کد خبر: ۸۸۴۹
زمان انتشار: ۱۶:۵۰     ۱۳ بهمن ۱۳۸۹
نماينده مقام معظم رهبري در وزارت جهاد كشاورزي گفت: تلاش ايران براي به تصويب رساندن برند غذاي حلال با عنوان «برند حلال» در سازمان كنفرانس اسلامي نتيجه داد.
آيت‌الله حسن عالمي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تصويب غذاي حلال مورد قبول مذاهب اسلامي، اظهار داشت: برند غذاي حلال جهاني در حقيقت توسط سازمان كنفرانس اسلامي و كميته زيرمجموعه آن اعطا مي‌شود.
وي ادامه داد: در اين كميته مجموعه‌اي از كارشناسان مسائل شرعي تمام غذاهاي حلال دامي و گياهي را مورد بررسي قرار مي‌دهند و قانون تنظيم مي‌كنند.
نماينده ولي‌فقيه در وزارت جهاد كشاورزي درباره تلاش ايران براي به تصويب رساندن برند حلال افزود: ايران موفق شده در اين اجلاس آنچه كه مورد قبول تمام فرق اسلامي است را به تصويب برساند و در مرحله اجرايي قرار دهد.
وي اضافه كرد: با تصويب اين نشان، در هر كجا غذايي با برند حلال توزيع شود آن غذا حلال و بي‌مشكل است.
عالمي با بيان اينكه نحوه تهيه اين غذاها مورد قبول تمام مذاهب اسلامي است، بيان داشت: هيچ حرامي در آن وجود ندارد و تمام مسلمانان مي‌توانند از اين غذاها استفاده كنند.
نماينده ولي‌فقيه در وزارت جهاد كشاورزي خاطرنشان كرد: اهل تشيع مي‌توانند در كشورهاي مختلف دنيا در هواپيما، رستوران‌ها و غيره با ديدن برند سازمان كنفرانس اسلامي به‌راحتي از غذاهاي حلال استفاده كنند.
وي گفت: از سه سال گذشته ايران در اين اجلاس كه در تركيه برگزار مي‌شد و بنده به عنوان نماينده ايران در اين برنامه حضور داشتم در تلاش بود تا برنامه ذبح شرعي مورد تاييد تمام فرق اسلامي را به تصويب برساند كه اين مهم عملي شد.
نماينده مقام معظم رهبري در وزارت جهاد كشاورزي درباره نظارت اين نهاد بر ذبح شرعي بيان داشت: نظارت بر ذبح شرعي به دو بخش توليدات داخلي گوشت در كشتارگاه‌هاي كشور و واردات گوشت تقسيم مي‌شود.
وي ادامه داد: قبل از تصويب قانون نظارت بر ذبح اسلامي كه توسط مجلس شوراي اسلامي صورت گرفت و اكنون مراحل قانوني خود را طي مي‌كند نماينده ولي فقيه مسئوليت اين امر را بر عهده داشت.
به گفته عالمي، نماينده ولي فقيه موظف است ناظر روحاني آگاه و آشنا با فقه ذبح‌ را براي كشتار دام سنگين و سبك مرغ در تمام كشتارگاه‌هاي كشور داشته باشد.
وي به وضعيت واردات محصولات دامي اشاره كرد و اظهار داشت: در بحث واردات نيز هيچ‌گونه گوشت وارداتي بدون نظارت شرعي، مجوز قانوني براي ورود به كشور را دريافت نمي‌كند.
عالمي افزود: طبق قراردادي كه با كشور صادر كننده بسته مي‌شود تاجر و صادركننده گوشت بايد بر شرعي بودن ذبح نظارت داشته باشند و دو ناظر بهداشتي و دامپزشكي و همچنين ناظر ذبح شرعي آشنا با فقه صيد در محل ذبح حضور يابند.
وي با بيان اينكه به هيچ عنوان گوشت غيرشرعي وارد كشور نمي‌شود، اظهار داشت: تعداد ناظران در بخش واردات در مناسبت‌هاي مختلف در كشور مانند عيد نوروز و ماه مبارك رمضان كه ميزان دريافت گوشت افزايش مي‌يابد، تغيير مي‌كند.
نماينده ولي فقيه در وزارت جهاد كشاورزي با بيان اينكه گيلان بايد در زمينه كشاورزي مورد حمايت مسئولان كشور قرار گيرد، تصريح كرد: گيلان مي‌تواند نقش مهمي در افزايش ميزان توليدات بخش كشاورزي كشور در سازمان فائو داشته باشد.
وي با تاكيد بر اينكه مسئولان بايد در حركتي جهادي براي مردم گيلان تلاش كنند، افزود: بايد بهترين استفاده از آب، خاك، زمين و نعمت‌هاي الهي موجود در گيلان انجام شود و بهره‌وري افزايش يابد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها