يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۸۷۱۸۹
زمان انتشار: ۱۳:۳۵     ۲۹ مهر ۱۳۹۱
عصر امروز نوشت: رییس جمهور در خلال سخنرانی شاعرانه خود در مقبره حافظ که بارها با استفاده از ابیات معروف این شاعر بزرگ نیز همراه بود، مصراع نخست بیت اول یکی از غزلهای بسیار معروف حافظ را غلط خواند و با وجود واکنش تعجب آمیز اکثر ادیبان و کارشناسانی که به سخنرانی وی گوش می دادند بدون تصحیح آن به سخنرانی خود ادامه داد.
 
وی مصراع "مَطَلَب طاعت و پیمان و صلاح از من مست” را به صورت "مَطلَبِ طاعت و پیمان و صلاح از من مست” خواند و با بیان این که "در محضر حافظ هرچه غیر از او اغیار است و غربت است و این رمز حیات و بالندگی انسان است”  به سخنرانی خود ادامه داد و ظاهرا کسی نیز این اشتباه را به وی گوشزد نکرد.
 
گفتنی است در این مراسم که به صورت زنده از شبکه چهار صدا و سیما نیز پخش می شد سفرای کشورهای آلمان و تاجیکستان نماینده ولی فقیه در استان فارس، استاندار و همچنین رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز حضور داشتند.
 
پس از سخنرانی رییس جمهور نماد آرامگاه حافظ توسط حسن موسوی رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به رئیس جمهور اسلامی ایران اهدا شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها