و افتصاد سرمایه داری تنها سرابی است که ملتها را نابود خواهد کرد و نمی توان با خواندن شعر و غرل و ادعای کارفرهنگی این مشکلات را حل کرد.
ای کاش مفسرین اصل ۴۴ آن نامه امام خمینی را می خواندند.
به جای مطالعه مطالب شعر گونه در خصوص ارتباط فرهنگ و اقتصاد و برتری فرهنگ؛ از تجریش تا ری سفر کنید تا هزل بودن آن کتابها را دریابید.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱
۴
۷
با سلام خدمت شما
همین فرمایش مقام معظم رهبری حفظه الله رو چند سال پیش مگر اقای احمدی نژاد نزد؟ و مگر همین سیاسیونی که الان ادعای ولایت مداری میکنن مگه با حمله های آنچنانی دمار از روزگار رئیس جمهور در نیاوردن؟! تا سیاسیون مملکت ما دم از ولایتمداری میزنن و در عمل خبری از اطاعت ولی نیست مملکت بر همین منوال خواهد بود
پاسخ
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۳ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱
۱
۱۳
تا زمانی که تابع غرب باشیم نتیجه چندانی نمی گیریم. اسلام راهکار دارد و از بس غرب زده شده ایم راهکارهای اسلامی برای ما شنیع وانمود شده است. یکی از راهکارهای اسلام ازدواج مجدد است. بسیاری از دختران وقتی از سن اولیه ازدواج می گذرند، دیگر کسی به خواستگاری آنها نمی رود. در بعضی از مناطق، اگر خواستگاری برای دختر برود و پا پس بکشد آن دختر تا آخر عمر مجرد مانده و کسی دیگر به خواستگاری او نمی رود. گناه این دختران چیست؟ آیا آنها حق داشتن همسر ندارند چون بعضی ها خوششان نمی آید؟ آیا سیره عملی بیشتر ائمه اطهار(ع) چند همسری نبوده است؟ همین غربی ها که ازدواج دوم را بی وفایی می نامند علناً با داشتن همسر با جنس مخالف روابط جنسی دارند! آیا آنها سزاوار الگو بودن هستند یا ائمه اطهار(ع). دکتر عباسی سخنرانی جالبی در این مورد دارند که دیدن آن بسیار مفید است. سایت های متدین باید بدون ترس از متهم شدن این سنت اسلامی را درست تبیین و اشاعه دهند. والسلام علی من التبع الهدی
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱
آخه بنده خدا تو فکر میکنی ازدواج دوم به همین راحتیه ، که از سیره صحبت می کنی ، کلام قران رو شنیدی که میگه اگه نمی تونید عدالت رو بین همسران خود برقرار کنید به یک زن و در غیر اینصورت به کنیزان خود بسنده کنید ، مگه شرایط اقتصادی خانواده و از همه مهم تر فروپاشی زندگی اول ، آسیب های اجتماعی به زنان و کودکان ناشی از ازدواجهای مجدد چیز خیلی پیش پا افتاده ایه که بخوایم به راحتی در مورد در مورد ازدواجهای مجدد صحبت کنیم ، زندگی امروز با زندگی 1400 سال قبل زمین تا آسمون تفاوت داره
مجید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۴ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱
اول. عدالت سفارش شده و شرط ازدواج مجدد نیست. چه کسی می تواند ادعا کند که بین فرزندان خود دقیقاً عدالت را مراعات کرده است در صورتی که به عدالت بین فرزندان سفارش شده است. پس نباید فرزند دوم بیاوریم؟ دوم. الاًن تقریباً کنیز وجود ندارد. سوم. چرا فروپاشی زندگی اول؟ مشکل فرهنگ نادرست غربی کنونی ماست که اگر اصلاح شود چنین اتفاقی نخواهد افتاد. همچنین است آسیبهای اجتماعی زنان و کودکان ناشی از ازدواجهای مجدد. چهارم. آیا شما راهکار بهتری نسبت به اسلام در این موارد دارید؟ بفرمایید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱
اولا جناب آقای مجید بنده در مورد فرزندان صحبت نکردم ، در مورد همسران صحبت کردم که این 2 مقوله جداست، دوما جنابعالی مثل اینکه توی عوالم دیگه سیر می کنی و برای خودت مدینه فاضله ای ساخته ای که هیچ عیبی در اون راه نداره به کلی منکر آسیب های اجتماعی این واقعه هستی( لطفا در مورد آسیب های اجتماعی این موضوع از اهل فن بپرس) سوما منظور از کنیز نه آن کنیزی که جنابعالی در خاطر دارید بلکه منظور درنظر گرفتن حداقل ها از نص صریح قران بوده ، چهارم لطفا کمی واقع بین باشید بنده و جنابعالی چه جوری میخوایم به قول جنابعالی فرهنگ نادرست غربی رو اصلاح کنیم کاری که در طی این چند سال از گذشت انقلاب بزرگ اسلامی به انجام نرسیده.
پنجم: بستگی داره جنابعالی سفارش رو چگونه معنا کنی اگه به این شکلی که جنابعالی معنا می کنید بسیاری از کلام قرآن و سخنان ائمه اطهار هیچ الزامی برای انجام شدن ندارند.
ششم : بنده منکر کلی ازدواج مجدد نیستم ولی با ساده انگاشتن و از روی هوا صحبت کردن در این مورد رو اصلا نمی پسندم و قبول ندارم
هفتم : راهکار رو باید کسایی ارائه دهند که این موضوع ( ازدواج مجدد) را مشکل جامعه می دانند نه بنده حقیر !
هشتم : اگر کسی در خانواده نزدیک جنابعالی ( با عرض معذرت ) قصد توهین ندارم، مثلا پدر یا داماد خانواده جنابعالی حرف این موضوع را پیش بکشد برخورد و موضع جنابعالی با این موضوع همان قدر محکم خواهد بود که الان هست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۱ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱
۱۶
۵
با این جمعیت هم زندگی مردم از رفاه و آرامش خالی است ، بیکاری جوانان ، ازدواج دیر هنگام ، فساد روزافزون ...... همه حاصل افزایش جمعیت به شکل غیرمنطقی در اوایل انقلاب بوده ، اول اقتصاد رو سر وسامان بدیم ، مشکل بیکاری و ازدواج همین جوانان امروزی رو حل کنیم بعد به فکر افزایش نسل باشیم ، من با یک فرزند زن و مرد هر دو کارمند برای رفاه نسبی صبح تا شب حتی روزهای تعطیل هم دارم کار میکنم بعد بیام بچه اضافه کنم برای چی! مگه عقلم رو از دست دادم! وظیفه پدر و مادر تامین آینده فرزندان و تربیت صحیح در حد توان هر خانواده است .
دوره هر که دندان دهد نان دهد گذشته آره عزیزم ،
پاسخ
جمالی
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱
آقای ناشناس عزیز
ریشه مشکل به نظر من افزایش توقعات و رفاه طلبی روانی است. اگر بخواهیم هر فرزند یک اتاق مخصوص با صدها اسباب بازی و مدرسه غیر انتفاعی عالی و رفع هر نیازی که به ذهن بچه می رسد و .... باشد طبیعتا صد سال هم کار بکنیم باز کم میاریم. ضمن این که این رفاه آیا به صلاح بچه است؟ بچه ای که در خانه کمبود احساس نکند فردا در اجتماع شکننده تر خواهد بود. زود احساس یأس و پوچی به او دست خواهد داد.
حامد
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۲۶ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۱
۶
سلام.دوستان کاملا با نظر مقام رهبری موافق هستم.ایشان بدلیل پاره ای از مسایل نمی توانند همه چیز را بگویند اما بر اساس بررسی های انجام شده و زاد و ولد شدید در شهرهای اهل سنت ؛بسیاری از کارشناسان متفقا هشدار داده اند که با توجه به موضوع فوق جمعیت دوستان اهل سنت در پنجاه سال آینده در ایران از شیعیان بیشتر خواهد شد.ما فقط به زمان حال تعلق نداریم .باید این را بدانید که در صورت برابری جمعیت اتفاقاتی که در لبنان بر سر اهل شیعه آوردند ممکن است.به راحتی استکبار و ایادی آن برنامه ریزی می کنند و می گویند حالا که جمعیت مساوی شده مثلا ریاست جمهوری مثل بوسنی هر یک سال بین دو طرف تقسیم شود و خیلی چیزهای دیگر.شما رشد جمعیت را در شهرهای مرزی بررسی کنید و آمار بگیرید آنوقت به نظرات مقام معظم رهبری ایمان می آورید.
پاسخ
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۳
۳
آقا میلاد هم کامنت اولت را خوب خواندم و هم کامنت دوم.شما دفاع بدی میکنی اگه واقعا سواد اقتصادی نداری اظهار نظر نکن .انسان با پیچاندن چند کلمه که باسواد نمی شود. ضمنا در کامنت اولت عجین درست است نه آجین من در آوردی.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۶
۰
موارد لازم برای ازدواج:کار پول مسکن ماشین داشتن تامین آتیه بیمه
پاسخ
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۸ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
۲
۵
به نام حضرت دوست
به نظر من فقط باید پشت سر رهبرمان حرکت کنیم زیرا ایشان مسیر را بهتر از ما می بینند .اگر مذهب شیعه بر حق است (که این چنین نیز هست) بایستی به دور از هرگونه گریبانگیری و با منطق علمای خویش آنها را بیان کنیم نه منطق و رای خودمان
من با نظر مقام عظمای ولایت در مورد افزایش جمعیت موافقم زیرا ایران تنها کشور با حاکمیت شیعی است و این مهم نیز بایستی تا ظهور امام دوازدهم پابرجا بماند
من با مطالعه کتابهای دکتر نجاح الطایی و نیز دکتر تیجانی و کتاب شبهای پیشاور بسیار موافقم و به خواهران و برادران اهل سنت نیز پیشنهاد می کنم آنها را مطالعه فرمایند
پاسخ
گمنام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۶ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴
۰
۰
کاملا مشخصه که این موضوع کاهش جمعیت فقط و فقط ریشه ی فرهنگی دارد و هیچ ربطی به اقتصاد و... نداره.
ما که همیشه خوابیم ولی بنازم بصیرت رهبرم رو که خوب نقشه های دشمن رو شناسایی میکنه پس وظیفه ی ما هم فقط فقط و تبعیت است .پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد...
دوستان اگر پیشنهاد و طرحی فرهنگی در این زمینه دارید بفرمایید بقیه هم در ترویج این فرهنگ سهیم شوند..
تشکر
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها