کد خبر: ۸۸۰۰۷
زمان انتشار: ۱۰:۰۱     ۰۲ آبان ۱۳۹۱
رئیس پیشین فدراسیون کشتی گفت‌: اگر وزارت ورزش به خاطر حضور من، انتخابات فدراسیون را برگزار نمی‌کند در صورت ورود افرادی نظیر رسول خادم، علیرضا دبیر و وزیر اقتصاد، اصراری بر ماندن ندارم.

به گزارش خبرگزاری فارس، امیررضا خادم، رئیس پیشین فدراسیون کشتی و قهرمان سابق جهان و دارنده 2 مدال المپیک یکی از کاندیداهای حضور در انتخابات فدراسیون کشتی است. وی مدعی است در صورت ورود افرادی نظیر رسول خادم، علیرضا دبیر و یا دکتر شمس‌الدین حسینی (وزیر اقتصاد) که از بدنه کشتی کشور هستند در انتخابات فدراسیون کشتی، دغدغه‌هایش برای این رشته ورزشی به حداقل رسیده و دیگر اصراری بر ادامه مسیر نخواهد داشت.

در ادامه گفت‌وگوی فارس با قهرمان اسبق کشتی جهان و المپیک در خصوص مشکلات و دغدغه‌های این رشته ورزشی را در زیر خواهید خواند:

* با توجه به میزبانی ایران در مسابقات جام جهانی کشتی در شرایط فعلی، وضعیت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

فکر می‌کنم قبول این میزبانی هیچ نکته مثبت و فایده‌ای برای کشتی ایران ندارد و به جز تحمیل یک هزینه سنگین ارزی در شرایط فعلی که کشورمان از نظر ارزی هم در شرایط خاصی قرار دارد، نمی‌تواند کمکی به کشتی ما کند. از سوی دیگر این مسابقات در سطح بین‌المللی نیز در شرایطی که تنها چند ماه از مسابقات المپیک لندن گذشته، جایگاه خاصی ندارد و اگر بتوانیم از زیر بار تعهد آن خارج شویم، قطعاً به نفع کشتی خواهد بود. البته اگر کادرفنی تاکید بر برگزاری یک مسابقه خوب تا انتهای سال دارند، بهتر است که با تقویت جوایز نقدی مسابقات جام تختی، زمینه را برای حضور چهره‌های قدرتمند در این مسابقات فراهم کنیم. بنابراین فارغ از شرایط بحرانی حال حاضر کشتی، به اعتقاد من مدیران کشتی آزاد و فرنگی بهتر است حال که زمان قابل توجهی تا شروع مسابقات جام جهانی داریم از فدراسیون بخواهند به نحوی از مسابقات در تهران انصراف دهیم.

* با توجه به موقت بودن مدیریت ارشد فدارسیون چه اولویت‌هایی را برای کادر فنی مهم‌تر می‌دانید؟

برگزاری مسابقات لیگ کشتی آزاد و فرنگی با حضور تعداد تیم‌های مناسب و معقول، آماده‌سازی تیم‌های ملی و ارتقا سطح توان کشتی‌گیران در طول تمرینات زمستانه و همچنین برنامه‌ریزی برای تقویت پشتوانه تیم‌های ملی از میان استعدادهای این رشته می‌تواند جزو اولویت‌های اصلی کادرفنی باشد.

* شایعاتی مبنی بر ثبت‌نام مجدد از نامزدهای انتخاباتی فدراسیون کشتی مطرح است.

مشکلی در این خصوص نمی‌بینم؛ چه انتخابات با نامزدهای ثبت‌نام کرده در یک‌سال گذشته برگزار شود و یا ثبت نام مجدد صورت گیرد تفاوت خاصی ندارد، اما در این میان نکته مهم برگزاری هر چه سریعتر انتخابات فدراسیون کشتی و روشن شدن تکلیف این رشته ورزشی است.

* به نظر می‌رسد وزارت ورزش و جوانان هنوز به جمع‌بندی در خصوص فرد مورد نظر برای حمایت نرسیده و به همین دلیل انتخابات تاکنون برگزار نشده است؟

به هر حال من بارها به این نکته اشاره کرده‌ام، با توجه به اینکه وزارت ورزش و جوانان پاسخگوی اتفاقات رشته‌های مختلف در ورزش کشور است و دولت حداقل 90 درصد هزینه ورزش قهرمانی را پرداخت و تعیین می‌کند، بنابراین مشکلی نیست که متولی ورزش کشور که امروز وزارت ورزش و جوانان است، از فرد خاصی برای انتخابات حمایت کند. اما نکته‌ای که در حال حاضر قابل توجه است فراهم شدن هر چه سریعتر شرایط برای برگزاری انتخابات و مشخص شدن سکان دار اصلی ورزش پرمدال و مهم کشتی است که امیدوارم وزارت ورزش و جوانان هر چه سریعتر نتیجه بررسی‌هایش را برای حمایت از یک نامزد مشخص نموده و انتخابات را برگزار کند.

* اما امکان دارد نتیجه این بررسی‌ها فردی غیر از شما باشد و شایعاتی مبنی بر اینکه علت برگزار نشدن انتخابات حضور شما در میان نامزدها است شنیده می‌شود.

در خصوص خودم فقط می‌توانم بگویم که تا آخر در انتخابات حضور خواهم داشت و این تاکید تنها برای احراز پست ریاست فدراسیون کشتی نیست چون من این پیشنهاد را بدون اینکه همراه با حاشیه‌های حال حاضر باشد در طول 10 سال گذشته نیز بارها داشته‌ام و خودم در این خصوص تمایلی به ورود نداشتم. اما در شرایط حال حاضر که به هر دلیلی کاندیدا شده‌ام دلیلی برای کناره‌گیری نمی‌بینم، مگر اینکه واقعاً وزارت ورزش و جوانان به‌خاطر حضور من، انتخابات را برگزار نمی‌کند که در این صورت اگر ثبت‌نام جدید اتفاق بیفتد و فرد یا افرادی که شخصاً اعتقاد دارم حضورشان می‌تواند دغدغه‌های شخصی خودم برای 4 سال آینده کشتی کشور را برطرف کنند، وارد گود شوند، دیگر اصراری بر ادامه کار نخواهم داشت.

* چه اشخاصی؟

خوشبختانه نفراتی با چنین قابلیتی در کشتی کم نداریم. افرادی نظیر دکتر رسول خادم و دکتر علیرضا دبیر و یا دکتر شمس‌الدین حسینی (وزیر اقتصاد و از پیشکسوتان کشتی) که گاهی زمزمه‌هایی هم در خصوص ورود ایشان شنیده‌ام. در مجموع فکر می‌کنم بدون شک می‌توانم با حضور چنین افرادی آینده کشتی مناسب خواهد بود و شخصاً هم دیگر ضرورتی برای پیگیری موضوع انتخابات ندارم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها