أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۸۶۰۳۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۲۴ مهر ۱۳۹۱
«رضا برجی» مجموعه مستند «سبک زندگی» را برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری و سوالات ایشان در این راستا می‌سازد.
«رضا برجی» در گفت‌وگو با فارس گفت: مقام معظم رهبری امروز در جمع هزاران نفر از جوانان خراسان شمالی صحبت‌های مهم و اساسی درباره سبک زندگی مطرح کردند و در این باره نیز سوالاتی را مطرح فرمودند. ایشان از صاحب‌نظران دعوت کردند تا به این سوالات پاسخ بدهند.
 
وی ادامه داد: این سوالات بسیار مهم و تعیین‌کننده است و رهبری با تدبیر و تأمل بسیار راجع به آن، این سوالات را مطرح کردند. در همین راستا ما تصمیم گرفته‌ایم تا در مؤسسه فرهنگی هنری خانه ادب و پایداری اقدام به تولید مجموعه مستندی برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری کنیم.
 
برجی تصریح کرد: این کار را از همین امروز آغاز کردیم و طرح 16 فیلم مستند در راستای این 16 سوال را آماده می‌کنیم تا بتوانیم برای این سوالات، پاسخ مناسبی پیدا کنیم. ما قصد داریم عمق سوالات مقام معظم رهبری را تصویر کنیم. مثلا اگر ایشان پرسیده‌اند که چرا ربا در جامعه زیاد است، می‌خواهیم با مردم، مسئولان، ربادهندگان و رباگیران صحبت کنیم که چرا این اتفاق افتاده است و در حقیقت موضوع را ریشه‌یابی کنیم.
 
وی ادامه داد: در همین راستا 16 قسمت مستند 40 تا 50 دقیقه‌ای با استفاده و حضور کارگردانا‌ن جوان خواهیم ساخت و کار تولید آن نیز از همین امروز آغاز شده است. ما باید جامعه را با این سوالات درگیر کنیم تا در نهایت به پاسخ برسیم. تلاشمان نیز این است که این مجموعه مستند تا پایان امسال تولید و به مرحله پخش برسد.
 
به گزارش فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در جمع دانشجویان‌،‌ دانش‌آموزان و جوانان خراسان شمالی با توجه به نو بودن بحث «سبک زندگی» در ادبیات و فضای گفتمانی کشور، سخنان خود را با نوعی آسیب‌شناسی عینی ادامه دادند و به طرح سؤالات متعدد پرداختند.
 
چرا فرهنگ کار جمعی در ایران ضعیف است؟ چرا در روابط اجتماعی، حقوق متقابل رعایت نمی‌شود؟ چرا در برخی مناطق، طلاق زیاد شده است؟ چرا در فرهنگ رانندگی انضباط لازم رعایت نمی‌شود؟ الزامات آپارتمان‌نشینی چیست، آیا رعایت می‌شود؟ الگوی تفریح سالم کدام است؟ آیا در معاشرت‌های روزانه، همیشه به هم راست می‌‌گوییم؟ دروغ چقدر در جامعه رواج دارد؟ علت برخی پرخاشگری‌ها و نابردباری‌ها در روابط اجتماعی چیست؟ طراحی لباس‌ها و معماری شهرها چقدر منطقی و عقلانی است؟ آیا حقوق افراد در رسانه‌ها و در اینترنت رعایت می‌شود؟ علت بروز بیماری خطرناک قانون‌گریزی در برخی افراد و بعضی بخش‌ها چیست؟ چقدر وجدان کاری و انضباط اجتماعی داریم؟ توجه به کیفیت در تولیدات داخلی چقدر است؟ چرا برخی حرف‌ها و ایده‌های خوب در حد حرف و رؤیا باقی می‌ماند؟ ساعات کار مفید در دستگاه‌ها چرا ‌کم است؟ چه کنیم ریشه ربا قطع شود؟ آیا حقوق متقابل زن و شوهر و فرزندان در خانواده‌ها به طور کامل رعایت می‌شود؟ چرا مصرف‌گرایی، برای برخی افتخار شده است؟ و چه کنیم تا زن هم کرامت و عزت خانوادگی‌اش حفظ شود و هم بتواند وظایف اجتماعی خود را انجام دهد؟
 
رهبر انقلاب اسلامی پس از طرح فهرست‌وار این سؤالات افزودند: ده‌ها سؤال و مسئله اساسی دیگر نیز وجود دارد که همه آن‌ها با سبک و فرهنگ زندگی مرتبطند و به علت اهمیت این مسائل در زندگی انسان است که قضاوت در مورد یک تمدن با توجه به پیشرفت آن در بخش سبک و فرهنگ زندگی صورت می‌پذیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها