أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۸۶۸۵۱
زمان انتشار: ۱۲:۳۰     ۲۷ مهر ۱۳۹۱
انتقادهای تند و صریح پور محمدی در جلسه تودیع خود:
اگرچه صدا و سیما مصاحبه انتقادی کارمندان و مدیرانش در مورد سازمان را ممنوع کرده، اما هر از چندگاهی آنان که فشار اتفاقات ناهنجار درونی سازمان ایشان را به ستوه می آورد، و یا آنانکه با تیغ تند "اخراج" مواجه می گردند، لب به سخن گشوده و حقایق تلخی را بر زبان جاری می سازند. پورمحمدی که به تازگی برکنار شده است در بخشی از سخنان خود می گوید: " آقای ضرغامی نباید اجازه می دادی در تلویزیون فردی که قبلا رئیس حراست یک فروشگاه در شاه عبدالعظیم بوده نباید به پورمحمدی به پور حسین به دکتر کرمی به دکتر رستم وندی و... دستور بدهد."

سرویس نقد رسانه پایگاه 598 - اگرچه صدا و سیما مصاحبه انتقادی کارمندان و مدیرانش در مورد سازمان را ممنوع کرده، اما هر از چندگاهی آنان که فشار اتفاقات ناهنجار درونی سازمان ایشان را به ستوه می آورد، و یا آنانکه با تیغ تند "اخراج" مواجه می گردند، لب به سخن گشوده و حقایق تلخی را بر زبان جاری می سازند.

علی اصغر پورمحمدی مدیر سابق شبکه سوم سیما که چند روز پیش، یکباره برکنار شد در مراسم تودیع خود اظهارات تندی را مطرح کرد. 

وی گفت: در طول دوران خدمت زحمات زیادی را به شما هنرمندان، تهیه کنندگان، کارگردانان و نویسندگان محترم دادم که از شما معذرت می خواهم. به خصوص مدیرانی که بیشتر به آنها در ارتباط بودیم. کلا ما پورمحمدی ها ( چون ما چند برادر هستیم و بهترینمان علی بود که شهید شد) حمال های خیلی خوبی هستیم و خیلی خوب حمالی می کنیم. اما متاسفانه نوکرهای خوبی نیستیم.

 وی با اشاره به اینکه تلاشم این بوده که در طول زندگی هیچ زمانی اهل تملق و چاپلوسی نباشم افزود: هر چند ما با همه مراجعه کنندگان و مردم و مسئولان تعامل داشتم و تعامل خوب و سازنده ای هم داشتم. اما اهل بده بستان نبودم. سیاسی کار نبودم. سیاست زده نبودم. اهل هیچ روزنامه، حزب، سایت و دار و دسته خاصی نبودم. به قول آقای فردوسی پور با هم اختلاف نظر داشتیم اما اختلاف نظرمان به خاطر کار بوده.

این اظهارات وی در حالی است که سیاست «بایکوت منتقد» در شبکه تحت مدیریت وی با سایر شبکه ها هیچ تفاوتی نداشته است و او نیز تقریباً هیچگاه میزگرد چالشی در نقد برنامه هایش برگزار نکرده.
 
وی با اشاره با اینکه وقتی به شبکه تهران رفتم، فضا برای کار خوب نبود و جو سیاسی کشور التهاب داشت و من را اذیت می کردند، تصریح کرد: با من خوب نبودند و می خواستند من کار نکنم. تا اینکه خداوند کمک کرد و دیدند من خیلی بد اخلاق نیستم. به یک روزنامه پول داده بودند و در آن روزنامه به ما نمره صفر دادند. بعدا به آن دوست نویسنده گفتم لاقل به ما سیزده می دادی با این همه برنامه خوب. تا اینکه آقای احمدزاده که اول با ما خوب نبودند و بعد با ما خوب شدند، گفتند ما برای جشن رمضان لوکیشن نداریم و شما از امام رضا بخواهید یک جای خوب پیدا کنیم. در سفر مشهد رو به حرم ایستادم و متضرعانه از امام رضا خواستم نه برای اینکه پورمحمدی مشهور یا محبوب بماند، برای اینکه آبرویم نرود بتوانم خوب کار کنم و برنامه های خوبی بسازم و خداوند متعال، ائمه اطهار، مقام معظم رهبری و مردم از عملکرد ما راضی باشند. و به لطف خدا در آن سال شبکه تهران از غروب تا نیمه شب بهترین شبکه بود با جشن رمضان، پشت کنکوری ها پاورچین و...

وی ادامه داد: ما هم می توانیم مثل بعضی راوبط عمومی ها یک کتاب چاپ کنیم و بگوییم ما سیزده بار استقبال رفتیم، چهار بار بدرقه رفتیم، اسکان هتل میهمانان، چاپ بنر، تهیه شام و.. ولی اینها چه فایده ای دارد؟
 
وی با گلایه از اینکه کجای دنیا می آیند یک کتاب چاپ می کنند و رقم سازی و آمار سازی می کنند می دهند به مقام بالاتر افزود: اما کار من اینطور جلو نمی رفت. اگر اخلاص در کارم نباشد دنبال شهرت و قدرت باشم از مقام ها و مسئولین و چهره های محبوب و شخصیت ها و آیات اعظام استفاده ابزاری کنم، خدا هم به من کمک نمی کند . هر چقدر زور بزنیم و هر چقدر مسئول بیاورم و با او عکس بگیریم. فقط با اخلاص کارمان جلو می رود. - از مدیران و کارکنان شبکه سه تشکر می کنم و خیلی شما را اذیت کردم. از مهندس ضرغامی وآقای میرباقری و آقای مهاجرانی و همه مدیران خودم تشکر می کنم. اما یک مدیر خوب نبودم. به من اعتماد داشتند، اما مدیری که تو سری خور باشد، خوب نوکری بکند نبودم و معذرت می خواهم از مدیرانم.

لازم به ذکر است این حقیقت که ریاست سازمان، اصولاً با افراد «صاحب فکر» و آنها که خودشان صاحب فکر و برنامه می باشند همواره اصطکاک داشته است، سابقاً منجر به ممنوع التصویری آقایان یامین پور، شهیدی فرد، جیرانی، پناهیان، حسن عباسی، وحید جلیلی و... شده است.
 
وی با کنایه ادامه داد: «از دکتر دارابی که برای رفاه حال من و بهبود حال من و برای اینکه استراحت کنم این بار را از دوش من برداشتند تشکر می کنم» که تشویق حضار را در پی داشت.
 
اما انتقادات او به دارابی به اینجا ختم نشد و با صراحت بیشتری افزود: حرف ها و گلایه هایی از جناب اقای ضرغامی دارم . ایشان واقعا به من لطف داشتند. و گلایه هایم را شب قبل از مراسم تودیع در معاونت با ایشان مطرح کردم بخشی از آن گله را اینجا مطرح می کنم: گفتم آقای ضرغامی شما دو سال است تلویزیون را ول کردید. به شما گفتند شما کارتان با کار تلویزیون نباشد ما خیلی خوب اداره اش می کنیم. اما اینطور نیست آقای ضرغامی. شما نباید اجازه می دادی در تلویزیون فردی که اگر مدیر بوده دو نفر ازش راضی نبودند بر ما مسلط شود. فردی که قبلا رئیس حراست یک فروشگاه در شاه عبدالعظیم بوده نباید به پورمحمدی به پور حسین به دکتر کرمی به دکتر رستم وندی و... دستور بدهد. نباید جوری باشد در تلویزیون ما، بر یک عده مدیر با تحربه، مومن، مسلمان وهنرمند یک آدم بی هنر مسلط شود.

لازم به ذکر است که سرویس نقد رسانه 598، قبلاً به نداشتن سابقه فرهنگی و هنری معاون سیما پرداخته است.
 
پورمحمدی ادامه داد: از مهندس ضرغامی درخواست کردم که اگر مدیری را می خواهیم منصوب کنیم من نمی گویم امتحان هنر، امتحان عقل ازش بگیریم (تشویق حضار) دست نزنید چون من یک موقع جو گیر می شوم، یک حرف هایی می زنم که برای خودم بد است. شما که می روید خانه هایتان یقه ما را می گیرند! هر چند که اقای پورمحمدی رئیس بازرسی کل کشور باشند، اما این دلیل نمی شود من از حاشیه امنیت بالایی برخوردار باشم! الآن چرا ما در این جلسه جمع شدیم؟ چون عقل نبود. ما همیشه در نمازخانه ی شبکه سه که به زور 150 نفر درش جا می شود، جلسه تودیع و معارفه می گذاشتیم. چرا باید یک جوی بسازیم که بگوییم این آقا ممنوع است. مگر ما چه کار می خواستیم بکنیم که ممنوع بود. حتی در حد یک نوکر با ما برخورد نمی کنند.
 
رئیس سابق شبکه سوم سیما در انتها با اشاره به اینکه نوکر که بیست سال کار می کند روزی که می خواهد برود یک قرآنی، آبی می گیرند که آقا به سلامت، مگر اینکه آدم دزد پدر سوخته ای باشد گفت: می گویید این آقا در شبکه ممنوع است. به روزنامه جام جم می گویید اسم این آقا را ننویس. با تک تک آدم ها تماس گرفتید و گفتید که اگر بروید به این جلسه فلان و بهمان می شود. مگر ما می خواهیم چه کار کنیم؟ اگر من پورمحمدی خودی نیستم، پس کی دیگر خودی است؟ مقام معظم رهبری در خراسان شمالی گفتند از بی تدبیری هست که ما بعضی جاها به مشکل می خوریم. ان شا الله با تدبیر و درایت بیشتر، شاهد برنامه های خیلی خوبی در تلویزیون باشیم. برای دوست عزیز و همکار مومن و متعهد که پیشینه ای خیلی خوبی دارند ، آقای زین العابدین در مدیریت شبکه 3 آرزوی موفقیت می کنم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۳ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۱۳
۷۵
گند فردوسي پورت رو جمع كن بابا
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۶ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۱۳
۴
بنده از سال 1373 آقای پور محمدی را که مدیر گروه اجتماعی شبکه یک گردیدند می شناسم. فقط همین قدر بدانید که در ایران نامبرده می توانند از رئیس صدا و سیما انتقاد کنند. سابقه برکناری مدیران مافوق تر از خود را هم که آقای حاج کریمخان باشند در کارنامه دارند.
پاسخ
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۱۵
۴۳
همین آقای پورمحمدی با موافقت کردن با تولید و پخش برنامه ها،سریالها و فیلمهای زننده و بد آموز و سخیف در شبکه 3 باعث شد داد مردم دربیاد، حالا داره مظلوم نمایی میکنه...!
عجب آدمی....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
کوروش جان بنظرم باید اول یه آش بپزی اسمت را عوض کنی بعدا حرف بزنی ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۳ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
تا جایی که من اطلاع دارم هر چیزی که داد شما رو در آورد با استقبال خوب مردم مواجه شده نمونش سریال طنز ساختما از جمله ساختمان پزشکان که باعث رضایت مردم و ناراحتی عده ای قلیل از جمله شما گردید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۴ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۱۰
۲۰
خیلی نامردی بعد از ده سال تحمل جابجا ی نداره از598بعید بود در این بازی بیفته نه به نقد های شما از شبکه سه نه به این رپرتاژآگهی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۸ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
اووه باقالا قاتق با مرغانه ناشناس اینجا مهمانه ؟
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۷ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۲۱
۱۹
انسان باید جنبه داشته باشد نه انکه تا برکنار شد وا مصیبتا سر دهد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
بنظرم شما مخاطب جدی بی بی سی هستیدا.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۵ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۴۰
۲
چرا اون موقع که مدیر بودی و از امتیازاتش بهره مند می شدی، انتقاد نمی کردی؟
پاسخ
حیات
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۵ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۲۰
۶
هیچ موقع برنامه پارک ملت که بنا بر نقد صداسیما بود را فراموش نمی کنم.
این آقا به شوخی گفت وقت نماز شب آقایان است و کلی شادی و خنده برای ملت که راستی پارک شده بود برای ملت...
"گفتم آقای ضرغامی شما دو سال است تلویزیون را ول کردید"
البته بعید نیست حرفش درست باشد، ولی چرا الان این حرف ها را می زند؟
آن تستی که می گفت هم جالب بود، چطور است از خودش شروع شود...
پاسخ
مصطفي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۲
۳
خدا رو شكر يه ... رفت و ... تر اون مياد
پاسخ
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۱ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۷
۱
جناب آقاي پور محمدي :
فاميل بعضي ها!! اين همه سال داري .... اين همه سال ..... در اين صدا و سيما ول كن بابا برو ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۴
۱
امیدوارم بااین روشنگریها به حاکمیت گروهی سیاسیکار که از رسانه وهنر بیگانه هستند برسیما پایان داده شود
پاسخ
سیده زهرا حسینی نیک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۸ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۶
۳
این نتیجه مستقیم تایید بودجه برای سریالهای مضخرفی مثل خداحافظ بچه است که با اسراف و خرج از بیت المال و چاق کردن جیب بعضیها ، نفرین و اعتراض خیل عظیم مردم رو به دنبال داشت ، آقای پور محمدی ندید این اعتراضها رو ؟ چی کار کرد؟! ، باید زودتر از اینها برکنار می شد ...
پاسخ
هاشم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
مزخرف
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۳ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۵
۰
انتقاداتش از دارابي كاملا صحيحه. فقط مشكل اينجاست كه به خدش هم كلي انتقاد وارده! به هرحال اين دو قضيه رو با هم خلط نكنيم.
پاسخ
mahdi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱
۳
۰
اشکالی نداره خدا جای حق نشسته دنیاست ........
پاسخ
سعيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۴ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱
۸
۲
بعضيا خيلي حسودانا بيچاره برنامه 90 كه تركونده 2شنبه ها كه همه ميخكوب شبكه 3 بودن.آقايان پور محمدي و فردوسي پور دمتون گرم خيلي 20تين
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱
۵
۱
حالا از این که میخواد بره ناراحته؟ خوب هر اومدنی رفتنی هم داره دیگه, حداقل قشنگ برو
پاسخ
محمد علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۶ - ۰۳ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
سلام
ما هنوز منتظر برنامه هایی در سطح انقلاب اسلامی ایران، از رسانه ای که نام ملی را با خود حمل میکند هستیم
و انشالله که جنس این مشکلات از جنس مشکلاتِ بین سلایق در خدمت باشه نه اختلافات شخصی و گروهی

یا موعود عج
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها