امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۸۷۲۸۷
زمان انتشار: ۰۹:۲۸     ۳۰ مهر ۱۳۹۱
وکیل مهدی هاشمی از صدور کیفرخواست و تعیین زمان رسیدگی به شکایت موکلش از شرکت نروژی «استات‌ اویل» خبر داد.

به گزارش 598 به نقل از فارس، شرکت «استات اویل» سومین شرکت بزرگ نفتی اروپایی است که از سال 1972 میلادی به عنوان یک شرکت خصوصی تحت مدیریت دولت نروژ تاسیس شد.

اوایل دهه 80 خبری در رسانه‌ها منتشر شد که از دریافت رشوه 15 میلیون دلاری فرزند یکی از مقامات ایران از این شرکت برای فعالیت در فازهای 6، 7 و 8 پارس جنوبی حکایت داشت.

مدیر اجرایی وقت شرکت استات اویل مدعی شده بود از طریق یک مؤسسه مشاوره نفتی به نام «هورتون» که مقر آن در لندن است، برای «دستیابی به قرارداد توسعه فازهای 6، 7 و 8 پارس جنوبی در سال‌های 2002 و 2003» به مهدی هاشمی رشوه داده است.

«عباس یزدی» مدیر شرکت هورتون که برای مشاوره به استات اویل در یک قرارداد نفتی 700 میلیون دلاری با وزارت نفت ایران قرارداد 20 میلیون دلاری با شرکت نروژی منعقد کرده بود، از مدیران این شرکت به اتهام افترا شکایت کرد.

آنگونه که وکیل مهدی هاشمی می‌گوید، یزدی دو سال پیش توانست مدیران شرکت مذکور را محکوم کرده و از آنها خسارت دریافت کند اما با گذشت قریب یک دهه از این ماجرا، تکلیف شاکی ایرانی استات اویل هنوز روشن نشده است.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس از صدور کیفرخواست برای پرونده استات اویل بعد از 9 سال خبر داد.

وی تصریح کرد: در سال 83 وزارت اطلاعات و هیئت تحقیق و تفحص از وزارت نفت در مجلس ششم، اعلام کردند «هیچ ردپایی از مهدی هاشمی در پرداخت رشوه به شرکت هورتون برای واگذاری پروژه به شرکت استات اویل وجود ندارد».

وکیل مهدی هاشمی گفت: در تاریخ 1/6/1383 از «اولاف فییل» مدیر اجرایی شرکت استات اویل که موکلم را متهم به دریافت رشوه کرده بود، به اتهام افترا شکایت کردیم.

علیزاده طباطبایی خاطر نشان کرد: بعد از 9 سال برای این پرونده کیفرخواست صادر شده و قرار است از طریق وزارت امور خارجه برای آقای «فییل» احضاریه فرستاده شود.

وی در پایان اعلام کرد که دادگاه شکایت مهدی هاشمی از شرکت استات اویل نروژ، دوازدهم دی ماه امسال در شعبه 1057 دادسرای ویژه کارکنان دولت برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها