يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۸۵۶۲۹
زمان انتشار: ۰۸:۱۸     ۲۳ مهر ۱۳۹۱
رهبر انقلاب در جمع خانواده‌های شهدا خراسان شمالی:
حضرت آیت الله خامنه‌ای خاطر نشان کردند: اگر در دوره‌ای رزمندگان اسلام در منطقه عملیاتی خط شکنی می‌کردند، امروز نسل جوانی که امام(ره)، شهدا و دفاع مقدس را ندیده است، در ایستادگی مقابل زیاده خواهی قدرت‌ها، خط شکن است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از سایت اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (شنبه) در دیدار خانواده‌های شهیدان، جانبازان و ایثارگران استان خراسان شمالی، پدیده شگفت آور رویش‌های جدید و بیشمار انقلاب اسلامی در نسل جوان را نتیجه برکت خون شهیدان دانستند و تأکید کردند: با وجود برخی ریزش‌ها از میان قافله انقلاب، رویش‌های فراوان انگیزه‌های جدید و عزم‌های راسخ و آگاه، ملت ایران را اکنون به خط شکن شجاعت و ایستادگی در مقابل فزون خواهی سلطه‌گران تبدیل کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه روی برگرداندن عده‌ای از انقلاب اسلامی به معنای از حرکت ایستادن قافله انقلاب نیست، افزودند: برخی افراد به دلایل مختلف همچون احساس خستگی یا تردید در گذشته خود و یا فریفته شدن به لبخند دشمن، از مسیر انقلاب خارج شدند اما در مقابل، به برکت خون شهیدان، رویش‌های جدید و فراوانی در نسل جوان بوجود آمده که سراسر کشور را لبریز از روحیه ایستادگی، ثبات و عزت کرده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای خاطر نشان کردند: اگر در دوره‌ای رزمندگان اسلام در منطقه عملیاتی خط شکنی می‌کردند، امروز نسل جوانی که امام(ره)، شهدا و دفاع مقدس را ندیده است، در ایستادگی مقابل زیاده خواهی قدرت‌ها، خط شکن است.

ایشان صاحبان اندیشه را به تأمل در خصوص پدیده شگفت آور بیشماری رویش‌های انقلاب در مقابل ریزش‌های آن دعوت کردند و افزودند: آگاهی و عزم راسخ نسل جوان کنونی اگر بیشتر از جوانان دوران دفاع مقدس نباشد، کمتر نیست.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: جامعه، امروز مملوّ از جوان‌های شجاع، آگاه، آشنا به حقایق زمان و مسلط به مسائل گوناگون سیاسی است که رویش‌های جدید انقلاب هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به قضاوت‌های غلط برخی افراد در مورد نسل جوان و نگرانی‌هایی که آنان در برخی مواقع اظهار می‌دارند، افزودند: بر خلاف این قضاوت‌های نادرست، جوانان کشور، با ایمان و علاقمند به راه شهدا و انقلاب هستند.

ایشان در پایان با تجلیل از خانواده‌های شهیدان و ایثارگران و همچنین صبر و بردباری همسران جانبازان خاطر نشان کردند: همه ملت ایران باید سپاسگزار خانواده‌های شهدا باشند و فرزندان شهیدان نیز باید میراث گران‌بهای پدران خود را با افتخار به نسل‌های بعد بسپارند.

در ابتدای این دیدار آقایان داراب بدخشان پدر شهید و شاعر برجسته استان، و حسین سقایی جانباز قطع نخاعی و خانم صدیقه بهاری فرزند سردار شهید خلیل‌الله بهاری به قرائت شعر، بیان دکلمه و ذکر خاطرات دفاع مقدس پرداختند.

همچنین آقای زریبافان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به نمایندگی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران استان خراسان شمالی به رهبر معظم انقلاب خیر مقدم گفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها