أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۸۶۶۱۵
زمان انتشار: ۱۰:۴۰     ۲۶ مهر ۱۳۹۱
به گزارش پایگاه 598، بر اساس ابلاغ شماره 8423/91/دش محمود احمدی نژاد رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی مجموع «راهبردها و اقدامات ملي مربوط به جلوگيري از كاهش نرخ باروري و ارتقاي آن متناسب با آموزه‌هاي اسلامي و اقتضائات راهبردي كشور» به دستگاههای مربوطه ابلاغ شد.

این راهبردها ترکیبی از مصوبه جلسات 709، 710، 711 و 712 شوراي عالي انقلاب فرهنگي است که مجلس شوراي اسلامي، نهاد رياست جمهوري، مركز مديريت حوزه علميه، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، وزارت آموزش و پرورش، وزارت راه و شهرسازي، صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، ستاد كل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران، وزارت كشور، وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، سازمان تبليغات اسلامي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور و معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور ابلاغ شده است.
 
بر اساس مقدمه این ابلاغیه، دستورات زیر در چارچوب تصويب نقشه مهندسي فرهنگي و براساس تحليل وضعيت فرهنگي كشور تهیه و ابلاغ شده است که بر اساس "راهبرد كلان" آن، «جلوگيري از كاهش نرخ باروري كل و ارتقاي آن متناسب با آموزه‌هاي اسلامي، اقتضائات راهبردي كشور، مطالعات جمعيت‌شناختي، آمايش و پايش مستمر جمعيتي» مورد تاکید و پیگیری خواهد بود.

بخش دوم این ابلاغیه مربوط به "راهبردهاي ملي" این موضوع است که بر اساس آن موارد زیر مورد تاکید قرار گرفته است:

1ـ فرهنگ‌ سازي براي دست‌يابي به جمعيت مطلوب و اصلاح بينش و نگرش مسئولان و مردم نسبت به پيامدهاي منفي كاهش باروري بويژه زير حد جانشيني

2ـ تدوين سياست‌ها، برنامه‌ها و قوانين و مقررات حمايتي و تشويقي براي دست‌يابي به نرخ باروري مناسب، جمعيت مطلوب و لغو سياست‌ها، برنامه‌ها و قوانين و مقررات مشوق كاهش باروري

3ـ تدوين الگوي سبك زندگي و ترويج آن به ويژه فعاليت‌هاي اجتماعي، آموزشي و اشتغال زنان متناسب با معيارهاي اسلامي و هماهنگ با مصالح خانواده به منظور ايفاي هر چه كامل‌تر نقش مادري و همسري

4ـ ايجاد و استقرار نظام مديريت فرابخشي و جامع جمعيت كشور

5 ـ آمايش مستمر جمعيتي كشور و تدوين سياست‌هاي مهاجرتي به منظور جهت‌دهي به جابجايي‌هاي جمعيتي در سطوح ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي

6 ـ اهتمام به ارتقاء كيفي جمعيت كشور از طريق متناسب ساختن نرخ باروري خانواده‌ها با شرايط و اقتضائات سلامت، معيشت و فرهنگ آنها.

رییس جمهور در ادامه این ابلاغیه مهم، تهيه طرح جامع توليد و اجراي انواع برنامه‌هاي آموزشي، پژوهشي، اطلاع‌رساني، نمايشي، تبليغي و غيره در رسانه‌هاي جمعي بويژه صدا و سيما و شبكه‌هاي استاني آن با هدف گفتمان‌سازي و ترويج فوايد فرزندآوري و تبيين آثار منفي كاهش نرخ باروري با رعايت شرايط و مقتضيات راهبردي را مورد تاکید قرار داده است.

تبيين نظريه جمعيتي اسلام و ترويج آن توسط روحانيت براي اصلاح نگرش مسئولان و مردم نسبت به فوايد باروري و افزايش نرخ آن، تدوين و اجراي برنامه‌هاي ترويجي، آموزشي، پژوهشي و خدمات پزشكي توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در جهت اصلاح نگرش عمومي، برنامه‌ريزي و فرهنگ‌سازي در تسهيل ازدواج، كاهش سن ازدواج و استحكام خانواده و حمايت از گسترش شبكه‌هاي اجتماعي و سازمان‌هاي مردم نهاد حامي كاهش سن ازدواج جوانان و استحكام خانواده از دیگر بخش های این دستور است.

همچنین دستگاههای مسئول موظف شدند نسبت به آمايش و برنامه‌ريزي استاني و منطقه‌اي جمعيت با در نظر گرفتن مقتضيات اساسي و راهبردي مربوط، اصلاح نگرش‌ها و برنامه‌هاي درسي در سطوح آموزش و پرورش و آموزش عالي نسبت به جمعيت مطلوب و فرزندآوري و استفاده از ظرفيت‌هاي آنها در اين زمينه، بازنگري كليه سياست‌ها، برنامه‌هاي توسعه و قوانين و مقررات كشور با تأكيد بر اصلاح قوانين و مقررات تنظيم خانواده و تدوين و تصويب برنامه‌هاي هوشمند براي ارتقاء باروري اقدام کنند.

* اختصاص سبد تغذيه و بسته درمانی رايگان به مادران و کودکان

تدوين و اجراي الگوها و برنامه‌هاي حضور اجتماعي مطلوب و تنوع‌بخشي به مشاغل زنان متناسب با مسئوليت‌هاي خانوادگي (همسري و مادري)، ايجاد بانكهاي اطلاعاتي جامع جمعيتي ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي و رصد مستمر تحولات جمعيتي در جهت اهداف و سياست‌هاي جمعيتي كشور و سياست‌گذاري توزيع و بازتوزيع جمعيت و اعمال آن در طرح‌ها و برنامه‌هاي توسعه ملي و منطقه‌اي، ادامه این ابلاغیه رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

دستگاههای مسئول در این مصوبه، موظف شده اند نسبت به بازنگري و وضع قوانين و مقررات حمايتي و تشويقي فرزندآوري به صورت پلكاني با رعايت سه معيار سن ازدواج، فاصله مواليد و تعداد فرزندان از طريق پيش‌بيني الزاماتي همچون پوشش بيمه اجباري درمان رايگان مادر و كودك از ابتداي بارداري تا پايان دو سالگي كودك براي كساني كه فاقد پوشش بيمه درماني مي‌باشند، اختصاص سبد تغذيه رايگان ماهانه به صورت بن كالا شامل؛ پروتئين، لبنيات، برنج و حبوبات به ميزان يك تا دو ميليون ريال به مادران باردار و داراي فرزند زير 2 سال حداقل براي 3 دهك درآمدي پايين و نيازمندان براساس ارزش ريالي سال 1390 به عنوان سال پايه
و اختصاص بسته بهداشتي ـ درماني رايگان شامل؛ مكمل‌هاي غذايي، دارو، آزمايش‌هاي دوره‌اي و موردي و معاينه‌هاي ماهيانه به مادران باردار و داراي فرزند زير 2 سال براي حداقل 3 دهك درآمدي پايين و نيازمندان اقدام کنند.

سبد تغذیه و اقلام بسته بهداشتي درماني رايگان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تعيين مي‌ شود.

* افزايش مدت مرخصي استعلاجي زايمان به 9 ماه

پوشش كامل بيمه‌اي براي درمان ناباروري‌هاي اوليه و ثانويه و افزايش مدت مرخصي استعلاجي زايمان به 9 ماه و مرخصي بدون حقوق به 21 ماه و جمعاً به مدت 30 ماه به ازاي هر فرزند و در مجموع 10 سال به صورت شناور با حفظ شغل براي كليه شاغلان بخش دولتي و غيردولتي دیگر موضوع مورد تاکید رییس جمهور در این بخشنامه مهم بوده است.

البته مرخصي استعلاجي و بدون حقوق، قابل بازخريد نمي‌باشد و حداكثر تا 6 سالگي كودك قابل استفاده است.

"اختصاص مرخصي استحقاقي 2 هفته‌اي تولد فرزند به پدر که اين مرخصي قابل بازخريد نیست و اجراي كامل طرح آتيه فرزندان با مبنا قرارگرفتن ارزش ريالي سال 1389 به عنوان سال پايه نیز به عنوان وظایف دستگاههای اجرایی و قانونگذار اعلام شده است.


*

نکته جالب در این مصوبه، دستور پرداخت هديه تولد فرزند به مادر به صورت سكه بهارآزادي است که طبق جدول زير انجام خواهد شد:



* تسهیلات ویژه برای مادران دانشجو

احمدی نژاد همچنین دستگاههای مسئول را موظف کرده است برای افزايش سنوات تحصيلي دانشجويان مادر به ازاي هر فرزند تا 4 نيم‌سال و كاهش سقف واحدهاي درسي در هر نيم‌سال تا سقف 8 واحد و متناسب‌سازي نظام آموزشي كشور با ملاحظات جنسيتي و سياست‌هاي جمعيتي در ساختار، محتوا و طول مدت تحصيل اقدام کنند.

مراكز آموزش عالي نیز موظف شده اند در توزيع و تخصيص وام دانشجويي، وام وديعه مسكن و همچنين تخصيص خوابگاه‌هاي دانشجويي، دانشجويان متأهل داراي فرزند را در اولويت قرار دهند.

دانشجويان مادر داراي فرزند زير 3 سال نیز طبق این دستورالعمل جدید مي‌توانند تا 50 درصد واحدهاي درسي نظري دوره تحصيلي خود را به صورت نيمه حضوري يا مجازي بگذرانند.

* حق عائله‌مندي دو برابر شد

فراهم آوردن امكان حضور منعطف و كاهش ساعات كار موظف، ايجاد امتيازات خاص و تسهيلات لازم در طرح دوركاري و نيمه حضوري و ساير شيوه‌هاي مناسب اشتغال براي زنان باردار و مادران داراي فرزند زير 5 سال نیز مورد تاکید رییس جمهور قرار گرفته و حق عائله‌مندي در كليه قوانين‌و مقررات استخدامي به دو برابر افزايش مي‌يابد.

پرداخت پاداش اولاد به صورت ماهانه و به صورت پلكاني در كليه قوانين و مقررات استخدامي كشور و به شرح جدول ذيل اعمال مي‌شود:




بخش دیگر دستور مهم رییس جمهور به "اعطاي مشوق‌هاي مالياتي به خانواده متناسب با تغييرات در بُعد خانوار از طريق تغيير در واحد مالياتي از فرد به خانواده، حمايت از طراحي، ساخت و واگذاري مسكن‌هاي چند نسلي به خانواده‌هاي گسترده، احتساب خانه‌داري به عنوان شغل و كمك به بيمه بازنشستگي زنان متأهل خانه‌دار با پرداخت بخشي از حق بيمه توسط دولت متناسب با درآمد خانواده" اختصاص دارد.

همچنین بر اساس این ابلاغیه مادران شاغل داراي 3 فرزند و بيشتر مي‌توانند با داشتن هر ميزان سابقه كار، علاوه بر ميزان سنوات خود به ازاي هر فرزند با يك سال افزايش سنوات بازنشسته شوند. مادران شاغل مي‌توانند با هر ميزان سابقه كار با همان ميزان سنوات بازنشسته شوند.

* پرداخت وام قرض‌الحسنه «فرزند» به مبلغ يكصد ميليون ريال به خانواده‌ها براي فرزندان سوم تا پنجم با بازپرداخت 10 ساله و بدون الزام به سپرده‌گذاري توسط بانك‌هاي عامل بر مبناي نرخ پايه سال 1391، كاهش مدت خدمت سربازي متناسب با سن ازدواج و تعداد فرزندان و افزايش حقوق و تسهيلات آنها با رعايت ضوابط و مقررات مورد عمل ستاد كل نيروهاي مسلح نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

* کمک به ارتقاء امادگی جسمی و روحی برای بارداری

ارتقاء آمادگي‌هاي جسمي و روحي جوانان براي تربيت نسل و بارداري از طريق:

- درج عناوين و سرفصل‌هاي مربوط به آماده‌سازي دختران و پسران از نظر سلامت جسمي و روحي و رواني براي عهده‌داري مسئوليت اداره خانواده و پرورش فرزندان در متون آموزشي مقاطع مختلف تحصيلي توسط وزارت آموزش و پرورش.

- افزايش اعتبارات، امكانات، ساعات درسي و فعاليت‌هاي ورزشي دختران و پسران در مدارس و دانشگاه‌ها.

- ايجاد رشته‌هاي تحصيلي متناسب با جايگاه و نقش خانواده و زن براساس فرهنگ اسلامي، همچون مديريت خانه و خانواده در مقاطع مختلف توسط وزارتين آموزش و پرورش و علوم، تحقيقات و فناوري.

- اجراي مستمر طرح غربالگري سلامت دختران و پسران در مدارس و دانشگاه‌ها.

- ترويج زايمان طبيعي و بدون درد و مقابله هدفمند با سزارين‌هاي غيرضروري و سودجويانه.

* پرداخت وام به خانواده ها

همچنین خانواده‌هاي داراي 4 فرزند و بيشتر براساس نتايج آمايش جمعيتي و در دهك‌هاي پايين درآمدي جامعه مي‌توانند حسب مورد از يكي از دو امتياز زير بهره‌مند شوند:

- دريافت وام خريد مسكن به ميزان دو برابر سقف وام‌هاي اعطايي بانك مسكن، با باز پرداخت 30 ساله و حداقل سود بانكي بخش مسكن.

- دريافت يك قطعه زمين مسكوني به مساحت 200ـ 150 مترمربع در شهرستان محل سكونت به شرط ساخت و حداقل 15 سال سكونت در آن به استثناء كلان شهرهاي كشور.

در پایان این مصوبه نیز اعلام شده که به منظور راهبري، برنامه‌ريزي و نظارت و ارزيابي كلان جمعيتي، نهاد تخصصي مديريت جامع جمعيت كشور ظرف مدت سه ماه توسط دولت تشكيل و با همكاري دستگاه‌هاي ذي‌ربط، نسبت به تهيه برنامه عمل با تقسيم كار ملي و دستورالعمل‌هاي لازم اقدام و گزارش عملكرد را هر شش ماه به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارائه می کند.

منبع: مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷۵
در انتظار بررسی: ۱۱
* نظر:
ارسال نظرات
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۶۶
۱۰
ببینید الان وام 50 میلیونی هم بدید جوان ها بازم زن نمیگیرن برید فرهنگ و تفکر مردم رو هم همزمان با این طرح ها درست کنید
پاسخ
عائله مند
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۱۴
۹۰
ایول ایول، داش محمود ایول

شیر مادرت حلالت احمدی نژاد
پاسخ
غضنفر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۷ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۲۶
۳
بااین گرانیها برای تولد سکه بدهند خیلی خوبه من برمی گردم و دوباره تولد میشم
پاسخ
shahin
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۳۹
۴
برو بابا الان با پول مردم رو اره.....
اين بچه بعدا اينده نميخواد
اين قانونبراي سران خوبه كه وضع همشون خوبه
پاسخ
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۷ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۶۷
۱
ها اینهایی که گفته کجا میدند
پاسخ
ناشناس
United States
۱۷:۰۱ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۶۴
۲۳
این قانون از کی لازم الاجراست ؟و ما که تازه 1 ماهه مرخصیمون شروع شده شامل حالمون میشه؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۸ - ۰۹ دی ۱۳۹۱
نه
.
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۱
شامل حالت میشه برو خوش باش
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۳ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۱۷
۱۲
این طرح خیلی خوبه باعث افزایش جمعیت جوان درآینده خواهد شد .درصورتیکه وضع معیشتی مردم خوب باشد.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۹ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۱۷
۱۹
وقتی من بچه دار شدم زمانی بود که آقای احمدی نژاد قول داده بود یک ملیون هدیه می ده که الان بچه من یک سالش شده و خبری از هدیه نشد که البته من برای هدیه بچه دارنشدم کاشکی این مسائل کارشناسی تصویب می شد الان روستاهای ما ( البته بعضیها ) قشر بسیار ضعیف که تحت پوشش مثلا کمیته امداد ، بهزیستی و هلال احمر هستند شروع به تولید بچه می کنند وگرنه آدمی پولدار با فرهنگ شما اگه بکشیدش هم بیش از یک بچه نمی یاره
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۱۵
۳۲
بسیار عالی است خدا به مسوولین کمک کند زودتر اجراییش کنند.
پاسخ
اون ناشناسه
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۱
بابا خيلي پرتي
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱
۲۷
۲
قانون مرخصی زایمان برای مادرانی که در سال1391زایمان کرده اندلازمالاجراست
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۲ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
حتی اگر 6 ماه مرخصی فردی نمام شود بعد یخشنامه به سازمان مربوطه بشود مشمول حال ما میشود؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۹ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱
۱۵
۲۸
خدا را شکر بچه سوم من 4 ماهه است از حالا در نوبت چهارمی هستم 0
پاسخ
ننتتنسی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۸ - ۱۳ دی ۱۳۹۱
بابا خیلی مشنگی
هامان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۸ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۱۶
۲
در شرايطي كه امنيت جاني ومالي و شغلي و ... نداريم و از مخارج سنگين زندگي خودمون بر نمياييم بخدا اين ظلم است كه يه بچه بيگناه رو هم بدبخت كنيم
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۱۴
۴
اگه این قانون تصویب شده پس چرا فقط تو این سایت خبرش هست جای دیگه درج نشده
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۱۳
۷
اگه این قانون تصویب شده پس چرا فقط تو این سایت خبرش هست جای دیگه درج نشده
پاسخ
زارعی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۲۳
۰
الان مردان میزایند با این گرانی
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۱۵
۰
قانون خوبيه ولي اگه حقوق مارو هم با دلار يا يورو بدين مثلا 1800يورو ! مثل اروپاييها
پاسخ
ناشناس
United States
۱۱:۳۱ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱
۱۶
۰
من زنگ زدم کارگزینی اداره اموزش پرورش واسه مرخصی گفت چرته 9 ماه چه خبره
پاسخ
آناهیتا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۳ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
۱۱
۰
اینها همه حرفه. با این چیزا کسی بچه دار نمیشه. راه حل: حذف سربازی متاهلین و کسانی که صاحب فرزند می شوند، تامین یک مسکن هر چند کوچک از طرف دولت برای خانواده هایی که صاحب اولادند، حقوق ماهیانه برای بچه ها.
پاسخ
مهدیه
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۲ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱
۴
۱
دو برابر شدن حق عایله مندی از کی اجرا میشه؟
پاسخ
منتظر تولد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۳ - ۰۳ آبان ۱۳۹۱
۴۶
۵
خدا كنه سريعا زاد و ولد زياد شه!
الان ادارت ما بدون كارمند و كارخونه ها بدون كارگر موندن. منتظرند مردم بزان كارمند و كارگر زياد شه.
در ضمن كلاسهاي آموزش و پرورش هم خالي و بدون دانش آموز موندن
پاسخ
محبوبه
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۲ - ۰۳ آبان ۱۳۹۱
۵
۱
سلام.من بچه دومم را باردارم.حدود 7ماهم هم هست.خودمم 28 سالمه میخوام ببینم کدوم از این مشوق هایی که گفتین شامل حال من میشه؟فکرکنم هیچکدوم!!!!
پاسخ
افسانه
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
۸
۱
لطفا بگید این حرف های قشنگ کی تو مجلس مطرح میشه
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۱
۲۱
۲
آیا مرخصی زایمان 9 ماهه برای من که مردادسال 91 زایمان کردم شامل میشود؟
پاسخ
پروین
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۱
ایا مدت مرخصی 9 ماه برای من که در مرداد زایمان کرده ام شامل می شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۸ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
۱۷
۵
این چه جور قانونی که فقط تو سایت و روزنامه ها هست و به دست تأمین اجتماعی که مسئول اجرای این قانون نرسیده
پاسخ
ناشتاس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۶ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
۱۰
۳
با تشکر از مسئولین محترم خواهشمندم سریعتر ترتیبی اتخاذ گردد تا بخشنامه مذکور یه سارمان توسعه تجارت ایران ابلاغ گردد . مرخصی اینجانب در حال اتمام می باشد.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۱
دقیقامشکل منودارین.کاش به آموزش پرورش شهریار ارسال کنن.
رویا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۱۴
۳
الان مرخصی زایمان 9ماه شده واسه مادرانی که مرخصی زایمان هستند نیز شامل
می شود؟ و از کی این قانون اجرا می شود؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۶ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۱۷
۰
لطفا مرخصی زایمان را سه ساله کنید.هزینه کردن برای سلامتی کودکان امروز که آینده سازان این مملکتند بهتر از هزینه کردن برای بیماریهای روحی و جسمی کودکان دارای مادران شاغل(که امروزه اکثریت شاغلند) می باشد.همین کودکانند که باید آینده این کشور را بسازند.
باتشکر
پاسخ
ناشناش
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۲۵
۰
باتشکر از مسئولین تور خدا هرچه زودتر به ادارات ارسال کنید .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱
۱۸
۲
با سلام من دارای فرزند سوم چند روزه هستم و کارمند جهت مرخصی آقایان به اداره کارگزینی مراجعه کردم منو به سخره گرفتن. و. ..ی
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۱
۱۵
۶
خواهش می کنیم مرخصی زایمان را زودتر تصویب کنید
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۲۴ آبان ۱۳۹۱
۲۱
۰
شعار ندین اجرا کنید
پاسخ
هیچکس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۸ - ۰۷ آذر ۱۳۹۱
۱۰
۱
گول نخورید این کارها برای اینکه خانمها رااز محیط کار دور کنند بعد کار بعد دست یک مرد دیگه (با توجه به اینکه توی برنامه پنجم توسعه گفته شده دولت باید کوچک شود) سر کار نروند
پاسخ
ناشناس
Canada
۱۱:۳۶ - ۰۷ آذر ۱۳۹۱
۳
۲
میشه لطفا از روند این بخشنامه برای تصویب یه خبری بگیرید و مارو هم در جریان بذارید باز شما ها دستتون به مسئولین میرسه میتونید اخرین خبرا رو بدست بیارید
پاسخ
نازنین
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۰۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۱
۳
۰
تو رو خدا زودتر این لایحه رو تصویب کنید تا از نگرانی دق نکردم سه ماه دیگه مرخصیم تموم میشه نمیدونم بچهمو باید دست کی بسپارم اخه هیچ کس رو ندارم بچم رو نگهداری که
پاسخ
اكرم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۲۸ آذر ۱۳۹۱
۲۴
۱۷
سلام
اين مرخصي زايمان 9 ماهه براي اموزش و پرورش از كي اجرا مي شود
پاسخ
قاسمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۴ - ۲۸ آذر ۱۳۹۱
۷
۴
ایا قانون 9 ماهه شدن مرخصی شامل خانومهایی که در شهریور ماه 91 هم زایمان کردن میشه.لطفا پاسخ بدید.
پاسخ
سین شین
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۰ - ۲۸ آذر ۱۳۹۱
۶
۰
مرخصی زایمان 6ماهه ام داره تموم میشه
حالا چه کار کنم پس کی به سازمانها مرخصی زایمان9 ماهه ابلاغ میشه؟
نه 9 ماهه شد نه مرخصی بدون حقوق میدن!
ای خدا...
پاسخ
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۰۳ دی ۱۳۹۱
۸
۳
اگر مرخصی زایمان 9 ماه می باشد چرا بخشنامه به ادارات نمی فرستید
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۷ - ۰۸ دی ۱۳۹۱
۱
۱
رفاه زدگی و عدم اعتماد به وعده های الهی عامل فرزند نیاوریه....
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۵ - ۰۸ دی ۱۳۹۱
۳
۰
چرا هیج جایی چرا نمیکنند.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۶ - ۰۸ دی ۱۳۹۱
۲
۰
چرا هیج جایی اجرا نمیکنند.
پاسخ
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۱ - ۰۹ دی ۱۳۹۱
۳
۳
دیگه هر چی مشکله حل شده فقط مونده افزایش جمعیت {نجنبین سکه ها پریدن}
پاسخ
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۲ - ۰۹ دی ۱۳۹۱
۴
۰
دیگه هر چی مشکله حل شده فقط مونده افزایش جمعیت {نجنبین سکه ها پریدن}
پاسخ
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۳ - ۰۹ دی ۱۳۹۱
۰
۴
دیگه هر چی مشکله حل شده فقط مونده افزایش جمعیت {نجنبین سکه ها پریدن}
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۲ - ۰۹ دی ۱۳۹۱
۱
۰
این مرخصی 9 ماهه از کی اجرا میشه؟ شامل حال کسانی که در مرخصی هستن میشه یا نه؟
پاسخ
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۰ دی ۱۳۹۱
۸
۰
با توجه به تفكرات متفاوتي كه وجو دارد و بعضي موراد به شوخي با آن برخورد مي كنند اينجانب معتقدم كشور ما با اين وضعيت كنوني ديگر قادر به افزايش جمعيت نيست هرچند ممكن است در آينده درصد جوانان كمتر شود بنده 2 فرزند دارم و اگر براي هر بچه صد ميليون ه بدهند اين كار را نمي كنم مگر فرزندان چه گناهي كردند كه در اين وضعيت آشفته بتوانند با زجر و گريه زندگي كنند همان بهتر كه متولد نشوند جان ماخلاص بني آدم هم كمتر زجر بكشد.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱
۰
حالا در مورد 100ملیون یه کم فکر کن علی اقا!!!
پاسخ
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۲
۰
براي دريافت مشوق ها به كدام سايت ميبايست مراجعه كرد
پاسخ
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۱
۰
چرا این قانون به همه وزارتخانه ها ابلاغ نشده مثل وزارت دارایی و جهاد مگر کارمندان با هم فرق دارند
پاسخ
پریسا
France
۱۲:۰۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۵
۳
من دخترم فروردین 92 بدنیا میاد. آیا مرخصی 9 ماهه مشمول من میشود؟
پاسخ
لاله
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱
۰
با سلام لطفا بگید کی این 9 ماه اجرا میشه . امسال اجرا میشه؟
پاسخ
مادر
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۰
۱
تو رو خدا هر چه زودتر اجرایی کنید فقط حرف که فایده ای ندارد!!!!!!!!!!
پاسخ
مریم
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
۱
۰
دوستان همش سر کاریه باور نکنید...از من گفتن
پاسخ
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۲۰
۰
اگه مرخصی 9ماه شده چرا به اموزش و پرورش ابلاغیه اش نیلمده.باتشکر
پاسخ
اكرم
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۴ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۱
۶
۰
باسلام
ضمن تشكر آيا اين مصوبه افزايش مرخصي زايمان به وزارت بهداشت درمان و دانشگاهاي علوم پزشكي اعلام شده و شامل حاي اينجانبه كه در دي ماه 91 زايمان نموده ام و از پرسنل ماماي بيمارستان مي باشم مي باشد
پاسخ
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۵ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۱
۲
۰
از مجلس خواهش میکنم مصوبه افزایش مرخصی زایمان را زودتر تصویب کند الان یکسال و نیمه که مجلس در صدد تصویب این قانونه. ایا این مصوبه برای نمایندگان انقدر سخته که نمی تونن نظر اری یا نه رو بدن؟!!!
پاسخ
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
همش الکیه گول نخورید از سکه خبری نیست
پاسخ
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۸ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
دوساله پشت سرهم اینو میگن هر بار میگن تصویب شد تا میری اداره بپرسی بهت میخندن وقتی قرار نیست قولی عملی بشه نگید خب؟
پاسخ
ناشناس
United States
۱۲:۰۳ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
۸
۰
سلام پنج ماهه از تولد بچه دومم میگذره آیا این مرخصی 9 ماهه به من تعلق میگیره یا نه تو رو خدا جواب بدین
پاسخ
مادرنگران
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۴ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۱
۱
۰
توروخدا بخشنامه رو زودتر به وزارت آموزش پرورش بفرستین 1هفته دیگه مرخصیم تموم میشه.
پاسخ
فرشته
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۹ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
۲
۲
بسیار ممنون از فرمانده ناجا که این مصوبه رو اجرا کرد ومن در پایان مرخصی 6ماهه سه ماه اضافه خوردم وکلی ذوق کردم.انشاء اله بقیه ادارات هم هرچه سریعتر اجرا کنن.
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۸ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
۱
۰
باسلام پدرانی که بچه شان در اسفند 91 متولد شد و هنوز بخشنامه ابلاغ نگردید چگونه می توانند از این حق برخوردار گردند ؟ مادران تا 6ماه دیگه اگه ابلاغ بشه می تونند از این مزایا استفاده کنند ولی پدران چی؟
پاسخ
مژگان
United States
۲۰:۲۱ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
۱
۰
من که 24 اسفند باید برگردم بانک کوچولوم 6 ماهه میشه دیگه قطع امید کردم از 9 ماهه شدن مرخصی.میگن حالا که مجلس تصویب کرده باید شورای نگهبان هم تصویب کنه رییس شورای نگهبان هم که الان عراق تشریف دارن....
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
کاش به جای تصویب کردن بهش عمل میکردن
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۲۸ تير ۱۳۹۲
۰
۰
چرا اموزش و پرورش بخشنامه مرخص 9 ماه اجرا نمیکنه: من 20 روز دیگه 6 ماهم تمام میشه و اداره میگه بخشنامش برای ما نیومده: خواهش می کنم پیگیری کنید
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۲ - ۲۸ تير ۱۳۹۲
۳
۰
چرا اموزش و پرورش بخشنامه مرخص 9 ماه اجرا نمیکنه: من 20 روز دیگه 6 ماهم تمام میشه و اداره میگه بخشنامش برای ما نیومده: خواهش می کنم پیگیری کنید
پاسخ
مملی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۳ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۲
۶
۰
ا ین قانون مرخصی 9 ماه از کی اجرا میشه چرا مردم رو سر کار میزارید هیچ اداره ای خبر نداره بخشنامش فقط برای از ما بهترونه؟
پاسخ
ندا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
۰
۰
سلام اینکه گفتیدخانمهای شاغل سه فرزند به بالا میتونن با هر میزان سابقه وسنوات به ازای هرفرزند بازنشسته شوند تو ناجا هم استفاده میشه ماکه به. هر دری زدیم گفتند خبر ندارند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها